معرفی تمامی برگزیدگان یازدهمین دوره جایزه دکتر نوربخش
با ۱۸ برگزیده یازدهمین جشنواره نوربخش آشنا شوید
از اولین سال برگزاری همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت که از امسال نامش به همایش «بانکداری نوین و نظامهای پرداخت» تغییر یافته است، پژوهشکده پولی و بانکی بانی جایزهای برای حمایت از دستاوردهای نوین بانکداری الکترونیک در کشور شده بود که این جوایز در جشنوارهای به نام «جشنواره دکتر نوربخش» که همزمان با مراسم اختتامیه برگزار میشود، به بانکها و شرکتهای نوآور داده میشود. در سه دوره اول این جشنواره، تنها انتخاب بانکهای برتر نوآور در دستور کار این همایش قرار داشت تا اینکه از همایش چهارم در سال ۱۳۹۳، دبیرخانه جشنواره دکتر نوربخش تصمیم به انتخاب و معرفی محصولات برتر شرکتی در کنار محصولات برتر بانکی نیز گرفت.
امسال یازدهمین دوره از جشنواره دکتر نوربخش در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره از همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت برگزار شد. طبق آخرین تصمیمات، قرار بود جشنواره امسال در سه بخش ۱. محصولات و خدمات پولی و بانکی، ۲. برنامههای تحول فناورانه و ۳. بانوی فناور سال برگزار شود که دبیرخانه همایش در مراسم اختتامیه اعلام کرد که در دو ردیف «طرح تحول فناورانه بانکها» و «بانوی فناور سال» طرح و فردی را امسال معرفی نکردند. در ادامه نگاهی بر تمامی برگزیدگان یازدهمین جشنواره دکتر نوربخش خواهیم داشت.
برگزیدگان در محور «محصولات و خدمات فناورانه پولی و بانکی ویژه مشتریان»
هدیه دیجیتال سپینو، بانک صادرات ایران:
اپلیکیشن سپینو بانک صادرات ایران با ارائه کارت هدیه دیجیتال، بخشی از نگرانی افراد برای خرید هدیه را برطرف کرده است. هدیه دیجیتال بانک صادرات ایران که در بستر «سپینو» تولید میشود، از ۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان قابلیت تخصیص دارد. این هدیه را میتوان در هر ساعت از شبانهروز، خرید و آن را برای هر شخصی ارسال کرد. همچنین گیرنده هدیه دیجیتال، میتواند مبلغ آن را به حساب خود منتقل کرده و حتی به صورت وجه نقد آن را از سامانههای بانکی دریافت کند. از امکانات این هدیه دیجیتال میتوان به امکان درج متن دلخواه و امکان ارسال موسیقی متناسب با متن، همراه با آن اشاره کرد.
دیجیتالیشدن کارتهای بانکی ازطریق کهربا؛ بانک رفاه کارگران:
محصول «دیجیتالیشدن کارتهای بانکی از طریق اپلیکیشن کهربامند رفاهپلاس» بانک رفاه کارگران موفق به کسب رتبه دوم یازدهمین دوره جشنواره دکتر نوربخش در همایش سالانه بانکداری نوین و نظامهای پرداخت شد. در راستای توسعه خدمات الکترونیکی بانک رفاه کارگران و تنوعبخشی به ابزارهای پرداخت، خرید بدون کارت بانکی از طریق اپلیکیشن «کهربامند رفاهپلاس» این بانک امکانپذیر شد. با استفاده از این اپلیکیشن امکان انجام تراکنشهای خرید و استفاده از گوشی تلفن همراه بهجای کارت بانکی روی پایانههای فروشگاهی فراهم شده است. دارندگان کارت بانک رفاه کارگران و یا کارت سایر بانکهایی که زیرساخت کهربا را پیادهسازی کردهاند میتوانند با فعالسازی کارت در اپلیکیشن کهربامند رفاه پلاس از مزایای این خدمت از جمله سهولت و سرعت در انجام تراکنش، حذف هزینههای صدور کارت فیزیکی، انجام تراکنشهای خرد بدون ورود رمز کارت، امکان تجمیع همه کارتهای عضو شتاب مشتری در یک اپلیکیشن، عدم نیاز به حساب در بانک رفاه کارگران برای دارندگان کارت سایر بانکها و…. برخوردار شوند.
خرید ریال دیجیتال مستقل از پایانه فروش؛ ارتباط فردا:
آبانک شعبه دیجیتال بانک آینده است که در حاشیه یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت از سرویس خرید ریال دیجیتال خود رونمایی کرد. مشتریان بانک آینده میتوانند از طریق این اپلیکیشن کیف ریال دیجیتال عادی خود را ساخته و آن را تا سقف مشخص شارژ کنند. انتقال ریال دیجیتال به کیف عادی سایر اشخاص، دشارژ ریال دیجیتال و تبدیل آن به ریال، خرید با استفاده از QR روی پایانههای منتخب و خرید از طریق تلفن همراه پذیرنده ازجمله خدماتی است که مشتریان بانک آینده روی اپلیکیشن آبانک به آن دسترسی دارند. همچنین تمامی پذیرندگان بانک آینده که از طریق شرکت ارتباط فردا پایانه فروش خود را دریافت کردهاند نیز میتوانند با استفاده از اپلیکیشن آبانک کیف جاری ریال دیجیتال خود را ایجاد کنند.
بانکداری ویدئویی؛ بانک ملت و شرکت مهندسی نرمافزار شقایق:
سرویس «بانکداری ویدئویی» شرکت نرمافزار شقایق هلدینگ بهسازان فردا در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت موفق به کسب جایزه جشنواره دکتر نوربخش شد. بانکداری ویدئویی بهعنوان یک خدمت نوین بانکی بر بستر اپلیکیشن مگابانک با تکیه بر فناوری ارتباط ویدئویی زنده، خدمات و تراکنشهای موردنیاز مشتری را فراهم کرده و امکان پشتیبانی اختصاصی از مشتریان را میسر میسازد. مشتری برای دریافت این خدمت ابتدا باید از طریق فناوری احراز هویت غیرحضوری (eKYC)، تطبیق هویت شده و سپس در صف انتظار برای اتصال به بانکدار قرار بگیرد. پس از اتصال مشتری، بانکدار از طریق پنل بانکداری ویدئویی اطلاعات خدمت درخواستی مشتری را دریافت و در صورت نیاز پس از دریافت مستندات موردنیاز، حواله بانکی مدنظر مشتری را در بانکداری متمرکز به انجام میرساند.
خدمات اعتباری غیرحضوری سازمانی (مهربانی)؛ بانک ملی و شرکت داده ورزی سداد:
بانک ملی ایران با ارائه طرحهای متنوع وام قرضالحسنه در شبکه بانکی کشور همواره در تلاش است تا امکان دریافت وام برای عموم جامعه را فراهم کند و پرداخت وام مهربانی سازمانی تا سقف سه میلیارد ریال ویژه کارکنان دستگاههای اجرایی، سازمانهای دولتی و شرکتهای خصوصی از جمله این طرحهاست. کارکنان معرفی شده از طرف سازمانها که حقوق خود را از طریق حساب بانک ملی ایران دریافت میکنند، میتوانند از وام مهربانی سازمانی با کارمزد ۲ تا ۴ درصد بهرهمند شوند و ملاک محاسبه در این طرح، میزان واریزیهای حقوق ماهیانه است. امکان دریافت وام مهربانی سازمانی با درنظرگرفتن ۱ تا ۶ درصد از مجموع مبالغ حقوق واریزی ماهیانه فرد همراه با یک ضامن معتبر فراهم میشود و دوره بازپرداخت آن ۱۲ تا ۳۶ ماه است.
اکوسیستم پرداخت اسمارتیز؛ بانک شهر و شرکت راهبرد هوشمند شهر:
اپلیکیشن پرداخت شهری اسمارتیز از محصولات شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر بهعنوان محصول منتخب جشنواره دکتر نوربخش انتخاب شد. اسمارتیز بهعنوان دستیار هوشمند شهری، به کاربران این امکان را میدهد تا بتوانند خدمات پرداختی موردنیاز خود برای زندگی در قالب یک شهروند هوشمند دریافت کنند. همچنین اسمارتیز با ارائه خدمات متنوع به شهرداریها در قالب یک همیار و تسهیلگر در حوزه خدمات پرداخت شهری، به هوشمندتر شدن شهرها و ارائه خدمات سادهتر و سریعتر به شهروندان کمک میکند.
فوربیکس؛ شرکت فناوران مالی هوشمند آینده:
فوربیکس بهعنوان نئوبانک کسبوکاری با امکان مدیریت جامع و یکپارچه مالی و حسابداری، بهعنوان محصول برگزیده انتخاب شد و لوح جشنواره دکتر نوربخش را دریافت کرد. فوربیکس که با همکاری شرکت توسن و توسط شرکت فناوران مالی هوشمند آینده توسعه پیدا کرده است، بهعنوان یک پلتفرم جامع بانکداری دیجیتال برای کسبوکارهای کوچک و متوسط، علاوه بر خدمات بانکداری دیجیتال تمامی ابزارهای لازم برای مدیریت مالی شامل صدور فاکتور، فروشگاهساز، حسابداری، CRM و… را به نیز صورت یکپارچه و تماماً رایگان و از طریق اپلیکیشن خود در اختیار کسبوکارها قرار میدهد. اغلب شرکتهای کوچک و متوسط، فریلنسرها و خویشفرمایان نیازمند ابزاری جامع و دقیق برای امور مالی خود هستند. این موارد شامل صدور فاکتور، ثبت سندهای حسابداری، مدیریت حساب بانکی، مدیریت مشتریان و… میشود که تمامی این سرویسها با تلفن همراه بر بستر اپلیکیشن فوربیکس قابلدریافت است.
برگزیدگان در محور دوم «راهکارهای حوزه امنیت»
پرداخت غیرتماسی کهربا؛ تفتا و ایران کیش:
ایران کیش به دلیل ارائه محصول کهربا روی اپلیکیشن پاتلایف که امکان پرداخت و دریافت پول را بهصورت غیرتماسی از طریق NFC فراهم کرده است، رتبه اول جشنواره دکتر نوربخش در بخش راهکارهای حوزه امنیت را به خود اختصاص داد. هماکنون شبکه ارتباطی مالی میان روسیه و ایران به نام میر شتاب با استفاده از نصب این اپلیکیشن و ذخیره کارت هشت بانک ایرانی روی آن این امکان را به گردشگران ایرانی میدهد تا با نزدیککردن گوشی خود به سمت دستگاههای خودپرداز NFC دار روسیه، روبل دریافت کنند. همچنین امکان خرید در داخل ایران از طریق دستگاههای کارتخوان دارای NFC از طریق این اپلیکیشن وجود دارد. پاتلایف یکی از اپلیکیشنهایی است که کهربای بانک مرکزی و ریال دیجیتال را عملیاتی کرده است.
طراحی و پیادهسازی کارت هوشمند بومی سامانه کهربا؛ شرکت گلچین رسانه هوشمند:
شرکت گلچین رسانه هوشمند در سال ۱۳۸۶ با تجهیز به امکانات مدرن چاپ و تولید تخصصی انواع کارتهای هوشمند و بانکی وارد عرصه چاپ امنیتی شد. در طی این سالها نیز اقدام بهروزرسانی تجهیزات خط تولید کارت و افزایش ظرفیت تولید و شخصیسازی این محصولات کرده است. هم اکنون این شرکت با برخورداری از تجهیزات شخصیسازی و پاکتگذاری بهعنوان یکی از مجهزترین مراکز تولیدکننده کارت، علیالخصوص کارتهای پلاستیکی در کشور فعال بوده است و در جشنواره دکتر نوربخش برای طراحی و پیادهسازی کارت هوشمند بومی سامانه کهربا بهعنوان منتخب تقدیر شد.
برگزیدگان در محور سوم «راهکارهای دیجیتالی مبتنی بر فناوری تنظیمگری»
عامل بانک در محل؛ گرایش تازه کیش:
دﺳﺘﮕﺎه ۱۰۰ Agent Unit ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ اراﺋﻪ اﻧﻮاع ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺎﻟﻰ در ﻣﺤﻞ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﺎﻧﮏﻫﺎ و ﻣﻮﺳﺴﺎت ﻣﺎﻟﻰ و اﻋﺘﺒﺎرى را داراﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ از دﯾﮕﺮ ﻣﺰاﯾﺎى اﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮل میتوان ﺑﻪ اﯾﺠﺎد راهﮐﺎر ﻧﺮماﻓﺰارى و ﺳﺨﺖاﻓﺰارى در ﺣﻮزه اراﺋﻪ ﺗﻤﺎﻣﻰ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎﻧﮑﻰ در ﻣﮑﺎنﻫﺎى ﻓﺎﻗﺪ ﺷﻌﺐ، روﺳﺘﺎﻫﺎ، ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻪ ﻋﺸﺎﯾﺮ، اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎﻧﮑﻰ در ﻣﺤﯿﻂ ﻣﺸﺘﺮى اﺷﺎره ﮐﺮد. اﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮل ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ در دﺳﺘﺮس ﻗﺮار دادن اﻣﮑﺎﻧﺎﺗﻰ ﻧﻈﯿﺮ اﺣﺮاز ﻫﻮﯾﺖ ﺑﺎﯾﻮﻣﺘﺮﯾﮏ، اﻓﺘﺘﺎح ﺣﺴﺎب، ﺻﺪور اﻧﻮاع ﮐﺎرتﻫﺎى ﺑﺎﻧﮑﻰ، اﻧﻮاع ﺧﺪﻣﺎت ﺗﻠﺮى و ﮐشلسی ﻣﻰﺗﻮاﻧﺪ ﻧﻘﺶ مهمی در راﺳﺘﺎى ﺑﺎﻧﮑﺪارى ﺷﺮﮐﺘﻰ، ﺗﮑﺮﯾﻢ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ۷*۲۴ در ﻣﺤﻞ را اﯾﻔﺎ کند.
ستد؛ بانک کارآفرین و شرکت نگاه فردای کارآفرین (نگاه بانک):
«SETAD» دستگاه طراحی شده توسط شرکت نگاه بانک از زیرمجموعه هلدینگ فناوری نگاه بانک کارآفرین در بخش محصولات فناورانه بهعنوان طرح برگزیده حائز دریافت این جایزه شد. «ستد» راهکاری برای ارائه خدمات خریدوفروش کالاهای با ارزش در مکانهای فاقد شعبه بانکی است. این محصول فناورانه ضمن رعایت اصول امنیتی و شفافیت، تجربه معاملهای سریع و آسان برای خریداران و فروشندگان بدون نیاز به مراجعه به بانک در یک مجموعه را فراهم کرده و خدمات متنوعی را برای ذینفعان ایجاد کرده است. از جمله قابلیتها و جنبههای نوآورانه این محصول میتوان به تجمیع خدمات غیرحضوری، خدمات مالی برای کالاهای با ارزش بالا، احراز هویت الکترونیکی (eKYC)، احراز اصالت طرفین معامله و مورد معامله، تنظیم خودکار مبایعهنامه بین خریدار و فروشنده، امضای دیجیتال و سایر استعلامات ضروری بر اساس نوع معامله اشاره کرد.
پلتفرم هاب اعتباری؛ بانک ملت:
پلتفرم هاب اعتباری بانک ملت در ابتدا یک MVP بود که مردادماه ۱۴۰۱ شروع به کار کرد و تنها دو سرویس را ارائه میداد. نسخه توسعهیافته هاب اعتباری در مهرماه ۱۴۰۲ عرضه شد که در این نسخه واریز تسهیلات بلافاصله پس از امضای قرارداد انجام میشود و اعطای تسهیلات بهصورت مکانیزه صورت میگیرد. این هاب بهصورت ۲۴ ساعته و ۳۶۵ روز سال کار میکند، بنابراین مشتریان میتوانند در هر ساعتی از شبانهروز و حتی روزهای تعطیل از آن استفاده کنند. از دیگر مزایای این پلتفرم میتوان به غیرحضوری بودن، مقیاسپذیر بودن و انعطافپذیربودن اشاره کرد. به گفته محمد امیر هوشنگی، مدیر شعب بانک ملت، پلتفرم هاب اعتباری تاکنون ۱۶۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۸ همت به مشتریان ارائه کرده است. متوسط زمان برای ارائه یک مورد تسهیلات خرد مصرفی در شعبه ۶۰ دقیقه است که با استفاده از هاب اعتباری، ۸۰ هزار ساعت صرفهجویی زمانی شده است و قرار است در آینده مدیریت وثیقه نیز به این پلتفرم اضافه شود.
برگزیدگان در محور چهارم «سامانههای ملی و حاکمیتی»
پیامرسان عالی اتحادیه پایاپای آسیایی (ACUMER)؛ شرکت خدمات انفورماتیک:
همسو با دیگر اتحادیههای منطقهای در تمایل به استفاده از ارزهای محلی یا ارزهای دیجیتال جهان روا و به پیشنهاد بانک مرکزی ایران، طرح سامانه «ACUMER» توسط شرکت خدمات انفورماتیک در دستور کار اتحادیه پایاپای آسیایی قرار گرفت و اکنون در فاز اول این پروژه، پس از طی مراحل تست، تمام اعضا به این سامانه متصل شدهاند. سامانه پیامرسان مالی اتحادیه پایاپای آسیایی، زیرساختی یکپارچه برای تولید و تبادل پیامهای مالی در قالب استاندارد سوئیفت بین مؤسسات و سازمانهای عضو است و پیامها بر همین اساس آدرسدهی شدهاند. ازجمله ویژگیهایی که برای این سامانه اعلام شده است، میتوان به قابلیت اتصال به سامانه سوئیفت جهانی و هرگونه سامانه محلی سایر کشورها منطبق با استاندارد سوئیفت، منعطف در برابر تغییرات سالانه، استاندارد روز، اعتبارسنجی کامل پیام در سه سطح Field ،Structure و Semantic قبل از ارسال روی شبکه سپام/سوئیفت و تطبیق زمان سامانه بر اساس منطقه جغرافیایی کاربر اشاره کرد.
سوئیچ توثیق الکترونیک روشمند و هوشمند ستاره؛ گروه دادهپردازی پارسیان:
پروژه ستاره از بهمن ۱۴۰۰ با طرح مسئله در وزارت اقتصاد و دارایی کلید خورد و مردادماه ۱۴۰۱ یک رونمایی اولیه از آن شد که طی آن توثیق الکترونیکی سهام برای بانکها ممکن شد و از پاییز ۱۴۰۱ آغاز توسعه سوئیچ آن شروع شد. این پروژه دامنهای ملی دارد و به دنبال تسهیل وثیقهگذاری تسهیلات خرد و مولدسازی دارایی مردم است. در حالت عادی هزینه و زمان بالایی برای شناسایی داراییهای قابل توثیق افراد صرف میشود. علاوه بر این، در بسیاری از موارد امکان تجمیع داراییهای خرد مردم برای وثیقهگذاری وجود ندارد و در آخر اینکه آزادسازی تدریجی وثایق در طول دوره انجام تعهدات هم ممکن و شدنی نیست. ستاره خلق شده است تا این مسائل را حل کند. هماکنون بخش توثیق سهام بورس و تسهیلات بانکی ستاره فعال است. سهام و اوراق بهادار، سپردههای بانکی غیرجاری، مصنوعات طلا نزد مردم، سیمکارت دائمی، صندوقهای سرمایهگذاری و قبض انبار و گواهی سپرده کالایی واحدهای صنعتی و کشاورزی نیز از جمله مواردی هستند که قابلیت توثیق در ستاره را دارند.
خرید آسان نان با فناوری ریال دیجیتال؛ بانک سپه:
نانینو، نرمافزاری است که برای سروسامان دادن به یارانه آرد و نان ارائه شد و اخیراً از سرویس ریال دیجیتال در آن رونمایی شده است. تسهیل و تسریع در پرداخت نان، تسویه آنی فروش نانواییها، توزیع عادلانه یارانه نان، تأمین زیرساخت پرداخت نان در مواقع بحرانی و خیرات نان از جمله اهداف ریال دیجیتال در نانینو هستند. از مزایای استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت نان نسب به روشهای پرداختی دیگر میتوان به کاهش هزینههای واسطهگری بانکها، افزایش امنیت در پرداخت، دسترسیپذیری بیشتر به واسطه عدم لزوم داشتن حساب بانکی و انجام تراکنشهای آفلاین، پرداخت سریعتر در تسویهها، پایداری اقتصادی به واسطه اجرای سیاستهای پولی دقیقتر در هدفمندسازی یارانهها و آزادسازی قیمتها، افزایش شفافیتهای مالی و کاهش هزینههای زیرساختی اشاره کرد.
برگزیدگان در محور پنجم «تازههای بانکی؛ راهکارهای دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی»
سامانه مدیریت پایانههای پرداخت الکترونیک (تکاستور)؛ توسنتکنو:
توسنتکنو در تلاش است تا با استفاده از فناوری و نوآوری به کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری صنایع مختلف کمک کند و یکی از صنایعی که بهصورت تخصصی روی آن کار میکند، صنعت پرداخت است. به همین منظور سامانهای را توسعه داده است که مدیریت یکپارچه و نظارت بر پرداخت را تسهیل کند. TECHSTORE بهعنوان یک پلتفرم مدیریت جامع، امکاناتی مانند نصب و بهروزرسانی از راه دور، نظارت بر عملکرد اپلیکیشنها و تحلیل دادههای عملیاتی را ارائه میدهد. کسبوکارها میتوانند بهراحتی اپلیکیشنهای خود را در دستگاههای متعدد مدیریت کنند، مشکلات را پیشبینی و برطرف کنند و بهاینترتیب بهرهوری عملیاتی خود را افزایش دهند. این فرایند باعث میشود که شرکتها بدون نیاز به حضور فیزیکی در هر نقطه فروش، کنترل کاملی روی اپلیکیشنها و دستگاههای خود داشته باشند. همچنین اپلیکیشنهایی که پرداختهای بدون تماس (NFC) و یا پرداختهای مبتنی بر QR Code را ممکن میکنند و میتوانند به طور مستقیم در فروشگاههای فیزیکی استفاده شوند هم در TECHSTORE قابلارائه هستند. چنین ابزارهایی به کسبوکارها کمک میکنند که تجربه مشتری را بهینه کنند و عملکرد فروش حضوری را بهبود ببخشند.
سامانه مدیریت و پیشبینی ریسک نقدینگی؛ بانک تجارت و شرکت داتا:
شرکت داتا برای محصول نوآورانه خود با عنوان «سامانه پیشبینی و مدیریت ریسک بر مبنای هوش مصنوعی»، موفق شد در محور تازههای بانکی و هوشمندسازی، رتبه دوم این جشنواره را از آن خود کند. این سامانه که از جمله محصولات نوین داتا به حساب میآید، به بانکها و مؤسسات مالی کمک میکنند تا در دنیای پرریسک مالی، تصمیمات بهتری بگیرند و از وقوع بحرانهای احتمالی جلوگیری کنند. این سامانه از طریق تحلیل دقیق دادهها و پیشبینی آینده، موجب ثبات مالی، افزایش اعتماد مشتریان و کاهش هزینههای غیرضروری میشود. هدف از طراحی و توسعه این سامانه هوشمند، ایجاد بستری یکپارچه و تحت وب برای مدیریت انواع ریسک و تعیین حدود آستانه شاخصهای هر ریسک است. سامانه پیشبینی و مدیریت ریسک داتا، امکانی فراهم میکند تا بتوان ریسکها و مخاطرات سازمان را پیش از رسیدن به وضعیت بحرانی، نظارت، کنترل و پیشبینی کرد.
توکنسازی مسکن در بستر بلاکچین؛ بانک پارسیان:
شرکت نوآوران لوتوس پیروزی بهعنوان یکی از شرکتهای گروه بانک پارسیان در بخش معرفی محصولات و خدمات پولی و بانکی شرکت کرد و موفق به دریافت رتبه سوم در محور تازههای بانکی در گروه شرکتهای حوزه فناوری و بانکداری دیجیتال در این رویداد شد. بانک پارسیان با حمایت از تشکیل اولین شرکت تعاونی توکنایز مسکن با نام «نوآوران لوتوس پیروزی» بهعنوان بانکی پیشرو برای واگذاری املاک در قالب مشارکت عمومی قدم پیش گذاشته است. استفاده از فناوری بلاکچین، امکان تبدیل یک دارایی بزرگ به واحدهای کوچک، امکان مدیریت آسان و شفافیت بالا را فراهم میکند.