عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

ابزاری برای انجام امور رمزنگاری

معرفی ماژول امنیت سخت‌افزاری سربن CS-800 (بومی) شرکت رادین

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عصر تراکنش 54 / با توجه به رشد تعداد و حجم حملات سایبری و شیب صعودی این رشد در سال‌های اخیر، امنیت اطلاعات برای دولت‌ها، مراکز مالی و شرکت‌ها در درجه اهمیت بالایی قرار گرفته است. در همین راستا و بنا بر نیاز جدی کشور به بومی‌سازی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات، از سال 1392 متخصصان دپارتمان امنیت رادین نیز دانش و تلاش خود را برای بومی و به‌روز بودن خدمات و ارائه خدمتی با کیفیت کلاس جهانی به کار بستند و با بهره‌گیری از دانش و فناوری روز دنیا، در سال 1396 موفق به تولید اولین و قدرتمندترین HSM بومی کشور با نام سربن (Cerbone) شدند که توانایی رقابت کامل با رقبای خارجی خود را دارد. شعار و چشم‌انداز همیشگی این دپارتمان «پایان امنیت وابسته» است.

به‌طور کلی دستگاه HSM در هر جایی که اطلاعات حائز اهمیت باشد، کاربرد دارد. وظیفه اصلی این دستگاه رمزنگاری دسترسی‌ها، اطلاعات، ورودی‌ها و خروجی‌های آن و احراز هویت آنها به‌منظور جلوگیری از ورود و خروج اطلاعات غیرمجاز و ناشناخته است. ماژول امنیت سخت‌افزاری شرکت رادین برای ذخیره و مدیریت کلیدهای رمزنگاری و پردازش اطلاعات به‌صورت امن به کار می‌رود. این دستگاه با برنامه‌های مبتنی بر استانداردهای رمزنگاری مانند PKI، PKCS11، پایگاه داده امن و موارد مشابه که در اکثر سناریوهای رمزنگاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطابقت کامل دارد. این دستگاه در نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت سال 1397 برنده جایزه جشنواره دکتر نوربخش در بخش امنیت و زیرساخت شد. از جمله ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مطابق با استانداردهای جهانی (FIPS 140-2 Level 3) و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی؛
  • پشتیبانی کامل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توسط شرکت رادین؛
  • قیمت معادل حدود 60 درصد دستگاه مشابه خارجی (با همان توان و بازدهی)؛
  • قابلیت توسعه و شخصی‌سازی بنا به نیاز مشتری؛
  • قابلیت مدیریت بر بستر شبکه و بدون نیاز به دسترسی محلی؛
  • پشتیبانی از الگوریتم‌های رمزنگاری متقارن و نامتقارن؛
  • پشتیبانی از توزیع بار پردازشی بین چند دستگاه HSM و قابلیت Fail-Over به جهت مدیریت دستگاه‌ها در زمان اختلال یک یا چند دستگاه دیگر؛
  • پشتیبانی از الگوریتم‌های رمزنگاری خم بیضوی یا Elliptic Curve Cryptography (به اختصار ECC)؛
  • قابلیت پشتیبان‌گیری از کلید اصلی روی کارت هوشمند به‌صورت M out of N.

دستگاه سربن با سوئیچ‌های بانکی سازگاری کامل دارد و می‌تواند بدون پیاده‌سازی مجدد، جایگزین محصولات فعلی شود و این دستگاه در مجموعه‌های پرداختی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین امکان شخصی‌سازی و ایجاد تغییرات مورد نیاز مشتری برای تمامی راهکارها و سخت‌افزارهای ارائه‌شده توسط دپارتمان امنیت شرکت پیشرو فناوری اطلاعات رادین فراهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش