عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به پنج اپلیکیشن حوزه تحلیل بازار سرمایه

بفرمایید سهم و تحلیل

زمان مطالعه: 5 دقیقه

عصر تراکنش ۵۷ / با مطرح‌شدن دوباره موضوع برجام بازار سرمایه ایران تکاپوی تازه‌ای را در خود دید و دوباره خیلی‌ها نشستند پای حساب‌وکتاب که اگر برجام بشود، وضعیت فلان شرکت یا فلان سهم در بورس چطور می‌شود و دوباره شاخک‌ها سمت بورس تیز شد، ولی با تیره‌شدن وضعیت برجام، این تب‌وتاب هم دوباره خوابید. با این حال تصمیم گرفتیم در این شماره عصر تراکنش نگاهی داشته باشیم به پنج اپلیکیشن در حوزه بازار سرمایه که تحلیل و سرویس‌های تحلیلی نقش کلیدی در آنها دارد. گزینه‌هایی که احتمالاً در روزهای دوباره داغ‌شدن بازار سرمایه، به کارتان خواهند آمد.


سیگنال


اپلیکیشن سیگنال جامع‌ترین برنامه از نظر دسترسی به اطلاعات بازار سرمایه است که امکان مشاهده اطلاعات کامل تمام شرکت‌های حاضر در بورس را برای کاربران فراهم کرده است. در این برنامه امکان بررسی اطلاعات بازار‌های جهانی، ارز‌های دیجیتال، صندوق‌ها، طلا و ارز، اوراق مشتقه، کالا و انرژی و اوراق بدهی نیز وجود دارد. در برنامه سیگنال امکان ثبت‌‌‌نام و احراز هویت سجام وجود دارد. در این برنامه آموزش سرمایه‌گذاری در بورس، مطالعه و شناخت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همه‌چیز درباره ارز‌ به‌صورت فیلم و متن در اختیار کاربر گذاشته شده است.

به عبارت دیگر، سیگنال آخرین اخبار و اطلاعات بازار بورس را به شما نشان می‌دهد و تغییرات آن را نیز به‌صورت لحظه‌ای پوشش می‌‌دهد. در این بین مقالات تحلیلی نیز به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از اطلاعات کسب‌شده به نحوی درست استفاده کنید. یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های این بخش، نمایش صندوق‌های رسمی و دارای مجوز است که به کاربران کمک می‌کند تا با خیال راحت و به دور از دغدغه کلاهبرداری دست به سرمایه‌گذاری بزنند.

برنامه سیگنال همچنین پوشش لحظه‌ای اخبار بازار ارز و طلا را در طیف قابلیت‌های خود دارد. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید در جریان آخرین تغییرات بازار ارز و طلا قرار بگیرید. همچنین در بخش آموزش اپلیکیشن، اطلاعات مفیدی در مورد شرایط اقتصادی بازار وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این برنامه در زمینه اطلاع از انواع خدمات بانکی نیز بسیار پرکاربرد است. شما در سیگنال می‌توانید طیف وسیعی از خدمات بانکی مانند وام، دریافت شماره شبا، خدمات ارزی و حتی آدرس شعب را با تمام شرایط و جزئیات آن مشاهده کنید. این برنامه همچنین برای کسانی که بازار ارز دیجیتال را دنبال می‌کنند، اطلاعات بسیار خوبی دارد.


چشم بورس


یکی دیگر از گزینه‌های روی میز برای شما اپلیکیشن چشم بورس است. در برنامه چشم بورس کاربر در قسمت واچ‌لیست (دیده‌بان) می‌تواند حداکثر ۲۰ نماد را به دیدبانش در نسخه رایگان اضافه کند و از اخبار و اطلاعیه‌های لحظه‌ای شرکت خبردار شود. در قسمت فیلتر‌ها 15 نمادی که بیشترین ورود و خروج نقدینگی، صف خریدوفروش، حجم مشکوک کم و زیاد، بیشترین و کمترین بازدهی هفتگی، ماهیانه و سه‌ماهه شرکت‌ها، بیشترین جابه‌جایی حقیقی به حقوقی و بالعکس وجود دارد که کاربر می‌تواند از این گزینه‌ها رایگان استفاده کند.

همچنین در قسمت‌ هشدار‌‌ها در نسخه رایگان می‌توان حداکثر ۲۰ هشدار برای خود ایجاد کرد تا برنامه برای شما با یک خبر یا اتفاق جدید هشدار ارسال کند. در قسمت مدیریت منابع اخبار و گزارش‌های کارشده از سوی رسانه‌های بورسی مانند اخبار سایت بورس تهران، اقتصاد آنلاین، فارس‌نیوز و… را مجزا و به‌صورت دسته‌‌بندی‌شده در اختیار کاربر گذاشته تا کاربر از اخبار منتشرشده مطلع شود. همچنین به کاربر پس از انتشار اخبار از سوی خبرگزاری مورد نظر نوتیفیکیشن ارسال می‌کند تا کاربر را باخبر کند. در فهرست تگ‌ها می‌توان تگ‌هایی چون افزایش سرمایه، بازار، دلار و ارز، شاخص کل، مجامع شرکت‌ها و نماد‌ها و… را افزود و از اخبار منتشرشده با محوریت مورد نظر مطلع شد.


کیان دیجیتال


و اما کیان ‌دیجیتال! کیان دیجیتال، یک اپلیکیشن مدیریت سرمایه‌‌گذاری آنلاین به ‌همراه انواع صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری با بازدهی بالا، برای تمامی افراد جامعه است. در این اپلیکیشن، تمامی فرایند‌های ثبت‌نام، فعال‌سازی و‌ سرمایه‌‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت کیان با سود روزشمار، سکه طلای کیان، آوای سهام و آهنگ سهام به‌‌سادگی و به‌صورت غیرحضوری امکان‌‌پذیر است. هرچند فضای بازار سرمایه پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، ولی کیان دیجیتال با بیش از ۶۰۰ هزار دانلود و ۴۵ هزار سرمایه‌گذار، تجربه کاربری ساده‌ای دارد و همین موضوع نیز یکی از جذابیت‌هایش برای کاربران است و امکان سرمایه‌گذاری با حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را برای کاربران فراهم کرده است.

در اپلیکیشن کیان دیجیتال این امکان فراهم است تا به‌صورت آنلاین اقدام به خرید، فروش و مشاهده واحدهای سرمایه‌گذاری کنید و تجربه سرمایه‌گذاری آنلاین را داشته باشید. از طرف دیگر این اپلیکیشن مدعی است سرمایه‌گذاری اصولی را به کاربران ارائه می‌دهد و راهکاری برای سرمایه‌گذاری تخصصی است که به واسطه بهره‌مندی از مشاوران و متخصصان سرمایه‌گذاری، می‌توان سرمایه‌گذاری موفقی را تجربه کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کیان دیجیتال، سنجش ریسک است. پیش از سرمایه‌گذاری موفق بایستی میزان ریسک‌پذیری خود را بسنجید که در اپلیکیشن کیان دیجیتال این امکان برای شما فراهم شده است. همچنین با استفاده از داشبورد اپلیکیشن می‌توانید از سود و زیان سرمایه‌گذاری خود در لحظه باخبر شوید و تصمیمات لازم را اتخاذ کنید.

کیان دیجیتال متعلق به گروه مالی کیان و محصول مشترک شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری پرتو آفتاب کیان و کارگزاری توسعه معاملات کیان است. مشاوره سرمایه‌گذاری پرتو آفتاب کیان جزء نهادهای مالی ثبت‌شده در سازمان برای مشاوره سرمایه‌گذاری است.


سهام‌یاب


سهام‌یاب که می‌توان آن را یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران حوزه بازار سرمایه دانست، دیگر نام این فهرست است. مزیت سهام‌یاب، کامل‌بودن آن است. کسب اطلاعات و معامله در یک محیط، از اتلاف وقت و ایجاد اشتباه جلوگیری می‌کند.

 در اپلیکیشن سهام‌یاب می‌توان اطلاعات بازار را رصد کرد. در بخش توییت این برنامه نظر دیگر کاربران منتشر می‌شود و کاربران می‌توانند نظر و حرف خود را با صراحت برای دیگران بیان کنند و به اشتراک بگذارند و درباره توییت دیگر کاربران نظر خودشان را بیان کنند. تعامل سرمایه‌گذاران در این قسمت، نقشی کلیدی در کسب اطلاعات، آگاهی از نظرات دیگران و آموزش دارد.

در بخش دیده‌بان می‌توان نماد مورد نظر را به بخش دیده‌بان من اضافه کرد و اطلاعاتی درباره نماد شرکت‌ها به دست آورد. به‌طور مثال می‌توان مقدار صف خریدوفروش، حجم معاملات، ارزش معاملات،EPS ، P/E، اطلاعیه‌ها، پیام ناظر و سهام‌داران شرکت را مشاهده کرد. بخش اطلاعات بازار نماد‌هایی با بیشترین تأثیر بر شاخص، بیشترین معاملات، بیشترین معاملات حقیقی، بیشترین معاملات حقوقی و اونس‌های جهانی را به کاربر ارائه می‌دهد. برای معاملات آنلاین در این اپلیکیشن به کد کارگزاری تدبیرگران فردا نیاز است تا بتوان از بخش معاملات آنلاین سهام را به وسیله کارگزاری تدبیرگران فردا خریدوفروش کرد.

به عبارت دیگر از جمله مزایای سامانه معاملات سهام‌یاب می‌توان به بالاترین نرخ برگشت کارمزد، طرح‌های ویژه بازاریابی، قرعه‌کشی‌های فصلی، مشاوره سرمایه‌گذاری و آموزش حرفه‌ای و برترین باشگاه مشتریان اشاره کرد.

همچنین یکی دیگر از سرویس‌های سهام‌یاب سرویس مشاوران آن است که همراه با مشاوران دارای مجوز از سازمان بورس، در این بخش همراه کاربران است و انواع محتواهای تحلیلی، سیگنال و معرفی سبد سهام را ارائه می‌دهد.


ره‌آورد ٣۶۵


در اپلیکیشن ره‌آورد ۳۶۵ می‌توان شاخص‌های کل بورس، کل فرابورس، کل هم‌وزن و صنعت را به‌صورت نموداری، عددی و درصدی مشاهده کرد. در این برنامه می‌توان پنج نماد را که بیشترین افزایش و کاهش مالکیت حقوقی، بیشترین حجم عرضه و تقاضا، بیشترین تأثیر مثبت و منفی بر شاخص کل، بیشترین ارزش معاملات، بیشترین حجم معامله که در روز معاملاتی داشته‌اند، مشاهده کرد.

از بخش سایر در قسمت بولتن‌ها می‌توان گزارش‌های مربوطه را مشاهده و مطالعه کرد. در همین بخش در قسمت آموزش‌ها، فیلم‌های آموزشی تهیه شده که کاربر می‌تواند به‌صورت رایگان از این فیلم‌ها استفاده کند و سطح علمی خود را ارتقا دهد. در بخش گفت‌وگو‌ی برنامه می‌توان نظر خود را با صراحت بیان کرد و از دیگر کاربران سؤال پرسید و نظرات دیگر کاربران را رصد کرده و به آنها پاسخ داد. در بخش اخبار، اخبار روز و لحظه‌ای از تغییرات و اتفاقات افتاده به‌سرعت منتشر می‌شوند که کاربر می‌تواند با مطالعه آنها از اخبار و اتفاقات باخبر شود و همواره سطح اطلاعاتی خود را به‌روز نگه دارد. در بخش دیده‌بان این برنامه در نسخه رایگان می‌توان حداکثر پنج نماد را به دیده‌بان اضافه کرد و نمودار و دیگر اطلاعات مربوطه به سهام شرکتی را مورد بررسی قرار داد، اما برای افزایش نماد‌ها به بیش از پنج نماد باید نسخه پیشرفته را خریداری کرد.

1 نظر
  1. […] بفرمایید سهم و تحلیل / نگاهی به پنج اپلیکیشن حوزه تحلیل … […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش