یکی از رویکردهای نوآورانه در مسیر تحول خدمات مالی و بانکی، امکان ارائه سرویس در هر مکان و در هر زمان است، اما نباید فراموش کنیم که این همه ماجرا نیست و در برخی موارد نوآوری مسیر دیگری را طی میکند. میز خدمت آریانو شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا دقیقاً با چنین نگاهی و با تکیه بر رویکرد ارائه خدمات مبتنی بر حضور، ولی بر پایه سرویسهای فناورانه شکل گرفته و قرار است مجموعهای از خدمات مورد نیاز پذیرندگان را به مشتریان ارائه دهد. کارشناسان یکی از مهمترین نیازهای حوزه پرداخت در کشور طی دو سال اخیر را مسئله احراز هویت از طریق کارت ملی و شناسایی و ثبت اثر انگشت میدانند که میز خدمت آریانو راهحل مناسبی برای آن ارائه داده است.
برای مثال خریدهای حضوری در صنفی مثل طلافروشیها را در نظر بگیرید که عموماً هنگام خرید، کارت ملی مطابق با کارت خریدار را درخواست میکنند و به شکل سنتی مطابقت انجام میدهند و در بهترین حالت کد ملی خریدار را پشت رسید یادداشت میکنند! حالا فکر کنید محصولی در میان باشد که نهتنها تمام کارهای پرداخت و مدیریت فاکتور و فروش را به شکل یکپارچه مدیریت میکند، بلکه احراز هویت مشتری را نیز به شکل یکپارچه از طریق کارت ملی و احراز هویت مبتنی بر تصویر یا اثر انگشت به خرید وصل میکند! به نظر میرسد میز خدمت آریانو در سال ۱۴۰۳ تازه چهره واقعی خودش را به صاحبان صنایع نشان خواهد داد.