عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

معرفی دستگاه هوشیار شرکت بازرگانی مبناکارت که راهکارهای احراز هویتی یکپارچه ارائه می‌کند

دستیار هوشمند کسب‌وکارها

زمان مطالعه: 3 دقیقه

عصر تراکنش ۷۸ / شرکت بازرگانی مبناکارت آریا یکی از شرکت‌های فعال در حوزه راهکارهای نوین بانکی است که تاکنون بیش از 18000 تجهیزات در شعب مؤسسات مالی اعتباری، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و سازمان‌ها ارائه کرده است که این امر به کمک شبکه گسترده امور مشتریان خود و با پشتیبانی از انواع تجهیزات ازجمله کارت پرینتر، سورتر اسکناس، پرینتر و تجهیزات هوشمند پرداخت بوده است.

این شرکت ضمن ارائه سرویس در زمینه نرم‌افزار صدور کارت در بانک‌های آینده، تجارت و کشاورزی در ارائه خدمات نرم‌افزاری به بانک‌ها و خدمات ارزش‌افزوده مبتنی بر کارت نیز گام‌های نوینی برداشته است؛ نرم‌افزارهای سامیار، یاراکارت و برسام از محصولات جدید این شرکت در حوزه خدمات بانکی هستند. همچنین، این شرکت به‌تازگی از سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی چابک‌چک رونمایی کرده است. علاوه‌بر این، در حاشیه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، دستگاه نوین خود با نام تجاری «هوشیار» را معرفی کرد؛ دستگاهی که با ویژگی‌ها و ابزارهای خود جهت احراز هویت و بهره‌گیری از فناوری انحصاری OCR فارسی (خوانش هوشمند، تحلیل و ارائه خروجی متون فارسی) می‌تواند به طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارها خدمات مختلف ارائه کند و ما در این متن نگاهی به قابلیت‌ها و خدمات این دستگاه داریم.


امکانات هوشیار


هوشیار دستگاهی مبتنی بر راهکارهای احراز هویت یکپارچه است. این دستگاه با بهره‌گیری از سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمند خود راهکار جامعی در زمینه ارائه سرویس‌های مبتنی بر احراز هویت مشتری ارائه می‌کند. پد امضای این دستگاه امکان تبدیل امضای دست‌نویس به امضای دیجیتال را به کمک قلم هوشمند فراهم می‌کند. امضای دیجیتال این دستگاه پارامترهای مختلفی همچون فشار قلم، جهت چرخش و دقت را اندازه‌گیری می‌کند. البته عملکرد هوشیار محدود به پد امضا نیست و از دیگر امکانات این دستگاه می‌توان به اسکن مدارک، ثبت تصویر به‌صورت عکس و فیلم از کاربر و محیط با استفاده از دوربین UHD، تشخیص اثر انگشت، پشتیبانی از کارت‌های داری چیپ هوشمند، غیرتماسی و مگنت و NFC اشاره کرد.

همچنین این دستگاه با استفاده از فناوری OCR فارسی، علاوه‌بر امکان خوانش و تبدیل اسناد از متون فارسی (به همراه تجزیه‌وتحلیل‌های مبتنی بر نرم‌افزار هوش مصنوعی)، خروجی‌های دلخواه را متناسب با نیاز مشتری ارائه می‌کند.

بخش زیرین این دستگاه نیز دارای یک دوربین مداربسته برای اسکن تصاویر باکیفیت از اسناد، شناسنامه‌ها، کارت‌های شناسایی و سایر مستندات تا ابعاد نهایتاً A4 است. امکان اسکن انواع بارکد و کد QR نیز در این محصول وجود دارد. همچنین استانداردهای معتبری ازجمله RSA 2048 و AES 256 در این دستگاه رعایت شده است.

حذف کاغذها و فرم‌های در گردش سازمان، افزایش سرعت دسترسی به آرشیو، حذف فضای اختصاص‌یافته برای آرشیو مستندات، سهولت در امور بایگانی و افزایش امنیت ازجمله مزایای این دستگاه است.


مهم‌ترین ویژگی‌های هوشیار


هوشیار برای کسب‌وکارهایی مناسب است که نیازمند ثبت امضا و انعقاد قرارداد در حجم بالا هستند (مانند دفاتر اسناد رسمی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی). به کمک این راهکار، سرویس‌های متنوع احراز هویت دیجیتال و غیرحضوری به مشتریان کسب‌‌وکارها به‌ویژه بانک‌ها با سهولت بیشتری ارائه می‌شود.

این دستگاه دارای صفحه‌نمایش رنگی 10.1 اینچی از نوع IPS Full-HD با رزولوشن 1280X800 پیکسل است و امکان پشتیبانی لمس 10نقطه‌ای هم‌زمان را دارد. همچنین در این صفحه‌نمایش از فناوری ضد تابش نور استفاده‌شده که با پوشش مقاومی همراه شده است. ابعاد این صفحه‌نمایش فضای کافی برای تنظیم متون قراردادها و ثبت امضا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با استفاده از قلم فاقد باتری این محصول که دارای فناوری الکترومغناطیسی است، امکان امضای دیجیتال سهولت یافته است. قلم ارگونومی این محصول دارای نرخ پاسخ 250PPS  و فشار قلم 2048 است که منجر به تجربه‌ کاربری بدون تأخیر و حرکت روان می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این پد، شناسایی لایه‌های مختلف امضا با درنظرگرفتن مختصات و فشار به صفحه اصلی دستگاه برای تأیید اعتبار هر امضا است. امنیت این دستگاه احتمال کلاهبرداری و تقلب را کاهش می‌دهد و بستر مناسبی برای پرداخت‌های مالی و معاملات ایمن مهیا می‌کند.

به منظور سهولت استفاده، پایه دستگاه هوشیار امکان چرخش تا 45 درجه را دارد. همچنین این دستگاه ابزاری در راستای اهداف تبلیغاتی، بازاریابی یا تجاری است و در حالت غیرفعال امکان نمایش اطلاعات شركت، تبلیغات و اسلاید را دارد. این دستگاه با استفاده از طراحی بهینه‌شده، فرایند هم‌زمان ثبت امضا و احراز هویت دیجیتال را بسیار آسان کرده است.

برخی مزایای استفاده از راهکار هوشمند کسب‌وکار هوشیار به شرح زیر است:

  • افزایش سرعت گردش کار در سازمان‌ها و شرکت‌ها؛
  • کاهش چشمگیر هزینه‌های سازمانی؛
  • کمک به حفظ محیط ‌زیست با کاهش مصرف کاغذ؛
  • افزایش سرعت و دقت در پاسخ‌گویی به مراجعه‌کنندگان؛
  • دسترسی سریع به مکاتبات بایگانی‌شده؛
  • امکان احراز هویت چندمرحله‌ای؛
  • بهره‌گیری از امکان پرداخت هوشمند مبتنی بر کارت و چیپ هوشمند؛
  • امکان پیاده‌سازی سامانه فرم‌ساز و نرم‌افزاری مبتنی بر API؛
  • شناسایی هوشمند چهره و همچنین نویسه‌خوان فارسی.
مشخصات فنی دستگاه هوشیار
ابعاد نمایش‌گر216.96 x 135.6 mm (10.1″ TFT LCD)
رزولوشن بهینه1280 x 800 pixels
روشنایی200 cd/m2
ضریب کنتراست800:01:00
نور پس‌زمینهLED Light-Bar
زاویه دیدافقی: °170
 عمودی:°170
اتصالات USB2.0
زاویه قابل چرخش +/-45 °
نرخ پاسخ‌گویی250PPS
میزان فشار2048
سازگاریWindows 7,8,10
منبع تغذیه5V/2A
ولتاژUSB 5V
مصرف10.47W(Typ.) / 11.51W (Max.)
دمای عملیاتی 0℃ to 50℃
رطوبت عملیاتی20%-80% (Max) , Non-Condensation
ابعاد دستگاه377.0 x 303.0 x 292.0 mm
بسته‌بندی445.0 x 380.0 x 385.0 mm
وزن خالص3.7 kg
وزن ناخالص5.4 kg
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش