عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

ایده و هنر خاصی در تولید کارت‌های آبانک نهفته است

گفت‌وگو با پویان عطاآبادی، مدیر اجرایی شرکت آبانک درباره عملکرد این شرکت

آبانک یکی از محصولات هلدینگ ارتباط فردا و اپلیکیشنی نئوبانکی است که بر ارائه خدمات بانکی بر بستر موبایل تمرکز دارد و در طول سال ۱۴۰۲ تغییرات زیادی را از سر گذرانده و تلاش کرده در بستری امن و یکپارچه، خدمات بانکی را به‌صورت آنلاین ارائه کند. در گفت‌وگو با پویان عطاآبادی، مدیر اجرایی آبانک به فعالیت‌هایشان در یک سال گذشته پرداختیم و از فرایند تولید کارت‌های آبانک جویا شدیم. در ادامه گزارشی از گفت‌وگوی استودیو راه‌کار را با پویان عطاآبادی می‌خوانید.

این گفت‌وگو توسط استودیو راه‌کار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ و با حمایت مینی‌پی انجام شده است

آبانک؛ محصول پایدار با تعداد بسیار خوبی کاربر


پویان عطاآبادی، مدیر اجرایی شرکت آبانک در مورد نحوه عملکرد این شرکت در سالی که گذشت می‌‌گوید: «آبانک اسفند 1400 به صورت داخلی و آزمایشی رونمایی شد ولی با توجه به مزیت‌هایی که برای بازار داشت، در سال ۱۴۰۲ آن ‌را عمومی و تجاری کردیم و توانستیم در این سال تعداد بسیار خوبی کاربر جذب کنیم و تبلیغات گسترده‌تری نسبت به دوران گذشته آن داشته باشیم. در حال حاضر آبانک به‌عنوان یک محصول پایدار با تعداد بسیار خوبی کاربر در حال فعالیت است. فکر می‌کنم در سال ۱۴۰۳ نیز با توجه به قابلیت‌هایی که می‌خواهیم به این اپلیکیشن اضافه کنیم، با اقبال بسیار خوبی مواجه شویم.» عطاآبادی تجاری‌سازی‌شدن ریال دیجیتال و عملیاتی شدن طرح کهربا را از مهم‌ترین خدماتی برمی‌شمارد که قرار است در سال ۱۴۰۳ به آبانک اضافه شوند.

عطاآبادی در مورد فرآیند تولید کارت‌های آبانک نیز صحبت می‌کند و می‌گوید: «فناوری خاص و پیچیده‌ای برای تولید کارت‌های آبانک به کار رفته که از شکستن آن به خاطر به کارگیری دو جنس متفاوت ورق جلوگیری می‌کند. ایده و هنر خاصی پشت تولید این کارت‌ها نهفته است که باعث می‌شود علی‌رغم شفاف بودن‌شان مشتری احساس خوبی نسبت به آن‌ها داشته باشد. تولید این کارت‌ها زمان‌بر است اما محصول نهایی ارزش این سرمایه و هزینه را دارد. در حال حاضر کارت‌های آبانک در سه رنگ تولید می‌شوند.»

عطاآبادی مطالعه کتاب «نئوبانک ۲.۰» از انتشارات راه‌پرداخت را به فعالان حوزه فین‌تک کشور توصیه می‌کند و عملکرد کسب‌وکار «خانومی» را به دلیل توسعه مشتری‌مداری الهام‌بخش توصیف می‌کند و مسیر روشنی پیش‌روی آن در سال ۱۴۰۳ متصور می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.