عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

این ‌همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

درباره تغییر شعار ماهنامه عصر تراکنش و چند چیز دیگر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

عصر تراکنش ۶۴؛ رضا قربانی، مؤسس کارخانه رسانه راه‌کار / عصر تراکنش به شماره شصت‌وچهارم رسید؛ تا امروز تلاش کرده‌ایم پیوسته در این رسانه برای بهبود، تغییر ایجاد کنیم؛ حالا هم می‌خواهم خبر از تغییر دیگری در ماهنامه بدهم. ما در عصر تراکنش تلاش کردیم در یک حوزه مشخص عمیق شویم و دریچه‌های جدیدی باز کنیم. سعی ما این بوده که به ورطه تکرار نیفتیم و تلاش کردیم دانشجوی این راه سخت باشیم. خدا را شاکریم که تا اینجای راه را آمده‌ایم و بر این باوریم این تازه ابتدای راه است. انتظار نداریم کسی برای ما کاری کند، به همین خاطر همیشه از کاری که انجام داده‌ایم، لذت برده‌ایم و تا جایی که توانسته‌ایم کاری را کرده‌ایم که از آن شرمنده و پشیمان نباشیم. امیدواریم تا امروز برآیند کارهای ما در عصر تراکنش مثبت بوده باشد و بتوانیم پرقوت‌تر از قبل این راه را ادامه دهیم.

از این شماره تغییری در ماهنامه کلید خورده که برای ما مهم است؛ تغییری ظاهراً کوچک ولی راهبردی؛ از این شماره ماهنامه عصر تراکنش شعار (تگ‌لاین) نشریه تغییر می‌کند. تا پیش از این چند بار شعار نشریه را تغییر دادیم که به فراخور آن تغییراتی هم در گرافیک و محتوای نشریه انجام شد. حالا یک تغییر کوچک در شعار نشریه داده‌ایم و آن اضافه‌کردن کلمه «مدیران» به «ماهنامه اختصاصی فناوری‌های مالی ایران» است.

اکنون عصر تراکنش «ماهنامه اختصاصی مدیران فناوری‌های مالی ایران» است. در یک سال گذشته هم این نشریه شاهد تغییراتی آرام در گرافیک و محتوا بوده و آنچه امروز به‌عنوان شعار انتخاب کرده‌ایم، کاری بوده که در یک سال گذشته انجام داده‌ایم.

عصر تراکنش از ابتدای انتشار در خردادماه ۱۳۹۶ تابه‌امروز تغییرات زیادی داشته و حالا که به شماره ۶۴ رسیده، این رسانه هویت مشخص‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده است. یکی از چالش‌های ما در طول این سال‌ها ایجاد هویت متمایز برای عصر تراکنش نسبت به راه پرداخت بود.

راه پرداخت پایگاه تحلیلی-خبری فناوری‌های مالی ایران است. با توسعه حوزه‌های گوناگون اقتصاد دیجیتال راه پرداخت به حوزه‌های متنوع و متعددی پرداخته که تلاش می‌کنیم با خلق رسانه‌های جدید در کارخانه رسانه راه‌کار، ویژگی تخصصی‌بودن رسانه‌هایمان را حفظ کنیم. به‌مرور راه پرداخت بر حوزه بانکداری و پرداخت بیشتر تمرکز می‌کند و برای سایر حوزه‌ها، رسانه‌های دیگری طراحی می‌کنیم. برای حوزه بیمه، رسانه بیمه دیجیتال را راه‌اندازی کرده‌ایم و برای حوزه بورس و سرمایه‌گذاری هم به‌دنبال راه‌اندازی رسانه جدیدی هستیم.

انتخاب واژه مدیران صرفاً اضافه‌کردن یک کلمه دیگر به شعار نشریه نیست؛ حالا می‌خواهیم بیش از گذشته بر مدیران و آنهایی که قرار است آینده کسب‌وکارهای فناوری‌های مالی ایران را بسازند، تمرکز می‌کنیم. این انتخاب بی‌ارتباط با شرایط روز کشور هم نیست؛ این روزها شرایط سختی را می‌گذرانیم. با توجه به آنچه در ماه‌های گذشته بر ایران رفته، تصور نمی‌کنم کسی از ما انگیزه‌ای برای شادی داشته باشد. با هر عقیده و دیدگاهی که باشیم، در ماه‌های گذشته زخم خورده‌ایم؛ برخی از ما در ماه‌های گذشته زخم‌هایی خورده‌ایم که به‌سادگی التیام‌پذیر نیست. با این ‌وجود هنوز امیدواریم بتوانیم با حاکم‌شدن عقلانیت مسیر توسعه را انتخاب کنیم و به ‌جای انتقام‌گرفتن به‌دنبال راهکار باشیم. کیان ایران ما هدف قرار گرفته و امروز بیش از گذشته لازم است مراقبت کنیم که شیرازه ایران ما از هم نپاشد.

برای ایران آینده مهم‌ترین چیزی که باید داشته باشیم، سرمایه‌های انسانی است و از منظر ما مدیران سرمایه‌هایی هستند که در شرایط آشوب آنها را از دست می‌دهیم. عصر تراکنش با تمرکز بر مدیران و کسب‌وکارهای فناوری‌های مالی تلاش می‌کند نورافکن روی کسانی بیندازد که می‌خواهند ایران را بسازند. این افراد فارغ از دیدگاه‌ها و تعلق‌هایشان همه یک هدف مشترک دارند و آن ساختن ایران است؛ چیزی که این روزها بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم.

در پایان و نه کم‌اهمیت‌تر از بقیه، حالا وب‌سایت ماهنامه عصر تراکنش در دسترس همه است و تمام محتواهای ماهنامه عصر تراکنش از این طریق قابل ‌مشاهده. تا شش ماه پیش، تمام محتواهای ماهنامه عصر تراکنش در وب‌سایت راه پرداخت منتشر می‌شد که اکنون با این تغییر، مسیر متمایز شدن ماهنامه عصر تراکنش را جدی‌تر دنبال می‌کنیم.

امیدواریم این تغییر مسیر به ما کمک کند بتوانیم اثربخش‌تر از گذشته فعالیت کنیم.

* تیتر بخشی از یکی از غزل‌های حافظ است که با این بیت شروع می‌شود: «زاهدِ ظاهرپرست از حال ما آگاه نیست / در حق ما هر چه گوید جای هیچ اکراه نیست».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

حامیان عصر تراکنش