عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

اوج شکوفایی رمزارزها در کشور طی سه الی پنج سال آینده خواهد بود

مجید قاقازانی، مدیر ارشد بازاریابی بیتمکس در گفت‌وگو با استودیو راه‌کار از آينده رمزارزها در کشور می‌گوید

در اینوتکس 2024، استودیو راه‌کار میزبان مجید قاقازانی، مدیر ارشد بازاریابی بیتمکس بود. او در این گفت‌وگو درباره اهمیت پذیرش انبوه رمزارزها در کشور صحبت کرد و گفت که برای این امر نیاز است تا صرافی‌ها با عبور از مشکلات رگولاتوری بتوانند قابلیت‌های این حوزه را به مردم معرفی کنند. او در ادامه از ازکی به‌عنوان کسب‌وکاری الهام‌بخش نام برد و یک کتاب هم به مخاطبان ما پیشنهاد داد. در ادامه گفت‌وگوی استودیو راه‌کار با او را می‌خوانید.

این گفت‌وگو توسط استودیو راه‌کار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ و با حمایت مینی‌پی انجام شده است

رمزارزها باید به پذیرش انبوه برسند


پذیرش انبوه رمزارزها یکی از موضوعاتی است که پرداختن به آن، چه در ایران، چه در سطح جهان مهم است. مجید قاقازانی، مدیر ارشد بازاریابی بیتمکس در این باره می‌گوید: «حوزه رمزارزها اگر بخواهد به سمت پذیرش از سوی عموم مردم حرکت کند، باید ضریب نفوذ خود را بالا ببرد و علاوه‌بر تلاش فعالان این حوزه و علی‌الخصوص صرافی‌ها به‌عنوان بازیگران اصلی این بازار، نیاز است که رگولاتور نیز ارا‌ئه خدمات ساده و عمومی‌تر را برای اجرای تبلیغات و شناساندن قابلیت‌های این صنعت به عموم جامعه تسهیل کند. ما در بیتمکس در حال پیگیری این مسئله هستیم تا محصولاتی با مخاطب عام ایجاد کنیم؛ محصولاتی که به درد افرادی بخورد که قصد فعالیت حرفه‌ای در این فضا را ندارند و از رمزارزها به‌عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. روند توسعه رمزارزها در کشور همواره روبه‌رشد بوده، اما به این زودی‌ها به اوج نخواهد رسید و درصورتی‌که اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد، می‌توان اوج شکوفایی آن در کشور را طی سه الی پنج سال آینده مشاهده کرد.»


ازکی؛ شرکتی با عملکرد موفق


«ازکی» مجموعه‌ای است که قاقازانی عملکرد آن را در یک‌ سال گذشته الهام‌بخش می‌داند: «به ‌واسطه حضورم در شرکت ازکی معتقدم که عملکرد آنها بسیار خوب است. ازکی، یکی از برندهایی است که توانسته در صنعت بیمه فرصتی را برای جامعه مصرف‌کننده ایجاد کند. طبق آمارهایی که وجود دارد ۱۰درصد ساکنان شهر تهران خدمات بیمه‌ای خود را از این شرکت دریافت می‌کنند. فکر می‌کنم این مجموعه از نظر کسب‌وکاری و برندینگ جزو مجموعه‌های موفق بوده و توانسته محصول، خدمات و تبلیغات مناسبی را ارائه دهد.»


کتابی برای استارتاپ‌ها


«سختی کارهای سخت» نام کتابی است که قاقازانی در انتهای صحبت‌های خود، به مخاطبان پیشنهاد می‌دهد و درباره آن می‌گوید: «خواندن این کتاب برای کسانی که در فضای استارتاپی فعالیت می‌کنند، بسیار ضروری است و لازم است که هر چند وقت یک‌بار به آن مراجعه و نکات کلیدی آن را مرور کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.