عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

آلفا ریئلیتی؛ کسب‌وکار منتخب فعال در حوزه KYC

در رویداد «جایزه عصر تراکنش» عنوان شد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اگر در یک تعریف ساده تحول دیجیتال در هر حوزه‌ای را ارائه خدمت یا سرویس به افراد در هر زمان و مکان بدانیم، موضوع احراز هویت کاربر مفهوم کلیدی این تعریف خواهد بود. دقت داشته باشید که ما در ساده‌ترین تعریفمان از تحول دیجیتال به این موضوع رسیده‌ایم و خوب می‌دانیم که تحول دیجیتال بسیار فراتر از این تعریف است که اتفاقاً در تعاریف دقیق‌تر و عمیق‌تر، اهمیت KYC بیش از پیش خودش را نمایان می‌کند. حالا به لطف شرکت‌های ارائه‌دهنده زیرساخت‌های احراز هویت و سرویس‌هایشان در این حوزه، نئوبانک‌ها بدون اینکه حتی یک بار مشتری خودشان را حضوری ببینند برایش افتتاح حساب می‌کنند و صدها مثال دیگر! اما یکی از اولین گروه از کسب‌وکارهایی که قبل از فراگیری این سرویس، به شکل گسترده از آن استفاده کردند صرافی‌های رمزارز بودند. صرافی‌ها به دلیل ماهیت ۷ در ۲۴ کسب‌وکارشان و پراکندگی بسیار گسترده کاربرانشان، به‌ناچار به استفاده از این سرویس رو آوردند و یکی از اولین کسب‌وکارهایی که این سرویس را در اختیار این صنعت قرار داد، جیبیت بود. نمی‌توان از KYC نام آورد و کمکی را که جیبیت به توسعه و فراگیری این موضوع در ایران کرد نادیده گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 13 دقیقه

حامیان عصر تراکنش