عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

قسمت ششم برنامه کاروکسب؛ داستان یک روز کاری در هلدینگ کیان

وقتی شفافیت حرف اول را می‌زند

در ششمین قسمت از برنامه کاروکسب استودیو راه‌کار، مینا حاجی، سردبیر ماهنامه عصر تراکنش، این بار قصه یک کسب‌وکار متفاوت را روایت کرده و برایمان از حال و هوای یک روز کاری در یک «هلدینگ» فعال در بازار سرمایه گفته است؛ گروه مالی کیان. این گروه مالی خدمات متنوعی را از مشاوره سرمایه‌گذاری گرفته تا کارگزاری بورس ارائه می‌کند و قرار است از این طریق به سطح سواد مالی در کشور بیفزاید.

قصه آغاز کیان به فروردین سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد. می‌توان روند توسعه این شرکت را از بدو تولد تا به امروز، علی‌رغم تمام فرازونشیب‌هایی که با آن مواجه بوده صعودی توصیف کرد. طوری که این شرکت در حال حاضر یک گروه مالی با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومان، حقوق صاحبان سهام ۱۰۰۰ میلیارد تومان، ۱۷ شرکت زیرمجموعه و به‌عنوان یک شرکت سهامی عام در جایگاه کنونی خودش ایستاده است.

چیزی که حتی با یک نصف روز گشت‌وگذار در محل ساختمان این شرکت به چشم می‌خورد، یکپارچگی و هارمونی مثبتی است که میان اجزاء مختلف این شرکت جریان دارد و آن‌ها را ذیل هویتی واحد تعریف می‌کند. مونا حاجی علی‌اصغر، مدیرعامل کیان برایمان درباره چگونگی شکل‌گیری این هویت و فرهنگ ‌سازمانی حاکم بر کیان توضیح می‌دهد و شفافیت را مهم‌ترین مزیت این شرکت و رسالت آن برمی‌شمارد و این‌که یکی از اهداف کیان این است که در مراودات خود مسئله‌ای را مخفی نگاه ندارد. از دیگر ویژگی‌های مهم کیان گستره متنوع خدماتی است که ارائه می‌کند و این مسئله به‌خوبی از فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ نمایان است.

در مجموعه برنامه‌های کاروکسب، مینا حاجی هر بار به فضای کسب‌وکاری یک شرکت خاص سرک می‌کشد و تلاش می‌کند جنبه‌های گوناگونی از تجربه یک روز فعالیت در محیط آن مجموعه را برای مخاطبان کاروکسب به تصویر بکشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.