عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

«داستان رمزارز» ضمیمه ویژه‌نامه پایان سال عصر تراکنش با حمایت اکسکوینو منتشر شد

راهنمای اینکه رمزارزها از کجا می‌آیند، چه معنایی دارند و چرا مهم هستند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

«داستان رمزارز؛ راهنمای اینکه رمزارزها از کجا می‌آیند، چه معنایی دارند و چرا مهم هستند؟» با حمایت اکسکوینو به عنوان ضمیمه ویژه‌نامه پایان سال ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد. نشریه بلومبرگ بیزینس‌ویک یکی از هفته‌نامه‌های تخصصی است که روی مسائل مالی کسب‌وکارهای مختلف تمرکز می‌کند و یکی از شماره‌های اخیر خود را کاملا به موضوع رمزارزها اختصاص داده و به زبانی همه‌فهم توضیح داده که رمزارز چیست،‌ از کجا آمده و چرا در دنیای امروز مهم است.

زمانی که این شماره از نشریه بلومبرگ را دیدیم، تصمیم گرفتیم کل شماره را ترجمه، صفحه‌آرایی و در اختیار مدیران فناوری‌های مالی ایران قرار دهیم. این ضمیمه چهار بخش دارد که عنوان هر بخش به ترتیب «دفترکل، بیت‌کوین و بلاکچین»، «بیت‌کوین چه معنایی دارد؟»، «سیستم مالی کریپتو» و «اعتماد، پول و جامعه» است. این شماره از هفته‌نامه بلومبرگ توسط «مت‌لوین» نویسنده بلومبرگ اوپینیون نوشته است و به ما می‌گوید که این فناوری اغلب دیوانه‌کننده، اکثرا عجیب و همیشه جذاب چیست و در آینده به کجا خواهد رسید.

«داستان رمزارز» به روایت «مت لوین» است و توسط علیرضا کاظمی‌نیا،‌ محمد رهبان و ثریا حقی ترجمه، توسط انتشاراه راه پرداخت و با حمایت اکسکوینو چاپ شده است.


کریپتو به زبان آدمیزاد


هفته‌نامه «بلومبرگ بیزینس‌ویک» بر دنیای کسب‌وکارها تمرکز دارد و به‌صورت پیوسته از دیدگاه مالی به موضوعات مختلف نگاه می‌کند. گرچه بلومبرگ بیزینس‌ویک رسانه‌ای تخصصی به حساب می‌آید، اما زبانی ساده و همه‌فهم دارد.

رضا قربانی، سردبیر ماهنامه عصر تراکنش درباره داستان رمزارز نوشته است: «زمانی که دیدیم این رسانه یک شماره کامل را به رمزارزها اختصاص داده، تصمیم گرفتیم کل شماره را ترجمه، صفحه آرایی و به‌عنوان ضمیمه ویژه‌نامه عصر تراکنش در اختیار مدیران فناوری مالی ایران قرار دهیم. در این سال‌ها در انتشارات راه پرداخت و دیگر رسانه‌های راه‌کار به‌صورت پیوسته درباره رمزارزها و بیت‌کوین و اتریوم نوشته‌ایم؛ تلاش کرده‌ایم بیشتر از اینکه دیگران را به ورطه تریدینگ هل دهیم، به آنها آموزش دهیم که با این فضا آشنا شوند و بعد از اینکه راه را از بیراه شناختند، با اخیار خودشان و متکی بر دانش و عقل خودشان، وارد این فضا شوند. با ترجمه این شماره از بلومبرگ، با زبانی ساده همه آنچه را باید درباره رمزارزها بدانید، به شما آموزش می‌دهیم. امیدواریم این کار مفید باشد.»

این هفته‌نامه زمانی شروع به نوشتن و تحقیق درباره بازار کریپتو کرده که با ریزش شدید بیت‌کوین و دیگر کوین‌ها، استقبال عمومی از آن کاهش یافته است. «مت لوین» یکی از بهترین نویسندگان حوزه فایننس است که برای بلومبرگ می‌نویسد و در این وضعیت حساس بهترین کسی است که می‌تواند ما را با کریپتو و جایگاه آن در فایننس و فناوری آشنا کند. مت لوین این داستان را در چهار بخش مختلف بررسی می‌کند.

در بخش اول به این مسئله می‌پردازد که بخش عمده‌ای از اطلاعات زندگی ما در دفتر کلی ثبت می‌شود که تحت کنترل سازمان‌هایی مانند بانک‌ها، کارپردازها یا اداره‌های دولتی قرار دارد و ما راهی جز اعتماد به آن سازمان‌ها نداریم. این در حالی است که از سال ۲۰۰۸ که نوع جدیدی از پول به وجود آمده، مفهوم اعتماد در اذهان عمومی دگرگون شده است.

بخش دوم به این مسئله می‌پردازد که بیت‌کوین دستاورد بزرگ فناورانه‌ای است که موضوعات متنوعی دارد؛ از اتریوم و وب۰/۳ گرفته تا عکس‌های کارتونی گران‌قیمت میمون‌ها که درک منطق پشت آنها برای حضور در این فضا لازم است.

همچنین در بخش سوم که سیستم مالی کریپتو نام دارد، توضیح داده می‌شود که در دنیای کریپتو روال مشخصی وجود ندارد و همه چیز سیال است و به نحوه تکامل یا عقب‌گرد این فضا پرداخته می‌شود. بخش چهارم و نهایی نیز به این سؤال پاسخ می‌دهد که کریپتو از اینجا به کجا می‌رود؟ زمانی که آماده بودید این قسمت را مطالعه کنید، بهتر است قبل از آن به معنی کلمات اعتماد، پول، جامعه و پانزی فکر کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حامیان عصر تراکنش