عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

معرفی مدیران عامل ۱۱ شرکت لندتکی کشور

راهبران لندتک ایران

زمان مطالعه: 7 دقیقه

عصر تراکنش ۶۵ / لندتک‌ها، کسب‌وکارهایی که شکل گرفتند تا با تسهیل دریافت وام و اعتبار به بهبود شرایط زندگی مردم کمک کنند، در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری را تجربه کردند و توانستند جایی برای خود در زندگی روزمره مردم باز کنند. فلسفه شکل‌گیری لندتک‌ها این بود که مردم به‌راحتی بتوانند از قیدوبند وام‌دهی سنتی رهایی پیدا کنند. در ایران نیز که اقتصاد کشور با تورم‌های قابل ‌توجهی همراه است و مردم برای دریافت یک وام از بانک به شکل سنتی با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند، لندتک‌ها فضایی را ایجاد کردند تا مردم راحت‌تر بتوانند تسهیلات دریافت کنند. در کشور چندین شرکت در حوزه لندتک فعالیت می‌کنند که در سال‌های اخیر توانسته‌اند جایگاه خوبی را در بین مردم کسب کنند. از این رو در این شماره از عصر تراکنش بر آن شدیم تا مدیران عامل شرکت‌های لندتکی کشور را معرفی کنیم؛ افرادی که هدایت این شرکت‌ها را بر عهده دارند و در واقع حضور آنهاست که باعث جریان و حرکت در این حوزه می‌شود.

احمد افتخاری، مدیرعامل شرکت آسان‌پرداز توسن (آپسان)

احمد افتخاری، مدیرعامل شرکت آسان‌پرداز توسن (آپسان) متولد اسفندماه 1357 و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مالی و همچنین دکتری مدیریت کسب‌وکار از دانشگاه تهران است. از جمله سوابق کاری او می‌توان به قائم‌مقامی شرکت آپسان، عضو هیئت‌مدیره شرکت سپندار، عضو هیئت‌مدیره شرکت پیشتاز پردازش پارس، عضو هیئت‌مدیره شرکت توسن سها، معاون مالی و اداری هلدینگ توسن (تک وستا)، مدیرعامل شرکت خدمات هوشمند آینده (عضو گروه توسن)، مدیرعامل شرکت میراث ایرانیان جهانگرد وابسته به کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سابقه بیش از 15 سال در حوزه مدیریت مالی در شرکت‌هایی نظیر توسعه مرکز داده‌ای نوین، گنجینه بنادر خاورمیانه، گشت دانشوران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و… اشاره کرد.

پدرام ورشوکار، مدیرعامل شرکت توسعه سامانه‌های هوشمند بلوط (دارا)

پدرام ورشوکار متولد ۱۳۶۲ و فارغ‌التحصیل اقتصاد از دانشگاه تهران است. او تحصیلات تکمیلی خود را در رشته مدیریت با گرایش مالی و سپس هلدینگ‌داری در ایتالیا و سوئد به پایان رسانده است. ورشوکار دهه اول عمر کاری خود را به‌عنوان مسئول توسعه و روابط خارجی IOM در سازمان ملل متحد و سپس نماینده سازمان امداد بین‌الملل در ایران و دهه دوم را صرف مشاوره به بانک‌های EastWest و HSBC در منطقه ASEAN و در بخش خصوصی به‌عنوان مدیرعامل در هلدینگ‌های صنعتی، ساختمانی و درمانی در آسیا شرقی، آمریکای شمالی و خاورمیانه کرده است. هم‌بنیان‌گذاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۵۵، تأسیس شرکت دارویی TebMedic، شرکت ساختمانی Rachiné و هلدینگ SAD در سوابق کاری ورشوکار دیده می‌شود. او در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان محقق حوزه پول و بانک، مدیرعامل گروه مالی بلوط (کارت اعتباری دارا) شد و با تمرکز بر خلق و توسعه هسته نرم‌افزاری جدیدی با نام سی-هور، فعالیت این شرکت نوپا را وارد مرحله جدیدی کرده است.

سیدحامد قنادپور، مدیرعامل تارا

سیدحامد قنادپور، مدیرعامل تارا متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار) دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه تربیت مدرس و دکتری مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه شهید بهشتی است. مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، مدیر امور طرح و توسعه بانک آینده، مدیر بازاریابی شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین، معاون مدیرعامل شرکت پرداخت نوین آرین، قائم‌مقام مدیرعامل و معاون طرح و توسعه شرکت ماشین‌های اداری خوارزمی و مدیر پروژه شرکت خدمات مدیریت ایرانیان از جمله سوابق کاری قنادپور هستند. علاوه بر اینها، عضو هیئت‌مدیره شرکت هامان مهراد، مدیر پروژه مهندسی مجدد فرایندهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کارشناس و مشاور مرکز تحقیقات مخابرات ایران و… از جمله سوابق کاری او هستند. قنادپور آبان‌ماه ۱۴۰۱ رئیس هیئت‌مدیره ارتباط فردا شد.

علیرضا شفیعی، مدیرعامل کیپا

علیرضا شفیعی مدیرعامل شرکت کیپا متولد ۱۳۷۰ و دارای مدرک کارشناسی رشته عمران و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه صنعتی شریف است. مشاور بازاریابی و فروش شرکت ارتقای سلامت پاسارگاد (آسپا) (۱۳۹۴ -۱۳۹۵)، مدیر بازاریابی و فروش شرکت سازه آذرستان (زیرمجموعه هلدینگ آذرستان) (۱۳۹۵-۱۳۹۶) و بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت کیپا (۱۳۹۶ تاکنون) از جمله سوابق کاری شفیعی هستند.

مجید حسامی، بنیان‌گذار و مدیرعامل اسنپ‌پی

مجید حسامی متولد ۱۳۶۶ است. او دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و MBA (کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار) در همان دانشگاه است. حسامی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان کارشناس انتقال فناوری در گروه مپنا شروع کرد. پس از مدتی سرپرست بخش آموزش شرکت شد و سپس واحد توسعه منابع انسانی را تأسیس و ریاست آن را به مدت دو سال بر عهده گرفت. بعد از آن به‌عنوان کارشناس اعتبارات به بانک خاورمیانه پیوست. او در مدت شش سال حضور در این بانک، مسئولیت‌های متعددی چون ریاست اداره اعتبارات، ریاست اداره عملیات اعتباری، مشاور مدیرعامل در امور بین‌الملل، مدیریت برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیریت شعبه مرکزی بانک را عهده‌دار بود. حسامی سپس با اخذ پذیرش، تحصیلات خود را در دانشکده کسب‌وکار اینسید فرانسه در رشته MBA تکمیل کرد. پس از اتمام تحصیلش به‌عنوان کارشناس سرمایه‌گذاری در بانک جهانی در آمریکا مشغول به کار شد. او در سال ۱۳۹۸ به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی به گروه اسنپ ملحق شد و در سال ۱۳۹۹ شرکت اسنپ‌پی را به‌عنوان بازوی فین‌تک گروه اسنپ تأسیس و به‌عنوان مدیرعامل رهبری این شرکت را بر عهده گرفت.

محمدمهدی مؤمنی رنانی، مدیرعامل ازکی‌وام

محمدمهدی مؤمنی رنانی، متولد ۱۳۷۲ است و تحصیلات کارشناسی خود را در رشته عمران در دانشگاه تبریز و در مقطع کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه امیرکبیر به پایان رساند. مؤمنی در زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، به‌عنوان مدیر بخش B2C sales and retention marketing در بیمیتو سابق (ازکی) مشغول به ‌کار بود. در همان دوره بود که اشتیاقش به حوزه فین‌تک و لندتک، ایده ایجاد ازکی‌وام را در ذهن او شکل داد؛ بنابراین در سال ۱۳۹۸ او با همراهی محمود میرزایی (هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد محصول ازکی‌وام) پایه‌های تأسیس این مجموعه را بنا نهادند.

محمدرضا آشتیانی، مدیرعامل قسطا

محمدرضا آشتیانی متولد 1370 است. او فارغ‌التحصیل دوره 48 علوی است و از دبستان تا پیش‌دانشگاهی خود را در این مجموعه گذرانده است. سال 1388 به رشته مهندسی هوافضای دانشگاه شریف وارد شد. سال 1392 دوره کارشناسی ارشد خود را در همان رشته و در دانشگاه شریف ادامه داد. مدتی را در پژوهشکده دانشگاه شریف مشغول به کار شد و در سال 1396 هم در مقطع دکتری همین رشته پذیرفته شد. سال 1397 او در شکل‌گیری استارتاپ استودیو آراد و همچنین استارتاپ‌هایی همچون آی‌کوآد و صرافی رمزارز رمزینکس نقش داشت و همچنین مدتی در جایگاه هیئت‌مدیره این شرکت‌ها مشغول به کار بود. آشتیانی در سال 1399 در دوره MBA دانشگاه شریف شرکت می‌کند. او اکنون بنیان‌گذار و مدیرعامل قسطا است.

محمدصادق آزادانی، مدیرعامل اعتبارینو

محمدصادق آزادانی متولد 1367 و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت پروژه از دانشگاه شهید بهشتی تهران است. او از سال 1389 با تجربه چند پروژه کوچک وارد صنعت فناوری اطلاعات شد و از سال 1391 با ورود به هلدینگ بهسازان فردا به‌طور جدی‌تر فضای حرفه‌ای کارشناسی و مدیریتی را آغاز و در پروژه‌های متنوعی مسئولیت داشت. آزادانی از سال 1395 به‌عنوان مشاور مدیرکل در حوزه تحول دیجیتال و مدیر پروژه استقرار نظام مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات در وزارت امور خارجه ادامه فعالیت داد. او در سال ۱۳۹۷ وارد فضای توسعه کسب‌وکارهای فناوری مالی شد. در تیم اولیه شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا به‌عنوان مشاور و مدیر، زمینه‌ساز محصول اعتباری این شرکت بود و سپس با همکاری جمعی از قدیمی‌های صنعت بانکی، اعتبارینو را بنیان‌گذاری کرد. آزادانی در حال حاضر به‌عنوان مشاور مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری بانک شهر، مسئولیت توسعه کسب‌وکار نئوبانکی این شرکت را بر عهده دارد. همچنین مسئولیت کارگروه لندتک، ذیل کمیسیون فین‌تک نصر را عهده‌دار است.

امیر حق‌رنجبر، مدیرعامل لندو

امیر حق‌رنجبر متولد ۱۳۶۸ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران است. حق‌رنجبر در حال حاضر مدیرعامل لندو است و در سوابق کاری او مدیر پروژه آنلاین چت دیجی‌کالا و کارشناس محتوای ایران هدفون دیده می‌شود. ایران‌رنتر، نوین‌رنتر، لندو و تیمچه نیز از جمله کسب‌وکارهایی هستند که توسط حق‌رنجبر تأسیس شده‌اند.

روح‌الله پرنیان مهر، مدیرعامل والتا

روح‌الله پرنیان مهر فارغ‌التحصیل رشته نرم‌افزار است و حدود 15 سال در حوزه فناوری اطلاعات سابقه فعالیت دارد. پرنیان مهر از اواخر دهه‌ 80 در شیراز با توسعه پلتفرم‌های مختلفی در حوزه تجارت الکترونیک، خرده‌فروشی آنلاین، آموزش مجازی و… فعالیتش را آغاز کرد و پس از مهاجرت به تهران در حوزه سوشال‌کامرس و سپس فین‌تک و لندتک کارش را ادامه داد. تخصص اصلی او طراحی سرویس (service design) است. او اولین تسهیلات بدون کاغذ را در دیجی‌پی و با همکاری لیزینگ پارسیان اجرایی کرد. بعد از آن نیز این مسیر را با طراحی کیف پول اعتباری و درگاه پرداخت اعتباری در والتا تکمیل کرد و راه را برای ارائه تسهیلات کاملاً الکترونیک و BNPL باز کرد. در حال حاضر نیز علاوه بر لندتک والتا، در قالب استودیوی طراحی سرویس باکس، در حال طراحی چند سرویس جدید در حوزه فین‌تک و اقتصاد اشتراکی است.

هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی

هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی، دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار) از دانشگاه تهران و مهندسی نرم‌افزار در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه یورک انگلستان است. امینی فعالیت حرفه‌ای خود را با رهبری تیم نرم‌افزار MRC در سال‌ ۱۳۷۷ آغاز و پس از آن در سال ۱۳۸۰ کسب‌وکار Sapyna را راه‌اندازی کرد. امینی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳ در ایران‌نارا به‌عنوان مدیر تیم توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مشغول فعالیت بود. او پس از پایان تحصیلات در دانشگاه یورک به‌عنوان مهندس و توسعه‌دهنده نرم‌افزار در گروه Giant فعالیت کرد و سپس به مدت چهار سال و سه ماه با سمت طراح و معمار نرم‌افزار در شرکت Experian QAS و بیش از چهار سال در بانک بارکلیز با سمت طراح و معمار نرم‌افزار به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه داد. او در سال 13۹۴ پس از بازگشت به ایران، شرکت هماپی را راه‌اندازی کرد. هماپی در سال ۱۳۹۷ با جذب سرمایه از دیجی‌کالا به شرکت‌های این گروه پیوست و به دیجی‌پی تغییر نام داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 23 دقیقه

حامیان عصر تراکنش