عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

معرفی دستگاه خودپرداز غیرنقدی اندرویدی تاریانا، محصول شرکت فناپ‌تک

وب‌کیوسک چندمنظوره هوشمند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عصر تراکنش ۷۷ / با توجه‌ به اینکه طیف وسیعی از استفاده‌های کاربران از دستگاه‌های خودپرداز به شکل خدمات غیرنقدی است، با هدف کاهش بار ترافیکی دستگاه‌های خودپرداز و شعب، در سال‌های اخیر نسل جدیدی از پایانه‌های بانکی با نام پایانه‌های غیرنقدی (Cashless ATM) به بازار معرفی شده‌اند‌. پایانه‌ غیرنقدی یک دستگاه مدرن سلف‌سرویس است و یکی از مهم‌ترین محصولات صنعت بانکداری در راستای گذار به عصر بانکداری دیجیتال به‌ شمار می‌رود.

این دستگاه با تکیه بر نیازهای مشتری و با زیرساخت‌هایی که بانک فراهم می‌کند ارائه خدمات متنوع را ممکن می‌کند و علاوه‌بر ‌آن با حذف حمل‌ونقل اسکناس، مؤلفه‌های سرعت و امنیت را در فرایند انجام خدمات بانکی بهبود می‌بخشد. پایانه‌های غیرنقدی با امکان ارائه‌ شبانه‌روزی خدمات و قابلیت نصب در مکان‌های مختلف ازجمله محیط‌های فروشگاهی، آموزشی، دولتی و تفریحی دسترس‌پذیری را افزایش و میزان مراجعه به شعب را کاهش می‌دهند. نسل جدید پایانه‌های غیرنقدی شرکت فناپ‌تک با نام تجاری تاریانا، وب‌کیوسک چندمنظوره هوشمندی است با قابلیت ارائه‌ خدمات پرداخت الکترونیکی، بانکی و سایر خدمات ارزش‌افزوده که به‌صورت دیواری، سالنی و رومیزی قابل نصب است. در این متن به معرفی تاریانا خواهیم پرداخت؛ دستگاهی که متناسب با نیاز بانک‌ها، سازمان‌ها، ادارات و مجتمع‌های مسکونی و… خدمات بانکی را به‌صورت بیست‌چهارساعته ارائه می‌دهد.


مزایا و قابلیت‌ها


پایانه‌ غیرنقدی تاریانا مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است و از این رو تمامی قابلیت‌های پایانه‌های ویندوزی را در قالب دستگاهی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی با واسط کاربری کاربرپسند در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به داشتن کارت‌خوان غیرتماسی و نیز بارکدخوان دوبعدی اشاره کرد که امکان ارائه خدمات پرداخت موبایلی و دیگر خدمات ارزش‌افزوده را با استفاده از تکنولوژی NFC فراهم می‌آورد. با تعبیه‌ امکاناتی همچون دوربین تشخیص چهره، اسکنر اثر انگشت و کارت‌خوان هوشمند، قابلیت احراز هویت بیومتریک از طریق تشخیص چهره، اثر انگشت و کارت ملی هوشمند به این دستگاه افزوده‌ شده ‌است.

از دیگر وجوه تمایز پایانه تاریانا، طراحی زیبای آن و ابعاد مناسب با قابلیت نصب و جابه‌جایی آسان است. فارغ از اینکه تاریانا را روی دیوار نصب کنید یا روی استند یا میز بگذارید این محصول همواره فضای کمی را در محیط اشغال می‌کند.

از دیگر مزایای پایانه‌ غیرنقدی تاریانا می‌توان به دستیار صوتی هوشمند توسعه‌داده‌شده روی آن اشاره کرد که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به‌عنوان راهنمای کاربر، جست‌و‌جو و دسترسی به قابلیت‌های مختلف نرم‌افزاری دستگاه را تسهیل کرده و تجربه کاربری به‌روز و متفاوتی را برای کاربران دستگاه فراهم آورده‌ است.

در یک نگاه کلی مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه عبارت است از:

  • پشتیبانی از کارت‌های هوشمند، مغناطیسی و غیرتماسی؛
  • صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD لمسی؛
  • پرینتر حرارتی 58 میلی‌متری با قابلیت تعویض آسان رول کاغذ و برش خودکار؛
  • دوربین تشخیص چهره با امکان تشخیص liveness؛
  • اسکنر اثر انگشت دارای تأییدیه‌ FBI و شرکت متیران؛
  • پشتیبانی از Ethernet ،4G و WiFi؛
  • و برخورداری از سامانه مدیریت (TMS) و پایش (Monitoring) متمرکز.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش