کشبک یکی از آرزوهای دیرینه و همیشگی صنعت پرداخت ایران بوده که با تحقق آن صنعت پرداخت میتواند یکی از مهمترین ارزشافزودههای خود را برای صاحبان کسبوکارها و خریداران ایجاد کند. هرچند که میدانیم تحقق این رؤیا نیز با توجه به ساختار شبکه بانکی و پرداخت ایران کار بسیار دشواری است. تا امروز بازیگران کوچک و بزرگ زیادی برای خلق و توسعه یک اکوسیستم پایدار کش تلاش کردهاند، ولی وقتی به سیر حرکتی هرکدام نگاه کنیم، متوجه پایدار نبودن مسیرشان میشویم، زیرا عموماً شاهد محصولاتی در این حوزه بودهایم که صرفاً با رویکرد کشبک ارائه شدهاند و شاید همین موضوع گره زدن آن با زندگی روزمره افراد را سخت کرده است. رویکرد بلو در ارائه سرویس کشبک ستودنی است! بلو خود بهتنهایی یک نئوبانک است که کاربرانی میلیونی دارد. حالا بدون اینکه کاربران کار اضافهای بکنند، در همان جریان عادی روزمزه زندگیشان، بهیکباره متوجه بازگشت وجه در برخی از خریدهایشان میشوند که در نوع خودش تجربه جذابی است.