عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

محمدعلی گوگانی

اولین فعالیت‌های حرفه‌ای محمدعلی گوگانی در جایگاه کارشناس، مدیر واحد و سپس مدیر امور مشتریان در شرکت داده‌ پردازی ایران بود؛ ۱۴ سال از زندگی حرفه‌ای او یعنی از سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۸ در شرکت داده‌ پردازی سپری می‌شود. پس از جدایی از شرکت داده‌ پردازی ایران در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به‌عنوان معاون مدیرعامل در امور بازاریابی و فروش شرکت خدمات ماشینی کشتیرانی فعالیت می‌کند. در سال ۱۳۸۰ و با تلاش بانک‌های مختلف ایران برای پیشی گرفتن از رقبا در به‌کارگیری دستگاه‌های خودپرداز، گوگانی در شرکت ایران‌ارقام مشغول به کار می‌شود و تا سال ۱۳۸۵ در این شرکت فعالیت می‌کند. حضور او در جایگاه معاون مدیرعامل در امور بازاریابی شرکت ایران ارقام، دستاوردهای قابل‌توجهی داشت که از آن جمله می‌توان به قرارداد بانک سپه با ایران‌ارقام و شرکت ان‌سی‌آر اشاره کرد که طی رایزنی‌ها و مذاکرات متعدد با فروش ۲۰۰ دستگاه خودپرداز آغار شد. بدین ترتیب راه برای سایر پروژه‌ها نیز باز می‌شود؛ به‌طوری که در دوره پنج‌ساله حضور گوگانی در شرکت ایران‌ارقام، این شرکت در اغلب مناقصه‌های برگزارشده توسط بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری برای تامین خودپرداز برنده می‌شود و حدود هفت هزار خودپرداز برند ان‌سی‌آر به فروش می‌رسد. این فروش، شرکت ایران‌ارقام را از همان سال اول حضور گوگانی به سوددهی می‌رساند و به شرکتی تبدیل می‌کند که بعد از پنج سال و در سال ۱۳۸۵ وارد بورس می‌شود.

گوگانی در مردادماه سال ۱۳۸۵ به‌عنوان معاون امور مشتریان وارد شرکت خدمات انفورماتیک می‌شود. در پی مذاکرات با شرکت وینکور و تغییراتی که در شرایط همکاری با شرکت مذکور به وجود می‌آید، شرکت خدمات انفورماتیک، با پیشی گرفتن از رقیب اصلی خود؛ یعنی شرکت ایران‌ارقام می‌تواند در اغلب مناقصه‌های بانک‌ها برای تامین خودپرداز، برنده ‌شود؛ به‌طوری که طی مدت حضور حدوداً پنج‌ساله گوگانی در شرکت خدمات انفورماتیک، تعداد دستگاه‌های خودپرداز فروخته‌شده این شرکت از حدود هزار و پانصد دستگاه به ۱۶ هزار دستگاه می‌رسد. گوگانی پس از خروج از شرکت خدمات انفورماتیک، چندماه در شرکت رایانه خدمات امید، مشغول به کار بود اما سرانجام تصمیم گرفت با توجه به تجربه‌های اندوخته شده، مسیر جدیدی را طی کند. بنابراین با توجه به اینکه بانک سامان در یکی از شرکت‌های تابعه، قصد راه‌اندازی و پشتیبانی دستگاه‌های خودپرداز را داشت، ایده شکل‌گیری یک شرکت برای چنین فعالیت‌هایی با حضور گوگانی در بانک سامان به‌عنوان مشاور مدیرعامل بانک، شدت می‌گیرد.

در خردادماه سال ۱۳۹۱ شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس با مشارکت بانک‌های سامان و پاسارگاد و در ادامه بانک ملت و با هدف انجام تمام فعالیت‌های مربوط به دستگاه‌های SST (Self Service Terminal) مرتبط با این سه بانک و با همکاری مشترک گوگانی و محمدرضا اسکندری به ثبت می‌رسد. گوگانی در شرکت آدونیس نیز با استفاده از تجربیاتش در شرکت‌های ایران‌ارقام و خدمات انفورماتیک، موفق به فروش شش هزار دستگاه خودپرداز با برند «ایستکام» می‌شود و علاوه بر آن در حال حاضر پشتیبانی از ۱2هزار و پانصد دستگاه خودپرداز را نیز بر عهده‌ دارد.

روایتی از زندگی شخصی و حرفه‌ای محمدعلی گوگانی را می‌توانید از اینجا بخوانید.

  • مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس
  • عضو هیئت مدیره شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ)
  • عضو هیئت مدیره شرکت سفیر شایراد
  • کارشناسی: کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی
  • کارشناسی‌ارشد: –
  • دکتری: –
  • عضو هیئت‌مدیره ‌شرکت آسان‌پرداخت پرشین (آپ) (۱۴۰۲-۱۳۹۲)
  • معاون مدیرعامل در امور بازاریابی در شرکت خدمات انفورماتیک (۱۳۸۹-۱۳۸۵)
  • عضو هیئت مدیره شرکت ایران ارقام (۱۳۸۹-۱۳۸۷)
  • معاون مدیرعامل در امور بازاریابی شرکت ایران‌ارقام (۱۳۸۵-۱۳۸۰)
  • معاون مدیرعامل در امور مشتریان سازمان خدمات ماشینی کشتیرانی (۱۳۸۰-۱۳۷۸)
  • مدیرامورمشتریان شرکت داده‌پردازی ایران (۱۳۷۸- ۱۳۶۴)
  • مشاور مدیرعامل در بانک سامان (۱۳۹۶-۱۳۹۰)
  • مشاور مدیرعامل در شرکت‌های ‌رایان‌خدمات امید، ناواکو، کارت اعتباری ایران‌کیش (۱۳۹۰-۱۳۸۹)