عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به جزئیات بخش «کاریابی» سومین رویداد ۹ ژانویه

تلاش برای بر طرف کردن چالش جذب نیروی انسانی اکوسیستم رمزارز کشور

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سومین رویداد ۹ ژانویه در روزهای ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در کتابخانه ملی برگزار می‌شود؛ رویدادی که با هدف توسعه اکوسیستم رمزارز و بلاکچین کشور و فراهم کردن فرصت‌های کسب‌وکاری برای فعالان این حوزه طراحی شده است. یکی از تفاوت‌های عمده این دوره از رویداد به اضافه شدن چند بخش جدید به آن برمی‌گردد. یکی از بخش‌های تازه اضافه‌شده به این دوره، بخش «کاریابی» است که در آن مدیران ارشد شرکت‌های متقاضی می‌توانند با دسترسی به میزها و فضاهای اختصاصی در نظر گرفته شده، نیازها، فرصت‌‌ها و جذابیت‌های شغلی خود را با اکوسیستم در میان بگذارند و از این طریق جذب نیرو کنند. این بخش در راستای کمک به بهبود وضعیت منابع انسانی کسب‌وکارهای رمزارزی و بلاکچینی ایجاد شده است. در ادامه توضیحات رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار را درباره جزئیات این بخش می‌خوانید.


کاریابی؛ یکی از بخش‌های شش‌گانه رویداد


جذب و نگهداشت نیروی انسانی، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چالش‌های صنایع مختلف در کشور بوده است؛ چالشی که اگر راهکار جدی برای آن نداشته‌ باشیم، می‌تواند به نقطه شکست کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تبدیل شود. این در حالی است که پیدا کردن نیروی متخصص در حوزه‌های نوآوری و فناوری نیز چالش‌های خاص خود را دارد. رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار با اشاره به این مهم درباره دلیل اضافه شدن بخش «کاریابی» به سومین رویداد ۹ ژانویه می‌گوید: «اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور در بخش‌های مختلف خود با مشکل تأمین نیروی انسانی مواجه است و این مشکل در اکوسیستم بلاکچین و رمزارز کشور حادتر نیز است. نوظهور بودن این حوزه و موقعیت‌های شغلی‌اش، کافی نبودن تعداد نیروهای متخصص در این حوزه و پیچیدگی‌های فناوری‌های استفاده‌شده در آن از جمله دلایلی هستند که جذب و نگهداشت نیروی انسانی را در این اکوسیستم دشوار کرده است. در توضیح این موارد باید گفت که پیچیدگی فناوری باعث شده تا آموزش نیروی انسانی سخت شود. از طرفی با تغییرات مستمر فناوری هم روبه‌رو هستیم که باعث تغییر مهارت‌ها و موقعیت‌های شغلی در این فضا می‌شود.

علاوه بر این،‌ نیروی انسانی که همه مهارت‌ها را داشته باشد و با همه ویژگی‌های فضای بلاکچین و رمزارز آشنا باشد، یا به شکل دورکار روی پروژه‌های بین‌المللی کار می‌کند و درآمدهای دلاری به دست می‌آورد یا به دلیل اینکه این فضا در نهایت یک فضای مالی است، برای دسترسی بهتر به فرصت‌های بازار مهاجرت می‌کند. همه این موضوعات ما را به این نتیجه رساند که این فضا، فضایی است که حضور منابع انسانی در آن با چالش‌ها و نیازهای زیادی روبه‌رو است و با تجربه‌ای که از رویداد برند کارفرمایی به دست آورده بودیم، تصمیم گرفتیم یک بخشی، حتی اگر شده کوچک را در رویداد ۹ ژانویه امسال به منابع انسانی اختصاص دهیم. از این رو، بخش «کاریابی» به‌‌عنوان یکی از بخش‌های شش‌گانه این رویداد در نظر گرفته شد.»

به گفته او،‌ حامیان برگزاری سومین رویداد ۹ ژانویه این امکان را دارند که موقعیت‌های شغلی مورد نظر خود برای جذب نیروهایشان را به برگزارکننده این رویداد اعلام کنند تا این عناوین به‌شکل گرافیکی و سازه‌های الکترونیکی در رویداد پخش شود. برای کسانی هم که متقاضی این سمت‌های شغلی هستند، این امکان فراهم شده که علاوه بر ارسال رزومه‌های خود و ثبت درخواست‌هایشان بتوانند با مدیران این شرکت‌ها در میزهای مخصوصی که به بخش «کاریابی» اختصاص داده شده، به شکل رودررو، درباره جزئیات، شرایط، فضا و برند کارفرمایی شرکت‌ها صحبت کرده و اطلاعات لازم را به دست آورند. همچنین، کسانی که جویای کار در این اکوسیستم هستند نیز می‌توانند رزومه‌های خود را به برگزارکنندگان رویداد بدهند تا در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد.

همچنین، کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در رویداد ۹ ژانویه بر آن است تا به چالش‌های منابع انسانی شرکت‌ها در قالب کارگاه‌ها و پنل‌های مختلفی که مدیران منابع انسانی کسب‌وکارهای حوزه رمزارز و بلاکچین در آن حضور دارند، بپردازد تا از دل این کارگاه‌ها و پنل‌ها راهکارهایی برای رفع این چالش بیرون بیاید.

یکی‌دیگر از اهداف بخش کاریابی این رویداد این است که به این پرسش پاسخ دهد که آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه رمزارزها به عهده چه کسانی است و محورهایی را برای آموزش نیروها ارائه دهد. جمیلی در این باره توضیح می‌دهد: «تلاش خودمان را خواهیم کرد تا نتایج این گفت‌وگوها و پنل‌های بخش «کاریابی» را از طریق یک خبرنامه ایمیلی در اختیار همه کسانی که به موضوع منابع انسانی اهمیت می‌دهد، قرار دهیم؛ افرادی که شامل مدیران ارشد اکوسیستم و مخاطبان رویداد برند کارفرمایی می‌شود.»

علاقه‌مندان برای حضور در رویداد ۹ ژانویه می‌توانند با کد تخفیف «asretarakonesh» با ۵۰ درصد تخفیف از صفحه ایوند این رویداد ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

حامیان عصر تراکنش