عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

زیرساخت حوزه فناوری، کالایی لوکس نیست

حسین اسلامی، مدیرعامل شرکت رمیس از شرایط توسعه زیرساخت‌های فناوری در ایران و چالش‌های رگولاتوری می‌گوید

عصر تراکنش ۸۱ / مدیران شرکت رمیس در سال گذشته تلاش کردند با تأسیس هلدینگ بالادستی هوگر و قرار گرفتن در ذیل آن و همچنین با تشکیل و رسمیت‌بخشی به شرکت‌های داروگ (راهکارهای ابری) و سایمان (فروش همکار) از بطن شرکت، ضمن توسعه کسب‌وکار خود شرایط بهینه‌ای را ایجاد کنند تا با سرعت و تمرکز بیشتری به سمت تحقق اهدافشان پیشروی کنند. طبق صحبت‌های حسین اسلامی، رمیس در تلاش است در سال ۱۴۰۳ و با مدیریت اجرایی جدید، نه‌تنها دستاوردهای قبلی خود را حفظ کند و به مسیرش ادامه دهد، بلکه به محصولاتش تنوع ببخشد و از برندهای خاص در حوزه زیرساخت‌های فناوری تمرکززدایی کند تا دامنه مشتریانش وسیع‌تر شود. در گفت‌وگویی که با حسین اسلامی، مدیرعامل جدید شرکت رمیس داشتیم، به چالش‌هایی پرداختیم که این شرکت در سال گذشته برای بهبود شرایط زیرساخت‌های فناوری کشور با آنها دست‌به‌گریبان بوده است. همچنین از برنامه‌های آتی شرکت برای پیشرفت در این حوزه پرسیدیم. به عقیده اسلامی، شرکت‌هایی نظیر رمیس، به فراهم کردن بستری اهتمام می‌ورزند که سبک زندگی نوین ایرانی و خدمات پیشرفته‌ای که تسهیلگر زندگی ایرانیان است، روی آن بنا شده و به همین دلیل لازم است نگرشی که این حوزه را لوکس می‌انگارد تغییر کند.


تشکیل هوگر و ضرورت وجود هلدینگ بالادستی


سالی که سپری شد، برای مجموعه رمیس موفقیت‌آمیز بود. حسین اسلامی، مدیرعامل شرکت رمیس، با بیان این موضوع می‌گوید که این شرکت در سال گذشته توانست علاوه‌بر نیل به اهداف از پیش تعیین‌شده خود، از آنها فراتر رود و با تمرکز بر ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، به‌ویژه مشتریان بانکی و اپراتورها (که بخش عمده مشتری‌های رمیس را تشکیل می‌دهند)، رضایت آنها را بیش از پیش جلب کند: «این دستاورد برای مدیران رمیس بسیار ارزشمند است، زیرا جلب اعتماد در حوزه زیرساخت‌های فناوری مقوله‌ای زمان‌بر قلمداد می‌شود که مستلزم طی شدن فرایندی رفت‌و‌برگشتی میان شرکت و مشتریان و نیز تداوم ارائه خدمات در طولانی‌مدت است.»

رمیس در سال گذشته توانسته تحولات مثبت دیگری را نیز رقم بزند؛ اسلامی می‌گوید که مدیران رمیس بعد از سال‌ها بررسی و همفکری طی برنامه‌های راهبردی خود به این نتیجه رسیده‌اند که باید هلدینگ بالادستی این شرکت را فعال کنند؛ بنابراین در سال ۱۴۰۲ شرکت هوگر که سال‌ها از تأسیس آن می‌گذرد، به‌عنوان هلدینگ فعال شد و احسان پورمند، مدیرعامل سابق رمیس، مسئولیت مدیرعاملی آن را پذیرفت. از دیگر تحولات رمیس در سال گذشته می‌توان به خروج چند بخش از مجموعه اشاره کرد که باعث چابکی بیشتر توأمان رمیس و آن بخش‌ها در پیگیری فعالیت‌های خود در سال‌های آتی می‌شود.

او می‌گوید: «کسب‌و‌کارهای مرتبط با این شرکت‌ها با نام‌های داروگ و سایمان قبلاً در داخل خود رمیس مدیریت می‌شدند و حالا به‌صورت جداگانه روند کاری خود را در کنار مؤسسه آموزش عالی ارژنگ پیگیری می‌کنند. سایمان درواقع همان واحد باسابقه فروش به همکار رمیس است که حالا در قالب سازمانی مستقل و پیشرفته‌ به مدیرعاملی امین آشوری تشکیل شده است. مجموعه داروگ هم شرکتی است که در حوزه راهکارهای ابری فعالیت می‌کند و با حضور مسعود مقیمی به‌عنوان مدیرعامل، شکل فعال‌تری به خود گرفته است و البته مؤسسه آموزش عالی ارژنگ به مدیریت مرتضی فرگام جمشیدی نیز از قدیم در قامت بازوی آموزش تخصصی این هلدینگ نقش خود را ایفا می‌کند.»

طبق برنامه‌ریزی راهبردی رمیس، در سال‌های گذشته طراحی هلدینگ هوگر و ثبت آن انجام شده بود، ولی فعال‌سازی آن با تغییر مدیرعامل رمیس در سال ۱۴۰۲ مقارن شد. در این زمینه اسلامی باور دارد که با رشد تدریجی مجموعه‌ها، انجام فعالیت‌های آنها به‌صورت تخصصی در نهادهای جداگانه و جدید می‌تواند به چابکی و توسعه کسب‌و‌کارها منجر شود و هلدینگ باید به شکل اصولی شکل بگیرد تا بتواند این مجموعه‌های مستقل را در راستای نیل به اهداف جامع و راهبردی خود راهبری کند.

او می‌گوید: «برای مثال وقتی حوزه راهکارهای ابری رشد چشمگیری را در بازار تجربه می‌کند و مجموعه مربوط به آن در داخل رمیس هم توسعه می‌یابد، لازم است به شکلی تدریجی روند کاری مستقل و پرشتاب خود را با سرمایه‌گذاری جدی‌تر آغاز کند. چنین اتفاقی درباره واحد فروش به همکار نیز صادق بود؛ سایمان با توجه به پیشرفت چشمگیرش طی سال‌های گذشته، آمادگی آن را داشت که فعالیتش را در قالب شرکتی مستقل ادامه دهد. این اتفاق مرهون بلوغ واحدها و نیز استراتژی‌های شرکت است که برنامه‌ریزی برای وقوع آن به سال‌های قبل برمی‌گردد و در سال گذشته نیز جلسات متعدد کمک کرد تا برنامه‌ها به‌موقع به عمل بینجامند. البته قرار است در سال‌های آتی هم کماکان این شیوه ادامه یابد، زیرا این راه و روش به شرکت رمیس کمک می‌کند تا بتواند روی اهداف اصلی خود، یعنی فراهم‌آوری زیرساخت‌های فناوری قابل اتکا، به‌روز و متنوع، بیش از پیش تمرکز کند.»


معضل کالای لوکس دانستن زیرساخت‌های فناوری


طی سال‌های اخیر، مسیر فراهم‌کنندگان زیرساخت‌های فناوری فرازونشیب‌ زیادی داشته است. درواقع بخشی از مشکلات این مسیر به چالش‌های متداولی مربوط می‌شود که تمام مجموعه‌ها در داخل و حتی خارج کشور با آنها دست‌به‌گریبان‌اند، اما آن چیزی که از دیدگاه مدیرعامل رمیس برای فعالان این حوزه دردناک است، نوع نگاه برخی از دولتمردان به مسئله زیرساخت فناوری است که عموماً آن را یک کالای لوکس در نظر می‌گیرند و باور دارند به دلیل لوکس و تزئینی بودن ارزش توجه جدی ندارد.

او در این باره می‌گوید: «یعنی مثلاً به واردات کالاهایی نظیر مواد غذایی و دارو به‌عنوان کالاهای اساسی اولویت‌ بالاتری را اختصاص می‌دهند و در نگاه آنها بود یا نبود زیرساخت‌های فناوری اهمیت ویژه‌ای، حتی در حد اهمیتی که به تأمین گوشی موبایل می‌دهند، ندارد. این در حالی است که زندگی امروزی ما مرهون همین زیرساخت‌ها است؛ اینکه امروز شاهد سهولت و تسریع استفاده از اینترنت همراه یا سازکار پرداخت وجه در زمان خرید یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از طریق یک اپلیکیشن ساده‌ایم، به دلیل وجود زیرساخت‌های متعدد فناوری و فراهم بودن بستر مناسب آن است. شرکت‌هایی نظیر رمیس، به فراهم کردن بستری اهتمام می‌ورزند که سبک زندگی نوین ایرانی روی آن بنا شده؛ سبک زندگی که مبتنی بر سکوهای متعدد و خدمات غیرحضوری فوق‌العاده ضروری است. به همین دلیل هم لازم است نگرشی که این حوزه را لوکس می‌انگارد تغییر کند. مخاطب خاص‌تر این مسئله می‌تواند بانک مرکزی و همچنین وزارت صمت باشند؛ با علم بر وجود چالش‌هایی که شرکت‌های ارائه‌دهنده راهکارهای زیرساخت فناوری به سبب تحریم‌های ظالمانه با آنها دست‌به‌گریبان‌اند، باز هم به نظر می‌رسد که نسبت به این بخش مهم دقت و توجه لازم مبذول نمی‌شود و بسیاری از مشکلات شرکت‌هایی نظیر رمیس در حوزه رگولاتوری از همین مسئله ناشی می‌شود.»


حذف معافیت دستگاه‌های اجرایی از بررسی و کنترل سابقه شرکت‌ها


به گفته اسلامی، وقتی قرار است یک محصول در زمینه زیرساخت فناوری به کشور وارد شود، فرایند اخذ تأیید برای ورود و ترخیص آن چند ماه به طول می‌انجامد و عملاً این بازه زمانی به زمان سفارش‌گذاری اضافه شده است: «این مسئله به گردش مالی شرکت آسیب می‌زند و اخذ تسهیلات برای ترخیص محصول را ضروری‌تر می‌کند، زیرا چنین محدودیت‌هایی باعث می‌شود محصولات شرکت دیرتر به دست مشتری برسند و در برخی موارد با توجه به قرارداد مربوطه به اعمال جریمه توسط مشتری می‌انجامد.»

اسلامی معتقد است که حمایت از تولید اتفاقی مثبت و ضروری است و شرکت رمیس نیز تاکنون چندین همکاری‌ مطلوب با برخی شرکت‌های تولیدکننده داشته است: «اما گاهی این مسئله به‌درستی راهبری نمی‌شود. اینکه قرار باشد به بهانه حمایت از تولید داخلی، از ورود محصولی به کشور آن هم پس از فرایند حضور در مناقصه و برنده شدن جلوگیری شود، حتی برای خود تولیدکنندگان نیز آسیب‌زا است. برای بسیاری از محصولات در شروع بازار باید تقسیم‌بندی مناسبی صورت بگیرد تا هم نفع تولیدکنندگان در نظر گرفته شود و هم از ورود آنها به حوزه‌هایی که تولیداتشان فعلاً پاسخ‌گوی نیاز بازار نیست، جلوگیری شود. برای رسیدن به چنین راهکاری باید با حمایت تشکل‌ها به‌طور منطقی بین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان تفاهمی شکل بگیرد.»

یکی دیگر از چالش‌هایی که اسلامی باور دارد شرکت رمیس و امثال آن با آن مواجهند، شفاف نبودن شرایط ارز و روند غیرمنطقی نوسان قیمت آن است که این مقوله را پیش‌بینی‌ناپذیر می‌کند. او می‌گوید: «این موضوع حضور در مناقصات را تبدیل به یک قمار می‌کند.»

اسلامی همچنین می‌گوید: «در سال جدید چالش جدی دیگری نیز پدید آمده است؛ با توجه به دستورالعمل جدید ثبت سفارشات ارزی، معافیت دستگاه‌های اجرایی از بررسی و کنترل سابقه شرکت‌ها حذف شده است، در حالی که در سال‌های پیش برای دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران طرف قرارداد ایشان، معافیت وجود داشت. این چالش مهم، البته قبل از وارد کردن آسیب به شرکت‌های تأمین‌کننده راهکارهای زیرساخت فناوری، به کل دولت و حاکمیت و تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تأمین زیرساخت‌های فناوری ایشان، آسیب جدی خواهد زد و متأسفانه حتی انگیزه‌ای برای پدیده شوم سهمیه‌فروشی فراهم خواهد آورد.»


تمرکز بر توسعه مشتری و تنوع محصولات


به عقیده اسلامی، می‌توان شرایط رمیس در آغاز ۱۴۰۳ را جدا از محدودیت‌های رگولاتوری، مطلوب توصیف کرد، زیرا روند کاری این شرکت مورد تأیید و تشویق سهامداران قرار گرفته و هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفظ و تداوم این روند نیز در انتهای سال گذشته صورت پذیرفته است. او در این باره می‌گوید: «بیشتر فروش رمیس، مبتنی بر مناقصات و نیاز مشتریان رقم می‌خورد و به همین دلیل مشتریان رمیس در طول سال‌ها دستخوش تغییر چندانی نمی‌شوند؛ با این‌ حال در سال آتی رمیس قصد دارد علاوه‌بر توسعه محصولات قابل ارائه، تعداد مشتریان و تعامل با مشتریان جدید را توسعه دهد و با توجه به ظرفیت‌هایی که ساختار جدید شرکت و نیز سرمایه انسانی غنی آن به وجود آورده است، مشتریانی را شناسایی کند که تا به حال با آنها در سطح گسترده کار نکرده است.»

همچنین رمیس برای سال ۱۴۰۳ قصد دارد به‌طور عمده روی تنوع‌بخشی به محصولات قابل ارائه تمرکز کند، زیرا به گفته اسلامی، در واردات، همواره توجه شرکت‌های فعال در بازار معطوف به دسته محدودی از برندها، مثلاً در سرور به برندهایی نظیر HP و آن هم فقط برخی محصولات آن، بوده است. او می‌گوید: «البته این مسئله دلایل خاص خودش را دارد، ولی رمیس به این باور رسیده است که این توانایی را دارد که مشتریانش را برای استفاده از سایر محصولاتی که می‌توانند کارایی بالاتری را مهیا کنند، قانع کند.

رمیس به مدد دسترسی‌ها و روابط بین‌المللی مناسب توانسته دانش کارشناسان حوزه فنی خود را تقویت کند تا از این طریق با شناسایی شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه و اخذ ضمانت پشتیبانی‌، طیف وسیع‌تری از فراهم‌کنندگان این خدمات را پیش روی مشتریان قرار بدهد. درنتیجه آمادگی این را دارد که محصولاتی را که تاکنون در ایران چندان استفاده نشده‌اند با پشتیبانی ویژه و نیز برگزاری دوره‌های تخصصی انتقال دانش به مشتریان عرضه کند. این اتفاق مستلزم آن است که محصولات جدید به‌طور پیوسته از منظر کیفیت و قیمت با برندهای معمول بازار مقایسه شوند تا خدمات و محصولات جدید، رقابت‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه باشند. از طرف دیگر این انتظار متقابل از بازار وجود دارد که جسارت کافی برای تغییر را داشته باشد. البته جای امیدواری است که بسیاری از مشتریان ما در حال حاضر از مدیران متخصص و جسور برای حرکت به سمت تنوع‌بخشی در محصولات و خدمات موردنیازشان، بهره می‌برند.»

یکی از مواردی که رمیس قرار است در سال جدید بیشتر به آن بپردازد، حوزه راهکارهای اوراکل است که در داخل این شرکت، واحدی مستقل نیز به آن اختصاص یافته و به گفته اسلامی، محصولات آن هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت به بهترین نحو نیاز مشتریان گوناگون در حوزه‌های مختلف را برطرف می‌کند. او در این باره توضیح می‌دهد: «برای مثال یکی از این موارد محصول Exadata است که غول چراغ جادوی اوراکل شناخته می‌شود و برای مجموعه‌هایی که پایگاه داده اوراکل دارند، در قالب یک سامانه مهندسی‌شده شامل سرور، استوریج و زیرساخت شبکه یکپارچه، کارایی بالایی ارائه می‌کند؛ از دیگر نمونه‌های این محصولات می‌توان به محصول Zero Data Loss اشاره کرد که در حوزه پشتیبان‌گیری و بازگرداندن داده و نیز ذخیره‌سازی داده‌های مربوطه حرفی برای گفتن دارد و ضمانت می‌کند که در لایه پشتیبان‌گیری حتی یک رکورد از اطلاعات کاربران از دست نرود.»

البته اینها تنها مواردی نیستند که رمیس قرار است در سال جدید به آنها بپردازد و حوزه‌هایی با مقیاس متفاوت مدنظر این شرکت است: مواردی نظیر محصولات ODA که مشابه محصول Exadata ولی در مقیاس کوچک‌تر است و به عقیده اسلامی، انقلابی در خدمات‌دهی سازمان‌ها ایجاد خواهد کرد. همچنین از محصولات قابل ارائه این واحد می‌توان به AVDF اشاره کرد که دیوار آتش لایه پایگاه داده است و تحولی جدی در حوزه امنیت پایگاه‌های داده اعم از اوراکل و غیر اوراکل ایجاد خواهد کرد.

اسلامی یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت این مجموعه را سرمایه‌های انسانی آن می‌داند؛ ازجمله نیروهای انسانی در واحدهای فنی، فروش، پشتیبانی و… و همچنین مشتریانی که به‌رغم تمامی چالش‌‌ها همواره این شرکت را همراهی کرده‌اند؛ به‌طوری ‌که در سال گذشته بیشتر از هر زمانی این مسئله برای اسلامی مسجل شده که دیگر درک درست و کاملی از فضا و شرایط مجموعه‌هایی نظیر رمیس نزد بسیاری از مشتریان ایجاد شده است.


همکاری با شرکت‌های تخصصی حوزه زیرساخت فناوری


هلدینگ هوگر در سال ۱۴۰۳ قصد دارد به‌طور کلان از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا حمایت کند. اسلامی با بیان این موضوع می‌گوید: «رمیس تلاش می‌کند از استارتاپ‌هایی که در حوزه زیرساخت‌های فناوری فعالیت می‌کنند، حمایت و فضای مناسبی را در راستای بهبود وضعیت آنها مهیا کند. واضح است که سال‌ها تجربه رمیس در حوزه کسب‌وکار و فناوری می‌تواند آورده مهمی برای این شرکت‌های جدید به حساب آید، زیرا این شرکت با نحوه عملکرد سازمان‌های بزرگ، مانند اپراتورها و بانک‌ها به‌خوبی آشنا است و ذائقه آنها را می‌شناسد و نسبت به چندوجهی بودن آنها بالاخص بعد امنیتی‌شان درک خوبی دارد که این موارد کنار هم توشه مناسبی برای استارتاپ‌ها در ابتدای مسیرشان مهیا می‌کند؛ اگر مجموعه‌هایی در زمینه زیرساخت‌های فناوری در بخش فنی یا حتی تولید محصول جدید به فعالیت بپردازند، به‌شرط آنکه فعالیت آنها به محصولی حقیقی منجر شده باشد، رمیس پذیرای همکاری با آنها چه به شکل ارتباط کسب‌و‌کاری و چه به‌صورت سرمایه‌گذاری خواهد بود، اما حجم زیادی از شرکت‌های نوآور در حوزه زیرساخت‌های فناوری فعالیت نمی‌کنند و توجهشان معطوف به مواردی نظیر فین‌تک است که این دسته از شرکت‌ها توسط هوگر شناسایی و ارزیابی می‌شوند و توجه به آنها ذیل وظایف رمیس نیست.»

هدف رمیس این بود که در پایان سال مالی قبل (۲۰۲۳) به رقم فروش کمتر از دو هزار میلیارد تومان دست یابد، اما در انتها فروشی بیشتر از این هدف رقم خورد که این مسئله نمایانگر پیشی گرفتن رمیس از اهداف خود در سال گذشته است. اسلامی در این باره می‌گوید: «هم‌اکنون حدود ۲۵۰ نفر در این شرکت مشغول به کارند که این تعداد در ساختمان مرکزی مجموعه، بخش‌ها و واحدهای مختلف ستادی و عملیاتی پراکنده‌ شده‌اند و تعدادی از این پرسنل هم در پروژه‌های پشتیبانی رمیس در محل کارفرما فعالیت می‌کنند، زیرا کیفیتی که یک شرکت ارائه‌دهنده زیرساخت‌های فناوری به مشتری ارائه می‌کند صرفاً در زمان فروش اتفاق نمی‌افتد و عمدتاً در شناخت نیازهای مشتری و ارائه راهکار متناسب و نیز میزان همراهی با کسب‌وکار مشتریان برای آنکه بتوانند به بهترین نحو از تجهیزاتی که خریداری کرده‌اند استفاده کنند ظاهر می‌شود؛ به همین دلیل یکی دیگر از نقاط قوت رمیس در ۲۲ سال گذشته ارائه خدمات فنی و نیز ارائه خدمات پشتیبانی ویژه است.»


توسعه برند کارفرمایی


با توجه به جدایی بخش فروش به همکار در سال گذشته که حدود ۱۵درصد از درآمد رمیس در سال گذشته به فعالیت‌های این بخش مربوط می‌شد، رمیس قصد دارد در سال آتی، اگر اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای نیفتد، افزایش فروش حداقل ۲۰درصدی را نسبت به سال مالی گذشته تجربه کند، هرچند که حصول یا عدم حصول این نتیجه می‌تواند تابع مؤلفه‌های مختلفی باشد.

مدیرعامل رمیس با بیان این موضوع می‌گوید: «در مجموعه‌های فناورانه چیزی به نام بن‌بست وجود ندارد و چالش‌های این مسیر ذیل عنوان کار سخت می‌گنجند؛ فرایندی که خستگی مداوم و مستهلک شدن نیروی انسانی را دربردارد، اما می‌توان با نوآوری، تمرکز و پشتکار بر آن فائق آمد. باور دارم که دسته‌ای از عوامل بیرونی کماکان می‌توانند شرایط دشواری را برای رمیس رقم بزنند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پیش‌بینی‌نا‌پذیری نرخ ارز در روزها و ماه‌های آتی، مجوزهای متعدد که برای ادامه فعالیت باید تمدید شوند، مشکلات اخذ تأییدیه وزارت صمت و تخصیص ارز بانک مرکزی به واردات و طول کشیدن بیش از اندازه تمام این فرایندها اشاره کرد. یکی دیگر از چالش‌هایی که رمیس هم همچون سایر مجموعه‌های حوزه فناوری با آن دست‌به‌گریبان است، مهاجرت سرمایه متخصص انسانی است. البته موجب افتخار شرکت است که نیروی متخصصی در بستر مجموعه رشد می‌کند و بعد از سال‌ها همکاری با رمیس در موقعیت شغلی دیگری مستقر می‌شود و در آنجا موفقیت کسب می‌کند، اما این موضوع وقتی ناراحت‌کننده می‌شود که این نیروی متخصص برای همیشه از کشور می‌رود و متعاقباً این مسئله به ذهن می‌آید که چرا در داخل کشور شرایطی مهیا نمی‌شود که بتوان از توانایی‌های این افراد بهره جست.

البته رمیس در تلاش است تا با ارزیابی عملکرد و توانمندی پرسنل، حقوق و مزایای آنها را متناسب‌تر کند. همچنین با برقراری ارتباط دوسویه با سرمایه‌های انسانی، سعی می‌کند همکاران خود را همراهی کند؛ به‌ویژه با در نظر گرفتن حامی و مشاور برای کارمندانی که جدید به شرکت می‌پیوندند، به آنها کمک می‌کند به‌خوبی و در کمال آرامش با محیط جدید انس بگیرند. البته تورم غیرقابل باور و مزمن باعث می‌شود که برخی برنامه‌های رمیس برای ارتقای کیفیت زندگی همکارانش به ثمر ننشیند و صرفاً بتواند از پس کنترل تأثیر این پدیده آن هم تاحدودی بربیاید.»

اسلامی باور دارد که برآیند این اقدامات در کنار تعهد به قراردادهای کارکنان و البته ایجاد امکان گفت‌وگوی بی‌واسطه و شنیدن حرف همکاران توسط مدیران ارشد شرکت، موجب می‌شود رمیس در زمینه برخورد با کارمندان نمره قابل قبولی بگیرد و تعامل مثبت بین مدیریت و کارکنان و نیز نتایج ارزیابی‌های مختلف سالانه، مؤید این مسئله است. او می‌گوید: «البته رمیس در تلاش است تا برند کارفرمایی خود را بهبود ببخشد و در این حوزه بیش از گذشته پیشرفت کند، زیرا در عصر حاضر اکثر زمان مفید انسان‌ها در محیط کاری‌شان سپری می‌شود و دیگر نمی‌توان گفت که شغل افراد زندگی دوم آنها است، پس لازم است برخورد میان افراد در محیط کاری‌شان سازنده باشد. گاهی برخی از همکارانی که از رمیس به شرکت دیگری رفته‌اند بعد از مدتی به رمیس برگشته‌اند که این مسئله نشان می‌دهد این شرکت در حوزه همکارمداری در وضعیت خوبی قرار دارد و به واسطه تعامل مثبتش با همکاران، نوعی وفاداری سازمانی به وجود آمده است.»


زیرساخت‌های فناوری سازمانتان را به رمیس بسپارید


شعار شرکت رمیس و جمله‌ای که همواره در تعامل با مشتریان روی آن تأکید می‌کنند، این بوده که زیرساخت‌های حوزه فناوری را به‌طور کامل به رمیس بسپارند. کارفرمایان رمیس، همیشه دغدغه‌ تولید محصولات نوین در حوزه‌های اینترنت، خدمات بانکی و… و سپس ارائه آنها به بهترین شکل به مشتریانشان را داشته‌اند. اسلامی به‌عنوان مدیرعامل رمیس تمایل دارد فعالیت‌های این شرکت به سمت‌و‌سویی برود که چنین کارفرمایانی هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند و تمام سازمان‌های بزرگ و متوسط داخل ایران زیرساخت فناوری مرتبط با فعالیتشان را به‌طور کامل و با خیال آسوده به رمیس بسپارند؛ چه آنهایی که توان مالی خرید تجهیزات را دارند و چه آنهایی که تمایل دارند از راهکارهای ابری استفاده کنند. اسلامی در این باره می‌گوید: «رمیس علاقه‌مند است تا مسئولیت حوزه زیرساخت در شرکت‌ها را در طراحی، تأمین، مشاوره و پشتیبانی به عهده بگیرد؛ به ‌نحوی ‌که یک شرکت فناورانه، بدون هیچ دغدغه‌ای در زمینه زیرساخت‌های فناوری، تمام توان خود را متمرکز بر تولید و ارائه خدمات جدید کند. خدماتی که زندگی ایرانی‌ها را دستخوش تغییر و تحولات مهمی خواهد کرد و به رفاه و آسایش بیشتر مردم خواهد انجامید.»‌

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.