عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

به دنبال بومی‌کردن سرویس تن‌خور لباس با هوش مصنوعی هستیم

گفت‌وگوی استودیو راه‌کار با نیما عظیم‌دوست، مدیرعامل شرکت تولیکا در اینوتکس ۲۰۲۴

در سومین روز از اینوتکس ۲۰۲۴ استودیو راه‌کار در محل غرفه خود میزبان نیما عظیم‌دوست، مدیرعامل شرکت تولیکا بود و با او درباره فعالیت‌های این شرکت صحبت کرد. به گفته او، تولیکا یکی از برندهای رسمی پوشاک بانوان کشور است که در این حوزه به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کند و سابقه‌ای سی‌ساله دارد و می‌خواهد کالاهایش را صادر کند و وارد بازار جهانی شود. طبق صحبت‌های عظیم‌دوست، تولیکا در حال بومی‌کردن سرویس تن‌خور لباس با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است. در ادامه گزارشی از این گفت‌وگو را می‌خوانید.

این گفت‌وگو توسط استودیو راه‌کار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ و با حمایت مینی‌پی انجام شده است

دردسرهای فروش آنلاین پوشاک


برند تولیکا یکی از برندهای پوشاک بانوان در کشور است که در این حوزه به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کند و سابقه‌ای سی‌ساله دارد. نیما عظیم‌دوست، مدیرعامل شرکت تولیکا درباره فعالیت‌های این شرکت می‌گوید: «در حال حاضر تولیکا علاوه بر اینکه یک برند در حوزه پوشاک بانوان است، در عرصه ریتیل و فروشگاه‌داری نیز فعالیت دارد. من چهار سال است که فعالیت خود را در جایگاه مدیرعاملی این شرکت آغاز کرده‌ام.

آن زمان با ورود کرونا، قصد داشتیم مطابق تغییراتی که در جهان به‌خاطر گسترش این ویروس رخ داد، وضعیت فروش‌مان را تغییر دهیم. آنلاین‌شدن فروش لباس شرایط دشوارتری نسبت به فروش آنلاین باقی کالاها دارد، زیرا تن‌خور لباس و خوش‌نشستن آن به بدن مشتری حائز اهمیت است. صنعت تولید لباس، صنعتی است که با هنر آمیخته شده و از آن جداناپذیر است.

ما با کمک یک شرکت خارجی ارائه‌دهنده سرویس‌های هوش مصنوعی توانستیم خدمتی را به مشتریان خود ارائه کنیم تا بتوانند تن‌خور لباس را با توجه ‌به شکل و سایزی که انتخاب می‌کنند، در تن خودشان بررسی کنند تا سایز موردنظر خود را به‌صورت هوشمند تشخیص دهد. هر چند که به‌خاطر وضعیت تحریم‌ها این شرکت خارجی ارتباط و پشتیبانی خود را با ما قطع کرد و حالا در پی بومی‌ کردن این سرویس با استفاده از استعدادها و نیروهای متخصصان داخلی هستیم و نیم‌نگاهی هم به صادرات و ورود به بازار جهانی داریم.»

عظیم‌دوست به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت ایرانی، جذب و نگهداشت منابع انسانی را از مهم‌ترین چالش‌های موجود در کشور می‌داند و توضیح می‌دهد که این مشکل در کشورهای دیگر نیز وجود دارد، اما در ایران بیشتر است. به نظر او، نسل‌ عوض شده و به‌واسطه آن نوع فعالیت‌ها نیز تغییر کرده است و مهاجرت نیروهای انسانی به دلیل شرایط اقتصادی چالش‌های زیادی را به وجود آورده است.


عملکرد موفق برندهای پوشاک ایرانی


مجموعه‌های موفق زیادی در ایران وجود دارد که عملکرد خوبی داشته‌اند، اما «گلرنگ» و «انتخاب» دو کسب‌وکاری هستند که برای عظیم‌دوست عملکردشان در یک سال گذشته الهام‌بخش بوده‌ است. او معتقد است که علاوه‌بر این مجموعه‌ها شاهد عملکرد موفقیت‌آمیز برخی از برندهای پوشاک ایرانی نیز هستیم که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده‌اند.


معرفی کتابی برای تحلیل رفتار دیگران


او در آخر کتاب «تحلیل رفتار متقابل» اثر اریک برن را پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید: «مردم در همه جای جهان با چالش برقراری ارتباط با یکدیگر روبه‌رو هستند و اگر هر یک از ما با استفاده از برخی از روش‌هایی که در این کتاب آمده، یاد بگیریم که چگونه می‌توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم، جهان برای هر کدام از ما زیباتر می‌شود و این کتاب درباره رفتار متقابل است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.