عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

چندین؛ تجربه‌ای در به‌اشتراک‌گذاری دیدگاه‌های متنوع

پلتفرم «چندین» و بررسی نتایج سه دوره نظرسنجی در آن

عصر تراکنش ۸۲ / «چندین» پلتفرمی است که شرکت توسن با هدف به‌اشتراک‌گذاری دیدگاه‌ها ایجاد کرده است. این پلتفرم که در دسته پلتفرم‌های نظرسنجی قرار می‌گیرد، با تأکید بر مزایای جمع‌سپاری، دیدگاه‌های متنوع را در کنار هم قرار می‌دهد و آنها را با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد. «چندین» نخستین‌بار در سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه شریف و در غرفه شرکت توسن معرفی شد و تاکنون سه دوره نظرسنجی را اجرا کرده است. نمایشگاه کار شریف، مسابقه کدنویسی مبهم شریف و رویداد هاوینگ بیت‌کوین سه رویدادی بوده‌اند که این پلتفرم در آنها حضور داشته و به‌ترتیب به موضوعات معیارهای انتخاب شرکت ایدئال برای همکاری، روش انتخابی افراد برای توسعه فردی و پیش‌بینی آینده پنج‌ساله صرافی‌های رمزارز ایرانی پرداخته است. در ادامه جزئیات اعلام‌شده در هرکدام از نظرسنجی‌های این پلتفرم را می‌خوانید.


حقوق بالا و رشد مستمر؛ در صدر خواسته‌های کارجویان


توسن در سال ۱۴۰۲ با پیام «دروازه‌ای برای کشف تازه‌هایی از تو» در سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف حضور داشت. مخاطبان و بازدیدکنندگان غرفه توسن در نمایشگاه کار عموماً دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و افراد جویای کار بودند که با مشارکت در نظرسنجی پلتفرم «چندین»، دیدگاه‌های خود را درباره «شرکت ایدئال برای کار» با دیگران به اشتراک گذاشتند.

براساس نتایج نظرسنجی «چندین» در نمایشگاه کار شریف، مهم‌ترین انگیزه کارجویان برای همکاری با شرکت دلخواهشان به‌ترتیب عبارت بوده است از: حقوق بالا و مزایای مناسب (۲۷درصد)، رشد و یادگیری مستمر (۲۶درصد)، فضای دوستانه و همدلانه (۱۷درصد)، همکاران حرفه‌ای و باتجربه (۱۳درصد)، به‌کار‌گیری فناوری‌های روز دنیا (۱۰درصد) و سابقه و برند شناخته‌شده (۷درصد).


تمایل یکسان افراد به دوره‌های آنلاین و حضوری


دومین رویدادی که «چندین» برگزار کرد، نظرسنجی از کدنویسان جوان و دانشجویان برنامه‌نویس شرکت‌کننده در مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه شریف بود که نتایج آماری آن به دنبال فهم روش انتخابی افراد برای توسعه فردی و رشدشان بود. نتایج این دوره از نظرسنجی «چندین» نشان می‌دهد که ۱۸.۷۵درصد از افراد دوره‌های آموزشی آنلاین و وبینارها را برای توسعه فردی و رشد خود انتخاب می‌کنند و دقیقاً همین درصد از افراد دوره‌های آموزشی حضوری را می‌پسندند. ۱۷.۸۱درصد دیگر نیز رویدادها و دورهمی‌های تخصصی را ترجیح می‌دهند و ۲۵درصد از آنها اشتراک تجربه و مشاوره با حرفه‌ای‌ها را انتخاب می‌کنند. همچنین ۲۰.۳۱درصد از مشارکت‌کنندگان به بوت‌کمپ و هکاتون علاقه‌مندند.


چه سرنوشتی در انتظار صرافی‌های رمزارز ایرانی است؟


سومین تجربه نظرسنجی پلتفرم «چندین» به رویداد هاوینگ بیت‌کوین کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار اختصاص داشت که طی آن این سؤال را از افراد پرسید: سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده چه خواهد شد؟

مخاطبان این نظرسنجی مدیران و فعالان اکوسیستم دارایی دیجیتال و رمزارز کشور بودند و نتایج این نظرسنجی حاکی از این است که ۴۱درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند تعدادی از صرافی‌های رمزارزی ایرانی در پنج سال آینده رشد خواهند کرد و بقیه از بین خواهند رفت. همچنین ۱۲درصد گفته‌اند که صرافی‌های رمزارزی ایرانی در این مدت شانس جهانی شدن و ورود به بازارهای بین‌المللی را دارند. ۲۹درصد دیگر پیش‌بینی کرده‌اند که در پنج سال آینده صرافی‌ها به پلتفرم‌هایی برای ارائه خدمات متنوع مالی تبدیل می‌شوند. از سوی دیگر ۱۰درصد از مشارکت‌کنندگان گفته‌اند که کسب‌و‌کارهای غیرمتمرکز جایگزین صرافی‌ها خواهند شد و ۸درصد از بین رفتن صرافی‌ها را تا پنج سال دیگر برآورد کرده‌اند.

«چندین» پلتفرمی برای تجربه به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها است که رویکرد اصلی آن، امکان مشاهده نظرات گوناگون در کنار یکدیگر است و به کاربر در پذیرش تنوع دیدگاه‌ها، گوناگونی سلایق و درک واقع‌بینانه‌تر مسائل یاری می‌رساند تا به راه‌حل‌های کاربردی‌تری دست پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.