عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به هشت اپلیکیشن‌ مقایسه و فروش آنلاین بیمه در کشور

بیمه‌گری در یک کلیک

زمان مطالعه: 6 دقیقه

عصر تراکنش 60 / تا چند سال پیش، دورانی که هنوز پای فناوری‌های جدید به صنعت بیمه باز نشده بود، همه سازوکار خرید بیمه از طریق ارتباط چهره‌به‌چهره نماینده‌های بیمه بود با مشتریانی که اطلاع چندانی از محصولات مختلف شرکت‌های مختلف نداشتند و صرفاً از شنیده‌ها و تجربه‌های زیسته خودشان دست به خرید بیمه‌نامه می‌زدند. اما امروز نسل جدید برهم‌زننده‌ها به مدد فناوری‌های جدید زمین بازی را تغییر داده‌اند.

امروز فناوری چنان با زندگی مردم درآمیخته که دیگر رویکردی مانند خرید بیمه در مدت‌زمانی کوتاه و بدون حضور انجام می‌گیرد؛ آن هم با امکان مقایسه همه محصولات و استفاده از تخفیف‌ها. امروز اپلیکیشن‌ها و سایت‌های بیمه‌ای مختلفی وجود دارند که امکان خرید امن و بدون دغدغه آنلاین بیمه را برای مشتریان فراهم می‌کنند. در این مطلب به بررسی امکانات و ویژگی‌های هشت اپلیکیشن‌ مقایسه و  فروش بیمه پرداخته‌ایم. اپلیکیشن‌هایی که بعضاً با تجربه حضور در تبلیغات محیطی برای بسیاری از ما نام‌آشنا هستند و یکی از ابزارهای مهم در مدیریت جامع بیمه‌نامه‌های امروز ما. ناگفته نماند که سایت‌های فروش بیمه زیادی در حال حاضر مشغول فعالیت در اکوسیستم نوآوری بیمه کشور هستند که دارای اپلیکیشن نیستند و به همین سبب در فهرست ما جا ندارند. مانند بیمه دات‌کام که مدت‌هاست در بازار بیمه کشور فعال است و سهم مشخصی در بازار فروش بیمه‌نامه آنلاین دارد.


ازکی


تا دو، سه سال پیش ازکی و بیمیتو دو شرکت مستقل از هم بودند، ولی حالا مدت‌هاست دو سامانه فروش آنلاین بیمه ادغام شده‌اند و با نام واحد ازکی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ازکی امروز یکی از مهم‌ترین سامانه‌های فروش آنلاین بیمه در ایران به‌شمار می‌رود که با در اختیار داشتن سهم زیادی از بازار فروش آنلاین پیش می‌رود. در اپلیکیشن ازکی انواع بیمه‌نامه‌ها را می‌توان در کمترین زمان ممکن تهیه کرد؛ از بیمه شخص ثالث و بدنه و موتورسیکلت بگیر تا حوادث و درمان و مسئولیت. اما ازکی فقط سامانه خرید آنلاین بیمه نیست.

مهم‌ترین مزیت ازکی در مقایسه با سایر سامانه‌های آنلاین بیمه در پرداخت خسارت است. در ازکی می‌توانید خسارت ماشین خود را آنلاین و فقط در سه مرحله دریافت کنید؛ بدون دردسر و پرداخت هزینه اضافه با پشتیبانی ۲۴ساعته ازکی که در تمام مراحل مشتری را همراهی می‌کند. ازکی یک قابلیت مهم دیگر نیز دارد؛ اینکه فقط مخصوص بیمه‌گزاران نیست و گروه زیاد نماینده‌های بیمه هم می‌توانند با ثبت‌‌نام در مرکز فروشندگان ازکی به دیگران بیمه بفروشند. به این ترتیب که شما می‌توانید به‌عنوان فروشنده ازکی بیمه‌های مختلف (بیمه شخص ثالث، بدنه، آتش‌سوزی، عمر و…) را از همه شرکت‌های بیمه به دیگران بفروشید و به ازای هر بیمه، به‌صورت هفتگی پورسانت بگیرید. کیف پول، گزارش کارمزدها، بیمه‌‌نامه‌های قبلی، یادآورها و… همه در اپلیکیشن نمایندگان ازکی در دسترس هستند تا فروشنده با تسلط بیشتری کار فروش بیمه را انجام دهد.


آیتول


آیتول یک اپلیکیشن چندکاره همه‌فن‌حریف در زمینه خودرو است؛ یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین اپلیکیشن‌های حوزه مدیریت پرداخت و خدمات خودرویی. در آیتول هر نیازی که در رابطه با خدمات خودرویی خودتان داشته باشید، پیدا می‌کنید. از پرداخت عوارض سالیانه، عوارض آزادراهی، دریافت طرح ترافیک، امکان ثبت درخواست معاینه فنی و امکان تعویض پلاک غیرحضوری گرفته تا خرید بیمه‌نامه شخص ثالث. حتی خدمات کارواش در محل یا اطلاع از زمان تعویض روغن ماشین‌تان را هم می‌توانید به اپلیکیشن آیتول بسپارید.

در این میان خرید بیمه خودرو از مهم‌ترین خدماتی است که اپلیکیشن آیتول به شما ارائه می‌دهد. با کمک اپلیکیشن آیتول می‌توانید برای خرید بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو و موتور‌سیکلت خود اقدام کنید. برای خرید این بیمه می‌توانید در پلتفرم آیتول، خدمات شرکت‌های بیمه را با هم مقایسه و دست به انتخاب بزنید. نکته قابل توجه این است که شما می‌توانید حق بیمه خودرو و موتورسیکلت خود را به‌صورت نقد یا اقساط پرداخت کنید. مهم‌ترین مزیت اپلیکیشن آیتول در مقایسه با سامانه‌های فروش آنلاین بیمه در مدت‌زمان اندک صدور بیمه‌نامه شخص ثالث است. آیتولی‌ها به سبب دسترسی به داده‌های سوابق خودروی مشتری از طریق سامانه پرداخت عوارض آیتول می‌توانند کاری را که سایر سایت‌های آنلاین در چند ساعت انجام می‌دهند، در کمتر از نیم ساعت پیش ببرند. این موضوع در کنار راحتی طراحی اپلیکیشن باعث شده تا آیتول یکی از راحت‌ترین سامانه‌های خرید بیمه شخص ثالث باشد.


بیمه‌بازار


بیمه‌بازار یکی از اولین استارتاپ‌های فروش آنلاین بیمه در کشور است و از نخستین اینشورتک‌هایی است که راه را برای ورود نوآوری به عرصه سنت‌زده بیمه هموار کرد. امروز از بیمه‌بازار باید به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین اپلیکیشن‌های خرید بیمه در کشور نام برد که طی سال‌ها، تلاش زیادی برای تغییر عادات خرید مشتریان بیمه داشته است. در بیمه‌بازار نیز مانند ازکی می‌توان به سراغ انواع و اقسام بیمه‌نامه‌ها رفت و گاهی هم از مزایای یک تخفیف حسابی روی بیمه‌های شخص ثالث لذت برد.

راحتی استفاده از اپلیکیشن بیمه‌بازار از مهم‌ترین مزایایی است که مشتریان از تجربه خرید بیمه از بیمه‌بازار عنوان می‌کنند.  در حال حاضر، ۷۰ درصد بیمه‌ها در بیمه‌بازار به‌صورت آنلاین صادر و نسخه‌های کاغذی، تنها در صورت درخواست خریدار، به آدرس پستی آنها فرستاده می‌شود. به‌روز بودن لحظه‌ای قیمت‌ها طبق آخرین تغییرات قوانین بیمه مرکزی ایران و شرکت‌های بیمه‌گر از دیگر مزایای بیمه‌بازار است و البته آسان‌کردن مدیریت بیمه‌ها از یادآور تمدید بیمه و… .


بابیمه


بابیمه یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه‌نامه با شعار «بابیمه به سبک خودت بیمه کن!» است. در بابیمه می‌توان با شرایط ويژه‌ای بیمه‌نامه خرید؛ از جمله پرداخت از دم‌قسط و بدون پیش‌پرداخت بیمه شخص ثالث، بدون هیچ سودی و در مدت‌زمان یک سال. بابیمه مانند سایر تجمیع‌کننده‌های بیمه‌ای امکان مقایسه در لحظه قیمت انواع بیمه‌نامه را در  اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

بابیمه خدمات مشاوره بیمه نیز دارد و البته امکاناتی مانند همسفر؛ قابلیتی که می‌توان از طریق آن در مسافرت‌های گروهی از موقعیت دوستان باخبر شد و برای سفرهای گروهی برنامه‌ریزی کرد. اما مهم‌ترین ویژگی بابیمه در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌ها موضع درآمدزایی از طریق تجربه کاربری است. در واقع استفاده‌کنندگان از اپلیکیشن بابیمه می‌توانند با مشاهده ویدئوهای آموزشی یا دعوت دوستان‌شان به دیدن این کلیپ‌ها، امتیاز کسب کرده و در زمان خرید بیمه‌نامه از این امتیازات استفاده کنند. در واقع بابیمه مسئله ارائه تخفیف به مشتریان را با این روش حل کرده است. همچنین اطلاعات دقیق همه شعبه‌های نمایندگی شرکت‌های بیمه در اختیار بیمه‌گران قرار گرفته تا تصمیم برای خرید از نرم‌افزار یا نماینده حقوقی غیربرخط بر عهده خود مشتری باشد.


بیمه‌ باش


با کمک بیمه باش می‌توان تمامی اطلاعات مورد نیاز از جمله قیمت، میزان پوشش بیمه و سطح کیفیت خدمات شرکت‌های مختلف بیمه را مقایسه و آگاهانه خرید کرد. مهم‌ترین مشخصه بیمه باش کمک به مدیریت بیمه‌نامه‌های خانواده است. در واقع شما می‌توانید با استفاده از سیستم مدیریت بیمه این نرم‌افزار از زمان اتمام بیمه، تاریخ سررسید اقساط بیمه‌ها و… مطلع شوید و در هر لحظه و هر مکان به اطلاعات بیمه‌ای خود دسترسی داشته باشید. بیمه باش فعلاً فقط بیمه‌نامه شخص ثالث و موتور دارد.


بیمه سی


بیمه سی یک اپلیکیشن با تجربه کاربری مفید است که در کنار سایت فروش در میان تجمیع‌کننده‌های بیمه کشور فعالیت می‌کند. بیمه سی اولین شرکتی است که توانست مجوز کارگزاری برخط را از بیمه مرکزی ایران دریافت کند. آنچه بیمه سی را در بین سایر رقبا منحصر می‌کند، طراحی UI خاص نرم‌افزار و سایت این شرکت است. در بیمه سی همه نوع بیمه‌نامه‌ای در دسترس است؛ از بیمه شخص ثالث گرفته تا بیمه عمر و حوادث. ارائه پکیج‌های بیمه‌ای خاص نیز از خدماتی است که مشتریان می‌توانند در بیمه سی از آن  استفاده کنند.


بیمچه


آنچه از نظرات کاربران درباره اپلیکیشن مقایسه و فروش بیمچه برآورد می‌شود، داشتن سرعت عمل بالا در صدور بیمه‌نامه مشتریان است. یک مزیت رقابتی منحصربه‌فرد که می‌تواند امروز در شمار فراوان تجمیع‌کننده‌های بیمه، نقطه‌عطف کسب‌و‌کار به حساب بیاید. بیمچه با شعار سادگی در خرید بیمه، دسترسی به محصولات همه شرکت‌های بیمه را برای مشتریان در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند. طراحی گرافیک مینیمال اپلیکیشن و سادگی در ارائه پیشنهادها یکی از شاخصه‌های مهم  بیمچه به‌شمار می‌رود.


بیمه 24


کافی است در قسمت گفت‌وگو با پشتیبانی اپلیکیشن و سایت بیمه 24 درخواست مشاوره خودتان را وارد کنید تا مشاوران بیمه 24 برای خرید هر بیمه‌نامه‌ای که نیاز دارید، دست‌به‌کار شوند. بیمه 24 تجمیع‌کننده انواع بیمه از تمامی شرکت‌های بیمه است که امکان فروش سازمانی را در نرم‌افزار خود در نظر گرفته است. از مزیت‌های بیمه 24 دسترسی سریع به استعلام سوابق بیمه‌نامه خودرو و استعلام اصالت بیمه‌نامه خودرو است که در مدت‌زمان کوتاهی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. پیگیری پرداخت خسارت تا آخرین لحظه نیز از مزیت‎های دیگر بیمه 24 به‌شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش