عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به هفت اپلیکیشن فعال در حوزه مدیریت امور مالی

مدیر مالی خودتان باشید

زمان مطالعه: 7 دقیقه

عصر تراکنش 62 / امروز فناوری به‌گونه‌ای با همه امور زندگی بشر عجین شده که کمتر حوزه‌ای را می‌توان پیدا کرد که از فناوری جهت بهبود عملکرد آن حوزه استفاده نشود. تا چند سال پیش که هنوز پای فناوری‌های جدید به حوزه مدیریت مالی باز نشده بود، مدیریت امور مالی و حسابداری کاری زمان‌بر، تخصصی و دشوار بود، اما امروز با وجود نرم‌افزارهایی که بستری برای مدیریت و حسابداری مالی اشخاص و اصناف فراهم کرده‌اند، سازوکارهای مربوطه آسان‌ و سریع شده است؛ نرم‌افزارهایی که امکان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خودکار را برای کاربران خود فراهم می‌کنند و کاربران‌شان را در کنترل و مدیریت هوشمندانه دخل‌وخرج‌شان یاری می‌دهند. اطلاعاتی که این نرم‌افزارها در خصوص دخل‌و‌خرج‌شان به کاربران‌شان ارائه می‌دهند، باعث می‌شود افراد با دید باز‌تری به برنامه‌ریزی مالی خود بپردازند. در واقع کاربران با استفاده از این اطلاعات، متوجه می‌شوند که برای مثال در طول یک ماه بیش ‌از آنچه فکر می‌کردند، در کافی‌شاپ‌ها وقت گذرانده‌اند و هزینه کرده‌اند، تعمیرات ماشین علت کاهش بودجه پس‌اندازشان بوده یا اگر بخواهند پول بیشتری جمع کنند، باید کمتر لباس بخرند. این نرم‌افزارها نه‌تنها مدیریت مالی را برای اشخاص راحت کرده‌اند، بلکه مدیریت مالی و حسابداری را برای کسب‌وکارها نیز به امری راحت تبدیل کرده‌اند. در این گزارش به معرفی هفت اپلیکیشن و کسب‌وکار فعال در حوزه مدیریت امور مالی پرداخته‌ایم؛ اپلیکیشن‌هایی که در این حوزه بیشتر شناخته‌شده هستند.


فانوس


اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی فانوس متعلق به شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فرداست که از مهرماه 1397 شروع به فعالیت کرد. فانوس به‌صورت اتوماتیک و رایگان هزینه‌ها و درآمد کاربران را ثبت و امکان دسته‌بندی و مدیریت آنها را به‌صورت هوشمندانه فراهم می‌کند و البته به کاربران گزارش‌های جالب و کاربردی نیز می‌دهد؛ مثلاً اینکه فرد در ماه گذشته چقدر پول بنزین داده یا چقدر خرج کافه‌رفتن کرده است. اما بخش جالبی که مدیریت مالی فانوس در اختیار کاربرانش می‌گذارد، بودجه‌بندی است؛ یعنی اگر کاربران بخواهند، می‌توانند در فانوس برای هزینه‌های خود سقف بودجه تعریف کنند تا با نزدیک‌شدن به این سقف، هشدار اتمام بودجه برایشان ارسال شود و به‌راحتی هزینه‌هایشان را مدیریت کنند. همچنین اپلیکیشن فانوس هزینه‌های شما را با سایر کاربران فانوس مقایسه می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید چقدر بیشتر یا کمتر از سایرین، هزینه یا پس‌انداز کرده‌اید. در حال حاضر اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی فانوس روی نسخه‌ اندروید، بیش از یک میلیون نصب در پلی‌استور و کافه‌بازار دارد و طبق گفته مدیران این مجموعه، به‌زودی قرار است نسخه‌ آی‌اواس آن نیز وارد بازار شود. کار تیم فانوس، ارائه محصولات و خدمات نوآورانه با به‌‌کارگیری روندها و فناوری‌های جدید در حوزه فین‌تک و مدیریت مالی شخصی است.


پارمیس همراه


نرم‌افزار پارمیس همراه، محصول رایگان شرکت فناوری اطلاعات پارمیس است که در راستای رسالت اجتماعی پارمیس، یعنی کمک به بهبود اقتصاد کشور و همچنین افزایش آگاهی اقتصادی کشور تولید شده است. با توجه به قابلیت‌ها و وفاداری این اپلیکیشن به اصول حسابداری، کاربران می‌توانند از این اپلیکیشن مالی به‌عنوان نرم‌افزار حسابداری استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای خانگی کوچک نیز استفاده کنند. کاربران در این اپلیکیشن در اندروید و آی‌اواس علاوه بر دسترسی به رابط کاربری گرافیکی زیبا و کاربرپسند، به امکانات متنوعی دسترسی دارند که به بخش کوچکی از آنها اشاره می‌کنیم. در بخش تراکنش‌ها، با قابلیت ثبت خودکار پیامک‌های بانکی، کلیه تراکنش‌های کاربران ثبت و در انتهای ماه یا دوره‌های مالی مورد نظر، گزارش‌های کاملی را در اختیار او قرار می‌دهد، علاوه ‌بر ‌این، کاربر با تعریف انواع صندوق، بانک، درآمد و هزینه، جریان نقدینگی را در خانه یا کسب‌‌وکار خانگی خود مدیریت می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه این اپلیکیشن، امکان اختصاص بودجه برای شخص و پروژه است. از این طریق می‌توانید هزینه‌های جاری افراد خانه یا پروژه‌های شخصی، دانشجویی یا حتی کاری خود را مدیریت کنید. پارمیس همراه در بخش وام و اقساط با قابلیت‌های خود به کاربران کمک می‌کند تا وام‌های دریافتی خود را مدیریت کنند و از این طریق قسط عقب‌افتاده‌ای در کارنامه بانکی خود نداشته باشند.


نیوُ


نیوُ با بیش از ۶۰۰ هزار نصب روی پلتفرم‌های مختلف، اپلیکیشنی ساده و کاربردی برای مدیریت مالی شخصی است. طبق گفته مدیران این اپلیکیشن، کاربران نیوُ توانسته‌اند تا ۸۰ درصد بهتر نسبت به قبل از استفاده، برای ابعاد مالی زندگی خود برنامه‌ریزی کنند و با داشتن مدیریت مالی صحیح، ارقام بیشتری را به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری اختصاص دهند. در واقع نیوُ محصولی برای رسیدن به سلامت مالی است. این محصول به افراد اجازه می‌دهد به‌راحتی درآمد و هزینه‌های خود را رصد و کنترل کنند، تغییرات آن را طی زمان ببینند و برای دارایی خود برنامه‌ریزی داشته باشند. همچنین با دارا بودن ابزارهایی مانند قسط، چک، پس‌انداز و بودجه‌بندی می‌توان کنترل کاملی روی تمام ابعاد مالی زندگی داشت. به‌دلیل دارا بودن قابلیت اشتراک خانواده، افراد زیادی با خانواده یا شرکای تجاری خود در کسب‌وکارهای کوچک از نیوُ استفاده می‌کنند. در حال حاضر نیوُ برای کاربران اندروید از طریق گوگل‌پلی و برای کاربران دیگر از طریق نسخه‌ تحت وب قابل استفاده است.

نسخه‌ پایه‌ اندروید نیوُ رایگان و یک ماه اول استفاده از نسخه‌های پیشرفته و وب رایگان است که زمان خوبی برای ساخت عادت مالی جهت بهبود زندگی است. پس از آن با خرید اشتراک می‌توان از تمامی خدمات نیوُ برخوردار شد. رسالت نیوُ این است که به کاربران خود کمک کند در کنار سلامت جسمی و روحی، به سلامت مالی برسند تا با این سه سلامت، زندگی متعادلی داشته باشند.


بلوط


اپلیکیشن بلوط توسط شرکت «مدیریت ثروت هوشمند بلوط» توسعه داده شده است. بلوط تلاش می‌کند فرایند پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را برای کاربرانش تسهیل کند و در حال حاضر برای اتوماسیون فرایند پس‌انداز، از 12 بانک ملت، کشاورزی، آینده، انصار، دی، سرمایه، ایران‌زمین، مهرایران، پست‌بانک، سینا، اقتصاد نوین و سامان کمک می‌گیرد. بعد از نصب اپلیکیشن بلوط، سجامی‌بودن کاربران چک می‌شود؛ اگر سجامی باشید، می‌توانید از قابلیت‌های اپلیکیشن استفاده کنید، اما اگر نباشید هم بلوط این امکان را فراهم کرده تا به‌سادگی در سجام ثبت‌نام کنید. کاربران به دو روش کلی می‌توانند از بلوط استفاده کنند؛ استفاده از پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خودکار و خرید مستقیم صندوق‌های سرمایه‌گذاری. برای استفاده از خدمات بلوط، بعد از نصب این اپلیکیشن، «قلک بلوط» را فعال کنید؛ قلک بلوط جایی است که پس‌انداز شما در آن ذخیره می‌شود. سپس روش پس‌انداز خود را انتخاب کنید. در واقع حساب بانکی خود را به بلوط متصل کنید و به‌صورت خودکار، روزانه، هفتگی یا ماهانه پس‌انداز کنید. سپس با پول‌های پس‌اندازشده در قلک خود، می‌توانید در صندوق‌های بورسی معتبر و بازده‌های متفاوت سرمایه‌گذاری کنید. بلوط قابل نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس است.


هلو


نرم‌افزارهای مالی و حسابداری یکپارچه هلو نسخه‌های تخصصی برای فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و تولیدی‌ها دارند که خدمات متفاوتی از جمله حسابداری، انبارداری، صدور فاکتور، گزارش‌های پیشرفته و اعلام سررسید چک‌ها به‌صورت اتوماتیک را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. از امکانات این نرم‌افزار می‌توان به گزارش‌های آنلاین هلو، ساخت فروشگاه آنلاین، خریدوفروش عمده آنلاین و مشاوران حسابداری و مالیاتی هلو اشاره کرد که در کنار سرعت، دقت و کاهش حجم کار با صدور اسناد اتوماتیک، اتصال آسان به تجهیزات سخت‌افزاری مانند ترازوی دیجیتال، بارکدخوان و کارت‌خوان بانکی کار را برای کاربران راحت‌‌تر کرده است. نرم‌افزار تخصصی اصناف، شرکت‌های پیمانکاری، شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌های تولیدی، نرم‌افزار فروشگاهی، نرم‌افزار حسابداری جامع، نرم‌افزار‌های سازمانی و نرم‌افزار حسابداری شخصی از محصولات نرم‌افزارهای مالی و حسابداری یکپارچه هلو هستند. نکته قابل توجه این است که در بخش حسابداری اصناف برای هر گروه شغلی بستری مجزا در نظر گرفته شده است. نرم‌افزار حسابداری هلو در نسخه‌های تک‌کاربره و شبکه ارائه می‌شوند.


قیاس


برند قیاس و سری نرم‌افزارهای مالی، صنعتی و حسابداری قیاس محصول شرکت نرم‌افزاری راهکار نوین سیاق هستند. نرم‌افزار قیاس در سه نسخه شرکتی، فروشگاهی و رایگان ارائه شده که نسخه حسابداری شرکتی آن به چند زیرمجموعه تقسیم می‌شود؛ حسابداری‌های بازرگانی، خدماتی، تولیدی، جامع و مالی. نسخه فروشگاهی آن نیز دارای دو زیرمجموعه قیاس‌شاپ و نرم‌افزار حسابداری و فایلینگ املاک است. نرم‌افزارهای شرکتی قیاس دارای ماژول‌ها یا زیرسیستم‌های حسابداری، خزانه یا دریافت و پرداخت، انبار، خریدوفروش، تولید و بهای تمام‌شده، حقوق و دستمزد و دارایی ثابت هستند. همچنین در نرم‌افزار فروشگاهی قیاس فرم فروش به‌صورتی طراحی شده تا مسائلی همچون امکان انتخاب کالاها از طریق استفاده از بارکدخوان، ثبت سریع فاکتور با استفاده از کلیدهای میان‌بر، پشتیبانی از فرم فروش لمسی در صندوق‌های فروشگاهی و… را پوشش دهد. علاوه بر اینها، قیاس نرم‌افزار حسابداری ابری نیز ارائه داده است؛ در نسخه ابری کاربران به جای خرید مستقیم نرم‌افزار تحت وب و نصب آن روی سرور خود اجازه استفاده از نرم‌افزار نصب‌شده روی سرور ارائه‌دهنده خدمات ابری را به همراه خدمات پشتیبانی، خدمات نگهداری سرور و اینترنت مصرفی روی سرور خریداری می‌کنند. نرم‌افزار قیاس امکان استفاده همزمان در محیط ویندوز، وب و موبایل را برای کاربرانش فراهم کرده است.


کسبه


گروه نرم‌افزاری کسبه روی توسعه نرم‌افزارهای مالی و حسابداری برای پلتفرم‌های مختلف، به‌ویژه اندروید و ویندوز فعالیت می‌کند. یکی از نرم‌افزارهای تحت موبایل توسعه‌یافته توسط تیم کسبه، نرم‌افزار «حسابداری جیبی کسبه» است که به‌منظور مدیریت امور مالی و حسابداری فروشگاه‌ها و کسبه طراحی شده است. نرم‌افزار حسابداری تحت ویندوز نیز طیف وسیعی از مشاغل شامل مراکز خریدوفروش، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، دفاتر بیمه، آژانس‌های املاک، آتلیه‌های عکاسی و… را تحت پوشش قرار می‌دهد. حسابداری جیبی کسبه نرم‌افزاری تحت سیستم‌عامل اندروید است که جهت مدیریت امور مالی و حسابداری از طریق موبایل طراحی شده که با استفاده از آن می‌توان امور مالی فروشگاه خود را مدیریت کرد. یکی از ویژگی‌های این نرم‌افزار امکان تبادل اطلاعات با نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی تحت ویندوز کسبه است. از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به چاپ و اشتراک‌گذاری فاکتور، صورت‌حساب اشخاص و گزارش‌ها اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حامیان عصر تراکنش