عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

هنر طراحی و تأثیر آن در صنعت پرداخت

ابزاری برای جلب توجه مشتریان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

عصر تراکنش ۷۳؛ سیدمرتضی اعتصامی، مدیرعامل نیکوکیوسک / در دنیای امروز، هنر طراحی به‌عنوان یکی از پررنگ‌ترین عواملی شناخته می‌شود که تأثیر مستقیم و عمیقی بر تجربه مشتریان در هر صنعتی دارد. طراحیِ درست می‌تواند مسیر پرداخت را برای کاربران آن‌گونه تغییر دهد که به افزایش رضایت آنها و بهبود عملکرد کسب‌وکار‌ها منجر شود. از همین رو نمی‌توان اهمیت طراحی را نادیده گرفت. وقتی فناوری روزبه‌روز تغییر می‌کند تا به مشتریان قدرت انتخاب بیشتری دهد، رقابت در بازار‌های مختلف بیش از پیش افزایش می‌یابد. به همین دلیل، در حال حاضر استفاده بهینه از هنر طراحی یک ابزار برجسته برای جلب توجه مشتریان، ایجاد تجربه جدید و تسهیل مسیر خرید به‌شمار می‌آید.

به‌عنوان یکی از طراحان محصولات صنعت پرداخت کشور، باید به این نکته اشاره کنم که طراحی، به واسطه انتقال ‌ایده‌ها و پیام‌ها از طریق المان‌های بصری، می‌تواند به ایجاد ارتباط عاطفی و شناختی بین مشتریان و برند‌ها کمک کند. تا جایی که فناوری‌های جدید در صنایع گوناگون برای کسب سهم بازار بیشتر و ایجاد ارتباطات مؤثر با مشتریان، بیشتر از هر روشی از هنر طراحی استفاده می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین تأثیرات طراحی در صنعت پرداخت اشاره می‌شود.


ایجاد جذابیت بصری


طراحی زیبا و جذاب که به واقعیت تبدیل شده، می‌تواند به‌شدت بر توجه مشتریان تأثیر بگذارد. این جذابیت بصری به‌عنوان یک قابلیت استراتژیک، در اولین مرحله ارتباط بین شما و مشتریان شکل می‌گیرد و باعث می‌شود مشتریان نیز به بررسی عمقی‌تر محصولات و خدمات شما تمایل داشته باشند. طراحی‌های زیبا و جذاب توانایی دارند تا در لحظه‌ای کوتاه، احساسات و انگیزه‌های مختلفی را در مشتری ایجاد کنند. این اولین ارتباط به‌وضوح می‌تواند تصمیم مشتری را در مورد مطالعه بیشتر، جست‌وجوی محصولات مشابه یا حتی خرید تحت تأثیر قرار دهد. طراحی مناسب با استفاده از انتخاب‌های درست در رنگ‌ها، فرم‌ها، ترکیب‌های گرافیکی و نوع فونت‌ها می‌تواند احساسات و ارتباطات بی‌کلام را به مشتری منتقل کند؛ بنابراین، طراحی زیبا و جذاب به‌عنوان یک پنجره اولیه به دنیای محصولات و خدمات شما، توانایی بسیاری در جلب توجه مشتریان، ایجاد ارتباطات احساسی و تشویق به اقدامات بیشتر دارد.


ارائه اطلاعات صحیح


نمایش صحیح اطلاعات از طریق طراحی مناسب یک مهارت کلیدی در ارتباط با مشتریان است. وقتی شما از طریق طراحی، اطلاعات مهم و ضروری، محصول یا خدمات خود را به نمایش می‌گذارید، عملاً در حال ایجاد یک راه ارتباطی شفاف و کارآمد برای تبادل اطلاعات با مشتریان خود هستید. این تجربه به مشتریان کمک می‌کند تا بدون تلاش زیاد و در کمترین زمان ممکن، به پیام‌ها و اطلاعات کلیدی دسترسی داشته باشند. همچنین نمایش درست و روشن اطلاعات در طراحی مناسب، باعث می‌شود مشتریان بتوانند به‌سرعت تشخیص دهند که محصول یا خدمات شما چگونه به نیاز‌ها و مشکلات آنها پاسخ می‌دهد و چه مزایا و ویژگی‌هایی را عرضه می‌کند. با ارائه صحیح اطلاعات از طریق هنر طراحی می‌توانید مشتریان را به‌راحتی در مسیر پرداخت راهنمایی کنید که این موضوع می‌تواند به بهبود تجربه مشتریان و افزایش رضایت آنها کمک کند.


دسترسی و استفاده آسان برای همه


سهولت در استفاده از طریق طراحی در مسیر پرداخت، مانند یک مسیر آسان برای مشتریان شماست تا به‌راحتی با محصولات و خدمات شما تعامل کنند. در هر محصول یا خدمتی، اولین چیزی که به چشم مشتریان می‌آید، یک رابط کاربری ساده و آشناست. این تجربه کاربری ساده‌تر به مشتریان اجازه می‌دهد که بدون پیچیدگی و سردرگمی، به‌راحتی و بدون نیاز به دانش فنی یا آموزش قبلی، از خدمات شما استفاده کنند. مشتریان به‌سرعت می‌توانند مسیر پرداخت را طی کنند؛ چراکه اطلاعات، گزینه‌ها و اقدامات مورد نیاز به شکل روشن و قابل درکی در اختیار آنها قرار دارد. رابط کاربری ساده و قابل فهم برای همه، باعث افزایش رضایت مشتریان و افزایش نرخ موفقیت در تجربه پرداخت می‌شود.


ایجاد تفاوت نسبت به رقبا


تمایز با رقبا در بازار رقابتی امروز امری حیاتی است و طراحی خلاقانه و منحصربه‌فرد می‌تواند کلید ایجاد این تمایز باشد. زمانی که شما به طرح ‌ایده‌ها و الگو‌های جدید در طراحی پرداخته و محصولات یا خدمات خود را به یک شکل منحصربه‌فرد ارائه می‌دهید، می‌توانید از بسیاری از رقبای خود جلو بزنید. طراحی خلاقانه به شما این امکان را می‌دهد تا نه‌تنها در ذهن مشتریان جا بیفتید، بلکه از طریق تفاوت‌های مثبت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، همیشه انتخاب اول آنها باشید. این تفاوت‌ها می‌توانند شامل جنبه‌های گرافیکی، استفاده از رنگ‌ها، فرم‌ها و… باشند که در نهایت باعث می‌شوند مشتریان به شما به‌عنوان یک برند منحصربه‌فرد توجه کنند؛ بنابراین طراحی خلاقانه و منحصربه‌فرد، به‌ویژه در حوزه پرداخت علاوه بر ایجاد جذابیت مسیر پرداخت برای مشتریان، موجب تمایز شما نسبت به رقبا و به دست آوردن سهم بازار بیشتر می‌شود که افزایش سوددهی سازمان شما را نیز به همراه دارد.


طراحی؛ نیکوترین دارایی سازمان


تجربه ما در نیکو مؤید این امر است که طراحی اساسی‌ترین مزیت مطلق رقابتی شرکت‌هاست؛ چراکه اگر کپی شوید، اصالت شما اثبات می‌شود و اگر قابل کپی نباشید، نشان از حرفه‌ای‌بودن و خاص‌بودن شماست. به همین علت عمیقاً معتقدیم پرداختن به طراحی و تجربه‌ کاربر از مهم‌ترین قسمت‌های سرمایه‌گذاری ا‌ست و تا راهکاری نتواند تجربه‌ کامل و جذابی برای مشتری بیافریند، وارد بازار نخواهد شد. رسالت ما این است که با توجه به اهداف و ارزش‌هایمان و توجه ویژ‌ه‌ای که به هنر طراحی داریم، فرهنگ «خلقِ خدمت به خلق» را گسترش دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

حامیان عصر تراکنش