عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

معرفی ۱۰ اینشورتک برتر سال ۲۰۲۳ بر حسب ارزش‌‌گذاری بازار آنها

تک‌شاخ‌های بیمه‌ای

زمان مطالعه: 5 دقیقه

عصر تراکنش ۷۸ / مجله InsurTech Digital نگاهی به 10 تک‌شاخ برتر اینشورتک در سال 2023 برحسب ارزش‌گذاری بازار آنها انداخته است؛ در صدر این فهرست اینشورتکی با ارزش‌گذاری قابل‌توجه 12.6 میلیارد دلار قرار دارد. صنعت اینشورتک همچنان در حال شتاب گرفتن است. Spherical Insights پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار جهانی اینشورتک تا سال 2030 به 166.7 میلیارد دلار برسد. با بررسی انواع شرکت‌های بیمه شامل بیمه‌های دارای مجوز کامل، ارائه‌دهندگان بیمه خدمات درمانی، تأمین‌کنندگان پلتفرم، ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های بیمه کسب‌وکار و بیمه عمر و سایر انواع بیمه، 10 اینشورتک با بیشترین ارزش‌گذاری از سال 2023 را معرفی می‌کنیم.


10: Accelerant


2 میلیارد دلار

Accelerant شرکت فناوری داده‌محوری است که برای بیمه‌گذاران راه‌حل‌های تبادل اطلاعات ریسک و آنالتیکس داده فراهم می‌کند. Accelerant که از پشتیبانی Eldridge، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر تاد بولی و یکی از مالکان باشگاه فوتبال چلسی برخوردار است، در 3 دور تأمین مالی 343 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است؛ یکی دیگر از سرمایه‌گذاران این شرکت Barings است. Accelerant که بیمه‌گذاران را عضو می‌خواند، با داده‌های شفاف، فناوری متمایز و آنالتیکس پویا آنها را توانمند می‌کند و این قابلیت‌ها را دستورالعملی برای رشد سودآور می‌خواند. این اینشورتک از بیمه‌گذاران در ایالات متحده، استرالیا، بریتانیا و اروپای قاره‌ای پشتیبانی می‌کند.


9: Newfront


2.2 میلیارد دلار

Newfront که ساختمان مرکزی آن در کالیفرنیا قرار دارد، در فروش و مدیریت بیمه کسب‌وکار و مزایای کارمندان تخصص دارد. این شرکت که در سال 2017 بنیان‌گذاری شد از راه‌حل‌های توسعه‌یافته در داخل شرکت بهره می‌برد تا از طریق کمیسیون‌های کارگزاری جریان درآمدی ایجاد کند. این اینشورتک همچنین صاحب راه‌حلی است که با اتکا به اتوماسیون، فرایند تکمیل فرم‌های درخواست نزد شرکت‌های بیمه متفاوت با مجموعه پاسخ‌های واحد را ساده می‌کند. اسپایک لیپکین، مدیرعامل Newfront، کارآفرینی است که Opendoor.com را بنیان‌گذاری کرده که اکنون حدود 3 میلیارد دلار می‌ارزد.


8: ManyPets


2.4 میلیارد دلار

ManyPets (Bought By Many سابق) که 2.4 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده اینشورتکی متمرکز بر حیوانات خانگی است که آن را گای فارلی و استیون مندل در سال 2017 بنیان‌گذاری کردند. این اینشورتک که از بریتانیا به مناطق دیگر ازجمله سوئد گسترش یافته، به‌تازگی خدماتش را به صاحبان حیوانات خانگی در ایالات متحده نیز ارائه داده است و اکنون در 40 ایالت آمریکا فعالیت می‌کند و درنتیجه در 85درصد بخش بیمه حیوانات خانگی آمریکا فعال است. ManyPets با خرید شرکت بیمه Digital Edge خدماتش را گسترش داد، اکتسابی که با 483 میلیون دلار سرمایه‌ای ممکن شد که در 7 دور تأمین مالی جذب کرده بود. ManyPets که اکنون 2.4 میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌شود، می‌تواند خودش را رهبر جهانی حوزه بیمه دیجیتال حیوانات خانگی بداند.


7: Ethos


2.7 میلیارد دلار

Ethos، اینشورتکی کالیفرنیایی است که در زمینه راه‌حل‌های بیمه عمر اخلاق‌مدار تخصص دارد. این شرکت در تابستان 2021 دور تأمین مالی سری D را با 300 میلیون دلار برگزار کرد که شامل دور 200 میلیون دلاری در ماه مه و بعد از آن دور تکمیلی 100 میلیون دلاری می‌شد. این موفقیت ارزش‌گذاری Ethos را به رقم چشمگیر 2.7 میلیارد دلار رساند. شایان توجه است که این شرکت گروه متنوعی از سرمایه‌گذاران را جذب کرده است؛ از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شناخته‌شده‌ای مثل Sequoia Capital و General Catalyst گرفته تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با افراد مشهوری مثل ویل اسمیت و رابرت داونی جونیور.


6: Alan


3 میلیارد دلار

Alan اینشورتکی فرانسوی است که به کسب‌وکارها و افراد راه‌حل‌های بیمه دیجیتال ارائه می‌دهد. Alan طیفی از محصولات بیمه‌ای شامل بیمه سلامت، بیمه حوادث شخصی و بیمه مسئولیت ارائه می‌دهد. این پلتفرم خرید بیمه‌نامه، مقایسه پوشش و قیمت‌ها و مدیریت نیازهای بیمه‌ای را برای مشتریان آسان و شفاف می‌کند. Alan علاوه‌بر محصولات بیمه‌ای خدمات دیجیتالی مثل مدیریت بیمه‌نامه، مدیریت مطالبات و خدمات دورورزی (تله‌ماتیک) نیز ارائه می‌دهد. این خدمات به مشتریان این توانایی را می‌دهد که به‌راحتی بیمه‌نامه‌هایشان را مدیریت و از طریق پلتفرم مطالبه خسارت کنند. این توانایی فرایند بیمه را راحت و بهره‌ور می‌کند.


5: Digit Insurance


4 میلیارد دلار

Digit Insurance، شرکت بیمه‌ای با مجوز کامل و یکی از اینشورتک‌های پیشگام هند است که می‌خواهد به مشتریانش محصولات و خدمات ساده ارائه دهد. این شرکت بعد از اکتساب ITI Reinsurance به قیمت 72.8 میلیون دلار، دامنه محصولات و خدماتش را گسترش داد. همچنین در 9 دور 585.6 میلیون دلار جذب کرده است؛ عمده سرمایه‌گذاری‌ها در این شرکت را شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر Peak XV Partners و TVS Capital Funds انجام داده‌اند. Digit Insurance که به‌تازگی 4 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد، خدماتش واقعاً کامل است و شامل بیمه خودرو، موتور، تجاری، سفر، سلامت و مسئولیت مدیران و سرپرستان می‌شود.


4: Next Insurance


4 میلیارد دلار

Next Insurance مستقر در کالیفرنیا، شرکت بیمه دیجیتالی با تخصص پوشش کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینان است. این اینشورتک چهارمیلیارددلاری از زمان بنیان‌گذاری درمجموع 881 میلیون دلار جذب کرده است؛ در آخرین مرحله، در دور تأمین مالی سری E با رهبری Battery Ventures و FinTLV Ventures درمجموع 250 میلیون دلار جذب کرد. این اینشورتک که به مشتریانش بیمه شخصی‌سازی‌شده ارائه می‌دهد، با بیمه‌نامه‌های مقرون‌به‌صرفه و ساده‌اش شناخته می‌شود. Next Insurance این شعار را سرلوحه قرار داده است: «100 درصد وقف خویش‌فرما، 100 درصد همان‌طور که بیمه باید باشد.» این اینشورتک با بیمه‌نامه‌های مقرون‌به‌صرفه و ساده‌اش شناخته می‌شود.


3: Wefox


4.5 میلیارد دلار

Wefox که آن را جولین تایکی (Julian Teicke)، فیبین وسمن (Fabian Wesemann) و داریو فازلیک (Dario Fazlic) در سال 2015 بنیان‌گذاری کردند، پلتفرم اینشورتکی است که طبقه‌بندی‌های بیمه را بازتعریف، و ارتباط عوامل فروش شرکت‌های بیمه و مشتریان را برقرار می‌کند تا دسترسی ساده به راه‌حل‌های بیمه دیجیتال را برای جهان فراهم کند. هدف، تأمین امنیت افراد با بهتر کردن بیمه از طریق فناوری است. اوایل سال ۲۰۲۳ با اتکا به عملکردی عالی در فصل اول 2023، در سری D، تازه‌ترین دور تأمین مالی‌اش، 110 میلیون دلار جذب کرد.


2: Coalition


5 میلیارد دلار

Coalition که در سال 2017 بنیان‌گذاری شد، پوشش بیمه‌ای جامع را با ابزارهای امنیت سایبری پیشگیرانه، دسترسی به فارنزیک (جرم‌شناسی) دیجیتال و واکنش به حادثه سایبری ترکیب می‌کند تا به سازمان‌ها کمک کند انواع ریسک دیجیتال را شناسایی کنند، آثارشان را کاهش دهند و در برابرشان بیمه شوند. این تک‌شاخ حوزه اینشورتک 500 کارمند دارد و به بیش از 160.000 مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. سرویس بیمه فعال (Active Insurance) این شرکت ابزارهای امنیت سایبری پیشگام در صنعت، دسترسی شبانه‌روزی به جرم‌شناسی دیجیتال و واکنش به حادثه و پوشش بیمه‌ای گسترده را ترکیب می‌کند تا به سازمان‌ها کمک کند ریسک‌های دیجیتال را شناسایی کنند، آسیبشان را کاهش دهند و در برابرشان بیمه شوند. Coalition، سال گذشته تازه‌ترین دور تأمین مالی، سری E، را برگزار کرد و در آن 250 میلیون دلار دیگر جذب کرد تا ارزش‌گذاری‌اش را از 3.5 به 5 میلیارد دلار برساند. Coalition یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان بیمه سایبری و خدمات امنیتی در ایالات متحده و کاناداست.


1: Devoted Health


12.6 میلیارد دلار

Devoted Health که 12.6 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان بیمه درمانی در ایالات متحده است و طرح‌های بیمه متناسب‌سازی‌شده به کهنسالان ارائه می‌دهد. مأموریت Devoted Health که محصولات و خدماتش در دسترس ارائه‌دهندگان و کارگزاران هم هست، بهبود سلامت و آسایش آمریکایی‌های مسن‌ است. به‌علاوه این شرکت ابزارهایی را ارائه می‌دهد تا به اعضایش کمک کند با استفاده از راهنماهای شخصی از سیستم‌های مراقبت سلامت استفاده کنند؛ این شرکت از تازه‌ترین فناوری‌ها برای ایجاد تجربه‌ای ساده برای اعضا بهره می‌برد. Devoted Health با همکاری برترین ارائه‌دهندگان می‌تواند نتایج بهتری را در زمینه سلامت برای اعضایش رقم بزند. این ارائه‌دهنده بیمه درمانی از زمان راه‌اندازی درمجموع در 5 دور تأمین مالی، 2 میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است. تازه‌ترین دور تأمین مالی این شرکت دور 1.2 میلیارد دلاری سری D با رهبری SoftBank Vision Fund و Uprising Ventures بود. مأموریت Devoted Health بهبود سلامت و آسایش آمریکایی‌های مسن‌تر است.

منبع منبع: مجله InsurTech
از طريق مترجم: محمد رهبان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش