عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

راهبران پرداخت الکترونیک

مدیران عامل شرکت‌های پی‌اس‌پی کشور چه کسانی هستند؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

عصر تراکنش ۶۲ / صنعت پرداخت کشور به‌عنوان بازو و محرکه اصلی اقتصاد دیجیتال در سال‌های اخیر تغییر و تحولات بسیاری را به خود دیده است؛ تغییر و تحولاتی که نمی‌توان نقش مدیران و افراد را در آن نادیده گرفت. این مدیران و فعالان صنعت هستند که از دل فرایندها و قوانین محدودکننده، خلاقیت و نوآوری را به این صنایع وارد می‌کنند. در واقع حضور مدیران مختلف در این صنعت است که جریان و حرکت پایدار را برای این صنعت به ارمغان می‌آورد. در این مسیر هم نمی‌توان گفت تمام مدیران این صنعت چاشنی درستی برای این صنعت بوده و هستند.

با این‌ وجود صنعت پرداخت کشور بسیاری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایش را مدیون پایمردی همین مدیران شرکت‌های پی‌اس‌پی است؛ چه مدیرانی که در گذشته در این صنعت حضور داشته‌اند و چه مدیرانی که در حال حاضر در این صنعت فعال‌اند. در شماره 50 ماهنامه عصر تراکنش به معرفی مدیران عامل ۱۲ شرکت پی‌اس‌پی کشور پرداختیم اما طی این یک سال، مدیران عامل هفت شرکت تغییر کرده‌اند. از این رو، بر آن شدیم تا بار دیگر مدیران عامل 12 شرکت پی‌اس‌پی را معرفی کنیم.

علی‌اکبر فراهانی، مدیرعامل آسان‌پرداخت پرشین (آپ)

علی‌اکبر فراهانی متولد ۱۳۶۵ است که اسفندماه ۱۴۰۰ به‌عنوان مدیرعامل شرکت آسان‌پرداخت پرشین انتخاب شد. او دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی و مدیریت مالی از دانشگاه اومئو سوئد است. از جمله سوابق کاری فراهانی می‌توان به مدیرمحصول کارت و باشگاه‌های وفاداری شرکت سهاسان، مدیرمحصول، مدیر برنامه‌ریزی و بودجه و مدیر‌کل بازاریابی شرکت خدمات ارتباطی رایتل، معاون تجاری و قائم‌مقام مدیرعامل شرکت نگین ارتباطات آوا، مشاور مدیرعامل، معاون بازاریابی و فروش و قائم‌مقام مدیرعامل آسان‌پرداخت پرشین اشاره کرد.

شهریار خلیلی، مدیرعامل به‌پرداخت ملت

شهریار خلیلی دی‌ماه ۱۴۰۰ برای دومین‌بار مدیرعاملی شرکت به‌پرداخت ملت را بر عهده گرفت. خلیلی از مردادماه ۱۳۹۷ تا اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، مدیرعاملی شرکت به‌پرداخت ملت را بر عهده داشت. او همچنین مدیرکلی بانکداری شخصی بانک ملت، رئیس هیئت‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت و مدیرعاملی شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ تا آذرماه ۱۴۰۰ را در کارنامه خود دارد.

مسیح مشهدی تفرشی، مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد

مسیح مشهدی تفرشی متولد ۱۳۵۴ و دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت و DBA سازمان مدیریتی صنعتی است. از جمله سوابق کاری مشهدی تفرشی می‌توان به مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت فناپ تلکام، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره گروه فن‌آوا، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت آلومینیوم ایران، مدیرعامل و عضو موظف هیئت‌مدیره شرکت پارس‌خودرو و مدیرکل تحقیقات و جهاد خودکفایی سازمان صداوسیما اشاره کرد. او همچنین دارای سوابق شغلی رئیس هیئت‌مدیره شرکت باران‌تلکام، رئیس هیئت‌مدیره شرکت فن‌آوا کارت، رئیس هیئت‌مدیره گروه خودروسازی بهمن، عضو هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، عضو غیرموظف هیئت‌مدیره شرکت رنو پارس و عضو هیئت‌مدیره شرکت سایپایدک است.

حسین واعظ قمصری، پرداخت الکترونیک سامان (سپ)

حسین واعظ قمصری متولد ۱۳۳۳ و دارای مدرک کارشناسی حسابداری صنعتی از مؤسسه عالی حسابداری تهران و کارشناسی ارشد مدیریت عالی بازرگانی از دانشگاه وست‌کوست کالیفرنیاست. از جمله سوابق کاری او می‌توان به مشاور مالی شرکت جنرال‌سیستمز، عضو هیئت‌مدیره و مدیر بازرگانی شرکت پخش بافته‌های ایران، عضو هیئت‌مدیره و مدیر مالی شرکت پشم‌بافی جهان، رئیس هیئت‌مدیره و مدیر بازرگانی شرکت پشم‌بافی ایران برک، عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت جامکو، عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت صادراتی فرآورده‌های نساجی T.E.Co. و… اشاره کرد. قمصری از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در صنعت خودرو و پرداخت شروع کرد. او قائم‌مقام مدیرعامل گروه رایان‌سایپا، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت خدمات بیمه‌ای رایان‌سایپا، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سامان و معاون مالی و برنامه‌ریزی بانک سامان بود.

امین مطیعی، پرداخت نوین آرین

امین مطیعی مدیرعامل شرکت پرداخت نوین، بیش از یک دهه سابقه مدیریتی در صنعت پرداخت دارد. او در سال‌های گذشته تجربیات شغلی مدیریتی بسیاری چون معاونت توسعه کسب‌وکار تجارت الکترونیک پارسیان، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت نگاه پرداخت بانک کارآفرین، مدیرعامل شرکت هیراد ابتکار پارسیان، عضو هیئت‌مدیره شرکت پیگیر بانک پارسیان، عضو هیئت‌مدیره شرکت پویا تجارت سیمرغ بانک پارسیان، مشاور مدیرعامل شرکت نرم‌افزارهای کاسپین بانک پارسیان، مدیرکل معاونت شبکه شرکت مخابرات ایران، مدیرکل توسعه استراتژی شبکه مخابرات ایران و… را در پرونده کاری خود داشته است.

مجید هادی، تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)

مجید هادی متولد 1355 و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سال 1379 از دانشگاه اصفهان است. هادی دارای بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری‌های مالی و پرداخت کشور است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1379 به‌عنوان کارشناس شبکه آغاز کرد. او سپس همکاری خود را با بانک سینا آغاز کرد و تا سال 1400، در این مجموعه مسئولیت‌های بسیاری بر عهده داشته که از جمله آنها می‌توان به کارشناس مدیریت سخت‌افزار و شبکه، رئيس دايره تحقيق و توسعه در مديريت برنامه‌ريزی و توسعه سيستم‌ها، رئيس اداره شبكه ارتباطات داده، مدير شبكه و پشتيبانی عمليات، مدير امنيت و توسعه سيستم‌ها، مدير شبكه و زيرساخت و معاونت فناوری اطلاعات و شبكه ارتباطات اشاره کرد. هادی از اردیبهشت 1400 نیز به‌عنوان نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک سینا (ناظر بر معاونت فناوری اطلاعات و معاونت مهندسی و پشتيبانی) مشغول به فعالیت است.

محمدحسین کاشی‌، پرداخت الکترونیک سداد

محمدحسین کاشی دی‌ماه ۱۴۰۰ مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد شد. او پیش از این مدیرعامل شرکت ارتباطات هوشمند تبیان بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات است. او از جمله مدیران باسابقه فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می‌شود و پروژه‌های قابل ‌توجهی را در حوزه‌های فین‌تک و ICT کشور راهبری کرده است.

محمدمهدی متولی‌، فراپردازان آروند امید (سایان‌کارت سابق)

محمدمهدی متولی که از دی‌ماه ۱۳۹۹ تاکنون به‌عنوان مدیرعامل شرکت سایان‌کارت فعالیت می‌کند، متولد ۱۳۵۳ و دارای مدارک کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه تبریز، MBA سازمان مدیریت صنعتی، کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه شیراز و دکتری تخصصی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه سمنان است. او از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات انصار بود و از سال ۱۳۹۸ تاکنون نیز عضو هیئت‌مدیره شرکت رایانه خدمات امید است. او از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در بانک انصار آغاز کرد و از جمله سوابق کاری او در معاونت فاوای بانک انصار می‌توان به معاون فناوری اطلاعات، مدیر اداره ICT، مدیر اداره زیرساخت و امنیت و مدیر اداره سخت‌افزار و شبکه اشاره کرد.

علیرضا پورابراهیمی، فن‌آوا کارت

علیرضا پورابراهیمی عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی و دارای دکتری تخصصی مدیریت صنعتی است. عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۸۲، رئیس مرکز فناوری اطلاعات نهاد رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی افتا، مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی، عضو هیئت امنا و رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه،‌ عضو شورای پژوهشی گمرک جمهوری اسلامی ایران، عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد، عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه تجارت مشرق‌زمین، عضو شورای عالی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی، استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی؛ واحد علوم و تحقيقات تهران و عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرازاندیشان سامانه‌گستر از جمله سوابق اجرایی او هستند.

پیمان منعم طبری، کارت اعتباری ایران‌کیش

پیمان منعم طبری که از مردادماه ۱۳۹۸ به سمت مدیرعاملی شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش منصوب شد، متولد ۱۳۵۱ و دارای مدرک کارشناسی سخت‌افزار از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA) است. او دارای بیش از ۱۵ سال سابقه مدیریت در صنایع خودروسازی، نفت، مخابرات، بانک و خدمات پرداخت الکترونیکی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، سیستم‌های بانکی، پرداخت و کربنکینگ است. از جمله سوابق کاری او می‌توان به مدیر فناوری اطلاعات کارخانه تولید بنز ایران (شرکت تاپ‌خودرو)، مدیر فناوری اطلاعات شرکت سایان‌کارت، معاون فناوری اطلاعات شرکت پرداخت الکترونیک سامان، مدیر توسعه بانک سامان و معاون فناوری اطلاعات شرکت پردازشگران سامان و معاون فناوری اطلاعات شرکت ایران‌کیش اشاره کرد.

حمزه آقابابایی، پرداخت الکترونیک سپهر

حمزه آقابابایی دانش‌آموخته رشته دکتری مدیریت صنعتی از دانشگاه سمنان است. او پس از تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک در سال 1389 به تلکام گرایش پیدا کرد و به‌دلیل علاقه به حوزه مدیریت پس از گذراندن دوره مدیریت اجرایی دانشگاه تهران، با شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه دورقمی در مقطع دکتری در رشته مدیریت صنعتی فارغ‌التحصیل شد. آقابابایی پیش از این به‌عنوان مدیرعامل شرکت طوبی امید زیرمجموعه هلدینگ خدمات انفورماتیک راهبر و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و معاون توسعه کسب‌وکار و امور مشتریان فن‌آوا کارت در صنعت پرداخت مشغول به فعالیت بوده و در تیرماه امسال به‌عنوان مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سپهر منصوب شد.

بهنام آرایش، الکترونیک کارت دماوند

بهنام آرایش که از آذرماه ۱۳۹۶ در سمت مدیرعاملی شرکت الکترونیک کارت دماوند فعالیت می‌کند، متولد ۱۳۵۲ و دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم‌افزار، کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم‌افزار و کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، گرایش تجارت الکترونیکی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حامیان عصر تراکنش