عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

افزایش سواد مالی و سرمایه‌گذاری مردم با حضور کسب‌وکارهای تبادل رمزارز در کشور

احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل صرافی بیتمکس درباره دستاوردهای فناوری بلاکچین گفت

اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس برگزار شد. استودیو راه‌کار نیز با حمایت مینی‌پی و همکاری ماهنامه عصر تراکنش در این نمایشگاه میزبان مدیران و فعالان صنایع مالی و نوآوری کشور بود و در گفت‌وگوهایی ویدیویی با این افراد، درباره موضوعات روز اکوسیستم و چالش‌های کسب‌وکارها با آنها به گفت‌وگو پرداخت. در گفت‌وگو با احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل شرکت بیتمکس به وضعیت سواد مالی جامعه برای سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز و مهم‌ترین دستاوردهای حضور شرکت‌های تبادل در این حوزه صحبت شد. در ادامه گزارشی از این گفت‌وگو را می‌خوانید.

این گفت‌وگو توسط استودیو راه‌کار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ و با حمایت مینی‌پی انجام شده است

مهم‌ترین دستاوردهای فناوری بلاکچین


احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل بیتمکس یکی از دستاوردهای فناوری بلاکچین در کشور را افزایش سطح سواد افراد در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها در نظر گرفت و گفت: «دستاورد فناوری بلاکچین و رمزدارایی‌ها در سطح دنیا و بالاخص در کشور ما که دسترسی به سیستم مالی دنیا برایمان غیرممکن است، ایجاد کسب‌وکارهای تبادل رمزارز بود که باعث شد مردم ناخودآگاه و لاجرم درباره حوزه رمزارزها مطالعه کنند و در مسیر آموزش قرار بگیرند. به عقیده من معدل سواد مالی و سواد سرمایه‌گذاری مردم در شش، هفت سال گذشته در کشور بالا رفته و به نظرم این اتفاق، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اصلی حضور کسب‌وکارهای تبادل رمزارز در کشور است.»

قاضی‌زاده یکی از چالش‌های کسب‌وکارهای رمزارز ایران را مقوله رگولاتوری و حاکمیت در نظر گرفت و گفت: «میان حاکمیت و فعالان حوزه رمزارز هنوز هم سوءتفاهمات فراوانی وجود دارد که از گذشته وجود داشتند و هنوز هم با آن‌ها دست به گریبانیم. هر چه‌قدر حوزه فعالیت یک صنعت نوآورانه، پیشرفته‌تر باشد، این مسئله بیشتر احساس می‌شود که سرعت وفق پیدا کردن بخش‌های مختلف حاکمیتی با آن حوزه و توانایی پذیرش آن کم‌تر است. ذات فناوری سوءتفاهم ایجاد می‌کند و متأسفانه بازنده همیشگی این برداشت‌های اشتباه کسب‌وکارها هستند و می‌توان همیشه این مسئله را مشاهده کرد که متأسفانه حاکمیت رفیق خوبی برای کسب‌وکارها نبوده و همیشه به عنوان رقیب نه کنار آن‌ها که مقابل‌شان قرار گرفته است.»

قاضی‌زاده عملکرد هلدینگ ماموت را به خاطر سخت‌کوشی، شفافیت و هوشمندی‌اش، الهام‌بخش دانست و در حوزه فین‌تک نیز عملکرد بلوبانک را به خاطر نوآوری‌هایش مورد ستایش قرار داد. قاضی‌زاده معتقد است کتاب «صفر به یک» با روایت داستان‌گونه‌اش به جوانان تازه‌کاری که قصد دارند فعالیت خودشان را در این حوزه آغاز کنند، کمک می‌کند در کنار رؤیاپردازی‌هایشان، بتوانند نگرشی واقع‌بینانه به این حوزه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.