عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

درباره راهنمای کامل جیتکس یا چگونه در بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری جهان گم نشویم

وب فارسی پر شده از مطالبی که با هدف سئو برای جیتکس نوشته شده‌‌اند یا انبوه کسانی که می‌خواهند چیزی به شما بفروشند؛ از بلیت نمایشگاه گرفته تا تور و هتل. تلاش کنیم یک راهنمای کاربردی برای جیتکس بسازیم

با این که جیتکس ادعا می‌کند بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری در جهان است اما از ضعف مطالب راهنما درباره این رویداد رنج می‌برد! این گزاره را را درباره زبان انگلیسی می‌گویم؛ با جست‌وجوی جیتکس به زبان انگلیسی مطالب راهنمای کمی پیدا می‌شود. البته چند سال گذشته شرایط اندکی بهتر شده و مدیران برگزاری این رویداد بزرگ متوجه اهمیت محتوای راهنما شده‌اند؛ ولی باز، اوضاع خوب نیست.

این موضوع در زبان فارسی که یک فاجعه تمام عیار است؛ با جست‌وجوی جیتکس به زبان فارسی با حجم انبوه مطالبی روبه‌رو می‌شویم که می‌خواهند چیزی به ما بفروشند! از بلیت هواپیما و هتل گرفته تا بلیت ورود به نمایشگاه و ده‌ها بلیت دیگر. در زبان فارسی تقریبا نمی‌توانید چیزی پیدا کنید که به شما بگوید چگونه به جیتکس بروید و از این رویداد بزرگ جان سالم به در ببرید!

پایان دادن به این وضعیت بلبشو یک راهنما می‌خواهد؛ همه چیز درباره جیتکس. خودم دوست داشتم بنشینم و این راهنما را بنویسم؛ منتها عظمت کار باعث شده مدت‌ها این کار را به تعویق بیندازم و در میان انبوه کارهای اجرایی که دارم نتوانم برای این راهنما وقت بگذارم. حالا هم‌زمان با جیتکس ۲۰۲۴ به نظرم بهترین زمان است که مطالبی درباره جزییات جیتکس بنویسم. همکارانم در رسانه‌های راه‌کار (راه پرداخت، عصر تراکنش و کارنگ) به صورت پیوسته درباره جیتکس می‌نویسند؛ به نظرم لازم است که در گفت‌وگو و تعامل با مخاطبان خوب رسانه‌های راه‌کار این محتواها به صورت پیوسته به روز شوند.

هر مطلب راهنمایی درباره جیتکس به طور کلی سه بخش اصلی دارد: راهنمای سفر به دبی،‌ آشنایی با اقتصاد دیجیتال دبی و در نهایت خود جیتکس و مافیها.

هم‌زمان با نمایشگاه جیتکس من به همراه دیگر همکارانم در راه‌کار به صورت پیوسته از این رویداد خواهیم گفت.

یک راهنمای خوب درباره جیتکس شامل مطالب کاربردی درباره لجستیک، مترو، تاکسی، تاکسی اینترنتی، کرایه خودرو، اقامت، پرواز، ویزا، بیمه و عوارض است؛‌همچنین مطالبی درباره اقتصاد دیجیتال دبی؛ و در نهایت خود نمایشگاه؛ از جیتکس گلوبال تا اکسپند نورث‌استار.

این سوال برای ما مطرح می‌شود که آیا جیتکس مهم است؟ برای این که فراتر از این زرق و برق جذاب برویم و به اصل مطلب بپردازیم لازم است که راهنماهای خوبی داشته باشیم.

پایان‌بخش این مطلب می‌خواهم چیزی باشد در اهمیت رسانه. در رویدادهای بزرگ و مطرح جهان دیده‌ام که چقدر به رسانه‌ها و رسانه‌نگاران اهمیت می‌دهند. علی‌الخصوص جایی مانند دبی که رسانه‌ها برایش اهمیت مهمی در فرایند برندسازی‌اش دارند. این متن را در «مدیا سنتر» «نورث استار» نوشتم؛ هرچند که از مدیا سنتر جیتکس شلوغ‌تر است ولی محیط صمیمانه‌تری دارد. مطمئن هستم که در سال‌های آینده متن‌ها و راهنماهای خوبی درباره جیتکس خلق خواهد شد و این بلبشو اطلاعاتی به پایان می‌رسد؛ زبان انگلیسی که همین الان هم روی دور افتاده است؛ زبان فارسی هم انشاالله.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.