عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

بالغ بر ۱۵۰ هزار کاربر در بازه چهار ماه از مانیسا اعتبار دریافت کردند

در گفت‌وگو با محمدرضا حیدری، معاون بازاریابی و کسب‌وکار مانیسا مطرح شد

در گفت‌وگوهای استودیو راه‌کار با مدیران کسب‌وکارهای مالی در خلال برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، بسیاری از این مدیران سال ۱۴۰۳ را سال لندتک و شکوفایی این حوزه قلمداد کردند؛ موضوعی که باتوجه‌به شرایط اقتصادی امروز کشور و فضای تورمی، کاملاً منطقی و قابل‌دفاع به نظر می‌رسد؛ درنتیجه کسب‌وکارهای لندتکی امسال باید بیش از همیشه بر توسعه خود تمرکز کنند. مانیسا یکی از همین شرکت‌هایی است که به‌تازگی فعالیت خود را در حوزه لندتک آغاز کرده است. در گفت‌وگو با محمدرضا حیدری، معاون بازاریابی و کسب‌وکار مانیسا درباره روند توسعه لندتک‌ها در ایران گپ زده‌ایم که در ادامه گزارشی از آن را می‌خوانید.

این گفت‌وگو توسط استودیو راه‌کار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ و با حمایت مینی‌پی انجام شده است

افزایش شناخت، راه‌‌‌کاری مطمئن برای ثبات لندتک‌ها


محمدرضا حیدری، معاون بازاریابی و کسب‌وکار مانیسا ابتدا درباره شرایط این شرکت و وضعیت آن در روزهای آغازین فعالیتش صحبت می‌کند و می‌گوید: «در سالی که گذشت گروه مالی اعتماد تصمیم گرفت به حوزه فناوری‌های مالی ورود و در حوزه اعتباردهی خرد فعالیت کند که این مسئله تحت برند لندتکی مانیسا اتفاق افتاد. طی حدود چهار ماه فعالیت مانیسا، بالغ بر ۱۵۰۰۰۰ کاربر توانستند از مانیسا اعتبار خرد دریافت کنند و از پذیرندگانمان کالا یا خدمات بگیرند.»

حیدری باور دارد که در ایران شاخص‌های کسب‌‌وکاری معمولاً از میانگین جهانی پایین‌تر قرار می‌گیرند و این معضل به‌خاطر کمبود سواد و دانش کافی در حوزه کسب‌‌وکار فناوری‌‌های مالی اتفاق می‌افتد. حیدری در این باره می‌‌گوید: «ما همواره تلاش کرده‌ایم در مواردی که نقش اسپانسر را بر عهده داشته‌ایم، فعالیت‌های ترویجی خود را به این سمت‌وسو ببریم که درباره صنعت فین‌تک و به طور تخصصی حوزه لندتک، این صنایع را به طور کامل و برای انواع کاربرها توضیح بدهیم.»

حیدری معتقد است این صنعت در کشور به طور نهادی جایگاه مناسبی ندارد و هنوز نهادینه نشده است. حیدری می‌افزاید: «اکوسیستم فین‌تک ایران در صنعت کشور جوان است و باید توانمندی‌های آن و ظرفیت‌هایی را که برای اقتصاد کشور ایجاد می‌کند، در فضای اقتصادی و فرهنگ کشور بیشتر نهادینه شود و این اتفاق می‌تواند از طریق بازیگرانی نظیر انجمن فین‌تک، کمیسیون لندتک و رسانه‌هایی نظیر راه‌کار یا برگزاری رویدادهای مختلف به وقوع بپیوندد و مانیسا از این مسئله استقبال می‌کند و معتقد است برآیند نهایی این اتفاق به نفع تمام فعالان این حوزه خواهد بود»

حیدری حضور مجموعه‌های صنعتی را در حوزه‌های فناورانه جذاب توصیف می‌کند و باور دارد هلدینگ انتخاب و رشد این مجموعه در این حیطه الهام‌بخش بوده است. حیدری باور دارد مطالعه کتاب هل اول از صادق الحسینی که در زمینه مدیریت نگاشته شده است، می‌تواند بسیار سودمند و ثمربخش باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.