صبحانهای به صرف لندتک
گزارش تصویری از پیشرویداد سوم رویداد بزرگ لندتک ایران که با حضور جمعی از فعالان صنعت فینتک، لندتک و رسانه برگزار شد
عصر تراکنش ۸۴ / سومین پیشرویداد رویداد بزرگ لندتک ایران صبح پنجشنبه، ۲۱ تیرماه با حضور جمعی از بازیگران صنعت فینتک و لندتک و همچنین جمعی از فعالان رسانهای حوزه فناوری برگزار شد. رضا قربانی، مدیرعامل کارخانه نوآوری رسانه راهکار، در این دورهمی اعلام کرد که رویداد بزرگ لندتک ایران در روزهای هفدهم و هجدهم مردادماه در سالن ضرغام برگزار میشود. او هدف از برگزاری این رویداد را دور هم جمع کردن فعالان اکوسیستم لندتک، فینتک و پرداخت زیر یک سقف دانست و گفت: «در این رویداد به بررسی و گفتوگو درباره آخرین دستاوردها، چالشها، اخبار و راهکارهای اکوسیستم فینتک میپردازیم.» او با اشاره به سومین پیشرویداد رویداد بزرگ لندتک ایران اظهار کرد: «افرادی که امروز در این رویداد حضور دارند، از تمامی بخشهای اکوسیستم فینتک هستند، زیرا برای ساخت یک اکوسیستم به کمک همه افراد و بازیگران نیاز است.»
سپس رضا جمیلی، مدیر توسعه کسبوکار کارخانه نوآوری رسانه راهکار، بیان کرد که سواد مالی در حوزه لندتک ایران ضعیف است و بسیاری پول لندتک را پول خود میدانند در حالی که این امر اشتباه است. به گفته او، در رویداد بزرگ لندتک ایران به بخش B2C نیز پرداخته میشود و کارگاههای آموزشی در این باره برگزار خواهد شد.
جمعی از فعالان حوزه فینتک، لندتک، پرداخت و رسانه در پیشرویداد سوم رویداد بزرگ لندتک ایران حضور داشتند که از این میان میتوان به آرش سروری، آرین افشار، آرش پارساپور، محمدرضا نورشید، رامیار قنبری، آیت حسینی، حبیب ابوقداره، زکیه ایزدی، وحید صیامی، محمدمهدی مؤمنی، امین خادمی واحد و حسین اسلامی اشاره کرد. محمدمهدی مؤمنی، مدیرعامل ازکیوام، در این رویداد بیان کرد: «لندتک صنعتی میانی است و برگزاری چنین رویدادهایی به شناخت و توسعه بهتر این صنعت کمک میکند.» آرش سروری نیز در ادامه اظهار کرد: «لندتک جنبه تاریکی دارد که دارکلندتک نام دارد. در رویداد بزرگ لندتک ایران باید به چنین مسائلی هم پرداخته شود.» همچنین جلال سمیعی گفت: «سالهاست که در حوزه فروش آنلاین کار میکنم و تسویه زودهنگام و تأمین مالی فروشندگان از مشکلات اصلی این حوزه است. جای خالی یک رویداد در فروش آنلاین خالی است.»
امین خادمی واحد، مدیرعامل فروشگاههای زنجیرهای اقساطمارکت، عنوان کرد: «لندتک صنعتی جوان است و وظیفه بازیگران آن حفاظت از این حوزه است. بهاشتباه از اصطلاحاتی استفاده میکنیم که به رسانهها رسیده و در حال تبدیل شدن به فرهنگ این حوزه است. باید در راستای اصلاح این امر بکوشیم.» حسین اسلامی اظهار کرد: «لندتک پیش از فناوری شدن برای بهتر شدن زندگی استفاده میشد. تلاش کنیم در شرایط اقتصادی فعلی در حوزههای موردنیاز طبقه متوسط ایفای نقش کنیم. لندتک بازاریابی تسهیلات نیست، بلکه یک فناوری و نگاه جدید است. خوب است که در رویداد بزرگ لندتک ایران به تغییر این نگاه بپردازیم.»
حسین وحدانی نیز عنوان کرد: «سالها است که بازیگران لندتک در تلاشاند تا اخذ وام با توثیق دارایی دیجیتال را ممکن کنند. امیدواریم این اتفاق بهزودی محقق شود.» هادی بهزادی در ادامه گفت: «در حوزه لندتک باید بهطور ویژه به این موضوع بپردازیم که برای مشتریان تجربه لحظهای ایجاد نکنیم و به دنبال تجربه مداوم باشیم.» سمیرا مهدوی بیان کرد: «ارتباطات و اطلاعات در حوزه سلامت و لندتکهای فعال در حوزه سلامت بسیار کم است. بنابراین بهتر است در چنین رویدادهایی مسئولان وزارت بهداشت نیز حضور داشته باشند.» در انتها رضا قربانی، مدیرعامل کارخانه نوآوری رسانه راهکار خاطرنشان کرد: «در روزهای هفدهم و هجدهم مردادماه جریانی را آغاز میکنیم که به همراهی همه بازیگران اکوسیستم لندتک ایران نیاز دارد. اگر صنعت لندتک ایران بدون توسعه سواد مالی پیش برود، به سوی دارکلندتک و تله بدهی سوق داده میشود، بنابراین افزایش سواد مالی جامعه بسیار مهم است.»