عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

معرفی کیف پول سخت‌افزاری «والتو» شرکت رادین

روشی امن برای مدیریت دارایی‌های رمزارزی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

عصر تراکنش ۷۳ / از زمانی که بیت‌کوین برای اولین‌بار به‌عنوان رمزارز در جهان معرفی و به دارایی تبدیل شد، امنیت آن به مسئله اول دارندگانش تبدیل شد. شما برای ساخت و نگهداری رمزارز به یک رمز (Seed) نیاز دارید که نمایانگر کیف ‌پول شماست. امنیت این رمز برابر با امنیت دارایی شماست. در ابتدا این رمز به‌صورت یک کیوآرکد در یک کاغذ یا یک فایل عکسی در کامپیوتر نگهداری می‌شد که به‌راحتی قابلیت گم‌شدن یا سرقت داشت. با گذشت زمان راهکارهای دیگری برای مدیریت دارایی رمزارزی ارائه شد؛ کیف ‌پول‌های نرم‌افزاری که رمز را در حافظه امن موبایل شما نگهداری می‌کنند و شما هم می‌توانید این رمز را مشاهده کنید و صرافی‌ها که این رمز را بدون اینکه به شما دسترسی مشاهده آن را بدهند، برای شما نگهداری می‌کنند.

با اینکه امنیت این راهکارها از حالت کاغذی و فایلی بیشتر است، اما همچنان احتمال حملات سایبری وجود دارد. در خصوص صرافی‌ها خطر ورشکستگی صرافی و از دست دادن کل دارایی شما (به‌دلیل نداشتن مالکیت روی رمز کیف ‌پول) نیز علاوه بر حملات سایبری وجود دارد. مانند ورشکستی صرافی اف‌تی‌ایکس که به از بین رفتن هشت میلیارد دلار دارایی مشتریانش منجر شد. راهکار دیگر و امن‌ترین آن، کیف ‌پول سخت‌افزاری است که با نمایش کلمات بازیابی، رمز را در داخل یک سخت‌افزار می‌سازد و نگهداری می‌کند و هیچ‌کس به غیر از دارنده آن به کیف ‌پول دسترسی ندارد.

نه‌تنها امنیت از جهت آفلاین‌بودن و سخت‌افزاری‌بودن بالاتر می‌رود، بلکه شما نیز مالکیت تام کیف ‌پول خود را نیز دارید و هر زمانی که بخواهید می‌توانید کیف ‌پول خود را در هر پلتفرم دیگری بازیابی کنید. والتو یک کیف پول رمزارزی است که به‌صورت امن در فضایی کاربرپسند امکان مدیریت دارایی‌های رمزارزی را فراهم می‌کند و به کاربر این امکان را می‌دهد که به‌صورت آفلاین و غیرمتمرکز، کیف پول رمزارزی خود را بسازد، کلمات بازیابی را مشاهده کند و در محیطی با فناوری امنیتی پیشرفته مدیریت دارایی خود را انجام دهد. کیف پول سرد والتو در دو حالت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابلیت استفاده دارد و کاربر می‌تواند به‌سادگی و فقط با یک اپلیکیشن موبایلی به‌صورت همزمان هر دو نوع کیف ‌پول را مدیریت کند. والتو یکی از زیرمجموعه‌های شرکت رادین است که با تکیه بر دانش و فناوری ۱۵ساله در استارتاپ استودیو این شرکت متولد شده است.


از آمازون و اینستاگرام کیف پول نخرید!


کیف‌ پول سخت‌افزاری برای نگهداری دارایی‌های با ارزش رمزارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و لازم است قبل از خریداری، از اصالت آن اطمینان یافت. تمام تولیدکنندگان مطرح دنیا، از مشتریان خود می‌خواهند محصول را به‌صورت مستقیم از وب‌سایت خودشان خریداری کنند؛ زیرا زمانی که کالا مستقیم از سازنده به دست کاربر نمی‌رسد، ممکن است توسط واسطه تله‌گذاری شده باشد!

والتو، محصولی کاملاً بومی است که توسط متخصصان سخت‌افزار، کریپتوگرافی و بلاکچین طراحی و توسعه داده شده است. تولید و پخش مستقیم آن در ایران، ریسک هرگونه دستکاری قبل از رسیدن محصول به دست مشتری نهایی را از بین می‌برد. همچنین مدیریت و نظارت بر تمام سرویس‌های این محصول توسط تیم والتو انجام می‌شود و دیگر نیازی به نگرانی در خصوص قطع‌شدن سرویس از سمت کشورهای خارجی نیست.


امنیت والتو


با وجود اینکه کیف‌ پول سخت‌افزاری، امن‌ترین روش برای نگهداری رمز کیف‌ پول است، اما سطوح امنیتی میان کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری مختلف متفاوت است. ساده‌ترین آنها از چیپ‌های عمومی برای نگهداری رمز استفاده می‌کنند. این چیپ‌ها به‌صورت نرم‌افزاری امن شده‌اند، در واقع خود قطعه فی‌نفسه امن نیست و برای امن‌کردن آن به برنامه‌نویسی نیاز است؛ مانند کیف‌ پول Trezor و نسخه‌های مشتق‌شده از آن که سطح امنیتی آنها در میان کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری پایین است. نوع دیگر کیف‌ پول از ماژول امن یا Smart Card برای نگهداری داده‌های حساس استفاده می‌کند که به‌صورت سخت‌افزاری انواع الگوریتم‌های امنیتی روی آن تعبیه شده و تقریباً نفوذ به آن را غیرممکن می‌کند؛ مانند Ledger.

والتو در طراحی سخت‌افزاری خود از ماژول امن دارای استاندارد EAL 5+ استفاده کرده و از نظر امنیت سخت‌افزاری با Ledger هم‌رده است. همچنین در لایه نرم‌افزاری با در نظر گرفتن معماری غیرمتمرکز از کانال امن و رمز چندعاملی و بیومتریک استفاده کرده و هیچ اطلاعاتی از اکانت‌ها، تراکنش‌ها و غیره را ذخیره نمی‌کند. در حقیقت در هیچ مرحله از ساخت کیف‌ پول به احراز هویت کاربر نیاز نیست.

به‌دلیل وجود احتمال سرقت دستگاه سخت‌افزاری، امکان امنیتی دیگری در والتو تعبیه شده و آن نیاز به ورود یک PIN چهار تا هشت‌رقمی در هر بار استفاده است که اگر بیش از سه بار توسط فردی به‌صورت اشتباه وارد شود، کل اطلاعات آن به‌صورت خودکار پاک می‌شود و امکان استفاده از آن از بین می‌رود. دارنده اصلی کیف‌ پول با در اختیار داشتن کلمات بازیابی که هنگام ساخت کیف‌ پول به او نمایش داده می‌شود، به‌راحتی می‌تواند آن را در کیف‌ پول سخت‌افزاری جدید بازیابی کند.


کیف‌ پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در یک اپلیکیشن


راحتی و امنیت در دو سر یک طیف قرار دارند. هرچه امنیت بیشتر باشد، سختی استفاده از محصول بیشتر است. کیف‌ پول‌‌های نرم‌افزاری امکان ساخت و استفاده از کیف‌ پول را بدون نیاز به حضور سخت‌افزار در محیط اپلیکیشن فراهم می‌کنند که استفاده از آن به‌مراتب ساده‌تر است. والتو برای پاسخگویی به نیاز هر دو طیف مخاطبان، یک محصول چند‌کیف‌‌پوله ارائه داده است. کاربر با نصب این اپلیکیشن، امکان ساخت یا بازیابی کیف‎ ‌پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به‌صورت همزمان در یک اپلیکیشن دارد؛ به گونه‌ای که به‌راحتی می‌تواند بین کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود سوئیچ کند.


پشتیبانی از هفت شبکه اصلی و بیش از هزار توکن


کیف‌ پول سخت‌افزاری والتو محدودیت حافظه ندارد و برای هر شبکه‌ای که از والتو پشتیبانی کند، امکان ساخت نامحدود اکانت وجود دارد؛ شبکه‌های بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، ریپل، ترون، پلی‌گان، دوج‌کوین و بیش از هزار توکن دیگر.

هر اکانت یک دارایی از کیف‌ پول شماست. در والتو امکان ارسال و دریافت رمزارز برای هر اکانت و مشاهده پروفایل هر اکانت شامل تراکنش‌ها، موجودی، تاریخچه موجودی و… آن وجود دارد. همچنین برای هر کیف‌ پول ساخته‌شده در والتو، یک پورتفولیو شامل اطلاعات همه اکانت‌های آن کیف‌ پول در نظر گرفته شده که شامل موجودی کل دارایی‌ها به دلار، فهرست اکانت‌ها، موجودی و قیمت هر اکانت، مقایسه نسبت موجودی هر اکانت به دلار در قالب نمودار، فهرست کل تراکنش‌‌های دریافت یا ارسال برای تمام اکانت‌ها و… می‌شود.

همچنین کاربر قبل از ساخت اکانت می‌تواند اطلاعات بازار مانند قیمت لحظه‌ای، سیر نزولی یا صعودی و ارزش بازار آنها را در صفحه «بازار» اپلیکیشن مشاهده کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش