عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

هر آنچه باید درباره رویداد نوآوران لجستیک ایران بدانید

ترسیم نقشه اکوسیستم لجستیک ایران

کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار قرار است هفدهم مهرماه ۱۴۰۳ رویداد نوآوران لجستیک ایران را برگزار کند؛ رویدادی که در باشگاه آجودانیه تهران، با حضور مدیران، فعالان، علاقه‌مندان و کسب‌وکارهای صنعت لجستیک و استارتاپ‌های مرتبط با صنعت خرده‌فروشی برگزار می‌شود و محورها، میزگردها، ارائه‌ها، گفت‌وگوها و مخاطبان خاص خود را دارد. این رویداد که با حمایت تاپین و چابک و با هدف گرد هم آوردن کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ لجستیک ایران، تجارت الکترونیکی، لندتکی و فین‌تکی طراحی شده است، می‌کوشد تا بستری برای تعامل و هم‌افزایی این گروه‌ها باشد و در کنار این، از نقشه اکوسیستم لجستیک ایران هم رونمایی کند. در ادامه مروری بر جزئیات این رویداد خواهیم داشت.


محورهای اصلی رویداد


این رویداد هم مانند سایر رویدادهایی که آنها را کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار برگزار می‌کند، محورهای از پیش مشخص‌شده‌ای دارد که ازجمله آنها می‌توان به «بررسی موانع رشد استارتاپ‌های لجستیکی؛ محکوم به کوچک ماندن؟»، «وضعیت سرمایه‌گذاری و ادغام و تملیک در اکوسیستم لجستیک؛ فقط بزرگترها شانس دارند؟»، «چرا غول‌های بازار به راه‌اندازی بازوهای لجستیکی اختصاصی روی آورده‌اند؟»، «دورخیز تجارت ‌الکترونیک‌ برای بازیگری در زمین لجستیک»، «نوآوری در لجستیک یا برخط کردن فرایندهای سنتی؟»، «تعریف نوآوری در یک صنعت سنتی»، «تعرفه‌های دستوری؛ از سر حمایت یا رقابت؟»، «اکوسیستم لجستیک؛ جزیره‌ای ناشناخته یا مقصدی در حال ‌رشد»، «هوش مصنوعی، گجت‌های هوشمند و آینده لجستیک در ایران»،‌ «تقاطع لجستیک با دیگر صنایع کجاست؟»، «رگولاتور لجستیک کیست؟» و «نیازهای لجستیکی مارکت‌پلیس‌ها و پلتفرم‌ها» اشاره کرد.


مخاطبان اصلی رویداد


مخاطبان اصلی این رویداد، کسب‌وکارها و فعالان کوچک و بزرگ صنعت لجستیک کشورند، اما این رویداد می‌تواند برای فعالان تجارت الکترونیکی کشور، لندتکی‌ها و فین‌تکی‌ها نیز جذاب و جالب باشد و بستر همکاری و هم‌افزایی میان آنها را فراهم کند. رضا جمیلی،‌ مدیر توسعه کسب‌وکار راه‌کار، درباره طیف گسترده مخاطبان این رویداد می‌گوید: «به غیر از کسب‌وکارهای لجستیکی، پلتفرم‌های فعال در حوزه ایکامرس و خرده‌فروشی آنلاین، خرده‌فروشان آفلاین، سرمایه‌گذاران حوزه خطرپذیر، بازیگران بخش رگولاتوری مثل شرکت ملی پست و سایر ذی‌نفعان صنعت لجستیک در اقتصاد دیجیتال و اقتصاد سنتی کشور در این رویداد حضور خواهند داشت. همچنین با توجه به این‌که بخش‌هایی از این رویداد مختص مباحث فنی و علمی است، این امکان را ایجاد کرده‌ایم تا علاقه‌مندان بتوانند از طریق ثبت‌نام از سایت ایوند در این رویداد حضور داشته باشند.»


ارائه‌ها، گفت‌وگوها و میزگرد‌های رویداد


رویداد نوآوران لجستیک ایران از ساعت چهارده تا نوزده سه‌شنبه هفدهم مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و دو ارائه، یک گفت‌وگو و سه میزگرد دارد. میزگرد «نوآوری‌های ۱۰ سال گذشته لجستیک ایران»، اولین میزگرد این رویداد است و با حضور مهناز علمایی، مدیرعامل اسپید؛ شهاب افشار کهن، مدیرعامل زپ‌اکسپرس؛ مجتبی نصیری، مدیرعامل پارسی پست و راضیه مینایی، کارشناس توسعه کسب‌وکار راه‌کار برگزار می‌شود.

بعد از این میزگرد، ارائه عباس عینعلی، سردبیر نقل حمل را داریم که از نقشه اکوسیستم لجستیک ایران رونمایی می‌کند. «چالش‌ها و فرصت‌های لجستیک ایران» نیز دومین میزگرد این رویداد است که با حضور مهرداد ملک‌محمدی، مدیرعامل تاپین؛ رضا مقصودی، مدیرعامل پردازش‌نگار؛ علی مرزبان، مدیر عملیات دیجی‌کالا و رضا امیرزاده، دبیر تحریریه کارنگ برگزار می‌شود و بعد از آن رامین لایقی، مدیرعامل اسنپ گرروسری و راضیه مینایی درباره آینده لجستیک با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

محمدرضا میرزایی، مدیر محصول چابک از مدیریت هوشمند و یکپارچگی زنجیره تأمین چابک نیز ارائه‌ای با عنوان «چابک؛ مدیریت هوشمند و ارائه یکپارچه زنجیره تأمین» خواهد داشت. سومین و آخرین میزگرد این رویداد نیز «لجستیک و توسعه تجارت الکترونیک» است که با حضور رضا سمیع‌زاده، مدیرعامل هلدینگ فاخر؛ محمد خلج، مدیرعامل اسنپ؛ مسعود شاهمرادی، مدیرعامل خانومی؛ هومن پشنگیان، مدیرعامل هلدینگ دکا و رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار برگزار می‌شود.

کنداکتور رویداد نوآوران لجستیک ایران

شبکه‌سازی و گزارش‌های تصویری


استودیو راه‌کار نیز در حاشیه این رویداد قرار است با فعالان و حاضران این رویداد گفت‌وگوهای کوتاه ویدیویی داشته باشد و آنها را به‌مرور در رسانه‌های خود منتشر کند. علاوه‌بر این،‌ در ابتدا و انتهای رویداد، بخش شبکه‌سازی را هم خواهیم داشت.


هدف از برگزاری این رویداد


رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، هدف از برگزاری رویداد نوآوران لجستیک ایران را دور هم جمع کردن فعالان لجستیک و خرده‌فروشی کشور و ترسیم نقشه اکوسیستم لجستیک ایران می‌داند. یکی از مواردی که فعالان نوآور صنعت لجستیک ایران در سال‌های اخیر از آن ناراضی بوده‌اند، نبود یک اکوسیستم منسجم در صنعت لجستیک ایران و فعالیت جزیره‌ای کسب‌وکارهاست؛ از این رو کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار طی توجهی که از سال ۱۳۹۹ به این صنعت داشته، قصد دارد ضمن بررسی مسائل و چالش‌های صنعت لجستیک ایران و معرفی بازیگران آن، اکوسیستم این صنعت را نیز شکل دهد. تلاش کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار این است که رویداد نوآوران لجستیک ایران محفلی باشد برای کسانی که در صنعت استراتژیک و مهم لجستیک دارای ایده، کسب‌وکار یا چشم‌اندازند یا می‌خواهند مختصات، فرصت‌ها و امکانات ورود به این صنعت را بررسی کنند.

علاقه‌مندان برای حضور در رویداد نوآوران لجستیک ایران می‌توانند از طریق لینک زیر ثبت‌نام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.