عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

زندگی و زمانه مدیران عامل ایرانی

درباره رویداد ۱۰۰ CEOs که اولین دوره آن ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار برگزار شد

عصر تراکنش ۹۴؛ رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار راه‌کار / در فضای پرچالش اقتصاد ایران، رویداد 100CEOs با هدف ایجاد پلی میان نسل‌های مختلف مدیران ارشد اجرایی کسب‌وکارها، تبادل تجربه و گسترش همکاری‌های اکوسیستمی آغاز به کار کرده است. این رویداد خاص کسب‌وکاری که توسط کارخانه نوآوری راه‌کار برگزار می‌شود، هر ماه ۱۰۰ بنیان‌گذار و مدیرعامل از صنایع مختلف را گرد هم می‌آورد تا در فضایی صمیمانه و حرفه‌ای، درباره آینده کسب‌وکار، چالش‌های مدیریتی و مسیر توسعه اقتصادی ایران گفت‌وگو کنند. اما چرا یک رویداد جدید؟

واقعیت این است که ما در کارخانه نوآوری راه‌کار در سال ۱۴۰۳ بیش از ۹هزار فعال کسب‌وکاری و استارتاپی را در رویدادهای مختلف میزبانی کرده‌ایم. اما در همه سال‌های فعالیتمان یک نقد جدی که به ما وارد بوده این است که همه رویدادهایمان کسب‌وکاری است و کمتر به نقش آدم‌ها در کسب‌وکار توجه داریم! نقد بجایی بوده و هست. از این رو در سال ۱۴۰۴ با درک نیاز مدیران ارشد به فضای اختصاصی برای تبادل تجربه، رویداد 100CEOs را طراحی کردیم.

این رویداد منحصربه‌فرد که اولین آن ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ در کافه کیدل موزه زمان تهران برگزار شد، با استقبال چشمگیر مدیران عامل از طیف گسترده‌ای از صنایع روبه‌رو شد. اعتقاد دارم آنچه رویداد ۱۰۰ مدیرعامل را متمایز می‌کند، تمرکز آن بر مدیران عامل و دغدغه‌های شخصی-حرفه‌ای آنهاست. رویکردی که من آن را «توجه به مدیران ارشد؛ پیش و بیش از توجه به کسب‌وکارشان» توصیف می‌کنم.

به‌واقع این رویداد به‌جای تمرکز صرف بر استراتژی‌های تجاری، به مسائل و اولویت‌های حرفه‌ای و شخصی مدیران عامل می‌پردازد تا پاسخی به این پرسش باشد که «مدیرعامل کیست و چگونه باید بیندیشد، یاد بگیرد و با همتایان خود ارتباط برقرار کند؟» همان‌گونه که در آغاز این رویداد بر اهمیت شبکه‌سازی و نقش کلیدی مدیران عامل در تقویت اکوسیستم نوآوری تأکید کردم، امید دارم که با تکیه بر تجربه راه‌کار در برگزاری رویدادهای موفقی چون برند کارفرمایی، لندتک و ۹ ژانویه و با همفکری و پیشنهادهای سازنده مدیران عامل ایرانی رویداد 100CEOs یک پلتفرم اندیشه‌ساز و انتقال تجربه برای اکوسیستم کسب‌وکاری کشور باشد.


گفت‌وگوهای کوتاه، دستاوردهای بزرگ


اگر بخواهم کمی درباره آنچه در رویداد اول گذشت بگویم، باید اشاره کنم که بخش اصلی این رویداد به صحبت‌های کوتاه ۱۰ تا ۱۲دقیقه‌ای مدیران عامل اختصاص داشت که طی آن، چالش‌های مدیریت در اقتصاد نوآوری و انتقال تجربه به نسل بعدی مورد بحث قرار گرفت. مدیرعامل‌هایی همچون اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار؛ صادق محمدی، مدیرعامل مدیانا؛ رعنا منافی، مدیرعامل رهاکو؛ حسین حیدر، مدیرعامل تکنولایف؛ امیر مرادی، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن؛ مجید خاکور، مدیرعامل فناوران اطلاعات خبره؛ حسین سیرانی، مدیرعامل ماتیلوس؛ مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل ارتباط فردا؛ مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا؛ ژوبین علاقبند، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه لیان؛ علیرضا صیدی، مدیرعامل سابق مبین‌نت؛ سپیده میرکریمی، مدیرعامل پزشکت؛ رزا مجتهدزاده، مدیرعامل ایران‌سمپلر؛ محمد خلج، مدیرعامل اسنپ؛ محمد عمروآبادی، مدیرعامل تیوال؛ باقر صمدی، مدیرعامل آسان پرداخت پرشین (آپ)؛ فرزانه غلام‌ابوالفضل، مدیرعامل شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی و حسین اسلامی، مدیرعامل رمیس و ده‌ها مدیرعامل برجسته دیگر در این نشست حضور داشتند و از تجربیات، چالش‌ها و دیدگاه‌های خود سخن گفتند.

یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوها، تفاوت‌های رهبری کسب‌وکار در ایران با آنچه در کتاب‌ها و دیگر نقاط جهان مطرح می‌شود، بود. مدیران عامل حاضر در این رویداد به بررسی شرایط منحصربه‌فرد اقتصاد ایران پرداختند و راهکارهای مناسب برای مواجهه با چالش‌های خاص این فضا را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.


پلی میان صنایع سنتی و فناوری‌های نوین


۱۰۰ CEOs نه فقط محلی برای هم‌اندیشی، بلکه بستری برای تعریف و تسهیل فرصت‌های همکاری میان بخش‌های فناور و نوآور با صنایع ریشه‌دار و باتجربه کشور است. این رویداد با جمع کردن مدیران عامل از صنایع مختلفی همچون خرده‌فروشی، لجستیک، سلامت، فین‌تک، تبلیغات، پلتفرم‌های دیجیتال و… امکان همکاری‌های بین‌بخشی و تبادل تجربه‌های مدیران ارشد را فراهم می‌کند.

۱۰۰ CEOs با هدف ایجاد شبکه‌ای از مدیران عامل برتر ایران در صنعت‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی، قرار است هر ماه برگزار شود. کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار با همراهی کنشگران دغدغه‌مند اقتصاد و توسعه ایران، مصمم است این فضای تبادل تجربه را تداوم بخشد تا مدیران عامل بتوانند در کنار یکدیگر، راهکارهای موثری برای پیشبرد اکوسیستم اقتصاد نوآوری ایران ارائه دهند.

در شرایطی که اقتصاد ایران با چالش‌های متعددی روبه‌روست، مدیران عامل می‌توانند با تکیه بر خرد جمعی و تجربیات یکدیگر، مسیر هموارتری برای نوآوری و توسعه پایدار ترسیم کنند. رویداد ۱۰۰ CEOs نه‌تنها بستری برای یاددهی و یادگیری، بلکه فرصتی برای الهام‌بخشی و ایجاد ارتباطات پایدار میان رهبران صنعت است.

این رویداد در کنار تمرکز بر مسائل فنی و تجاری، به ابعاد انسانی مدیریت و رهبری نیز توجه ویژه دارد. پرسش اساسی که مطرح می‌کند این است که مدیرعامل بودن در فضای پرتلاطم اقتصادی ایران چه معنایی دارد و چگونه می‌توان به‌رغم مشکلات و محدودیت‌ها، به رشد و توسعه کسب‌وکارها و نهایتاً اقتصاد کشور کمک کرد؟

با توجه به استقبال گسترده در نخستین رویداد، همه تلاشمان را خواهیم کرد که استاندارد متفاوتی از دورهمی و رویداد کسب‌وکاری را در ۱۰۰ CEOs پیاده‌سازی کنیم تا در نهایت به تأثیرگذارترین گردهمایی‌ مستمر مدیران عامل در کشور تبدیل شود و نقش مهمی در شکل‌دهی به آینده اقتصاد نوآوری ایران ایفا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.