بانکینو و بلوبانک که قدیمیترهای نئوبانکهای ایرانی هستند، با ورود بهموقع خودشان به بازار در سال ۱۴۰۱، به نظر میرسد در سال ۱۴۰۲ بیشتر روی تثبیت جایگاه خودشان در بازار متمرکز شدند. در سال ۱۴۰۲ هرچند شاهد ورود چند نئوبانک تازه به بازار بودیم، اما عموماً از سمت آنها شاهد حرکت جدی برای گرفتن سهم بازار نبودیم. با این حال ویپاد، باجت و آبانک جدیترین رقبایی بودند که در سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را برای گرفتن سهمشان از بازار آغاز کردند و هرکدام نیز روی حوزه خاصی از گروه مشتریان تمرکز داشتند و به نظر میرسد هر سه رقبای جدی و سختی برای بلوبانک و بانکینو باشند. با این حال چارهای جز انتخاب یک گزینه نداشتیم؛ در این بین به نظر میرسد آبانک جدیترین گزینه تازهنفس بازار است که خودش را برای یک خیز بلند آماده کرده است. با توجه به تغییر و تحولات اخیر در بانک آینده، حالا آبانک به یکی از جدیترین محصولات این بانک در سال ۱۴۰۳ تبدیل شده است و شاهد قدمهای هرچند بیسروصدای آن برای دورخیز این توسعه بودهایم. ارتباط فردا پیشتر نیز محصولات خاص و متمایزی را به بازار عرضه کرده بود و با این دورخیز، باید منتظر بر سر زبان افتادن آبانک باشیم.