عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

فینوتک در سال ۱۴۰۲ به رشد ۲۰۰درصدی درآمدهایش رسید

الهام اکبری، معاون فروش و مارکتینگ فینوتک در استودیو راه‌کار مطرح کرد

فینوتک از سال ۱۳۹۵ با هدف گسترش بانکداری باز در ایران راه‌اندازی شده تا از طریق وب‌سرویس‌هایش، بین بانک‌ها و کسب‌وکارها به منظور استفاده از خدمات مالی و بانکداری پل بزند. در سومین روز از نمایشگاه اینوتکس 2024، استودیو راه‌کار میزبان الهام اکبری، معاون فروش و مارکتینگ شرکت فینوتک بود. به گفته او، فینوتک در سال 1402 رشد بسیاری خوبی را تجربه کرده و توانسته‌ به صنایع گوناگونی همچون دارو، تلکام، بیمه، فروشگاه‌های لوازم‌خانگی و امثالهم سرویس ارائه کند. همچینین در سال ۱۴۰۲ توانسته به رشد ۲۰۰درصدی در فروش خود دست یابد. در ادامه می‌توانید این گفت‌وگو را بخوانید.

این گفت‌وگو توسط استودیو راه‌کار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ و با حمایت مینی‌پی انجام شده است

ارائه خدمات به‌واسطه تجمیع داده


شرکت فینوتک ابتدا به‌عنوان یکی از واحدهای ارتباط فردا فعالیت می‌کرد، اما از سال 1395به‌عنوان یک شرکت مستقل و ذیل این هلدینگ، ابتدا به فعالیت در زمینه بانکداری باز پرداخت و سپس شروع به ارائه خدمات مالی کرد. الهام اکبری، معاون فروش و مارکتینگ فینوتک در مورد شکل‌گیری این شرکت و خدماتش می‌گوید: «فینوتک در تلاش است تا با تجمیع داده در صنایع مختلف نظیر فولاد و حوزه‌هایی نظیر تلکام، بورس، بیمه و امثالهم بتواند خدمات متفاوتی را به سازمان‌ها و مشتریان خود ارائه کند. مأموریت این شرکت این است که سرویس‌های جدیدی را برای صنایع مختلف ایجاد کند و در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوبی داشته است. این مجموعه در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ رشدی ۲۰۰درصدی را در درآمدهایش تجربه کرده و توانسته مشتریان خوبی را در صنایع مختلف و با رضایت بالا جلب کند. بسیاری از لندتک‌ها در حال استفاده از سیستم‌های اعتبارسنجی فینوتک هستند و به آن اعتماد کرده‌اند. همچنین بسیاری از صنایع مختلف مانند دارو، تلکام، بیمه و فروشگاه‌های لوازم‌خانگی نظیر شهر لوازم‌خانگی نیز از سرویس‌های مشابهی استفاده کرده‌اند. یکی از مزیت‌های فینوتک جدای از هاب API، این است که توانسته سبد محصولاتش را نیز تکمیل کند تا در این راستا، مشتریان فعالیت راحت‌تری را تجربه کنند. ما به‌عنوان یکی از راهبرهای اصلی بازار، خواهان تثبیت جایگاه‌مان هستیم و قصد داریم در سال جدید به اهداف بیشتری دست‌ پیدا کنیم.»


الگوبرداری فینوتک از پلید


بنا بر گفته اکبری، پلتفرم پلید (Plaid) و مجموعه‌هایی مانند دیجی‌کالا و اسنپ عملکرد خوبی در یک سال گذشته داشتند. او درباره این مجموعه‌ها می‌گوید: «یکی از شرکت‌هایی که در حوزه بانکداری باز فعالیت می‌کند و عملکرد جذابی دارد، پلتفرم پلید است که تاکنون توانسته 250 هزار API  ارائه کند و سه میلیاد تراکنش داشته باشد. این پلتفرم از جذابیت زیادی برای من برخوردار است و در نظر داریم که همانند او در حرکت باشیم و از آن الگوبرداری کنیم. از جمله مجموعه‌های داخلی موفق نیز می‌توانم به اسنپ و دیجی‌کالا اشاره کنم. در حوزه بانکداری باز نیز هلدینگ‌ ارتباط فردا عملکرد خوبی دارد؛ به‌صورتی که در سال گذشته توانسته جایگاه چند محصول جدید خود مانند آبانک را در بازار تثبیت کند و به یک رشد عملیاتی چندین برابری برسد. این شرکت بدون اینکه بخواهد در حوزه منابع انسانی جذب نیرو داشته باشد، توانسته با داشتن زیرساخت و مدیریت درست به جایگاه خوبی در بازار برسد.»


کتاب‌هایی درباره رشد و توسعه فردی


او در انتهای صحبت‌هایش به معرفی کتاب‌هایی در حوزه رشد فردی و روان‌شناسی می‌پردازد و درباره آنها می‌گوید: «اگر بخواهم کتاب‌های مورد علاقه خود را معرفی کنم، باید به نوشته‌های اروین یالوم مخصوصاً کتاب‌های «وقتی نیچه گریست» و «درمان شوپنهاور» اشاره کنم، زیرا جدا از اینکه روایتی داستانی دارند، به حوزه‌های روان‌شناسی و فلسفی نیز می‌پردازند. کتاب پیشنهادی من در حوزه رشد و توسعه فردی نیز کتاب «هفت عادت مردمان مؤثر» است که به رشد فردی و حوزه‌های رهبری می‌پردازد. همچنین فکر می‌کنم خواندن کتاب «انسان در جست‌وجوی معنا» اثر ویکتور فرانکل نیز می‌تواند برای مخاطبان جالب باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.