عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

کتاب‌هایی درباره هوش مصنوعی، پول و مدیریت

معرفی چهار کتاب «چت جی‌پی‌تی برای تازه‌کارها»، «ببر و خرگوش»، «شیوه کارکرد مدیریت» و «مسئله پول نیست»

زمان مطالعه: 5 دقیقه

عصر تراکنش ۷۲ / «چت جی‌پی‌تی برای تازه‌کارها؛ آشنایی اولیه با فناوری جدید هوش مصنوعی»، «ببر و خرگوش؛ بهره‌گیری از قدرت متاورس، وب 3.0 و هوش مصنوعی برای موفقیت در کسب‌وکار»، «شیوه کارکرد مدیریت؛ توضیح تصویری یک مفهوم» و «مسئله پول نیست؛ روشی اثبات‌شده برای دستیابی به ثروت» چهار کتابی هستند که در هفتادودومین شماره ماهنامه عصر تراکنش به مخاطبان این مجله معرفی شده‌‌ است. کتاب‌هایی که به ترتیب به جزئیات چت‌ جی‌پی‌تی و کارکردهایش، چگونگی بهره‌گیری از هوش مصنوعی به منظور موفق شدن در کسب‌وکار،‌ چیستی و کارکرد مفهوم مدیریت و همچنین راه و روش ثروتمند شدن می‌پردازد. در ادامه مروری اجمالی بر محتوای آنها خواهیم داشت.


چت جی‌پی‌تی برای تازه‌کارها؛ آشنایی اولیه با فناوری جدید هوش مصنوعی


چرا مهم است: بعید است این روزها وارد بحث چت جی‌پی‌تی نشده باشید، اما از آن چه می‌دانید؟ کتاب «چت جی‌پی‌تی برای تازه‌کارها» تلاش کرده به جزئیات این فناوری هوش مصنوعی بپردازد. فناوری چت جی‌پی‌تی می‌تواند تحولی بزرگ در مدارس، محیط کار، دانشگاه‌ها و سایر موارد ایجاد کند. این ابزار هوش مصنوعی، توانایی پاسخ‌دادن به سؤالات هر کسی را دارد، به‌علاوه می‌تواند با توجه به سوژه‌ای که برایش در نظر می‌گیرد، مقاله‌ای استاندارد بنویسد. در کل، چت جی‌پی‌تی این توانایی را دارد که هر نوع محتوای متنی و حتی تصویری را ایجاد کند. به همین خاطر است که می‌تواند در کسب‌وکار و آموزش کاربرد داشته باشد.

کتاب چت جی‌پی‌تی برای تازه‌کارها دقیقاً با این هدف نوشته شده که به افراد تازه‌وارد بیاموزد از این ابزار هوش مصنوعی در کار خود بهره بگیرند. شما می‌توانید به همکاری رضایت‌بخشی با چت جی‌پی‌تی دست یابید و از آن نتیجه بگیرید. به‌علاوه، استفاده از این فناوری، نیازمند آشنایی با ابعاد مختلف و کاربردی آن است که این کتاب تلاش کرده در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار افراد قرار دهد.

روزنامه‌نگاران از جمله افرادی هستند که می‌توانند از اطلاعات این کتاب نهایت بهره را ببرند. کدهای اخلاقی و رفتاری برای بهره‌گیری از این فناوری هم در این کتاب آورده شده تا افراد بتوانند بیشترین بهره را از چت جی‌پی‌تی ببرند. هر کسی که در زمینه ربات‌های هوشمند و مجهز به هوش مصنوعی، تازه‌وارد است، می‌تواند از این کتاب استفاده کند و دانش خود را در این زمینه بالا ببرد. به‌هر‌حال آینده در دستان همین ربات‌هاست و ما باید خودمان را برای آینده در کنار هوش مصنوعی آماده کنیم.

عنوان اصلیChatGPT For Dummies
نویسندهپم بیکر
انتشاراتوایلی
سال انتشار27 ژوئن 2023

ببر و خرگوش؛ بهره‌گیری از قدرت متاورس، وب 3.0 و هوش مصنوعی برای موفقیت در کسب‌وکار


چرا مهم است: بسیاری از کسب‌وکارها به‌دنبال بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و روز دنیا نظیر متاورس، وب 3.0 و هوش مصنوعی برای موفقیت کاری هستند. کتاب «ببر و خرگوش» تلاش دارد نحوه به‌کارگیری موفق این فناوری‌ها را به اهالی کسب‌وکار آموزش دهد. همه کسانی‌ که کسب‌وکاری را مدیریت می‌کنند، به‌دنبال راهکاری برای دستیابی به مشتری هستند. فناوری‌های جدید هم دقیقاً کمک می‌کنند تا این افراد بتوانند به شکلی مؤثرتر به مشتری دسترسی پیدا کنند. اما چطور می‌توان با کمک هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های روز دنیا، مشکلات مشتری را برطرف کرد و او را برای همیشه حفظ کرد؟ این همان مسئله‌ای است که مورد توجه «سندی کارتر»، نویسنده کتاب «ببر و خرگوش» قرار گرفته است.

کارتر سعی دارد به اهالی کسب‌وکار آموزش بدهد که چطور به کمک فناوری‌های جدید و مدرن، تجربه مشتری را بهبود ببخشند. گروه‌های فنی و بازاریابی در یک کسب‌وکار با مطالعه این کتاب می‌توانند با فنون جدید و مدرن آشنایی پیدا کنند و از این طریق تجربه مشتری را در کار خود بهبود ببخشند. هویت دیجیتالی، مالکیت داده و بسیاری از مسائل دیگر در حوزه وب 3.0 و هوش مصنوعی قرار می‌گیرد، اما اهالی کسب‌وکار الزاماً با آن آشنا نیستند.

برای مثال همه می‌دانند که بهره‌گیری از بلاکچین و هوش مصنوعی تا چه اندازه می‌تواند شرایط کسب‌وکار را بهبود ببخشد. شیوه آشنایی با روش‌های کاربرد این فناوری‌ها می‌تواند بهانه خوبی برای تهیه و خواندن این کتاب باشد. کسانی ‌که به‌دنبال استراتژی‌های مؤثر برای ایجاد تجربه مطلوب در مشتری از طریق هوش مصنوعی هستند، لازم است این استراتژی‌ها را بیاموزند. نویسنده این کتاب تلاش کرده مخاطبان را با این استراتژی‌ها آشنا کند.

عنوان اصلیThe Tiger and the Rabbit: A Fable of Harnessing the Power of the Metaverse, WEB3, and AI for Business Success
نویسندهسندی کارتر
انتشاراتوایلی
سال انتشار24 اکتبر 2023

شیوه کارکرد مدیریت؛ توضیح تصویری یک مفهوم


چرا مهم است: آیا به‌دنبال آشنایی با مفهوم مدیریت هستید؟ کتاب «شیوه کارکرد مدیریت» به شکلی تصویری و جذاب، تلاش کرده این مفهوم را برای مخاطب مطرح کند. کسانی‌ که به‌دنبال بهبود مهارت‌های مدیریتی خود هستند، می‌توانند از طریق این کتاب و به شکلی تصویری، این مهارت را در خود ارتقا بخشند. طرح‌های گرافیکی در این کتاب به افراد کمک می‌کند به شکلی ساده، با این مفهوم آشنا شوند.

این کتاب کاملاً مطابق با سلیقه مخاطب طراحی شده و می‌تواند خواننده را سر ذوق بیاورد تا خیلی زود آن را به پایان برساند و با مفاهیم آن آشنایی پیدا کند. برای مثال در این کتاب یاد می‌گیریم که بهترین روش برای رهبری و مدیریت یک گروه، از طریق نفوذ است یا کنترل؟ آیا کلیدی‌ترین مفهومی که باید روی آن تکیه کنیم، بهره‌وری است؟ و در نهایت چطور می‌توان با تیپ‌های مختلف شخصیتی رفتار کرد؟ در واقع، فردی که مدیریت را بر عهده گرفته، باید بتواند با همه افراد فارغ از هر نوع شخصیتی که دارند، در ارتباط باشد.

این همان چیزی است که نویسنده سعی کرده در کتاب خود به آن بپردازد. جدیدترین نظریه‌های مدیریتی و شیوه‌های تمرینی آنها در این کتاب آورده شده است. از آنجا که از طرح‌های گرافیکی و نمودارها در این کتاب بهره گرفته شده، مخاطب می‌تواند خیلی آسان مفاهیم پیچیده را بیاموزد. افرادی که می‌خواهند در زمینه مدیریت موفق بوده و برای نیروهایشان الهام‌بخش باشند، می‌توانند نگاهی به این کتاب بیندازند و با شیوه‌های جدید مدیریتی و ابعاد مختلف آن آشنا شوند. در نهایت این کتاب، ابزاری برای بهبود مهارت‌های مدیریتی و کشف ابعاد مختلف دنیای مدیران است.

عنوان اصلیHow Management Works: The Concepts Visually Explained
نویسندهدی‌کی
انتشاراتدی‌کی
سال انتشار16 جولای 2020

مسئله پول نیست؛ روشی اثبات‌شده برای دستیابی به ثروت


چرا مهم است: زندگی بدون پول ممکن نیست، همه ما به‌نوعی در زندگی‌مان از پول بهره می‌گیریم. نکته اینجاست که چطور می‌توان برنامه‌ای امن در رابطه با پول و وضعیت اقتصادی داشت؟ کتاب «مسئله پول نیست» سعی دارد راهنمایی مالی در این زمینه باشد. همه ما به‌نوعی و در حد توان‌مان به پول دست پیدا می‌کنیم، اما الزاماً نمی‌توانیم آن را درست خرج کنیم؟ مشاوران مالی در این زمینه به ما کمک می‌کنند تا پول‌مان را به شکلی درست هزینه کنیم.

نویسنده این کتاب تلاش کرده روشی مطمئن برای دستیابی به ثروت را پیش روی مخاطبان خود قرار دهد. همه استحقاق این را دارند که به زندگی رؤیایی‌شان دست پیدا کنند، اما برای دست‌یافتن به این رؤیا، باید بهترین مسیر مالی را انتخاب کنند تا در نهایت به موفقیت مالی برسند. «اسکارلت کاکران» سال‌ها در فقر زندگی کرده و توانسته مسیری موفقیت‌آمیز را طی کند.

او در همین راستا به مخاطبان خود یاد می‌دهد خودشان را از تله فقر برهانند. بسیاری از افراد در زمینه خرج‌های روزانه، دست‌به‌عصا می‌شوند تا بتوانند به رؤیاهای خود دست پیدا کنند، در حالی‌ که بسیاری از مواقع نیازی به کنترل در این حد نیست. شما می‌توانید به خانه‌ای بزرگ دست پیدا کنید، به سفر بروید و زندگی معناداری برای خودتان بسازید. برای رسیدن به رؤیا، کافی است مشاور مالی مطمئنی داشته باشید. این کتاب سعی دارد نقش همان مشاور را برای مخاطبش ایفا کند. روش‌های بسیاری برای مدیریت مالی وجود دارد، اما با این کتاب می‌توان بهترین شیوه را پیدا کرد و به فردی موفق در امور مالی در زندگی تبدیل شد.

عنوان اصلیIt’s Not About the Money: A Proven Path to Building Wealth and Living the Rich Life You
نویسندهاسکارلت کاکران
انتشاراتآوری
سال انتشار9 فوریه 2023
از طريق مترجم: نسیم بنایی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش