عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

در بخش پرتکاپو و شلوغ نمایشگاهی رویداد ۹ ژانویه چه گذشت؟

دورهمی بزرگ

زمان مطالعه: 5 دقیقه

عصر تراکنش ۷۸ / برای اولین بار در حاشیه سومین رویداد ۹ ژانویه، نمایشگاهی از محصولات و خدمات کسب‌وکارهای مختلف رمزارزی و بلاکچینی کشور برگزار شد. بخش نمایشگاهی رویداد ۹ ژانویه تلاش داشت ضمن معرفی اکوسیستم کسب‌وکارهای رمزارزی کشور، بخشی از فرصت شبکه‌سازی و ارتباط مؤثر فعالان این حوزه را نیز فراهم کند. در بخش نمایشگاهی این رویداد شرکت‌های آبان‌تتر، کاریزما، والکس، زربان، هیتوبیت، اکس‌اونیکس، فرهاد اکسچنج و کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار غرفه داشتند و به معرفی آخرین خدمات و محصولات خود پرداختند. در ادامه نگاهی به هر یک از غرفه‌های کسب‌وکارها و برنامه‌هایشان در این بخش خواهیم داشت.


آبان‌تتر


آبان‌تتر یکی از شرکت‌های حاضر در بخش نمایشگاهی این رویداد بود که در بخش‌های مختلف این رویداد، برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان تدارک دیده بود؛ در قسمت پنل‌ها و ارائه‌ها، فرهاد فلاح، مدیرعامل؛ امید امین‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره و پریسا حسین‌زاده، مدیر منابع انسانی این شرکت حضور داشتند. آبان‌تتر در این رویداد از کتاب «استاندارد فیات» که با همراهی انتشارات راه پرداخت چاپ شده بود نیز رونمایی کرد.


کاریزما


کاریزما یک نهاد مالی است که ۱۲ شرکت زیرمجموعه دارد و یکی از موضوعاتی که برای این گروه مالی حائز اهمیت است، سرمایه‌گذاری روی فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های نرم‌افزاری است. اخیراً نیز توانسته مجوز توکن‌سازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری را از سازمان بورس و اوراق بهادار در سندباکس بگیرد. توکن‌سازی ۳ صندوق سرمایه‌گذاری کاریزما با نام‌های کهربا، کارا و اهرم در بستر سندباکس با هدف تسهیل روند سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و ویژگی‌هایی را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اضافه می‌کند. ضمن اینکه خدمات این ۳ صندوق در بستر مزدکس و کاریزما ایکس ارائه می‌شود. هدف کاریزما از شرکت در رویداد ۹ ژانویه نیز معرفی کاریزما ایکس و خدماتی بود که در حوزه بلاکچین و زیرساخت‌ ارائه می‌کند.


والکس


والکس در نظر دارد با استفاده از شبکه بلاکچین و قدرت بلاکچین کمک کند کاربردپذیری‌های بیشتری در عرصه جامعه انجام شود که یکی از این کاربردپذیری‌ها توکنایز کردن دارایی‌هاست. موضوع توکنایز کردن دارایی‌ها به بحث مسکن، دارایی‌های دیجیتال، بورس و خودرو برمی‌گردد که والکس به دنبال تحقق این اهداف است. ضمن اینکه در تلاش برای ایجاد راهکاری است تا بتواند از دارایی‌های رمزارزی که امروزه در دست ایرانیان است چه در بحث وام‌دهی رمزارزی و چه ورود به بازارهای سرمایه ایران فارغ از بورس، خودرو و مسکن، به‌صورت بهینه استفاده کند. والکس با هدف معرفی محصولات و اهدافی که در این زمینه دارد در بخش نمایشگاهی رویداد ۹ ژانویه حضور داشت.


زربان


پلتفرم مدیریت وثیقه و بدهی غیرمتمرکز زربان، یک پلتفرم زیرساختی مبتنی بر قرارداد هوشمند روی بستر بلاکچین آربیتروم است که فرایندهای مدیریت وثیقه، وام، سپرده و اختیار موقعیت بدهی ریالی را در ساختاری غیرمتمرکز انجام می‌دهد. زربان نیز با هدف معرفی سرویس‌های این شرکت در این بخش حضور داشت تا درنهایت دارندگان سرمایه ریالی و دلاری با سپرده‌گذاری در این پلتفرم از آن کسب سود کنند، یا با توسعه محصولات دیگر بر بستر زربان برای کاربران ارزش‌آفرینی داشته باشند.


هیتوبیت


هیتوبیت هم‌زمان با رویداد ۹ ژانویه از مسیر جدید کسب‌و‌کاری‌اش با نام «هیتوبیت بیزینس» (خدمات سازمانی رمزارزی) رونمایی کرد. تلاش هیتوبیت برگرفته از ۱۳ سال تجربه در گروه شرکت‌های تجارت الکترونیک اول در حوزه خدمات سازمانی بوده و سعی کرده در این مسیر راهکارهای سازمانی‌اش را برای صنایع مختلف شخصی‌سازی و ارائه کند. هیتوبیت با حضور در بخش نمایشگاهی این رویداد، به معرفی راهکارهای سازمانی خود پرداخت. خدمات سازمانی هیتوبیت شامل تأمین تتر، راهکارهای متنوع سرمایه‌گذاری و کسب درآمد، پرداخت رمزارزی، نسخه White Label و بحث API است.


اکس‌اونیکس


اکس‌اونیکس نیز یکی دیگر از صرافی‌های رمزارزی بود که در بخش نمایشگاهی این رویداد غرفه داشت. هدف اکس‌اونیکس از شرکت در رویداد ۹ ژانویه ایجاد ارتباط مستقیم با بازار هدف، شناخت نیازهای مخاطبان، معرفی اکوسیستم به افراد تأثیرگذار خارج از اکوسیستم و پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات موجود بود. اکس‌اونیکس اخیراً به‌روزرسانی جدیدی از پنل و نسخه جدیدی از اپلیکیشن خود را نیز منتشر کرده بود که در این رویداد و در غرفه خود به معرفی آنها پرداخت.


فرهاد اکسچنج


فرهاد اکسچنج نیز با توجه به سابقه حضورش در بازار، افزایش تعامل با اکوسیستم رمزارز در ایران و نشر آگاهی برای مخاطبان را هدف خود از حضور در رویداد ۹ ژانویه عنوان کرده بود. این شرکت در بخش نمایشگاهی این رویداد به معرفی فیچر‌های جدید خود پرداخت. تغییر دامنه، راه‌اندازی یک پلتفرم معاملاتی و UI جدید ازجمله اقدامات جدید فرهاد اکسچنج است که آنها را در این رویداد برای کاربران تشریح کرد.


کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار


غرفه کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در بخش نمایشگاهی رویداد ۹ ژانویه نمایشگر سیر ۱۲ سال فعالیت این مجموعه در اکوسیستم نوآوری کشور بود و مسیری را نشان می‌داد که منجر به شکل‌گیری راه‌کار شده است. در این تایم‌لاین مهم‌ترین نقاط عطف ۱۲ سال فعالیت راه‌کار و رویدادهای مختلفی که این مجموعه برگزار کرده بود نیز مشخص شده بود. همچنین راه‌کار در غرفه خود ۳ کتابی را که به مناسبت این رویداد چاپ شده بود، معرفی کرد و آخرین شماره مجله رمزارز را در دسترس مخاطبان قرار داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 13 دقیقه

حامیان عصر تراکنش