عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

دیجیتالی شدن امضا، بسیاری از مشکل‌های سازمان‌ها را حل کرده است

شاهین لطفی، مدیر توسعه کسب‌وکار امضانو در گفت‌وگو با استودیو راه‌کار گفت

حدود شش سال از فعالیت امضانو می‌گذرد؛ پلتفرمی که در حوزه امضای دیجیتال فعالیت می‌کند و امکان مدیریت اسناد و قراردادهای دیجیتال، احراز هویت اشخاص و امضای دیجیتال را فراهم کرده است. شاهین لطفی، مدیر توسعه کسب‌وکار امضانو یکی از مهمان‌های استودیو راه‌کار در اینوتکس ۲۰۲۴ بود که درباره چگونگی شکل‌گیری و زنده‌ماندن کسب‌وکارها در بازار صحبت کرد و به فعالیت‌های امضانو پرداخت. در ادامه می‌توانید جزئیات این گفت‌وگو را بخوانید.

این گفت‌وگو توسط استودیو راه‌کار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ و با حمایت مینی‌پی انجام شده است

چگونگی زنده‌ماندن کسب‌وکارها


عملکرد و تأثیرگذاری همه کسب‌وکارها به یک انداره نیست و برخی از آن‌ها تأثیرگذاری بیشتری در بازار دارند. شاهین لطفی، مدیر توسعه کسب‌وکار امضانو در گفت‌وگو با استودیو راه‌کار درباره چگونگی شکل‌گیری کسب‌وکارها و نحوه تأثیرگذاری‌شان می‌گوید: «دلیل شکل‌گیری یک کسب‌وکار، حل‌کردن مشکلات مخاطبانش است. در واقع، در زمان راه‌اندازی یک کسب‌وکار باید به این مسئله فکر کرد که وجود چنین کسب‌وکاری می‌تواند چه مشکلی را حل کند. همچنین، باید قواعد بازار و صنعت را شناسایی کرد و ملاحظات آن حوزه را نیز اعمال کرد و در آخر به پیامدهای آن اندیشید. برای مثال امضانو که یک پلتفرم امضای دیجیتال است، این امکان را به افراد می‌دهد که برای ثبت امضای خود نیازی به طی کردن مراحل کاغذی نداشته باشند و وقتشان را صرف این موضوع نکنند. فرایند دیجیتالی شدن امضا بسیاری از مشکلات سازمان‌ها را حل کرده و در ادامه مسیر خود توانسته مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد. پیامدهای این مسئله علاوه‌بر اینکه به کمتر شدن آلودگی زیست‌محیطی کمک می‌کند، فضایی را هم به وجود می‌آورد که همه آحاد جامعه فارغ از ثروت و سمت شغلی، به این سرویس دسترسی داشته باشند.»

لطفی در ادامه صحبت‌هایش به معرفی امضانو می‌پردازد و می‌گوید: «امضانو بیش از شش سال است که بر دیجیتالی کردن متون قراردادها کار می‌کند و در دو سال اخیر وارد حوزه CLM شده و مدیریت یکپارچه قراردادها را بر عهده گرفته است.سامانه امضانو راه‌اندازی شده تا تمامی مواردی که در خصوص تنظیم اسناد، امضای الکترونیک و در نهایت مدیریت اسناد است را از طریق یک صفحه مدیرتی به نام CONTRACT LIFECYCLE MANAGEMENT  یا CLM در اختیار کاربران قرار دهد. به‌طورکلی می‌توان گفت به تمام فرایندهای مربوط به قراردادها و اسناد مهمی که باید امضا شوند، در امضانو رسیدگی می‌شود.»


محک؛ شرکتی ارزش‌آفرین


شرکت‌های زیادی در کشور وجود دارند که عملکردشان می‌تواند الهام‌بخش باشد، اما به نظر لطفی شرکت محک در مقایسه با دیگران الهام‌بخش‌تر بوده است. او می‌گوید: «فکر می‌کنم شرکت محک توانسته ارزش‌آفرین باشد و این ارزش را چه به‌صورت انتفاعی و چه به‌صورت غیرانتفاعی در راستای پایداری و اثرگذاری بیشتر ارائه دهد.»

او در انتهای صحبت‌های خود کتاب «دالان باریک آزادی» را برای مطالعه پیشنهاد می‌کند که محوریت آن به جوامع و ملت‌ها برمی‌گردد و می‌گوید: «هنگام مطالعه این کتاب به این نتیجه رسیدم که سازمان‌ها نیز نوعی جامعه هستند و اگر بتوان در جوامع مختلف الگوریتم‌های خوبی را شناسایی کرده و  آنها را به سازمان‌ها متصل کرد، می‌توان فضای روبه‌رشدی برای این سازمان‌ها به وجود آورد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.