عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

در پی بهبود فرایندهای کسب‌وکاری

معرفی پایانه پرداخت الکترونیک هوشمند TECHNO A920Pro شرکت توسن‌تکنو که در طرح هوشمندسازی نان مورد استفاده قرار گرفته است

زمان مطالعه: 5 دقیقه

عصر تراکنش ۶۰ / شرکت توسن‌تکنو به‌تازگی از کارت‌خوان اندرویدی TECHNO A920Pro در حوزه پایانه‌های پرداخت الکترونیک هوشمند رونمایی کرده است. پایانه پرداخت الکترونیک هوشمند TECHNO A920Pro با بهره‌‎گیری از پلتفرم اندرویدی موجب ایجاد پیوند بین فین‌تک‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک شده و امکان ارائه سرویس‌های نوآورانه در نقطه فروش را فراهم می‌کند. همچنین این پایانه به‌دلیل مجهزبودن به سیستم‌عامل اندروید ظرفیت توسعه و پشتیبانی مناسبی برای بهبود فرایندهای کسب‌وکاری دارد. TECHNO A920Pro همان کارت‌خوانی است که در طرح هوشمندسازی نان مورد استفاده قرار گرفته و می‌توان آن را در نانوایی‌ها مشاهده کرد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این پایانه، قابلیت نصب اپلیکیشن‌های گوناگون است که به فروشگاه‌ها اجازه نصب نرم‌افزارهای کاربردی برای مدیریت کسب‌وکارشان را می‌دهد و از این طریق امکان کنترل موجودی محصولات، تعداد و زمان فروش، اوج زمان فروش محصولات، مدیریت کارکنان و شاخص‌های ارزش‌آفرین دیگر برای مدیریت هوشمند کسب‌وکار فراهم می‌شود. در ادامه نگاه کامل‌تری به پایانه پرداخت الکترونیک هوشمند TECHNO A920Pro خواهیم داشت.


تولید تحت لایسنس


شرکت توسن‌تکنو بنا به نیاز اکوسیستم فناوری و نوآوری، با انتقال دانش فنی به داخل کشور و انجام فرایند تحقیق و توسعه، طراحی و تولید تحت لایسنس پایانه TECHNO A920Pro را انجام داده است. به گفته مدیران این شرکت، TECHNO A920Pro محصول مشترکی است که در سایه همکاری‌های بین‌المللی به بازار پرداخت الکترونیکی ایران معرفی شده است. این پایانه در حال حاضر به‌دلیل کیفیت، ویژگی‌های کلیدی و قابلیت پشتیبانی گسترده خود در طرح‌های ملی و کشوری به کار گرفته شده و عملکرد خوبی هم داشته است. برای مثال این پایانه در طرح هوشمندسازی یارانه نان مورد استفاده قرار گرفته است.


خلق ارزش در مدیریت هوشمند فروشگاه


پایانه TECHNO A920Pro دارای قابلیت نصب اپلیکیشن‌های گوناگون است و به فروشگاه‌ها اجازه نصب نرم‌افزارهای کاربردی برای مدیریت کسب‌وکار را می‌دهد. از این طریق امکان کنترل موجودی محصولات، تعداد و زمان فروش، اوج زمان فروش محصولات، مدیریت کارکنان و شاخص‌های ارزش‌آفرین دیگر برای مدیریت هوشمند کسب‌وکار فراهم می‌شود. امکان رصد گردش مالی فروشگاه و تفکیک فاکتورها در کنار ارزیابی رفتار خرید مشتری ارزشی است که در نتیجه این قابلیت برای کسب‌وکار ایجاد می‌شود. بدین ‌ترتیب کسب‌وکار می‌تواند در خریدهای بعدی، پیشنهادهای سفارشی‌شده و خاص به مشتریان ارائه دهد. اعطای اعتبارات به اعضای باشگاه مشتریان، ارزش دیگری است که در نتیجه این قابلیت برای صاحبان کسب‌وکار و مشتریان فراهم می‌شود.


ارزش‌آفرینی با کاهش هزینه‌های عملیاتی PSPها


TECHNO A920Pro در یک نمای کلی پایانه‌ای است که برای صاحبان کسب‌وکار، امکان ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده بیشتر به مشتریان را عملیاتی کرده و از طرفی با قابلیت اتصال پایانه به سامانه TECHSTORE توسن‌تکنو – که پلتفرم باز نرم‌افزارهای پرداخت الکترونیک است – امکان پشتیبانی کامل کارت‌خوان برای PSPها و کسب‌وکارها را محقق ساخته است.

دسترسی PSPها  به پایانه از راه دور و امکان کنترل آن از حیث روشن یا خاموش‌بودن، عملکرد، فعال‌سازی یا عدم فعال‌سازی ماژول‌های مختلف، میزان فعالیت و همچنین ارسال توصیه‌های همگانی برای کسب‌وکارها از طرف PSPها از مهم‌ترین ویژگی‌های TECHNO A920Pro است که طبق گفته‌ مدیر بازاریابی و توسعه کسب‌وکار توسن‌تکنو مزیت رقابتی این محصول نیز محسوب می‌شود. این پایانه با قابلیت پشتیبانی و محدودیت حوزه فعالیتی، عملاً جلوی استفاده‌های نامشخص (مواردی چون استفاده از پایانه‌ها در خارج از کشور) و تراکنش‌های مشکوک را می‌گیرد. در نتیجه این پایانه علاوه بر اینکه کارایی یک کارت‌خوان را دارد، روی مدیریت و کنترل پرداخت‌ها از سمت PSPها و فروشگاه‌ها نیز متمرکز است. بدین ‌ترتیب این پایانه با برخورداری از قابلیت اتصال به TECHSTORE و امکان کنترل هوشمند از راه دور در اموری نظیر عملیات‌های به‌روزرسانی و نصب بسته‌های امنیتی، سرعتی فوق‌العاده در انجام عملیات را رقم زده، کاهش هزینه‌های EM و PM را به‌دنبال داشته و در نتیجه به کاهش هزینه‌های سنگین عملیاتی PSPها منجر می‌شود.


قابلیت نصب نرم‌افزارهای کاربردی


پایانه TECHNO A920Pro در فروشگاه‌ها، پارکینگ‌های عمومی، کسب‌وکارهای تحویل کالا، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و کسب‌وکارهای شخصی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای قابلیت به‌کارگیری دارد و با توجه به نیاز هر کسب‌وکار می‌توان نرم‌افزار ویژه‌ای برای آن طراحی کرد. TECHNO A920Pro با ویژگی‌هایی کلیدی‌ نظیر قابلیت اتصال به پلتفرم TECHSTORE، امکان استفاده از به‌روزترین نرم‌افزارها و جدید‌ترین نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید را در برابر PSPها و پذیرندگان قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، این پایانه تنها یک کارت‌خوان نیست و با قابلیت نصب نرم‌افزارهای کاربردی، متناسب با نیاز کسب‌وکار و کاربر، به روند توسعه تجارت الکترونیکی در کشور کمک می‌کند.


ویژگی‌های سخت‌افزاری


این پایانه در کنار برخورداری از باتری‌ با ظرفیت بالا، با دارابودن پردازنده چهارهسته‌ای، قدرت مانور بالایی در انجام تراکنش‌ها دارد و در عمل شتاب ویژه‌ای به عملیات فروش کسب‌وکارها می‌بخشد. این ویژگی‌ها سبب می‌شوند کسب‌وکارها در به‌کارگیری این پایانه، با کمترین محدودیت سخت‌افزاری روبه‌رو باشند و با شتاب عملیاتی قابل توجهی، فرایند پرداخت الکترونیک را انجام دهند. همچنین این پایانه دارای استاندارد امنیتی PCI PTS 5.X است. علاوه بر این موارد، صفحه‌نمایش رنگی لمسی 5.5 اینچی پایانه با وضوح و شفافیت بالا، توانسته عمق و کیفیت تصویر مناسبی در انجام تراکنش ارائه دهد و نیز طراحی و اجرای نرم‌افزارهای کاربردی تحت سیستم‌عامل اندروید برای استفاده در این کارت‌خوان را محقق سازد.

دوربین TECHNO A920Pro قابلیت استفاده از روش‌های پرداخت الکترونیک نوین نظیر پرداخت از طریق تشخیص چهره، بارکد و کیوآرکد را برای کاربر رقم زده است. در کنار دوربین و بارکدخوان تک‌بعدی و دوبعدی TECHNO A920Pro این پایانه می‌تواند با اتصال به انواع شبکه‌های مخابراتی نسل سوم و چهارم و شبکه‌های اینترنتی بی‌سیم، تراکنش‌ها را بدون وجود محدودیت اتصال اینترنتی انجام دهد و به کاربر این اجازه را می‌دهد که شبکه دلخواه خود را برای اتصال به اینترنت انتخاب کند.

در ادامه بررسی ویژگی‌های TECHNO A920Pro باید به بارکدخوان آن نیز توجه ویژه‌ای داشت که با دکمه اسکن خود، عملاً به عملیات خریدوفروش پذیرندگان فروشگاهی شتاب ویژه‌ای بخشیده است. TECHNO A920Pro با دارابودن بارکدخوان، نیاز به سخت‌افزار بارکدخوان مجزا در عملیات فروش را برطرف ساخته است. این توسعه سخت‌افزاری به نحوی می‌تواند رویکرد تجمیعی در ارائه محصولات را در بستر شبکه پرداخت الکترونیکی کشور جا بیندازد و همچنین به حذف نگاه تک‌بعدی در طراحی محصولات پرداخت الکترونیکی بینجامد.

وجود سیستم‌عامل اندروید روی TECHNO A920Pro به کمک توسعه نرم‌افزاری پذیرندگان آمده و یکپارچگی نرم‌افزاری در تراکنش‌ها را ممکن کرده است. بدین ‌ترتیب این پایانه می‌تواند به شکل دائمی با توجه به نیاز نرم‌افزاری کسب‌وکارها مورد استفاده قرار بگیرد و سهولت دوجانبه‌ای، چه برای مشتری و چه برای پذیرنده خدمات پرداخت الکترونیکی ایجاد کند. با این حال، باید دید نگاه کسب‌وکارها به پایانه TECHNO A920Pro چگونه خواهد بود و ویژگی‌های آن تا چه حد نیازهای کسب‌وکاری فروشگاه‌ها را پوشش می‌دهد.

طبق گفته مدیر بازاریابی و توسعه کسب‌وکار توسن‌تکنو، نمونه‌هایی از این پایانه را می‌توان در کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس مشاهده کرد که توسط کسب‌وکارها به کار گرفته شده است. در نهایت به نظر می‌رسد TECHNO A920Pro گامی به سمت انجام تراکنش‌های پرداخت الکترونیک آسان‌تر در کنار توجه به ارزش‌‌افزوده‌های مورد نیاز کسب‌وکارهاست.

شرکت توسن‌تکنو که از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید راهکارهای مورد نیاز صنعت فناوری‌های مالی است، در سال ۱۳۸۹ تأسیس شده و با دارابودن بیش از ۳۵ درصد سهم بازار پایانه‌های پرداخت الکترونیکی و بیش از ۹۵ درصد سهم بازار ماشین‌های بانکی خودگردان کشور از پیشتازان صنعت فناوری‌های مالی ایران به‌شمار می‌رود. این شرکت با تمرکز بر موضوع تحقیق و توسعه، توانسته عمق تولید داخلی پایانه‌های پرداخت الکترونیک تولیدی خود را به بیش از 53 درصد و عمق تولید داخلی ماشین‌های بانکی خود را به بیش از 58 درصد برساند و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، این افزایش عمق تولید داخلی محصولات همچنان ادامه خواهد داشت. توسن‌تکنو با داشتن بیش از 85 دفتر نمایندگی فعال در سراسر کشور، توانسته خدمات پس از فروش مطلوبی به بیش از ۱۶ بانک و بالغ ‌بر ۲۰ شرکت پرداخت الکترونیکی ایران ارائه دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش