عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

معرفی ۱۰ بانک و مؤسسه اعتباری آنلاین برتر به انتخاب فورچون

بانکداری همراه با نوآوری

زمان مطالعه: 15 دقیقه

عصر تراکنش ۷۱ / برای بسیاری از مصرف‌کنندگان مراجعه فیزیکی به شعب بانک‌ها یا مؤسسات اعتباری، افتتاح حساب و استفاده حضوری از عابربانک‌ها هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود. این در حالی است که بخشی از کاربران هم ترجیح می‌دهند مرورگر کامپیوتر یا موبایل‌شان را باز کنند و از همان خانه یا محل کار، در راحتی هرچه تمام افتتاح حساب و کارهای بانکی و مالی‌شان را به‌صورت آنلاین انجام دهند. این روزها قابلیت انجام بسیاری از کارهای بانکی مصرف‌کنندگان به‌صورت آنلاین وجود دارد؛ از افتتاح حساب گرفته تا سپرده‌گذاری، انتقال وجه بین حساب‌ها، پرداخت قبوض، سرمایه‌گذاری و…؛ در این میان، با توجه به تعداد بالای بانک‌هایی که ارائه‌دهنده خدمات به‌صورت آنلاین هستند، شاید پیدا کردن بانک‌ها و مؤسسات مالی آنلاینی که بهتر از سایرین عمل می‌کنند و قابل اعتمادترند، کمی چالش‌برانگیز باشد.

بر همین اساس، تیم تحریریه فورچون فهرستی متشکل از 30 مورد از بهترین بانک‌ها و مؤسسات مالی جهان برای آوریل 2023 میلادی را تدارک دیده که در ادامه، 10 مورد از بهترین آنها را معرفی می‌کنیم. معیارهایی که فورچون برای این فهرست در نظر گرفته، شامل درصد سود سالیانه هر یک از بانک‌ها و مؤسسات مالی مورد نظر برای حساب‌های بانکی سودده، کارمزد ماهانه دریافتی از سوی بانک یا مؤسسه مالی در ازای خدمات و اضافه برداشت‌ها، رتبه‌بندی اپلیکیشن موبایلی آنها، دسترسی راحت و رایگان کاربران به دستگاه‌های خودپرداز و دیگر گزینه‌های خدمات مشتریان هستند. در ادامه اعداد و ارقام مهمی مربوط به هر یک از این بانک‌ها و مؤسسات اعتباری آمده است (این اعداد و ارقام مربوط به زمان انتشار گزارش فورچون – آوریل 2023 – بوده و در زمان مطالعه شما ممکن است متفاوت باشند).

این 10 بانک یا مؤسسه مالی برتر از نظر فورچون عبارت‌اند از:

  1. سوفی (SoFi
  2. کانتیک بانک (Quontic Bank
  3. اتحادیه اعتباری کانکسوس (Connexus Credit Union
  4. بانک فایو کانکت (Bank5 Connect
  5. آمریکن‌اکسپرس نشنال بانک (American Express National Bank
  6. الی بانک (Ally Bank
  7. اتحادیه اعتباری آلیانت (Alliant Credit Union
  8. تی‌آی‌ای‌ای بانک (TIAA Bank
  9. رایزینگ بانک (Rising Bank
  10. کپیتال‌وان (Capital One).

1. سوفی


سوفی یک بانک آنلاین است که دفتر مرکزی آن در سان‌فرانسیسکو واقع شده و از حساب‌های پس‌انداز و جاری، محصولات سرمایه‌گذاری مالی و غیره پشتیبانی می‌کند. سوفی در حال حاضر دارای سه شعبه فیزیکی در ایالات متحده آمریکا نیز هست و مصرف‌کنندگان و مشتریان آن می‌توانند به خدمات این بانک آنلاین از طریق شبکه‌ای بزرگ با 55 هزار دستگاه فیزیکی خودپرداز در سراسر ایالات متحده آمریکا دسترسی داشته باشند.

مشتریان قابلیت این را دارند که چه به‌صورت آنلاین (از طریق نصب و استفاده از اپلیکیشن موبایلی سوفی یا پلتفرم آن) و چه با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز یا معدود شعب فیزیکی این بانک قبض‌های خود را پرداخت کنند، نقل‌وانتقالات وجه داشته باشند و مواردی از این دست.

  • درصد سود سالیانه حساب جاری: 1.20 درصد
  • درصد سود سالیانه حساب پس‌انداز: 4.00 درصد
  • امتیاز اپلیکیشن موبایلی: 4.4
  • کارمزد اضافه‌برداشت: 0 دلار

پشتیبانی مشتریان: مشتریان می‌توانند از طرق مختلف اعم از چت آنلاین، تماس تلفنی، ایمیل و حتی ارسال سؤالات عمومی خود به حساب توییتر سوفی به آدرس SoFiSupport@ به‌صورت 24ساعته و 7 روز هفته (7×24) از پشتیبانی مشتریان برخوردار شوند.

تحلیل فورچون: فورچون ادعا می‌کند استفاده از خدمات بانکی و مالی سوفی (چه در قالب خدمات فیزیکی و چه از طریق بانکداری آنلاین) می‌تواند برای آن دسته از مشتریان که به‌دنبال سودهای بالاتر در حساب‌های جاری و پس‌انداز خود هستند، گزینه مناسبی باشد. در واقع یکی از مهم‌ترین دلایلی که سوفی توانسته رتبه نخست این فهرست را به دست آورد، درصدهای سود سالیانه بالا و درخشانی است که برای حساب‌های جاری و پس‌انداز ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، سوفی در ازای خدمات خود هیچ‌گونه کارمزد ماهانه‌ای دریافت نمی‌کند و از طرفی از یک شبکه گسترده دستگاه‌های خودپرداز بدون هزینه‌های اضافی نیز برخوردار است که می‌تواند آن را به گزینه‌ای مناسب برای آن دسته از مشتریان تبدیل کند که هنوز به استفاده از خدمات بانکی حضوری و فیزیکی تمایل دارند.

ارائه وام‌های دانشجویی خصوصی، وام‌های رهنی، وام‌های خودرو، خدمات سرمایه‌گذاری، بیمه و… نیز از جمله خدماتی هستند که سوفی را به یکی از بهترین بانک‌های آنلاین تبدیل کرده است.


2. کانتیک بانک


کانتیک بانک یکی دیگر از بانک‌های دیجیتال و آنلاین است که نخستین‌بار در سال 2009 میلادی و در قالب یک بانک محلی در شهر نیویورک آمریکا شروع به کار کرد. این بانک، یکی از بانک‌های تحت پوشش شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) است که از پلتفرم‌های بانکداری آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایلی پشتیبانی کرده و در عین حال شبکه‌ای گسترده از دستگاه‌های خودپرداز نیز در سراسر ایالات متحده آمریکا دارد که شامل بیش از 90 هزار دستگاه است. حساب‌های جاری، حساب‌های پس‌انداز و محصولات وام مسکن از جمله مهم‌ترین خدماتی هستند که کانتیک بانک به کاربران خود ارائه می‌دهد.

  • درصد سود سالیانه حساب جاری: 1.10 درصد
  • درصد سود سالیانه حساب پس‌انداز: 4.05 درصد
  • امتیاز اپلیکیشن موبایلی: 3.8
  • کارمزد اضافه‌برداشت: ۰ دلار

پشتیبانی مشتریان: مشتریان می‌توانند از طرق مختلف اعم از چت آنلاین، تماس تلفنی و ایمیل طی روزهای دوشنبه الی جمعه و از ساعت 9 الی 18 با واحد پشتیبانی کانتیک بانک تماس گرفته و از خدمات آن برخوردار شوند.

تحلیل فورچون: کانتیک بانک برای آن دسته از کاربران که از پرداخت کارمزدهای اضافی (خصوصاً برای اضافه‌برداشت‌ها) متنفر هستند، بهترین گزینه است. کانتیک بانک توانسته به رتبه دوم فهرست فورچون راه پیدا کند، چون درصد سود سالیانه قابل توجهی برای حساب‌های جاری و پس‌انداز ارائه می‌دهد، کارمزدهای به‌مراتب پایینی دارد و در عین حال، از شبکه دستگاه‌های خودپرداز عظیمی نیز برخوردار است که می‌تواند برای کاربران فیزیکی حائز اهمیت باشد.

نکته مهم در خصوص کانتیک بانک صفر بودن کارمزد اضافه‌برداشت است که برای مشتریانی که خیلی روی حساب و کتاب حساب‌های بانکی خود حساس نیستند و موجودی‌شان را دقیق بررسی و بر اساس آن فعالیت‌های خود را تنظیم نمی‌کنند، یک امتیاز مثبت به‌شمار می‌آید.

علاوه بر این، ارائه محصولات وام مسکن و برخی گزینه‌های پشتیبانی خاص از مشتریان باعث شده تا این بانک، یکی از بهترین بانک‌های آنلاین در سال 2023 معرفی شود.


3. اتحادیه اعتباری کانکسوس


اتحادیه اعتباری کانکسوس به بیش از 441 هزار عضو از سراسر ایالات متحده آمریکا (50 ایالت) ارائه خدمات دارد و از حساب‌های جاری، محصولات سپرده‌گذاری و همچنین وام‌های شخصی، مسکن و خودرو پشتیبانی می‌کند. همچنین ارائه حساب‌های بازار پول، حساب‌های بازنشستگی فردی (IRA)، کارت‌های اعتباری مصرف‌کننده و امثال آن نیز از جمله خدمات و محصولاتی است که توسط این اتحادیه اعتباری ارائه می‌شوند.

اعضای کانکسوس به بیش از 67 هزار دستگاه خودپرداز در شبکه‌های کو-او‌پی‌اس‌ام (CO-OPSM) و مانی‌پس (MoneyPass) دسترسی رایگان دارند. عضویت در اتحادیه اعتباری کانکسوس مستلزم عضویت در برخی انجمن‌ها یا اجتماعات واجد شرایط است؛ مثل زندگی‌کردن در شهرستانی که شامل عضویت در اتحادیه است، یا ازدواج با فردی که از قبل عضو اتحادیه بوده است.

  • درصد سود سالیانه حساب جاری: 1.75 درصد
  • درصد سود سالیانه حساب پس‌انداز: 0.25 درصد
  • امتیاز اپلیکیشن موبایلی: 4.6
  • کارمزد اضافه‌برداشت: 4 دلار

پشتیبانی مشتریان: مشتریان می‌توانند از طریق چت آنلاین و تماس تلفنی به‌صورت همه‌روزه از ساعت‌ 7 الی 19 با واحد پشتیبانی کانکسوس تماس گرفته و از خدمات آن برخوردار شوند. روزهای تعطیل و شنبه‌ها نیز امکان برقراری تماس از ساعت 8 الی 13 وجود دارد. ضمناً امکان ارسال مکاتبات کتبی از طریق ایمیل نیز وجود دارد.

تحلیل فورچون: اتحادیه اعتباری کانکسوس برای مشتریانی جذاب و مناسب است که به‌دنبال یک اتحادیه اعتباری می‌گردند؛ در واقع آن دسته از کاربران که ترجیح می‌دهند همه فعالیت‌های مالی و بانکی خود را زیر سقف یک مؤسسه انجام بدهند.

دلیل حضور کانکسوس در فهرست آوریل 2023 فورچون می‌تواند شامل چند مورد شود؛ اگرچه درصد سود سالیانه‌ای که اتحادیه اعتباری کانکسوس در ازای حساب‌های پس‌انداز و جاری پرداخت می‌کند، چندان بالا نیست، اما همچنان نسبت به میانگین‌های ملی در سطح قابل قبولی بوده و رقابتی است. رتبه اپلیکیشن موبایلی کانکسوس توانسته رتبه 4.6 را در میان کاربران به دست آورد که از اهمیت بالایی به لحاظ تجربه کاربری و رابط کاربری برخوردار است و اینکه کارمزد دریافتی توسط کانکسوس در ازای برداشت‌های اضافی چهار دلار است که اگرچه در مقایسه با سوفی و کانتیک بالاست، اما در مقابل کارمزدهای دریافتی توسط سایر بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری همچنان پایین و رقابتی به‌شمار می‌آید.

همچنین این اتحادیه اعتباری فهرست بلندبالایی از محصولات و خدمات مالی و بانکی از جمله حساب‌های جاری و پس‌انداز، حساب‌های بازار پول، کارت‌های اعتباری، حساب‌های بازنشستگی، خدمات سرمایه‌گذاری و حتی منابع سلامت مالی ارائه می‌دهد که آن را به یکی از بهترین بانک‌های آنلاین در سال 2023 بدل می‌کند.


4. بانک فایو کانکت


بانک فایو کانکت در واقع بخشی از مجموعه بزرگ‌تر بانک فایو (BankFive) است که به‌صورت مستقل از سال 1855 میلادی در ماساچوست در حال ارائه خدمات است. این بانک یکی از ارائه‌دهندگان برتر خدماتی همچون حساب‌های پس‌انداز و جاری و همین‌طور گواهی سپرده است.

بانک فایو کانکت هیچ دستگاه خودپردازی را تحت برند خود عرضه نکرده، اما کاربران آن قادرند از طریق شبکه خودپرداز سام (SUM) به شبکه‌ای گسترده از دستگاه‌های خودپرداز در سراسر ایالات متحده آمریکا دسترسی داشته باشند.

  • درصد سود سالیانه حساب جاری: 2.00 درصد
  • درصد سود سالیانه حساب پس‌انداز: 1.50 درصد
  • امتیاز اپلیکیشن موبایلی:
  • کارمزد اضافه‌برداشت: 15 دلار4.6

پشتیبانی مشتریان: مشتریان می‌توانند از طریق چت و تماس تلفنی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 الی 17 با واحد پشتیبانی بانک فایو کانکت تماس گرفته و از خدمات آن برخوردار شوند. روزهای تعطیل و پنجشنبه و جمعه نیز امکان برقراری تماس از ساعت 7 الی 19 و روزهای یکشنبه نیز از ساعت 11 الی 15 وجود دارد.

تحلیل فورچون: بانک فایو کانکت برای آن دسته از کاربران که صرفاً یک حساب کاربری ساده با درصد سود بالا می‌خواهند، گزینه بسیار خوبی است. با وجود اینکه بانک فایو کانکت یک بانک آنلاین کوچک در قبال دیگر رقبای خودش است، اما تعرفه‌هایی که برای درصد سود سالیانه حساب‌های جاری و پس‌انداز ارائه می‌دهد، رقم‌های رقابتی و قابل توجهی است.

شبکه خودپرداز بانک فایو کانکت نیز اگرچه تحت برند خود بانک فعالیت ندارد، اما شبکه بسیار گسترده‌ای بوده و در عین حال به‌صورت بدون کارمزد نیز کار می‌کند که آن را به گزینه‌ای جذاب برای کاربران حضوری تبدیل می‌کند.

اپلیکیشن موبایلی این بانک نیز با برخورداری از امتیاز 4.6 در میان کاربران، یکی از اپلیکیشن‌های بانکداری آنلاین خوب است و شاید تنها ایرادی که به آن وارد است، میزان کارمزد نسبتاً بالای آن و همین‌طور ساعت‌های کار واحد پشتیبانی آن برای مشتریان باشد که احتمال دارد باعث سردرگمی برخی کاربران شود.


5. آمریکن اکسپرس نشنال بانک


سابقه آمریکن‌اکسپرس نشنال بانک به سال 1850 میلادی برمی‌گردد. از آن زمان این بانک آنلاین به‌دلیل ارائه کارت‌های اعتباری، پاداش‌های جذاب و همین‌طور محصولات بانکداری شخصی و تجاری در سطح جهانی یکی از بانک‌های آنلاین مشهور و محبوب بوده است. آمریکن‌اکسپرس نشنال بانک دارای شبکه گسترده‌ای از دستگاه‌های خودپرداز متشکل از 37 هزار دستگاه است که به‌صورت کاملاً رایگان به کاربران این بانک خدمات حضوری ارائه می‌دهد.

  • درصد سود سالیانه حساب جاری: 0.25 درصد
  • درصد سود سالیانه حساب پس‌انداز: 3.75 درصد
  • امتیاز اپلیکیشن موبایلی: 4.7
  • کارمزد اضافه‌برداشت: 0 دلار

پشتیبانی مشتریان: مشتریان می‌توانند از طریق چت آنلاین یا تماس تلفنی به‌صورت 24ساعته و 7 روز هفته (7×24) از پشتیبانی تخصصی مشتریان برخوردار شوند. اپلیکیشن این بانک آنلاین تحت عنوان امکس (Amex) هم برای سیستم‌عامل‌ اندروید و هم آی‌او‌اس در گوگل‌پلی و اپ‌استور در دسترس است و کاربران می‌توانند این اپلیکیشن را با امتیاز 4.6 به‌راحتی دانلود کرده و استفاده کنند.

تحلیل فورچون: آمریکن‌اکسپرس نشنال بانک را می‌توان یکی از بهترین بانک‌های آنلاین سال 2023 برای آن دسته از کاربران دانست که به‌دنبال یک سیستم بانکداری شخصی و تجاری خوب هستند. این بانک به‌دلیل ارائه درصد سود سالیانه رقابتی 3.75 دلار در حساب‌‌های پس‌انداز خود، رتبه اپلیکیشن بالا و همین‌طور ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بانکداری آنلاین، رده پنجم از فهرست فورچون را به خودش اختصاص داده است.

اپلیکیشن موبایلی این بانک آنلاین تحت عنوان امِکس کلیه خدمات مربوط به حساب‌های بانکی شخصی، محصولات کارت اعتباری با برنامه‌های پاداش قوی و مجموعه‌ای از محصولات تجاری و راه‌حل‌های بانکداری را برای مصرف‌کنندگانی که به بهترین‌های هر دو دنیا نیاز دارند، ارائه می‌دهد.


6. الی بانک


الی بانک یک بانک صرفاً آنلاین است که طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات مالی از جمله حساب‌های جاری و پس‌انداز، کارت‌های اعتباری، وام‌های خودرو، وام‌های شخصی، مشاوره‌های رباتیک مالی و بانکی و… را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با وجود اینکه الی بانک هیچ‌گونه شعبه فیزیکی برای ارائه خدمات به کاربران فیزیکی و حضوری ندارد، اما پشتیبانی از شبکه‌ای 43 هزار دستگاهی از دستگاه‌های خودپرداز آن را به گزینه‌ای جذاب برای کاربران تبدیل کرده است.

  • درصد سود سالیانه حساب جاری: 0.25 درصد
  • درصد سود سالیانه حساب پس‌انداز: 3.75 درصد
  • امتیاز اپلیکیشن موبایلی: 4.3
  • کارمزد اضافه‌برداشت: 0 دلار

پشتیبانی مشتریان: مشتریان می‌توانند از طریق چت آنلاین یا تماس تلفنی به‌صورت 24ساعته و 7 روز هفته (7×24) از پشتیبانی تخصصی مشتریان در خصوص حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری، محصولات سرمایه‌گذاری یا سایر خدمات مالی و بانکی الی برخوردار شوند.

برای دریافت پشتیبانی در خصوص وام‌های خودرو نمایندگان الی بانک روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 الی 23 آماده پاسخگویی به مشتریان هستند. روزهای تعطیل و شنبه‌ها نیز کاربران می‌توانند برای دریافت مشاوره در خصوص وام‌‌های خودرو از ساعت 9 الی 19 با کارشناسان الی در تماس باشند.

در مورد دریافت پشتیبانی در خصوص وام‌های مسکن نیز نمایندگان الی بانک روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 الی 22 آماده پاسخگویی به مشتریان هستند. روزهای تعطیل و شنبه‌ها نیز کاربران می‌توانند برای دریافت مشاوره در خصوص وام‌‌های مسکن از ساعت 10 الی 16 با کارشناسان الی در تماس باشند.

تحلیل فورچون: الی بانک برای آن دسته از کاربرانی یک بانک آنلاین خوب است که تمایل دارند در همه زمینه‌ها به‌صورت تخصصی خدمات مشتریان و پشتیبانی دریافت کنند. در واقع یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده الی بانک به‌عنوان ششمین بانک برتر فورچون برای آوریل 2023 معرفی شود، همین طیف گسترده خدمات مشتریان آن است.

کاربرانی که در الی حساب بانکی دارند، به‌راحتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز که نیاز داشته باشند، از طرق مختلف نظیر تماس تلفنی، چت آنلاین یا ایمیل با متخصصان الی در ارتباط باشند و این موضوع، از آن حیث حائز اهمیت است که برای مشتریان بانک‌های آنلاین، ارتباط، تعامل و اعتماد برقرارشده با یک نماینده واقعی و انسانی که همیشه در دسترس است، می‌تواند یک نقطه امن باشد.

ضمن اینکه الی طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات مالی از جمله حساب‌های جاری و پس‌انداز، کارت‌های اعتباری، وام‌های خودرو، وام‌های شخصی، مشاوره‌های رباتیک مالی و بانکی و… را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.


7. اتحادیه اعتباری آلیانت


اتحادیه اعتباری آلیانت، از دیگر بانک‌های کاملاً دیجیتال ایالات متحده آمریکاست که در شیکاگو واقع شده است. آلیانت به‌عنوان یک مؤسسه مالی غیرانتفاعی، مجموعه‌ای از خدمات بانکی و مالی را در ازای دریافت کارمزدهایی بسیار پایین یا بدون کارمزد در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

برداشت‌های صورت‌گرفته از حساب‌‌های جاری اتحادیه اعتباری آلیانت شامل هیچ‌گونه کارمزد خدمات ماهانه و هزینه اضافه‌برداشت نمی‌شود و این در حالی است که حساب‌های پس‌انداز آن نیز برای آن دسته از کاربران که صورت‌های الکترونیکی را انتخاب می‌کنند، بدون کارمزد هستند. مشتریان آلیانت به شبکه‌ای متشکل از 80 هزار دستگاه خودپرداز در سراسر ایالات متحده آمریکا دسترسی رایگان دارند.

  • درصد سود سالیانه حساب جاری: 0.25 درصد
  • درصد سود سالیانه حساب پس‌انداز: 3.10 درصد
  • امتیاز اپلیکیشن موبایلی: 4.7
  • کارمزد اضافه‌برداشت: 0 دلار

پشتیبانی مشتریان: مشتریان می‌توانند از طریق تماس تلفنی به‌صورت 24ساعته و 7 روز هفته (7×24) از پشتیبانی تخصصی آلیانت برخوردار شوند. به‌علاوه، امکان استفاده از پلتفرم آنلاین آلیانت برای کاربران وجود دارد تا پیام‌ها و درخواست‌های خود را به‌صورت شبانه‌روزی در تمام ایام هفته و کاملاً امن با متخصصان واحد پشتیبانی این مؤسسه اعتباری در میان بگذارند.

تحلیل فورچون: اتحادیه اعتباری آلیانت برای آن دسته از کاربران یک بانک آنلاین مناسب است که به‌دنبال افتتاح و استفاده از حساب‌های جاری و پس‌انداز با کمترین نرخ کارمزد و هزینه هستند. ارائه کارمزد صفر یا کم‌ترین کارمزد در خصوص حساب‌های جاری و پس‌انداز، ارائه تعرفه‌های درصد سود سالیانه حساب‌های پس‌انداز و جاری نسبتاً بالا (به‌ویژه برای حساب‌های پس‌انداز) و همین‌طور رتبه بالای اپلیکیشن موبایلی در میان کاربران، از جمله فاکتورهایی است که آلیانت را به رده هفتم فهرست فورچون رسانده است.

اتحادیه اعتباری آلیانت نه‌تنها فهرست بلندبالایی از گزینه‌های حساب‌های سپرده دارد، بلکه در ازای ارائه خدمات برای این حساب‌های سپرده نیز کارمزدی از مشتریان خود دریافت نمی‌کند یا کارمزدهای تخصیص‌یافته با در نظر گرفتن برخی الزامات و معیارها قابل چشم‌پوشی است.


8. تی‌آی‌ای‌ای بانک


تی‌آی‌ای‌ای بانک، زیرمجموعه انجمن «بیمه و مستمری معلمان» ایالات متحده آمریکا یا به اختصار تی‌آی‌ای‌ای (TIAA) است که مقر اصلی آن در نیویورک واقع شده است. تی‌آی‌ای‌ای در اقصی‌نقاط ایالات متحده آمریکا دارای 134 دفتر است و مشتریان آن به شبکه‌ گسترده‌ای از دستگاه‌های خودپرداز شامل بیش از 80 هزار دستگاه در سراسر کشور دسترسی رایگان دارند.

خدمات و محصولات مالی و بانکی این شرکت شامل محصولات بانکداری شخصی، تجاری و همین‌طور سرمایه‌گذاری است. مشتریان می‌توانند حساب‌های بانکی خود را به‌صورت آنلاین از طریق پلتفرم بانکداری آنلاین تی‌آی‌ای‌ای مدیریت کرده یا با دانلود و نصب اپلیکیشن موبایلی آن با همین عنوان از گوگل‌پلی و اپ‌استور، در گوشی‌های تلفن همراه خود کنترل کنند.

  • درصد سود سالیانه حساب جاری: 0.25 درصد
  • درصد سود سالیانه حساب پس‌انداز: 4.25 درصد
  • امتیاز اپلیکیشن موبایلی: 4.6
  • کارمزد اضافه‌برداشت: 0 دلار

پشتیبانی مشتریان: نمایندگان واحد پشتیبانی تی‌آی‌ای‌ای از طریق ایمیل و تلفن، روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 الی 17 در دسترس کاربران این مجموعه هستند.

تحلیل فورچون: برای کسانی که به‌دنبال بیشترین درصد سود سالیانه در حساب‌های پس‌انداز خود هستند، تی‌آی‌ای‌ای می‌تواند بهترین گزینه باشد. این بانک آنلاین در کنار رایزینگ بانک (Rising Bank) که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، بالاترین میزان درصد سود سالیانه را در ازای سپرده‌های حساب پس‌انداز ارائه می‌دهد.

در حالت کلی، تی‌آی‌ای‌ای یک بانک عالی برای آن دسته از کاربران است که به‌دنبال درصد سود سالیانه بالا در ازای حساب‌های پس‌انداز خود هستند، یک اپلیکیشن موبایلی خوب و توسعه‌یافته با امتیاز بالا می‌خواهند و به دستگاه‌های خودپرداز به‌صورت رایگان تمایل دارند. این بانک، اگرچه ممکن است همانند سایر اعضای این فهرست لیست بلندبالایی از خدمات و محصولات برای ارائه نداشته باشد، اما همین درصد سود سالیانه بالا و در عین حال عدم دریافت کارمزد می‌تواند محدودیت گزینه‌ها و محصولاتش را جبران کند.


9. رایزینگ بانک


رایزینگ بانک از زیرمجموعه‌های میدوِست بانک‌سنتر (Midwest BankCentre) است که در سنت‌لوئیس واقع شده است. محصولات و خدماتی که رایزینگ بانک ارائه می‌دهد، شامل حساب‌های پس‌انداز و جاری، گواهی‌های سپرده، محصولات بیمه، محصولات وام‌دهی و امثال آنهاست.

  • درصد سود سالیانه حساب جاری: 0.30 درصد
  • درصد سود سالیانه حساب پس‌انداز: 4.25 درصد
  • امتیاز اپلیکیشن موبایلی: 4.6
  • کارمزد اضافه‌برداشت: 25 دلار

پشتیبانی مشتریان: مشتریان می‌توانند از طریق تماس تلفنی در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 الی 17 از پشتیبانی تخصصی رایزینگ بانک برخوردار شوند. به‌علاوه، امکان استفاده از پلتفرم آنلاین رایزینگ بانک نیز برای کاربران وجود دارد تا پیام‌ها و درخواست‌های خود را به‌صورت شبانه‌روزی در تمام ایام هفته و کاملاً امن با متخصصان واحد پشتیبانی این مجموعه در میان گذاشته یا از طریق ایمیل مکاتبات و درخواست‌های خود را ارسال کنند.

تحلیل فورچون: رایزینگ بانک برای کاربرانی مناسب است که بودجه کافی برای حداقل سپرده‌های بالاتر را دارند. این بانک برخی خدمات و گزینه‌های بانکی و مالی نظیر حساب‌های پس‌انداز با درصد سود سالیانه بالا (4.25 درصد) و گواهی‌های سپرده با شرایط شش‌ماهه تا سه‌ساله را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای بسیاری از مشتریان بانکی جذاب باشد.

به‌علاوه، میانگین رتبه‌بندی اپلیکیشن موبایلی رایزینگ بانک نیز 4.6 عنوان شده که نشان می‌دهد اپلیکیشن آن رابط کاربری خوبی دارد. یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به این بانک وارد است، اینکه برای افتتاح حساب، به حداقل سپرده 1000 دلاری نیاز دارد و اضافه‌برداشت نیز برای مشتریان به ازای هر خرید 25 دلار آب می‌خورد.


10. کپیتال وان


کپیتال وان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین سیستم‌های بانکی ایالات متحده آمریکاست که دفتر مرکزی آن در ویرجینیا واقع شده و با وجود حضور آنلاین بسیار قوی خود در سراسر کشور، برخی شعبه‌های فیزیکی آن نیز در اقصی‌نقاط ایالات متحده در حال ارائه خدمات حضوری و فیزیکی به مشتریان است. شبکه خودپردازهای این بانک شامل بیش از 70 هزار دستگاه خودپرداز در سراسر آمریکاست.

  • درصد سود سالیانه حساب جاری: 0.10 درصد
  • درصد سود سالیانه حساب پس‌انداز: 3.40 درصد
  • امتیاز اپلیکیشن موبایلی: 4.7
  • کارمزد اضافه‌برداشت: 0 دلار

پشتیبانی مشتریان: مشتریان می‌توانند از طریق تماس تلفنی و چت آنلاین به‌صورت 24ساعته و 7 روز هفته (7×24) از پشتیبانی تخصصی کپیتال وان برخوردار شوند. به‌علاوه، امکان استفاده از اپلیکیشن موبایلی کپیتال وان برای کاربران نیز فراهم است تا پیام‌ها و درخواست‌های خود را به‌صورت شبانه‌روزی در تمام ایام هفته و کاملاً امن با متخصصان واحد پشتیبانی این بانک بزرگ در میان بگذارند.

* تحلیل فورچون: کپیتال وان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربرانی است که به‌دنبال یک اپلیکیشن موبایلی خوب و حرفه‌ای برای انجام امور مالی و بانکی خود می‌گردند. رتبه بالای اپلیکیشن موبایلی کپیتال وان و درصد سود سالیانه بالای پرداختی آن در ازای حساب‌های پس‌انداز، باعث شده تا آخرین رده‌ فهرست فورچون برای بهترین بانک‌های آنلاین در آوریل 2023 به این بانک تعلق گیرد.

اپلیکیشن کپیتال وان به کاربران این امکان را می‌دهد تا کارت‌های اعتباری و حساب‌های سپرده‌گذاری خود را به‌صورت آنلاین مدیریت کرده، اعلان‌های خرید را دریافت کنند، صورت‌حساب‌های خود را به‌صورت آنلاین بپردازند، از حساب‌هایشان پول برداشت کنند، امتیازهای خود را برای دریافت پاداش مورد بررسی قرار دهند و بسیاری از گزینه‌های بانکداری آنلاین دیگر.

کپیتال وان علاوه بر ارائه یک اپلیکیشن موبایلی خوب و توسعه‌یافته با امتیاز کاربری بالا، تعدادی از محصولات و خدمات مالی و بانکی نظیر حساب‌های جاری، کارت‌های اعتباری، تأمین مالی خودکار، کارت‌های تجاری و راه‌حل‌های بانکی، محصولات بانکداری تجاری و غیره را نیز ارائه می‌دهد که آن را به یک بانک آنلاین خوب برای کاربران تبدیل می‌کند.


مزایا و معایب بانک‌های آنلاین


بانک‌های آنلاین مزایا و معایبی نیز دارند که دانستن آنها می‌تواند به کاربران در انتخاب بهتر بانک و استفاده حداکثری از آن کمک کند. تعدادی از مهم‌ترین این مزایا و معایب به قرار ذیل است.

مزایا

  • بانک‌های آنلاین ممکن است هیچ کارمزدی در ازای خدمات خود دریافت نکنند یا کارمزدهای دریافتی‌شان بسیار پایین باشد. بانک‌های آنلاین بدون اتکا به دفاتر و شعب مبتنی بر خشت و آجر، در هزینه‌های سرباری که بانک‌های حضوری متحمل آن می‌شوند، صرفه‌جویی می‌کنند. این صرفه‌جویی در هزینه‌های سربار اغلب در قالب برخی خدمات، هزینه‌های کاهش‌یافته یا تخفیف‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.
  • بانک‌های آنلاین ممکن است در ازای حساب‌های پس‌انداز یا حتی جاری کاربران درصد سود سالیانه بالاتری پرداخت کنند. هزینه‌های سربار کمتر می‌تواند در اعطای درصد‌های سود سالیانه بالاتر توسط بانک‌های آنلاین دخیل باشد.
  • به لطف بانک‌های دیجیتال می‌توان از طیف گسترده‌تری از خدمات مالی و بانکداری دیجیتال بهره‌مند شد. این بانک‌ها ممکن است برای جبران کمبود حضور فیزیکی خود در عرصه بانکداری، حضور دیجیتالی خود را تقویت کرده و بیشتر از دیگر مؤسسات مالی و بانکداری روی پلتفرم‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایلی سرمایه‌گذاری کنند. در نتیجه کاربران این فرصت را پیدا می‌کنند تا به طیف وسیع‌تری از خدمات و محصولات بانکداری آنلاین دسترسی پیدا کنند، ابزارهای بودجه‌بندی و مدیریت حساب بیشتری در اختیار داشته باشند، خدمات مشتریان و پشتیبانی قوی‌تری دریافت کنند و مواردی از این دست.

معایب

  • برای مشتریانی که تمایل دارند کارهای مالی و بانکی خود را از طریق شعب فیزیکی و به‌صورت حضوری انجام دهند، بانک‌های آنلاین انتخاب چندان خوشایندی نیستند. البته بحث فقط به تمایل کاربران ختم نمی‌شود. گاهی برای حل یک مشکل مالی و بانکی حضور فیزیکی در کنار یک خودپرداز یا تعامل رودررو با کارشناسان بانکی در شعب بهتر است؛ به‌ویژه در مورد آن دسته از کاربران که از هوش یا دانش دیجیتالی بالایی هم برخوردار نباشند.
  • اگر به‌صورت مکرر نیاز به واریز پول نقد دارید، ممکن است استفاده از بانک‌های آنلاین هزینه‌های شما را افزایش دهد. از آنجا که بانک‌های تماماً دیجیتال که صرفاً به‌صورت آنلاین فعالیت دارند، فاقد شعب فیزیکی برای واریز نقدی هستند، کاربران باید بانکی را پیدا کنند که دارای شبکه خودپرداز رایگان است. در غیر این ‌صورت، واریز وجوه نقدی چالش‌برانگیز خواهد بود و کاربران برای هر بار واریز پول، احتمالاً متحمل هزینه خواهند شد.
منبع فورچون
از طريق مترجم: ثریا حقی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 13 دقیقه

حامیان عصر تراکنش