عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

عصر تراکنش شماره ۸۳ تیر ۱۴۰۳

عصر تراکنش ۸۳ / هشتادوسومین شماره از ماهنامه عصر تراکنش با تصویر روی جلد امین مطیعی، مدیرعامل پرداخت نوین آرین منتشر شد. او یکی از مدیران جوان صنعت پرداخت کشور است که فعالیت حرفه‌ای خود را از صنعت مخابرات شروع کرده و سابقه ۱۰ سال فعالیت در صنعت پرداخت کشور را از سطحی‌ترین تا عمیق‌ترین لایه‌ها دارد؛ فردی که با حضورش در شرکت پرداخت نوین آرین در مقام مدیرعامل توانسته این شرکت را در دو سال گذشته در رتبه‌بندی‌های شاپرک چهار پله رشد دهد و از رتبه یازدهم به هفتم برساند. همین اتفاق و رشدی که این شرکت در دو سال گذشته تجربه کرده، باعث شده که مطیعی این ادعا را داشته باشد که تا پایان سال ۱۴۰۳ جزو سه شرکت برتر PSP در کشور خواهند شد. پرونده تنظیم‌گری این شماره نیز به وضعیت لندتک‌ها در کشور اختصاص داده شده است. علاوه‌بر‌ این می‌توانید یادداشت‌هایی از مینا والی، مینا حاجی،‌ مصطفی طهماسبی، محمدحسین امیری، حبیب ابوقداره، علی نوری و احسان قاضی‌زاده را نیز بخوانید.


به وقت تولد عصر تراکنش


به روال همیشه در بخش «گزارش‌ها»ی ماهنامه عصر تراکنش ابتدا مروری بر مهم‌ترین اخبار ماه داشتیم. امور مالی تعبیه‌شده در سال‌های اخیر انقلاب بزرگی را در ارائه خدمات مالی در دنیا ایجاد کرده است؛ انقلابی که به تغییر رویه‌ها و رفتارهای مالی افراد و سازمان‌ها منتهی شده و به تعبیر برخی آینده صنعت فین‌تک است. به همین منظور در این بخش دو مطلب را در این باره آماده کردیم که می‌توانید آنها را بخوانید. ماهنامه عصر تراکنش تیرماه امسال هفت‌ساله می‌شود و به همین بهانه ۳۵ یادداشت کوتاه از مدیران، متخصصان و فعالان صنعت فناوری‌های مالی کشور دریافت کرده‌ایم که آنها را در بخش «گزارش‌ها»ی این شماره با شما به اشتراک گذاشته‌ایم؛ یادداشت‌هایی که نشان می‌دهند ماهنامه عصر تراکنش در این هفت‌ سال صدای فعالان این صنعت بوده‌ و تلاش کرده به رفع چالش‌ها و مشکلات آنها کمک کند.


گفت‌وگو با مدیران کسب‌وکارها

تندرنور، پیمان، امیدپی و پرداخت نوین


تندرنور، پیمان و امیدپی سه کسب‌وکاری هستند که در بخش «باشگاه» این شماره از ماهنامه عصر تراکنش در گفت‌وگو با مدیران آنها به بررسی اقدامات، چالش‌ها و برنامه‌هایی که برای آینده شرکت‌هایشان دارند، پرداختیم. گفت‌وگوی ماه این شماره نیز به امین مطیعی، مدیرعامل پرداخت نوین اختصاص یافته است؛ فردی که یکی از مدیران جوان صنعت پرداخت کشور است و سابقه ۱۰ سال فعالیت در صنعت پرداخت کشور را از سطحی‌ترین تا عمیق‌ترین لایه‌ها دارد و حالا در مقام مدیرعامل شرکت پرداخت نوین توانسته طی دو سال جایگاه آن را در رتبه‌بندی شاپرک از رتبه یازدهم به هفتم برساند. در بخش «پروفایل» این شماره نیز روایتی از زندگی شخصی و حرفه‌ای رضا سمیع‌زاده، مدیرعامل هلدینگ فاخر را می‌خوانید؛ فردی که تاکنون در صنایع گوناگونی در کشور فعالیت کرده و به گفته خودش اکنون به دنبال یک اثرگذاری لجستیکی در ایران است.


لندتک ایران؛ در آستانه رشدی بزرگ


نقش لندتک‌ها در افزایش قدرت خرید مردم و تحول صنعت فناوری‌های مالی بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ کسب‌وکارهایی که در وضعیت تورمی اقتصاد کشور می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. معتقدیم که لندتک ایران در آستانه رشدی بزرگ قرار دارد؛ با وجود این، فعالان این حوزه برای ادامه فعالیت‌هایشان با چالش‌هایی نیز روبه‌رو هستند که مهم‌ترینشان را می‌توان تأمین مالی دانست؛ چالشی که اگر چاره‌ای برایش اندیشیده نشود، به بحرانی تبدیل می‌شود که توان نابودی کسب‌وکارها را دارد. به همین منظور بخش «تنظیم‌گری» این شماره از ماهنامه عصر تراکنش را به وضعیت لندتک‌ها، میزان تأثیرگذاری آنها و چالش‌هایی که دارند، اختصاص دادیم و در این زمینه گزارش‌هایی در گفت‌وگو با مدیران و متخصصان این صنعت آماده کردیم که به مسئله تأمین مالی لندتک‌ها و وضعیت ارائه اعتبار به مردم پرداخته‌اند. محمدصادق آزادانی، کمیل رودی، محمد آجدانی و مصطفی ثابتی نیز یادداشت‌هایی درباره جنبه‌های گوناگون لندتک در کشور برایمان نوشته‌اند.


آیا مایکروسافت می‌تواند در عصر هوش مصنوعی پیشتاز بماند؟


در سال ۲۰۱۴ که نادلا سکان مدیریت مایکروسافت را در دست گرفت، این شرکت برای تداوم فعالیتش دست‌وپا می‌زد. مایکروسافت در دوران مدیرعامل قبلی، استیو بالمر، از انقلاب تلفن هوشمند جا مانده بود، در حوزه تبلت‌ها عقب افتاده بود و حتی در کسب‌وکار سیستم‌عامل کامپیوتر که این شرکت را به نامی مطرح تبدیل کرده بود نیز در حال از دست دادن سهم بازارش بود. با وجود این، با مدیرعامل شدن نادلا این شرکت در ۱۰ سال جان دوباره‌ای گرفت و به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شد که هم در زمینه رایانش ابری و هم در زمینه هوش مصنوعی حرفی برای زدن دارد. فورچون در مطلبی در شماره ژوئن و ژوئیه خود به این مسئله پرداخته و ما نیز آن را در بخش «جهان» این شماره ترجمه کرده‌ایم.


آشنایی با شرکت‌های معتمد مالیاتی


هفتم خردادماه ۱۴۰۳ روز جهانی بازاریابی بود. به همین دلیل در بخش «راهنما»ی این شماره از ماهنامه عصر تراکنش به سراغ مدیران و معاونان بازاریابی شرکت‌های بانکی و پرداخت کشور رفتیم و چهارده نفر از آنها را معرفی کردیم. به باور ما این افراد نقش مهمی در رشد درآمد کسب‌وکارها دارند و با قرار گرفتن در خط مقدم جذب مشتری و فروش، یکی از اساسی‌ترین واحدهای هر شرکتی به حساب می‌آيند. علاوه‌بر این، در بخش راهنمای این شماره می‌توانید با شرکت‌های معتمد مالیاتی دارای مجوز از سازمان امور مالیاتی فعال در کشور نیز آشنا شوید. پایانه پرداخت لینوکسی سری B70 شرکت اندیشه‌نگار پارس نیز دستگاهی است که در این شماره به معرفی آن پرداختیم. «قوانین پکن»، «قسمت درست اشتباه»، «قمار روی هوش مصنوعی» و «خون در ماشین» نیز چهار کتابی هستند که در این شماره مروری کوتاه بر آنها داشته‌ایم.

دریافت فایل ماهنامه عصر تراکنش ۸۳

دریافت اشتراک عصر تراکنش


فهرست


یادداشت‌ها:

  • چاره‌ای جز مطالبه‌گری نیست / مینا والی، مدیرمسئول ماهنامه عصر تراکنش
  • لندتک، آینده پرداخت است / مینا حاجی، سردبیر ماهنامه عصر تراکنش
  • معادله عجیب نئوبانک‌ها / مصطفی طهماسبی، مدیرعامل سنباد
  • رگ‌تک؛ تسهیل‌کننده اقتصاد دیجیتال / محمدحسین امیری، وینداد
  • تحولات فناوری در اقتصاد / حبیب ابوقداره، مدیرعامل تدبیراندیشان نوین‌افروز
  • اکوسیستم نوآوری به تسهیلگر نیاز دارد / علی نوری، مدیرعامل شرکت ارتباطات هوشمند شهر
  • در بر همان پاشنه می‌چرخد / احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل بیتمکس

گزارش‌ها:

باشگاه:

تنظیم‌گری:

  • ضرورت تمرکز بر منابع مالی غیربانکی / بررسی چالش تأمین مالی لندتک‌ها و مسیرهای متنوع آن در گفت‌وگو با محمدمهدی اسمعیلی، مهدی مقیمیان و سید مجتبی بنی‌طبا
  • اعتبار؛ حلقه گمشده شمولیت مالی / گفت‌وگو با فعالان حوزه لندتک درباره وضعیت اعتباری کشور
  • رقابت؛ مزیتی که ارزش افزوده ایجاد می‌کند / گفت‌وگو با آرش لرستانی، علیرضا قنادان و روح‌الله پرنیان درباره احراز هویت، اعتبارسنجی و دیگر نیازهای لندتک‌ها
  • تحقق فراگیری مالی به کمک پلتفرم‌های وام‌دهی /  یادداشتی از محمد آجدانی، معاون بانکداری نوین داتین
  • تنظیم‌گرایی مشارکتی از شاهراه همگرایی صنفی / یادداشتی از محمدصادق آزادانی، رئیس کمیسیون لندتک نصر تهران
  • تسهیل در تأمین مالی؛ اصلی‌ترین رسالت لندتک‌ها / یادداشتی از پدرام ورشوکار، مدیرعامل دارا
  • نگاهی به روندهای تأثیرگذار بر آینده لندتک در کشور / مصطفی ثابتی، عضو هیئت‌مدیره هلدینگ فناوری اطلاعات بانک کشاورزی
  • دسترسی سریع‌تر به پول خوب است، اما برای چه کاری؟ / یادداشتی از کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی
  • با چالش رگولاتوری و تأمین مالی مواجهیم / یادداشتی از مهدی یگانه،‌ مدیر ارشد مارکتینگ اسنپ‌پی

جهان:

  • هشیاری ساتیا نادلا / ساتیا نادلا طی ۱۰ سال مدیرعاملی خود در مایکروسافت توانست آن را به یکی از نقش‌آفرینان برتر حوزه هوش مصنوعی تبدیل کند؛ با این حال نگرانی او این است که نتواند تحول بعدی بازار را از قبل پیش‌بینی کند

راهنما:

  • مروری بر شش مجله معتبر فناوری‌های مالی در جهان
  • معرفی چهار کتاب مهم صنعت فناوری‌های مالی
  • میانجی میان مؤدیان و سازمان امور مالیاتی / معرفی ۱۰ شرکت معتمد مالیاتی دارای مجوز از سازمان امور مالیاتی کشور
  • کارت‌خوانی سازگار با کهربا / معرفی پایانه پرداخت لینوکسی سری B70 شرکت اندیشه‌نگار پارس که در نمایشگاه سیملس ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • پلی میان کسب‌وکارها و مشتریان / معرفی مدیران و معاونان بازاریابی دوازده شرکت بانکی و پرداخت کشور
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.