عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

ایسمینار سالانه رشد ۱۰ برابری درآمد را تجربه می‌کند

گفت‌وگو با مانوئل اوهانجانیانس، مدیر و مؤسس ایسمینار درباره چالش‌ها و دستاوردهای این کسب‌وکار

در معرض دید قرار گرفتن محصولات و سرویس‌های کسب‌وکارهای مختلف و دیده شدن آنها توسط افرادی که به آن نیاز دارد، نیازمند پلتفرم واسطه‌ای است که ضمن داشتن یک جامعه مخاطب گسترده، بتواند این فضا را در اختیار کسب‌وکارها بگذارد تا با داشتن ابزار کافی، بتوانند به بهترین نحو خود را توضیح دهند و به نمایش بگذارند. ایسمنیار پلتفرم تخصصی مدیریت، فروش و برگزاری وبینار، کلاس و رویدادهای آنلاین است که از طریق آن، چه با هدف درآمدزایی، چه با هدف جذب لید بازاریابی، می‌توان وبینارهایی را به وجود آورد. در استودیو راه‌کار و در خلال رویداد اینوتکس ۲۰۲۴، با مانوئل اوهانجانیانس، مدیر و مؤسس ایسمینار درباره ضرورت وجود چنین بستری در فضای نوآوری کشور به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

این گفت‌وگو توسط استودیو راه‌کار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ و با حمایت مینی‌پی انجام شده است

ایسمینار؛ بستری برای دیده‌ شدن کسب‌وکارها


مانوئل اوهانجانیانس، مدیر و مؤسس ایسمینار ابتدا توضیح می‌دهد که ایسمینار سالانه رشد حدودا ۱۰ برابری درآمد را تجربه می‌کند و می‌گوید که در یک سال گذشته اعمال کردن یک تغییر جزئی در مدل کسب‌وکاری این شرکت، موجب بروز تحولی چشمگیر در میزان درآمد این استارتاپ شده است. او در این‌باره می‌گوید: «با متمرکز کردن مدل کسب‌وکارمان روی تبلیغات، نیازی که کسب‌وکارها و افراد به نمایش و دیده شدن کارشان داشتند را برطرف کردیم و توانستیم از این طریق خودمان را به‌عنوان یک ابزار کارآمد برگزاری وبینارمارکتینگ و ایونت‌مارکتینگ به جامعه کسب‌وکاری معرفی کنیم. وبینارمارکتینگ و ایونت‌مارکتینگی که توسط ما برگزار می‌شد لید تخصصی، باکیفیت و ارزان در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌داد تا بتوانند خود را توسعه دهند.»

بنابر گفته‌های او، هم‌اکنون ۱.۲ میلیون کاربر فعال در پلتفرم ایسمینار حضور دارند که در یک سال گذشته از ایسمینار استفاده کرده‌اند. اوهانجانیانس می‌گوید کانال جذب، فروش و مارکتینگی که توسط ایسمینار عرضه شده به شکل قابل توجهی مورد توجه کسب‌وکارها قرار گرفته و این اتفاق به این خاطر رخ داده که نیازهای واقعی آن‌ها از طریق این کسب‌وکار برطرف شده است.


فراگیری و تنوع؛ مهم‌ترین سرمایه ایسمینار


اوهانجانیانس بزرگ‌ترین سرمایه ایسمینار را تنوع کاربران و موضوعات مطرح‌شده در این بستر در نظر می‌گیرد و می‌گوید تاکنون در حوزه‌های مختلفی توانسته‌اند کاربرانی را جذب کنند. او درباره پرطرفدارترین شاخه‌هایی که بیشتر از سایر حوزه‌ها در ایسمینار مخاطب دارند می‌گوید: «تا امروز در حوزه‌های مالی نیاز بیش از ۵۰۰ هزار کاربر را برطرف کردیم. حوزه‌های دیگر شامل سرمایه‌گذاری، مهاجرت، آموزش، توسعه فردی، زبان، مدیریت، استارتاپ و… می‌شوند و می‌توان گفت که در ایسمینار بیش از ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار کاربر داشته‌ایم که یک تا سه مورد از این موارد ذیل علایق آن‌ها قرار گرفته است.»


تحریم‌ها؛ مانع اصلی ورود به بازارهای خارجی


او سپس درباره مهم‌ترین چالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستند صحبت می‌کند و می‌گوید: «مهم‌ترین معضل ما این است که شرکت ما با وجود داشتن ظرفیت حضور در بازار جهانی، به دلیل تحریم نمی‌تواند در فضای بین‌المللی حاضر شود و این معضل منحصربه‌فرد ایسمنیار است، چون اکثر کسب‌وکارهای فعال در کشور نمونه‌های موفق خارجی دارند و با بومی کردن آن کسب‌وکار در داخل به درآمد رسیده‌اند و اصلا محدود شدن به این جغرافیا برایشان مسئله‌ای نیست و در این فضا قادر به فعالیت هستند. اما تحریم‌ها برای کسب‌وکاری که به‌لحاظ زیرساخت‌های کاربری و برندسازی توانایی حضور در بازار جهانی را دارد، بسیار زیان‌بار خواهند بود.»

اوهانجانیانس مسئله رگولاتوری و مواردی نظیر اخذ غیرمنطقی مالیات را با وجود منفی بودن نرخ درآمد کسب‌وکار از دیگر مشکلات مهم فعالیت کسب‌‌وکارها در کشور در نظر می‌‌گیرد که بالاتر از مواردی نظیر سرعت و کیفیت اینترنت، نبود نیروی متخصص و… می‌ایستند. او معتقد است تمام این بحران‌ها ریشه در سیاست‌گذاری‌های کلان دارند و اصلاح مواردی از قبیل همین نحوه تعامل با خارج از کشور، سیاست‌های داخلی و… به توسعه کسب‌وکارها کمک شایانی می‌کند.


معرفی کتابی درباره نگرش مسئله‌محور


اسنپ و دیجی‌کالا دو کسب‌وکاری هستند که به نظر اوهانجانیانس در سال گذشته عملکرد الهام‌بخشی داشته‌اند. او خلأ تفکر مسئله‌محور که به حل یک سؤال منجر می‌شود را از بزرگ‌ترین معضلات فرهنگی جامعه ایرانی قلمداد می‌کند و باور دارد که اگر چنین مهارتی را از کودکی به ما آموزش داده بودند، جامعه در وضعیت بهتری قرار می‌گرفت، اما این اتفاق رخ نداده و غالباً به در دسترس بودن پاسخ‌هایی که از پیش آماده بودند، عادت کرده‌ایم، بدون اینکه بپرسیم چرا چنین چیزی باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. به همین خاطر اوهانجانیانس مطالعه کتاب «از چرا شروع کنید» را به مخاطبان استودیو راه‌کار پیشنهاد می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.