عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

مدیر فروش یک کسب‌وکار ابتدا باید مشاور مشتری باشد

در گفت‌وگو با میلاد بی‌آزار، مدیر فروش امضانو مطرح شد

فضای اقتصاد دیجیتال، به طور روزانه متحول و دستخوش تغییر می‌شود. چنین فضایی نوعی مطالعه مداوم و پیگیری توأمان را طلب می‌کند تا گونه‌ای از آگاهی نسبت به نیازهای جدیدی که در بازار بروز می‌کند اتفاق بیفتد. چنین ضرورتی برای مدیران فروش شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک و اقتصاد دیجیتال جدی‌تر و پررنگ‌تر است، زیرا نیازهای مشتری در این فضا اساساً مؤلفه‌ای است که با گذشت زمان تغییر می‌‌کند و در صورت عدم احصاء این نیازمندی‌ها بازار از دست می‌رود و مشتری به طور فعال رقبای موجود در بازار را جایگزین می‌کند. در این زمینه و درباره چالش‌های فروش محصولات فناورانه و نوآورانه، با میلاد بی‌آزار، مدیر فروش امضانو گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه گزارشی از آن را می‌خوانید.

این گفت‌وگو توسط استودیو راه‌کار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ و با حمایت مینی‌پی انجام شده است

چالش سازمان‌ها در حوزه فروش


میلاد بی‌آزار، مدیر فروش امضانو معتقد است که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اکثر سازمان‌ها در حوزه فروش، در فرایند تعامل میان آن‌ها و مشتری اتفاق می‌افتد و درک نادرست از نیاز مشتری کار فروش را سخت می‌کند. بی‌آزار در این زمینه می‌گوید: «مدیر فروش ابتدا باید بتواند مشاور مشتری باشد و نیازهای او را به خوبی شناساسایی کند. مشتری شاید به خاطر عدم آگاهی نسبت به جزییات بازار به درستی نداند که چه کالایی را می‌خواهد و کارشناس فروش باید نیازسنجی را انجام بدهد، محصول را به خوبی معرفی کند و این شفاف‌سازی را رقم بزند.»

بی‌آزار چالش‌های بخش فروش را گسترده توصیف می‌کند و می‌‌گوید: «در گزارش‌های روزانه شاهد آن هستیم که موفقیت مدیران فروش چندان چشمگیر نیست؛ زیرا افراد درک درستی از موقعیت شغلی خودشان ندارند و روی آن تمرکز نمی‌‌کنند. کسب اطلاعات در این حوزه می‌تواند به رشد مدیران فروش و کسب‌وکار منجر شود.» بی‌آزار می‌گوید که لازم است مدیران فروش هر روز اطلاعاتشان را به روز کنند و دانش خودشان را افزایش بدهند. بی‌آزار کتاب «مدل اسپین در فروش» به قلم نیل راکهام را معرفی می‌کند و باور دارد خواندن آن به سبب معرفی تمام گام‌های فروش و انعکاس تمام چالش‌های هر یک از این مراحل برای تمام کسانی که در واحدهای فروش کسب‌وکارها فعالیت می‌کنند مفید خواهد بود. از طرفی فعالیت امضانو را به خاطر نوع محصولی که ارائه می‌کند و نمودار رشد آن از ابتدای شروع فعالیتش تا به امروز و طی کردن این روند تکامل الهام‌بخش می‌داند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.