آلفا ریئلیتی؛ کسبوکار منتخب فعال در حوزه KYC
در رویداد «جایزه عصر تراکنش» عنوان شد
اگر در یک تعریف ساده تحول دیجیتال در هر حوزهای را ارائه خدمت یا سرویس به افراد در هر زمان و مکان بدانیم، موضوع احراز هویت کاربر مفهوم کلیدی این تعریف خواهد بود. دقت داشته باشید که ما در سادهترین تعریفمان از تحول دیجیتال به این موضوع رسیدهایم و خوب میدانیم که تحول دیجیتال بسیار فراتر از این تعریف است که اتفاقاً در تعاریف دقیقتر و عمیقتر، اهمیت KYC بیش از پیش خودش را نمایان میکند. حالا به لطف شرکتهای ارائهدهنده زیرساختهای احراز هویت و سرویسهایشان در این حوزه، نئوبانکها بدون اینکه حتی یک بار مشتری خودشان را حضوری ببینند برایش افتتاح حساب میکنند و صدها مثال دیگر! اما یکی از اولین گروه از کسبوکارهایی که قبل از فراگیری این سرویس، به شکل گسترده از آن استفاده کردند صرافیهای رمزارز بودند. صرافیها به دلیل ماهیت ۷ در ۲۴ کسبوکارشان و پراکندگی بسیار گسترده کاربرانشان، بهناچار به استفاده از این سرویس رو آوردند و یکی از اولین کسبوکارهایی که این سرویس را در اختیار این صنعت قرار داد، جیبیت بود. نمیتوان از KYC نام آورد و کمکی را که جیبیت به توسعه و فراگیری این موضوع در ایران کرد نادیده گرفت.