عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

معرفی اپلیکیشن‌های بانک‌های کشور

بی‌شمار اپ

زمان مطالعه: 13 دقیقه

عصر تراکنش 61 / بیش از یک دهه است که مسیر بانکداری سنتی به سمت بانکداری الکترونیکی و سپس بانکداری دیجیتال تغییر کرده و اپلیکیشن‌های بانکی یا نرم‌افزارهای موبایلی بانک‌ها یکی از مهم‌ترین مصادیق این تغییر رویکرد هستند که نشان از توجه بانک‌ها به نیازهای نوظهور مشتریان خود دارد. در این گزارش تلاش کرده‌ایم تا از تمام اپلیکیشن‌های بانک‌های کشور معرفی کوتاه و کاربردی داشته باشیم. نکته‌ای که در بررسی اپلیکیشن‌های بانک‌ها به چشم می‌خورد، تعداد زیاد این اپلیکیشن‌ها هستند؛ به صورتی که برخی از بانک‌های کشور بیش ‌از دو اپلیکیشن دارند که بسیاری از خدمات آنها در تمام اپلیکیشن‌هایشان یکسان است. به نظر می‌رسد بانک‌ها که اصولاً ارگان‌های منظم و دقیقی هستند، در حوزه اپلیکیشن‌ها نظمی ندارند. در ادامه به‌ ترتیب حروف الفبا درباره اپلیکیشن‌های بانکی و ویژگی کلی آنها می‌خوانید. البته توجه داشته باشید که در بین این اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارهای رمزساز بانک‌ها دیده نشده است. بیشتر بانک‌های کشور علاوه‌ بر اپلیکیشن‌هایی که معرفی کرده‌ایم، دارای یک اپلیکیشن رمزساز نیز هستند که این تعدد در اپلیکیشن‌های بانک‌ها خود جای تأمل دارد.


بانک آینده


آبانک: آبانکبانک دیجیتال بانک آینده است که تمامی خدمات این بانک مانند سپرده و کارت بانکی، تسهیلات بانکی، چک، باشگاه مشتریان، ایرانکارت و… از طریق آن ارائه می‌شود. آبانک در واقع یک بانک دیجیتال است که امکان استفاده از تمامی خدمات بانک آینده از یک اپلیکیشن موبایل را به‌صورت یکپارچه فراهم کرده و تمامی افراد، حتی کسانی که مشتری بانک آینده نیستند، می‌توانند آن را نصب و از خدماتش استفاده کنند. در آبانک امکان استفاده از کارت و سپرده بانکی به‌طور همزمان وجود دارد و مشتریان می‌توانند صفحه اختصاصی خود را با توجه به کاربردهای شخصی خودشان اختصاصی کنند. آبانک روی نسخه‌های وب و موبایل قابل استفاده است.

همراه‌کارت: همراه‌کارت یک اپلیکیشن پرداخت است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده و تا به امروز در حال ارائه خدمات پرداخت و بانکی به کاربران است. کارت‌به‌کارت، خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبض و جریمه، اعلام موجودی و۱۰ تراکنش آخر، استعلام قبض موبایل و تلفن، گزارش اعتبار بانکی و… از خدمات این اپلیکیشن هستند. علاوه بر این، همراه‌کارت امکانات دیگری نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که پرداخت‌های روزانه و امور بانکی را سریع‌تر می‌کند. برخی از این امکانات عبارت‌اند از: کیف پول الکترونیکی، ‌تعامل مالی با مخاطبان گوشی، ویجت اندروید و آی‌اواس برای خرید شارژ و بسته اینترنت، تقویم و یادآور هوشمند و کارت‌به‌کارت بدون داشتن شماره کارت مقصد، تشخیص خودکار شماره کارت مقصد از متن پیامک کپی‌شده و اسکن کارت بانکی.


بانک اقتصاد نوین


همراه‌نوین: همراه‌نوین موبایل‌بانک اقتصاد نوین است که روی تمامی دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت با سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس قابلیت نصب دارد. این موبایل‌بانک عاملیت‌هایی چون مدیریت‌ کارت‌ها، تسهیلات، چک، سپرده‌ها و مدیریت مالی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. از جمله خدمات همراه‌نوین می‌توان به انتقال وجه کارت‌به‌کارت، پرداخت قبوض، دریافت پیامک رمز دوم پویا، انتقال وجه از طریق شماره موبایل، پرداخت قسط، ثبت، تأیید و انتقال چک در سامانه صیاد، ثبت تراکنش‌های مالی به‌صورت دستی، دریافت فهرست سپرده‌ها و… اشاره کرد.


بانک ایران‌زمین


همراه‌بانک ایران‌زمین: همراه‌بانک ایران‌زمین یکی دیگر از موبایل‌بانک‌های فعال کشور است که خدمات انتقال وجه، چک (مشاهده دسته‌چک، ثبت مبلغ چک و مسدودی چک و استعلام وضعیت چک‌های واگذارشده)، تسهیلات (مشاهده فهرست و تاریخچه تسهیلات، پرداخت قسط تسهیلات و تنظیم پرداخت خودکار)، گزارش تراکنش‌ها (گزارش عملیات انجام‌شده در نرم‌افزار/ تاریخچه عملیات انتقال وجه پایا و ساتنا)، ماشین‌حساب بانکی (دریافت شبا /نرخ ارز)، دریافت صورت‌حساب (نموداری/ میله‌ای و…) و پرداخت را که شامل خرید شارژ، پرداخت قبوض و کمک‌های مردمی است، ارائه می‌دهد.


بانک پارسیان


تاپ: یک سوپراپلیکیشن بانکی است که تلاش دارد ارائه‌دهنده بهینه‌ترین و جدیدترین خدمات حوزه پرداخت در کشور باشد. این اپلیکیشن زیر نظر بانک مرکزی و شاپرک و دیگر نهادهای قانون‌گذار در بستری امن که متصل به بانک پارسیان و شرکت‌های زیرمجموعه آن است، بیش از 50 خدمت مبتنی بر تلفن ‌همراه را برای کاربران فراهم کرده است. ثبت‌نام سجام، استعلام چک‌های صیادی، امکان خرید بلیت بیش از 250 نقطه گردشگری در سراسر کشور، استعلام خلافی و پرداخت خلافی و… نمونه‌هایی از خدمات ارائه‌شده توسط تاپ هستند. تاپ علاوه بر نسخه اندروید و آی‌اواس، نسخه وب نیز ارائه داده تا کاربران بتوانند از طرق مختلف از این اپ استفاده کنند.

همراه‌بانک پارسیان من: همراه‌بانک پارسیان من خدمات عمده مالی و بانکی از قبیل افتتاح حساب غیرحضوری و دریافت کارت نقدی در آدرس دلخواه، پرداخت قبوض، مدیریت چک‌های صیادی، امکان صدور چک، انتقال چک توسط دارنده آن به دیگران، ورود با انواع حسگرهای بیومتریک، انتقال وجه، افزودن انواع کارت‌های بانکی به‌عنوان کارت مبدأ با استفاده از اسکن کارت، ثبت یادداشت برای تراکنش‌ها، ارسال صورت‌حساب به ایمیل، پرداخت اقساط تسهیلات، جست‌وجوی شعب و نوبت‌دهی آنلاین در شعب و نیز پشتیبانی آنلاین از طریق چت را برای کاربران ممکن کرده است.

همراه‌بانک بانکیار: بانکیار امکان ارسال هدیه آنلاین به دیگران، حسابداری شخصی برای مدیریت هزینه‌ها و درآمدها، پرداخت تسهیلات، پرداخت اقساط دیگران، انجام تراکنش‌های تعاملی با مخاطبان، امکان مسدودی و نیز تغییر رمز دوم کارت، شناسایی قبوض پیامکی و پرداخت انواع قبوض خدماتی، مدیریت چک‌های شخصی، شناسایی شماره‌حساب، کارت و شبا از بین متن کپی‌شده، امکان ورود به برنامه با اثرانگشت،  انتقال‌ وجه داخلی، شتابی و پایا و دریافت موجودی از کارت و سپرده را برای کاربران فراهم کرده است.


بانک پاسارگاد


ویپاد: ویپاد بانک دیجیتال بانک پاسارگاد است که کاربران می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شعبه‌های بانک پاسارگاد، کاملاً آنلاین افتتاح حساب کنند، در محل دلخواه، کارت بانکی خود را دریافت کنند و از خدمات پایه بانک پاسارگاد و خدمات اختصاصی ویپاد بهره‌مند شوند. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند از کلیه خدمات بانکی نظیر انتقال وجه، دریافت کارت و دریافت کارت هدیه بانک پاسارگاد بهره ببرند.

همراه‌بانک پاسارگاد: کاربران همراه بانک پاسارگاد از طریق گوشی همراه می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی از خدماتی چون مشاهده فهرست و جزئیات سپرده‌ها، مشاهده صورت‌حساب سپرده‌ها به همراه نمودار گردش سپرده، امکان یادداشت‌گذاری روی گردش سپرده، انتقال وجه داخلی و بین‌بانکی (پایا)، انتقال وجه مستمر (دوره‌ای) درون‌بانکی و بین‌بانکی و پرداخت قبض با سپرده استفاده کنند.

پِی‌پاد: پِی‌پاد یکی از خدمات بانک پاسارگاد است که با همکاری شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ارائه شده است. از امکانات پِی‌پاد که قابل استفاده برای همه دارندگان گوشی هوشمند (اندروید و آی‌اواس) است، می‌توان به کارت‌به‌کارت، پرداخت قبض، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، احراز هویت غیرحضوری و… اشاره کرد.

سرزمین کودک: اپلیکیشن دیگر بانک پاسارگاد که هدفی متفاوت را دنبال می‌کند، سرزمین کودک است که با هدف آموزش، فرهنگ‌سازی و سرگرمی و به‌‌منظور تعامل بیشتر با کودکان و نوجوانان، طراحی شده و تلاش دارد جامعه هدف خود را که معمولاً در مناسبات بانکی چندان جدی گرفته نشده‌اند، با فرایندهای مالی و پولی آشنا سازد و سواد مالی مناسبی برای نسل آینده رقم بزند. این اپلیکیشن با بخش‌هایی چون داستان تعاملی (با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی کودکان با محیط بانک و مفهوم پس‌انداز)، پخش داستان به همراه تصویر و صدا، آموزش طراحی و نقاشی، پخش ویدئو و کارتون، رنگ‌آمیزی و بازی به فرهنگ‌سازی پیرامون تعامل بانکی می‌پردازد.


بانک تجارت


همراه‌بانک تجارت: مشتریان بانک تجارت با نصب و ثبت‌نام در همراه‌بانک تجارت، عمده خدمات بانکی بانک تجارت در دسترس‌شان قرار می‌گیرد و می‌توانند از سرویس‌های مرسوم بانک تجارت استفاده کنند. همراه‌بانک تجارت همچنین در بخش کارت‌های شتابی بدون نیاز به ثبت‌نام، با افزودن تجارت‌کارت یا کارت سایر بانک‌ها قابلیت استفاده از خدمات مربوط به کارت بانکی را برای کاربران ممکن کرده و ویژگی ارتباط بین‌بانکی در آن لحاظ شده است.

زمرد: زمرد اپلیکیشنی است که برای ارائه خدمات و محصولات نوین دیجیتالی بانکی پیاده‌سازی شده که همانند یک شعبه مجازی برای کاربران عمل می‌کند. اپلیکیشن زمرد بانک تجارت، سامانه‌ای است که با هدف ارائه خدمات غیرحضوری و آنلاین توسط بانک تجارت راه‌اندازی شده و در همین راستا خدمات الکترونیکی مختلفی در این سامانه ارائه می‌شود.


بانک توسعه تعاون


همراه‌بانک توسعه تعاون: همراه‌بانک توسعه تعاون به‌مانند دیگر اپلیکیشن‌های موبایلی بانک‌ها خدمات برخط مالی و پرداختی به کاربران ارائه داده و قابلیت نصب روی سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس را دارد. این همراه‌بانک خدمات بانکی چون اعلام موجودی، دریافت شبا، خرید شارژ، فهرست شعب، پرداخت قبض و انتقال وجه را ارائه می‌دهد.

بانک توسعه صادرات ایران

همراه‌بانک توسعه صادرات: همراه‌بانک توسعه صادرات از اواخر زمستان 1398 به خانواده محصولات بانکداری الکترونیک این بانک پیوسته است. از جمله خدمات این همراه‌بانک می‌توان به صورت‌حساب ارزی و ریالی، انتقال وجه، کارت‌به‌کارت، پرداخت اقساط و قبوض، خدمات چک، گزارش‌های تراکنش و… اشاره کرد.


بانک خاورمیانه


بانکینو: بانکینو نام تجاری نئوبانک خاورمیانه است که فرایندهای افتتاح حساب و صدور کارت را به شکل غیرحضوری انجام می‌دهد و بر اساس همین احراز هویت و اعتبارسنجی‌ای که انجام می‌دهد تا سقف مشخصی به کاربر وام می‌دهد. شاید آن چیزی که بانکینو را نسبت به رقبا متمایز می‌کند، سرویس وامینو باشد؛ اتفاقی که بانکینو را بعد از افتتاح حساب، از یک ابزار پرداختی متمایز می‌کند و یک سرویس بانکی فرایندمحور را نیز به شکل غیرحضوری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

موبایل‌بانک خاورمیانه: موبایل‌بانک خاورمیانه، یکی از خدمات بانکداری الکترونیکی بانک خاورمیانه است که کاربران از طریق آن می‌توانند بدون محدودیت زمانی و با استفاده از گوشی تلفن همراه، بسیاری از عملیات بانکی را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند. مشاهده موجودی و صورت‌حساب سپرده‌ها، مشاهده تراکنش‌های مالی در بازه یک‌ساله بر اساس نمودار، مشاهده و کپی اطلاعات حساب (تار‌یخ افتتاح، نام، کد شعبه افتتاح‌کننده و شماره شبا)، مشاهده موقعیت شعب و خودپردازهای بانک خاورمیانه روی نقشه، مشاهده و بازپرداخت تسهیلات، مشاهده جزئیات دسته‌چک‌ها و… از جمله خدمات موبایل‌بانک خاورمیانه هستند.


بانک دی


دی‌جت:  دی‌جت همراه‌بانک دی است که برای کلیه تلفن‌های همراه و تبلت‌های دارای سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس، قابل استفاده است. خدماتی که دی‌جت ارائه می‌دهد، عبارت‌اند از: انتقال وجه عادی، پایا، ساتنا، کارت‌به‌کارت، خرید شارژ تلفن همراه اعتباری، مدیریت سپرده‌ها و فهرست سپرده‌ها، موجودی، صورت‌حساب با امکان ثبت یادداشت، شبا، جزئیات سپرده، مدیریت و مشاهده جزئیات تسهیلات، تغییر رمز دوم، انسداد کارت، مشاهده جزئیات کارت اعتباری، صورت‌حساب دوره، پرداخت بدهی کارت اعتباری و مدیریت چک و… .


بانک رفاه کارگران


رفاه‌پلاس: رفاه‌پلاس شامل مجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی مبتنی بر کارت است که با نصب یا به‌روزرسانی نسخه جدید سامانه موبایل‌بانک مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید، تمامی کاربران (کاربرانی که حساب کاربری موبایل‌بانک دارند یا فاقد حساب کاربری در سامانه مذکور هستند) می‌توانند از امکانات حداکثری خدمات موبایلی بانک در قالب یک برنامک موبایلی (موبایل‌بانک) بهره‌مند شوند.


بانک سامان


موبایلت: موبایلت، اپلیکیشن بانک سامان است که قصد دارد در قدم نخست، نیاز مشتریان بانک را به خدمات موبایلی پاسخ دهد و در گام بعدی، به پارادایم بانکداری دیجیتال وارد شود. ثبت درخواست تعویض یا صدور کارت‌های بانکی به‌صورت غیرحضوری و دریافت از طریق پست، امکان دریافت رمز اول کارت بانکی، انتقال وجه به حساب‌های بانکی در داخل بانک سامان و به سایر بانک‌ها (کارت‌به‌کارت، پایا، ساتنا)،‌ اخذ صورت‌حساب روی انواع سپرده‌ها نزد بانک سامان، امکان مدیریت چک، امکان افتتاح انواع سپرده‌های کوتاه‌مدت و سرمایه‌گذاری، امکان مشاهده جزئیات تسهيلات دریافتی و… از جمله خدمات موبایلت است.

بلوبانک: بلوبانک نئوبانک سامان است که از لحاظ مسیرهای دانلود و نصب، علاوه بر دانلود مستقیم از وب‌سایت خودش، برای اندروید از طریق مایکت و کافه‌بازار و برای آی‌اواس هم از طریق سیب‌اپ، سیبچه و اناردونی در دسترس است. بعد از نصب، کاربر ظرف چند دقیقه می‌تواند به شکل غیرحضوری افتتاح حساب و درخواست صدور کارت کند. امکان مسدودکردن کارت، دریافت و فعال‌سازی آنلاین رمزهای کارت و… از جمله خدمات این اپلیکیشن هستند.


بانک سپه


همراه‌بانک سپه: همراه‌بانک سپه در دو نسخه آی‌اواس و اندروید به کاربران عرضه شده است. این اپلیکیشن دارای امکانات مختلفی از قبیل امکان به‌روزرسانی حساب‌ها و کارت‌های مشتری، قابلیت استفاده از رمز تأیید پیامکی و OTP  نرم‌افزاری، دریافت صورت‌حساب کارتی (بر اساس تعداد گردش از تاریخ تا تاریخ، بر اساس گردش خاص با شناسه پرداخت)، امکان دریافت خدمات برای یک مشتری از طریق گوشی‌های مختلف و… است.


بانک سرمایه


تک‌بانک: تک‌بانک، موبایل‌بانک جدید بانک سرمایه است. تک‌بانک روی تمامی دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت با سیستم‌‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس قابل نصب است. احراز هویت و ورود با داده‌های بیومتریک، امکان ثبت، انتقال، تأیید، استعلام و استعلام وضعیت انتقال چک در سامانه صیاد، ارائه انواع مشخصات مرتبط با تسهیلات مشتری، پرداخت قبوض تکی و دسته‌ای، امکان محاسبه و مشاهده شماره شبا و… از جمله امکانات تک‌بانک سرمایه است.


بانک سینا


موبایل‌بانک سینا: موبایل‌بانک سینا در سه نسخه اندروید، آی‌او‌اس و تحت وب در اختیار کاربران قرار گرفته است. موبایل‌بانک سینا عمده خدمات الکترونیک بانکی را شامل می‌شود. همچنین امکان فعال‌سازی و بازیابی نام کاربری و رمز عبور این موبایل به شکل غیرحضوری وجود دارد.


بانک شهر


همراه‌شهر پلاس: بانک شهر به‌منظور ارائه خدمات بانکی به مشتریان بانک شهر از طریق تلفن همراه، اقدام به ارائه نرم‌افزار جدید همراه‌شهر تحت عنوان همراه‌شهر پلاس کرده که خدماتی از قبیل افتتاح سپرده غیرحضوری، بهبود عملکرد چک صیادی، بهبود عملکرد صورت‌حساب، بهبود عملکرد نرم‌افزار،‌ خدمات سپرده، خدمات کارت، خدمات چک، خدمات تسهیلات، خدمات پرونده اعتباری و… را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

داک: داکهمراه‌بانک شرکتی بانک شهر است که برای رفع نیازهای بانکی شرکت‌های کوچک و متوسط، ویژه حساب‌های مشترک، حقیقی و حقوقی با ویژگی‌هایی مانند گردش کار چندامضایی برای حساب‌های مشترک (حقوقی/حقیقی)، کنترل دسترسی‌ کاربران سازمان به حساب‌ها توسط مدیر، امکان تعریف حسابدار و راهبر سپرده، انتقال وجه گروهی،  استفاده از امضای دیجیتال، نمایش دستور پرداخت برحسب اولویت به امضاداران و…  توسط بانک شهر ارائه شده است.

پاکت: پاکت با توجه به سهولت استفاده از تلفن همراه به‌منظور اطلاع‌رسانی عملیات بانکی برای مشتریان این بانک طراحی شده که با استفاده از بستر اینترنت، امکان دریافت پیام‌های بانکی برای مشتریان فراهم می‌شود. تحویل سریع پیام به مشتری، مدیریت پیام‌ها و درج متن روی آنها، امکان دسته‌بندی پیام‌ها و امکان گزارش‌گیری از تراکنش‌ها از خدمات پاکت هستند.


بانک صادرات ایران


همراه‌بانک صادرات: همراه‌بانک صادرات انجام عملیات بانکی مربوط به حساب‌های قرض‌الحسنه، کوتاه‌مدت و جاری ارزی و ریالی بانک صادرات ایران را ممکن کرده است. در این اپلیکیشن عملیات‌ها و فرایندهای بانکی نظیر صورت‌حساب ارزی و ریالی انتقال وجه، مشاهده‌ صورت‌ و مانده‌حساب، خدمات مربوط به چک و کارت‌های بانکی انتقال وجه، انتقال وجه درون‌بانکی بدون محدودیت، انتقال بین‌بانکی از طریق سامانه‌ پایا، انتقال وجه ارزیِ هم‌نام بین‌بانکی کارت‌به‌کارت، انتقال کارت‌به‌کارت شتابی و غیرشتابی، پرداخت اقساط و قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات بین و درون‌بانکی و استعلام وضعیت چک‌ در دسترس کاربران قرار گرفته است.


بانک صنعت و معدن


همراه‌بانک صنعت و معدن: در راستای پیاده‌سازی بانکداری باز در بانک صنعت و معدن، همراه‌بانک این بانک طراحی شده است. در همراه‌بانک صنعت و معدن امکان مشارکت کاربر در فرایندها فراهم شده است. از جمله قابلیت‌های‌ این اپلیکیشن می‌توان به احراز هویت با داده‌های بیومتریک، رویکرد فرایندمحور در کانال‌های یکپارچه، قابلیت پشتیبانی از واسط کاربری چندزبانه، مستقل‌بودن تغییرات و بدون نیاز به به‌روزرسانی اشاره کرد.


بانک قرض‌الحسنه رسالت


همراه‌بانک قرض‌الحسنه رسالت: همراه بانک قرض‌الحسنه رسالت قابل نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس است. به‌طور کلی، در آخرین نسخه این اپلیکیشن امکان ثبت انتقال وجه بین‌بانکی، بهبود رابط کاربری تراکنش‌های کارتی، بهبود رابط کاربری وارد کردن شبا، نمایش زمان انقضای رمز دوم پویا، امکان خوداظهاری شماره موبایل، افزودن دفترچه تسهیلات، امکان پرداخت خیریه و… لحاظ شده و تغییراتی برای بهبود قابلیت‌های این نرم‌افزار موبایلی صورت گرفته است.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران


همراه‌بانک قرض‌الحسنه مهر ایران: یکی از خدمات بانکداری الکترونیکی بانک مهر ایران ارائه سرویس‌های غیر‌حضوری از طریق تلفن همراه به مشتریان بانک است، در همین راستا برنامه همراه‌بانک مهر ایران با قابلیت‌ افتتاح حساب آنلاین و کاملاً غیرحضوری در دسترس کاربران قرار گرفته است. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می‌توانند ظرف چند دقیقه به‌صورت غیرحضوری در بانک مهر ایران افتتاح حساب کرده و کارت بانکی خود را در آدرس منزل دریافت و از مزایای ویژه‌ای همانند تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند.


بانک گردشگری


همراه‌بانک گردشگری: همراه‌بانک گردشگری خدمات مبتنی بر کارت و سپرده را ارائه می‌دهد که از جمله این خدمات می‌توان به امکان مشاهده موجودی و صورت‌حساب، انتقال وجه کارت‌به‌کارت و پایا، پرداخت قبوض، دریافت کد شبا و غیره اشاره کرد. همراه‌بانک گردشگری قابل نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس است.

توبانک: توبانک نئوبانک بانک گردشگری است که به ‌واسطه آن می‌توان به‌صورت آنلاین در بانک گردشگری افتتاح حساب کرد. از جمله خدمات توبانک می‌توان به کارت هدیه، کارت‌به‌کارت، بیمه مسافرتی، نیکوکاری، شعبه مجازی، خدمات خودرو، پرداخت قبوض و… اشاره کرد.


بانک مسکن


پرنا: نرم‌افزار پرداخت همراه پرنا توسط شرکت فناوری اطلاعات ناواکو تولید شده است. خدمات خودرو، پرداخت قسط، کیف پول، خدمات تلفن همراه، قبوض خدماتی، پرداخت با بارکد و سرویس پذیرندگان از جمله خدمات پرنا هستند. در این اپلیکیشن مشاهده و پرداخت بدهی بزرگراهی، شارژ و پرداخت خدمات بزرگراهی از سامانه ETC بانک مسکن و امکان مشاهده و دریافت گزارش ریز ترددهای خودرو و بدهی طرح ترافیک و پرداخت آن امکان‌پذیر است.

همراه‌بانک مسکن: همراه‌بانک مسکن دیگر اپلیکیشن بانک مسکن است. خدمات پیشخوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این همراه‌بانک است که بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه برای اخذ نام کاربری و رمز عبور همراه‌‌بانک و تنها با رمز دوم کارت قابل استفاده است. همچنین در این اپلیکیشن امکان ورود و ثبت اطلاعات هر تعداد از کارت‌های بانکی شامل کارت‌های بانک مسکن و سایر بانک‌ها فراهم شده است. رابط کاربری این اپلیکیشن آسان و بهینه طراحی شده است.


بانک ملت


همراه‌بانک ملت: همراه‌بانک ملت با هدف ارائه خدمات غیرحضوری به‌روز و رفع نیازهای مشتریان این بانک ارائه شده است. امکان ورود به سامانه همراه‌بانک از طریق اسکن عنبیه چشم و شناسایی چهره ممکن است. انتقال وجه، نوبت‌دهی غیرحضوری شعب بانک، واریز به حساب سازمان‌ها، نیکوکاری، پرداخت قبوض، بازپرداخت اقساط، مدیریت چک در صیاد و… از جمله خدمات همراه‌بانک ملت است.

همراه‌پلاس ملت: استفاده از سامانه همراه‌پلاس ملت منحصر به دارندگان حساب نزد بانک ملت نیست و تمامی مشتریان دارای کارت شتابی می‌توانند از طریق تلفن همراه از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند. انتقال  وجه کارت‌به‌کارت، دریافت شماره شبای کارت ملت‏/ حساب ملت، خرید شارژ برخط‏/ بسته اینترنتی، پرداخت قبوض، پرداخت قبض موبایل با روش استعلام، پرداخت اقساط، امکان جست‌وجوی شعب و… از خدمات این اپلیکیشن هستند.


بانک ملی ایران


همراه بام ملی: کاربران با نام کاربری و رمز عبور سامانه اینترنتی بام خود، می‌توانند وارد همراه بام ملی شوند. امکان ورود با اثر انگشت، ثبت و مدیریت شارژ خودکار، امکان دریافت مانده کارت، ‌دسترسی آسان به مخاطبان پرتکرار در منوی اصلی، دریافت صورت‌حساب، مشاهده جزئیات اطلاعات تراکنش‌ها، امکان افزودن یادداشت، امکان طبقه‌بندی تراکنش‌ها و امکان جست‌وجوی پیشرفته، انتقال پول، انتقال از حساب به حساب (درون‌بانکی/ شتابی)، تشخیص هوشمند نوع انتقال پول از روی مبلغ و مقصد تراکنش و… از خدمات این اپلیکیشن هستند.

پالس: پالس برای ارائه خدمات پشتیبانی به پذیرندگان شرکت پرداخت الکترونیک سداد طراحی شده است. پذیرندگان پرداخت الکترونیک سداد می‌توانند با نصب اپلیکیشن پالس به گستره وسیعی از خدمات، به‌طور یکجا دسترسی داشته باشند؛ خدماتی که پیش از این عرضه آنها از راه‌های متعددی چون شعب بانکی، وب‌سایت و تلفن انجام می‌شد. در این اپلیکیشن امکان جست‌وجو در تراکنش‌ها از طریق داشبورد موجود در صفحه اصلی و امکان مشاهده کارکرد کارت‌خوان در روزها و هفته‌های گذشته میسر است و کاربران می‌توانند از گزارش‌های متنوعی استفاده کنند. ارائه گزارش‌های درلحظه دیگر امکان کاربردی اپلیکیشن پالس است.

ایوا: اپلیکیشن ایوا متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سداد است که برای کاربران اندرویدی از طریق مایکت، کافه‌بازار و گوگل‌پلی و برای کاربران آی‌اواس نیز به شکل مستقیم در دسترس است. ایوا سعی کرده سبد گسترده‌ای از خدمات را در اختیار کاربرانش قرار دهد و علاوه بر موارد خاصی مانند نشان‌بانک، پرداخت عوارض خروج از کشور، خدمات گواهی امضا و افتتاح حساب بانک ملی، سرویس‌هایی همچون پرداخت قبض، کارت‌به‌کارت، خرید شارژ، مشاهده موجودی کارت، خرید بسته اینترنتی، خرید بلیت مترو و اتوبوس درون‌شهری، ثبت چک صیادی، خرید بیمه، فروش سهام عدالت، خدمات گردشگری، خرید سیم‌کارت، خرید طرح ترافیک و… را نیز ارائه می‌دهد.

بله: بله اپلیکیشنی است که توانسته علاوه بر قابلیت‌های معمول یک پیام‌رسان مانند چت، ساخت گروه و کانال و…، یک بُعد مالی نیز به کاربران خود ارائه دهد. «مدیریت مالی» یکی از ویژگی‌های کاربردی بله است که بسیاری از کاربران برای بررسی دخل‌وخرج ماهانه‌شان از آن استفاده می‌کنند. همچنین در نسخه جدید بله نشان‌بانک، شعبه دیجیتال بانک ملی، به بخش «بانک منِ» بله اضافه شده است.


بانک کارآفرین


همراه‌بانک کارآفرین: همراه‌بانک کارآفرین قابلیت نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس را دارد و خدمات مربوط به حساب و تراکنش‌های غیرمالی، خدمات انتقال وجه داخلی و بین‌بانکی، خدمات مرتبط با چک و خرید شارژ، بسته اینترنتی و پرداخت قبوض را به کاربران ارائه می‌دهد.


بانک کشاورزی


همراه‌بانک کشاورزی: همراه‌بانک کشاورزی که قابل نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس است، خدمات مبتنی بر کارت و خدمات مبتنی بر حساب را به کاربرانش ارائه می‌دهد. از جمله خدمات این اپلیکیشن می‌توان به مشاهده مانده کارت/حساب، مسدود کردن کارت، پرداخت قبض، انتقال وجه، استعلام وضعیت چک، استعلام پایا، تغییر رمز حساب، دریافت شماره شبا، جست‌وجوی شعب اطراف و… اشاره کرد.


پست‌بانک


همراه‌بانک پست‌بانک: از جمله خدمات قابل ‌ارائه همراه‌بانک پست‌بانک ایران می‌توان به نمایش تمام سپرده‌های مشتری با مقدار موجودی، نمایش کارت‌های مشتری، ‌دریافت مانده کارت پست‌بانکی، نمایش تسهیلات دریافتی، اعلام نرخ ارز، جست‌وجوی شعب، محاسبه شماره شبا، اعلام سود سپرده و… اشاره کرد. این اپلیکیشن دارای دو نسخه اندروید و آی‌او‌اس است.


مؤسسه اعتباری ملل


فام: نرم‌افزار فام در راستای اهداف بانکداری الکترونیک شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل پیاده‌سازی و طراحی شده که شامل مجموعه‌ای از خدمات بانکی، مالی و رفاهی و… است. پویانگار (رمز پویا)، فرامین صوتی، خرید بیمه، کارت‌به‌کارت، خرید شارژ، دریافت شماره شبا، خرید بسته اینترنتی، شعبه هوشمند، همراه‌بانک ملل، دریافت موجودی، خدمات خودرویی و ثبت‌نام اولیه سجام از قابلیت‌های این اپلیکیشن هستند.

همراه‌بانک مؤسسه اعتباری ملل: سامانه همراه‌بانک مؤسسه اعتباری ملل امکان انجام کلیه تراکنش‌های مجاز شبکه بانکی را به‌صورت غیرحضوری مهیا کرده است. کاربران برای استفاده از خدمات این همراه‌بانک ابتدا باید به یکی از شعب مؤسسه اعتباری ملل مراجعه و فرم درخواست فعال‌سازی خدمات همراه‌بانک را تکمیل کنند. انتقال بین‌بانکی کارت‌به‌کارت، حواله ساتنا، پایا، انتقال درون‌بانکی کارت‌به‌کارت، انتقال درون‌بانکی حساب به حساب، مدیریت و درخواست تسهیلات و… از خدمات این همراه‌بانک هستند.


مؤسسه اعتباری نور


همراه‌بانک نور: همراه‌بانک مؤسسه اعتباری نور خدمات تسهیلات، حساب و کارت را به کاربران خود ارائه می‌دهد. مانده حساب، گردش حساب (صد گردش)، انتقال وجه به حساب خود، انتقال وجه به حساب دیگران، کارت، شبا، سرویس انتقال وجه به موبایل، انتقال وجه داخلی و بین‌بانکی (پایا)، انتقال از حساب به کارت، پرداخت کلیه قبوض خدماتی، تبدیل شماره کارت به شبا، شعبه‌یاب و… از خدمات این همراه‌بانک هستند.

چاووش: اپلیکیشن چاووش مجموعه‌ای از خدمات مختلف بانکی را به مشتریان حقیقی، حقوقی و دارندگان حساب‌های مشترک ارائه می‌دهد. پشتیبانی از حساب‌های چندامضایی، قابلیت پشتیبانی از گردش کار اختصاصی مشتریان، امکان کنترل دسترسی و تعریف نقش‌های افراد در شرکت‌ها، کارتابل همراه روی گوشی موبایل، امضای دستور پرداخت با استفاده از اثرانگشت، استفاده از رمزنگاری ناهمسان، امکان ارسال فایل دسته‌ای برای واریزهای گروهی، قابلیت تجمیع انواع نقل‌وانتقالات بانکی و… از قابلیت‌های چاووش هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش