عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

کدام صرافی را انتخاب کنیم؟

فهرستی از نوزده صرافی رمزارز برتر ایرانی که رسانه رمزارز منتشر کرده است

عصر تراکنش ۸۴ / با توسعه رمزارزها در جهان، ایران نیز در سال‌های اخیر همواره تلاش کرده از این حوزه عقب نماند. تعداد علاقه‌مندان به بازار رمزارزها در ایران روزبه‌روز در حال افزایش است و افراد در بخش‌های گوناگون، از سرمایه‌گذاری بر رمزارزها گرفته تا راه‌اندازی کسب‌وکارهای مربوط به این حوزه، مشغول فعالیت‌اند. یکی از کسب‌وکارهای بسیار مهم حوزه دارایی دیجیتال نیز صرافی‌های رمزارزی هستند. از آنجا که ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، تمام صرافی‌های رمزارز خارجی دسترسی ایرانی‌ها به صرافی‌های خود را محدود کرده‌اند و کاربران ایرانی نمی‌توانند از آنها استفاده کنند. بنابراین، بیشتر کاربران ایرانی، چاره‌ای جز استفاده از صرافی‌های داخلی ندارند. با این حال به دلیل وجود تعداد زیاد صرافی‌های رمزارزی در کشور، انتخاب بین آنها ممکن است برای کاربران سخت باشد. رسانه رمزارز در خردادماه ۱۴۰۳ فهرستی از نوزده صرافی رمزارزی را منتشر کرد. این فهرست با سنجش دوازده مؤلفه در این صرافی‌ها به کاربران کمک می‌کند با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنند. در این شماره از ماهنامه عصر تراکنش بر آن شدیم این فهرست را که می‌توان گفت به‌روزترین و کامل‌ترین مقایسه از صرافی‌های رمزارزی ایرانی است منتشر کنیم.


مقایسه صرافی‌های رمزارز ایرانی


مهم‌ترین اصل در انتخاب یک صرافی، امنیت است. تازه‌واردان به این حوزه که قصد دارند به تبادل یا هولد کردن رمزارزها بپردازند، بهتر است با بررسی‌های لازم، بهترین صرافی را برای فعالیت خود انتخاب کنند. یک صرافی معتبر ایرانی، باید چند معیار را برای مورد اعتماد بودن داشته باشد. نداشتن سابقه هک شدن و داشتن زیرساخت‌های قوی و مناسب، اعتبار یک صرافی رمزارز را افزایش می‌دهد. عوامل دیگری نظیر تعداد ارزهای لیست‌‌شده، میزان کارمزدها، تعداد کاربران، سهولت استفاده از پلتفرم، فرایند احراز هویت و… نیز وجود دارند که در انتخاب یک صرافی خوب و قابل‌اطمینان مؤثرند. البته برخی از این معیارها برای کاربران اولویت بیشتری دارند و بر اساس همان‌ها دست به انتخاب می‌زنند. پس می‌توان گفت که انتخاب‌های افراد تاحدی سلیقه‌ای است.

یکی از معیارهای مهم در انتخاب صرافی رمزارز، تعداد کاربران است که به‌نحوی میزان اعتماد به آن پلتفرم را نشان می‌دهد. براساس اطلاعات گردآوری‌شده، صرافی نوبیتکس با هفت میلیون کاربر، بیشترین تعداد مشتریان را در بین سایر صرافی‌ها دارد. بعد از آن، بیت‌پین بیش از ۳ میلیون، اکسکوینو حدود سه میلیون و رمزینکس دو میلیون کاربر دارند. والکس، اوام‌پی فینکس، آبان‌تتر، اوکی‌اکسچنج و تبدیل نیز جزو صرافی‌هایی هستند که بیش از یک میلیون کاربر دارند. از نظر کارمزد معاملات نیز، بعد از اکس‌اونیکس که کارمزد خود را صفر کرده است، اوکی‌اکسچنج را با کارمزد ۰.۰۴درصد و نیپوتو را با کارمزد ۰.۱درصد داریم. در ادامه جدول مربوط به جدیدترین مقایسه نوزده صرافی رمزارز کشور را مشاهده می‌کنید. با استفاده از این فهرست می‌توانید اطلاعات لازم از صرافی‌ها را به دست آورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.