عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

معرفی دستگاه چک‌اسکنر گلوری FB-30 شرکت بازرگانی مبناکارت آریا

سرعت‌بخشی به فرایند اسکن چک‌ها

زمان مطالعه: 3 دقیقه

عصر تراکنش ۷۵ / شرکت بازرگانی مبناکارت آریا یکی از شرکت‌های فعال در زمینه اتوماسیون بانکی و تجهیزات مبتنی بر کارت‌های PVC است که به عرضه گسترده دستگاه‌های چاپ و صدور آنی کارت Smart از شرکت IDP کره جنوبی و نیز کارت‌های PVC از شرکت Card Pro در سطح کشور پرداخته است. همچنین در این راستا، به ارائه دستگاه‌های سورتر اسکناس از شرکت GRG با قابلیت تشخیص جعلی‌بودن ارز و ریال، دستگاه‌های چک‌اسکنر از شرکت Glory جهت اسکن‌کردن برگه‌های چک بانکی و اسناد هم‌اندازه اقدام کرده است.

در این مطلب به معرفی دستگاه چک‌اسکنر گلوری FB-30 پرداخته‌ایم؛ دستگاهی که معمولاً در بانک‌ها، مؤسسات مالی و همچنین در مشاغلی که حجم زیادی از چک‌ها را جهت اسکن و ذخیره دیجیتالی بررسی می‌کنند، استفاده می‌شود. چک‌اسکنر طیف وسیعی از مزایا از جمله افزایش کارایی، دقت و امنیت در معاملات را ارائه می‌دهد. از مزایای کلیدی آن نیز سرعت‌بخشی به فرایند اسکن، بررسی و بایگانی چک‌ها و کاهش هزینه‌هاست. این دستگاه‌ می‌تواند چک‌ها را در چند ثانیه اسکن و پردازش کند که این امر باعث صرفه‌جویی قابل ‌توجهی در زمان می‌شود.

چک‌اسکنر گلوری FB-30 علاوه بر سرعت، به ‌دقت نیز معروف است. این دستگاه‌ها معمولاً برای خواندن و تفسیر خط MICR (تشخیص کاراکتر جوهر مغناطیسی) روی چک طراحی شده‌ که حاوی اطلاعات مهمی مانند شماره‌حساب و شماره مسیریابی است؛ این امر کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که چک به‌درستی پردازش و وجوه به ‌حساب صحیح منتقل می‌شود. در ادامه مروری بر مزایای این دستگاه خواهیم داشت.


مزایای چک‌اسکنر گلوری FB-30


دستگاه چک‌اسکنر گلوری FB-30 یک اسکنر شعبه‌ای تصاویر اسناد (چک و چک‌پول) است. این دستگاه از تصویر پشت و روی اسناد به‌طور همزمان تصویربرداری کرده و همچنین قابلیت خواندن MICR (تشخیص کاراکتر جوهر مغناطیسی) با استاندارد CMC7/E13B و امکان پشت‌نویسی چک و خواندن مهر برجسته را داراست. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه امکان اسکن رنگی، خاکستری و سیاه‌وسفید با سه رزولوشن dpi200، 240 و 300 همزمان با تصویربرداری UV است که این تصاویر به تعداد بی‌نهایت قابل ‌ذخیره و نگهداری است. خروجی خاص از نرم‌افزار نیز به دو صورت Excel و Json ارائه می‌شود.

در قسمت پشت دستگاه اسکنر، یک شکاف ورودی دستی جداگانه جهت اسکن انواع کارت PVC از جمله کارت ملی هوشمند وجود دارد. با بارگذاری و اسکن این اسناد، امکان مقایسه هویتی کارت شناسایی با اطلاعات ثبت‌شده در چک وجود دارد. اسکن همزمان و ذخیره‌سازی چک و کارت هویتی به مستندسازی و امنیت هرچه بیشتر پرداختی‌ها به‌ویژه در ارائه چک‌های پشت‌نویسی‌شده کمک می‌کند.

اسکن و بررسی کد کیوآر مندرج در چک‌های صیادی ویژگی منحصربه‌فردی است که در این دستگاه ارائه شده و با این مزیت می‌توان اطلاعات بسیاری از جمله کد صیادی، نام شعبه، شماره شبا، شماره مشتری، نوع حساب، شماره چک و حتی وضعیت خوش‌حسابی صادر‌کننده‌ چک را بررسی کرد. در دستگاه گلوری FB-30 امکان قرار دادن دسته‌های اسناد تا 100 برگ جهت اسکن وجود دارد و با استفاده از تغذیه‌ خودکار می‌توان تا 100 برگ بهادار را به‌نوبت اسکن کرد.

از ویژگی‌های امنیتی این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص خطای تغذیه؛
  • تشخیص کشش دو برگ همزمان؛
  • تشخیص ضخامت برگه‌های ورودی، جهت بررسی اصالت چک.

از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به ذخیره‌سازی اطلاعات خودکار این دستگاه اشاره کرد. چک‌اسکنرها از تشخیص کاراکتر جوهر مغناطیسی برای خواندن سریع و ذخیره داده‌های چک‌ها استفاده می‌کنند. تمام این اطلاعات به‌طور خودکار و دیجیتالی در یک پایگاه داده ذخیره و سازمان‌دهی می‌شوند که می‌توان این اطلاعات را تنها با چند کلیک مدیریت و بازیابی کرد.

مزیت دیگر این دستگاه کاهش هزینه‌هاست؛ هر شرکتی در تلاش است تا هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد. هنگامی که از چک‌اسکنر استفاده می‌کنید، برای پردازش تراکنش‌ها به نیروی انسانی کمتری نیاز خواهید داشت که پذیرش چک را برای شما بسیار ارزان‌تر می‌کند. وقتی همه پردازش‌ها به جای چند ساعت در چند دقیقه انجام شود، هزینه‌های نیروی کار شما به این اندازه زیاد نخواهد بود. علاوه بر این، در هزینه‌های ذخیره‌سازی صرفه‌جویی خواهید کرد؛ زیرا به فضای فیزیکی برای بایگانی نیاز ندارید و می‌توان هزینه مربوط به زمان رفع خطاها را از این طریق کاهش داد.

در حال حاضر بیش از دو هزار دستگاه چک‌اسکنر گلوری FB-30 با دارا بودن گواهی سازگاری سوئیچ‌های داتین، توسن و خدمات انفورماتیک در بانک‌ها و مؤسسات مالی سراسر کشور در حال ارائه سرویس به مشتریان است و به گفته مدیران شرکت بازرگانی مبناکارت آریا، به‌زودی شاهد توسعه نرم‌افزار کاربردی این دستگاه بر پایه ارزش‌افزوده‌های هوش مصنوعی خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش