عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

اگر رئیس‌کل بانک مرکزی شوید، اولین کاری که انجام می‌دهید، چیست؟

همزمان با اوج‌گیری قیمت دلار از فعالان صنعت بانکی کشور یک سؤال ترسناک پرسیدیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بعد از سه سال وقفه، نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، یکم و دوم اسفند ماه برگزار شد. مرکز همایش‌های برج میلاد در این دو روز میزبان نمایشگاه و نشست‌های متعددی با حضور مدیران ارشد و چهره‌های سرشناس صنعت بانکداری و پرداخت کشور بود. استودیو راه‌کار نیز در این دو روز به سراغ فعالان حاضر در این همایش رفته تا آنها را با سؤالات خود به چالش بکشد. به همین منظور به سراغ تعدادی از فعالان صنعت بانکداری و پرداخت کشور رفتیم تا از آنها بپرسیم که اگر رئیس‌کل بانک مرکزی می‌شدند، چه می‌کردند؟ در ادامه پاسخ‌های آنها را می‌خوانید.

محمدمهدی شریعتمدار، مدیرعامل جیبیت در پاسخ به این سؤال که در روزهایی که قیمت دلار از مرز ۵۰ هزار تومان عبور کرده، اگر شما رئیس‌کل بانک مرکزی شوید، چه می‌کنید، می‌گوید: «اولین کار انتشار گزارش خلق پول و نقطه تخصیص آن و پاسخ به این سؤال است که چرا حجم پول بدون پشتوانه کشور آنقدر زیاد است و این مقدار به کجا اختصاص داده شده است؟»

میرمیثم سیدی، مدیرعامل شرکت اپراتور آی‌تی‌ساز نیز در این باره می‌گوید:‌ «من در نحوه بانکداری الکترونیکی و رگولاتوری این حوزه تجدید نظر می‌کنم. علاوه بر این، نیروهای موجود را نیز تعویض می‌کنم.»

حسام مقصودلو،‌ مشاور مدیرعامل تفتا با اشاره به اینکه رئیس‌کل بانک مرکزی نمی‌شود، توضیح می‌دهد که در شرایط کنونی کاری از دست کسی برنمی‌‌آید و رفتن و آمدن افراد گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور باز نمی‌کند؛ این سیستم است که ناکارآمد شده و افراد مهم نیستند.

محمدمهدی متولی، مدیرعامل امیدپی نیز به اهمیت مطالعه اشاره می‌کند و می‌گوید ریاست هر سازمانی را که بر عهده بگیرد در ماه‌های ابتدایی ریاست خود، قبل از انجام هر کاری درباره وضعیت موجود در آنجا و اثرات این وضعیت در بخش‌های مختلف جامعه مطالعه می‌کند.

اولین اقدام احمد سلمانی آرانی، مدیرعامل هلدینگ به‌پویان هوشمند امید به عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی نیز این است که در راستای نزدیک‌تر کردن بانک‌ها به یکدیگر قدم برمی‌دارد. مازیار نوربخش، رئیس هیئت‌مدیره شرکت رمیس نیز در این باره می‌گوید: «من به حرف آنان که خیرخواه مملکت هستند و در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند، فارغ از دیدگاه‌های سیاسی‌شان گوش می‌دهم.»

وحید صیامی، کارشناس صنعت بانکی نیز معتقد است که اولین اقدامی که باید صورت بگیرد، مقابله با کسانی است که توهم عقل کل بودن دارند و فکر می‌کنند که ایران تافته جدا بافته است.

حسام حبیب‌الله، معاون فناوری اطلاعات بانک شهر نیز با تأکید بر از دست رفتن ارزش پول ملی و تبعات اقتصادی-اجتماعی آن می‌گوید: «کار اول و آخر رئیس‌کل بانک مرکزی این است که حافظ ارزش پول ملی کشور باشد. ثبات در ارزش پول ملی نقش تعیین‌کننده در آینده اقتصاد کشور ایفا می‌کند. در نتیجه اگر من رئیس‌کل بانک مرکزی بودم در راستای برگرداندن ارزش پول ملی قدم برمی‌داشتم.»

محمدحسین متقی‌زاده،‌ رئیس هیئت‌مدیره شرکت‌ آی‌تی‌ساز نیز معتقد است که تعامل با جهان عامل مهمی در توسعه اقتصاد کشور است و توضیح می‌دهد که اگر رئیس‌کل بانک مرکزی شود، تمام تلاش خود را می‌کند که روابط خارجی ایران با سایر کشورها را بهبود ببخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 14 دقیقه

حامیان عصر تراکنش