عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

پایانی بر دغدغه‌های مالی والدین

آموزش سرمایه‌گذاری به کودکان با اپلیکیشن حساب دیجیتال زیپاد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

عصر تراکنش ۷۹ و ۸۰ / در سال‌های نه‌چندان دور، افراد برای انجام کوچک‌ترین کارهای مالی باید به شعب‌ بانک‌ مراجعه‌ می‌کردند، درگیر مراحل طولانی و پیچیده بانکی می‌شدند و ساعت‌ها در صف‌های طویل منتظر می‌ماندند، اما در عصر حاضر این روند دگرگون شده و کارها نسبت به گذشته سرعت یافته و آسان‌تر و راحت‌تر شده است. امروزه فقط با یک گوشی تلفن هوشمند در هر جایی از کشور، می‌توان صاحب یک حساب دیجیتالی شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات‌های مالی خود را انجام داد.

از آنجایی که والدین همواره سعی دارند در تمامی زمینه‌ها بهترین آموزش‌ها را به فرزندان خود بدهند، گاهی پیش می‌آید که به دلیل آگاهی ناکافی و ناآشنایی با موضوعاتی همچون آموزش سواد مالی به کودکان، نتوانند آن‌طور که باید به مسائل مالی فرزندان خود توجه کنند. این موضوع در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که بسیاری از پدر و مادرها با آن درگیرند. آموزش سواد مالی به کودکان همچون مدیریت پول، بودجه‌بندی و سرمایه‌گذاری به آنها کمک می‌کند در آینده حرفه‌ای‌تر و با اعتمادبه‌نفس بالاتری درباره منابع مالی خود تصمیم بگیرند، اقدام کنند و شانس بیشتری برای پیشگیری از بروز مشکلات مالی داشته باشند. یکی از راه‌حل‌های این معضل، کمک ‌گرفتن از نرم‌افزار ایجاد حساب دیجیتال است.


اپلیکیشن حساب دیجیتال زیپاد چیست؟


حساب دیجیتال کودک‌ و‌ نوجوان پاسارگاد با نشان تجاری کیدزی، با هدف ارائه خدمات مختلف به کاربران زیر هجده سال طراحی شده است. کیدزی، پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات مختلف کودک و خانواده بانک پاسارگاد است که تلاش کرده با راه‌اندازی اپلیکیشن حساب دیجیتال زیپاد، به روشی نوین و جدید سرمایه‌گذاری به کودکان را آموزش دهد و دغدغه‌های ناشی از آموزش سواد مالی والدین را برطرف کند. زیپاد، به‌عنوان اولین پلتفرم بانکی و مالی اختصاصی و هوشمند کودک‌ و‌ نوجوان، در جشنواره معتبر «دکتر نوربخش» مقام‌آور شد و جایزه دریافت کرد. وجه تمایز حساب دیجیتال کودک‌ و‌ نوجوان زیپاد، نسبت به سایر خدمات بانکی برای این گروه سنی، کاربردی بودن آن است. این جمله به‌ این معناست که کودک یا نوجوان، می‌تواند کارهای بانکی مختلف مناسب سن خود را با استفاده از حساب دیجیتال به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد. افتتاح حساب در زیپاد، بسیار ساده است و والدین می‌توانند در عرض چند دقیقه با استفاده از اپلیکیشن زیپاد، به‌راحتی برای فرزند خود حساب دیجیتال باز کنند.


ویژگی‌های اپلیکیشن زیپاد


والدین با نصب زیپاد می‌توانند از امکانات نظارتی و آموزشی این حساب دیجیتال هم بهره‌مند شوند. درحقیقت حساب دیجیتال کودک‌و‌نوجوان نگرانی و دغدغه‌های والدین را در بخش‌هایی مانند نحوه خرج‌ کردن پول رفع می‌کند و امکانات نظارتی مانند بررسی تراکنش‌های کودک یا نوجوان در هر لحظه، تعیین سقف برای برداشت و انتقال وجه یا خرید را در اختیار والدین قرار می‌دهد. اپلیکیشن زیپاد، امکانات بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به کیف پول الکترونیکی، قلک دیجیتالی، ارائه تسهیلات و خدمات مالی و بانکی ویژه به کودکان‌ و نوجوانان اشاره کرد.


زی‌‌کارت؛ کارت بانکی مخصوص کودکان و‌ نوجوانان


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از حساب دیجیتال کودک‌ و‌ نوجوان زیپاد این است که هر والد می‌تواند برای فرزند دارای حساب دیجیتال خود، به‌صورت رایگان درخواست کارت بانکی مخصوص به خودش، با نام «زی‌کارت» را بدهد و آن را در محل سکونت خود تحویل بگیرد. زی‌کارت‌ها با طرح انتخابی خود فرزند صادر می‌شوند و عملکردی تقریباً مشابه کارت‌های بانکی دارند. کودک یا نوجوان با دریافت این کارت می‌تواند خرید حضوری و آنلاین داشته باشد. داشتن سابقه اعتباری طولانی‌مدت که از طریق حساب دیجیتال و دریافت زی‌کارت برای کودکان‌ و‌ نوجوانان ایجاد می‌شود، می‌تواند در گرفتن تسهیلات مختلف فردی و خانوادگی نقش زیادی داشته باشد.

امکانات زی‌کارت برای کودکان بالای هفت سال با زیر هفت سال متفاوت است. برای کودکان زیر هفت سال به دلیل حفظ امنیت کودک امکان انتقال وجه به زی‌کارت فقط توسط والدین امکان‌پذیر است و کودک می‌تواند با استفاده از زی‌کارتش خرید حضوری و آنلاین داشته باشد، اما زی‌کارت کودکان بالای هفت سال شماره شبا دارد و کارکردش مشابه کارت بانکی بزرگسالان است.


کیف پول الکترونیکی


بعد از افتتاح حساب دیجیتال در زیپاد، بلافاصله یک کیف‌پول الکترونیکی برای فرزند شما ساخته می‌شود. والدین با استفاده از امکانات کیف پول الکترونیکی اپلیکیشن زیپاد می‌توانند هر ماه مبلغ خاصی را به‌عنوان پول توجیبی به حساب فرزند خود واریز کنند. کودک با استفاده از زی‌کارت امکان برداشت و استفاده از این مبلغ را خواهد داشت. توجه داشته باشید که تمامی تراکنش‌های کودک از طریق این سرویس به والدین اطلاع داده می‌شود.


افتتاح حساب آنلاین و رایگان


تمامی مراحل در اپلیکیشن زیپاد از ایجاد حساب دیجیتال کودک‌ و نوجوان تا درخواست صدور زی‌کارت، به‌صورت کاملاً غیرحضوری و رایگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و برای استفاده از خدمات این حساب دیجیتال نیازی به حضور والدین یا کودک در شعب بانک نیست.


آموزش سواد مالی و پس‌انداز به کودکان با قلک‌های دیجیتال


مدیریت و آموزش سواد مالی به‌صورت تعاملی و در دنیای واقعی به کودکان ‌و نوجوانان زیر هجده سال، تحت نظارت کامل والدین از دیگر مزایای حساب دیجیتال زیپاد است. در اپلیکیشن زیپاد، والدین به کمک «قلک‌های هوشمند دیجیتالی» و با استفاده از روش‌های جدید و عملی، می‌توانند سواد مالی را به فرزندان خود آموزش دهند. با قلک‌های دیجیتال زیپاد می‌توانید با همکاری فرزندتان یک هدفِ مشخص (همچنین مبلغ و تاریخ رسیدن به هدف) را در نظر بگیرید و مبلغی را در بازه‌های زمانی مشخص به این قلک واریز کنید. پس از رسیدن به زمان موعود یا مبلغ تعیین‌شده، قلک می‌شکند و کودک می‌تواند به هدف خود برسد و طعم شیرین به‌دست‌آوردن با صبر و تلاش را بچشد. این طرح به افزایش صبر، مهارت برنامه‌ریزی، پس‌انداز و آموزش سواد مالی به کودکان کمک می‌کند.


ارائه طرح‌های تسهیلاتی به خانواده‌ها (به‌زودی)


نرم‌افزار زیپاد در مسیر توسعه خود و در راستای ایجاد فرهنگ آموزش سواد مالی، علاوه‌بر موارد گفته‌شده، طرح‌ها و تسهیلات بانکی دیگری را نیز به‌زودی به والدین و کودکان ارائه خواهد کرد. اهدای تسهیلات ویژه به صاحبان حساب‌های دیجیتال، یکی از مشوق‌های هوشمندانه و تحسین‌برانگیز برای ایجاد علاقه‌ کودکان‌ و نوجوانان به یادگیری مهارت‌های مالی است. این طرح‌ها طوری طراحی شده‌اند که کودکان را به سمت پس‌انداز کردن سوق دهند.


نحوه افتتاح حساب از طریق اپلیکیشن زیپاد


برای ایجاد حساب دیجیتال کودک‌ونوجوان بانک پاسارگاد، کافی است یکی از والدین با گوشی هوشمند خود اپلیکیشن زیپاد را دانلود و در آن ثبت‌نام کند. پس از ثبت‌نام و طی ‌کردن مراحل احراز هویت برای هرکدام از بچه‌ها به‌صورت آنلاین، در عرض چند دقیقه فرزند صاحب یک حساب دیجیتال می‌شود. پس از آن، والدین می‌توانند از طریق اپلیکیشن زیپاد به‌راحتی در سراسر ایران از خدمات و امکانات این حساب دیجیتال استفاده کنند.


بانک پاسارگاد؛ حامی کودک‌ و نوجوان ایرانی


درست است که در سال‌های اخیر در حوزه بانکداری دیجیتال پیشرفت‌هایی انجام شد، اما باز هم جای خالی ارائه خدمات همه‌جانبه به کودکان‌و‌نوجوانان کاملاً احساس می‌شد. به همین منظور، بانک پاسارگاد به‌عنوان بانک هزاره سوم، با علم بر اهمیت آموزش سواد مالی به فرزندان، همیشه به دنبال ارائه بهترین خدمات به این قشر بوده و امروز با ارائه حساب دیجیتال کودک‌ونوجوان زیپاد، بار دیگر توانست حمایت خود را از کودکان‌ و‌ نوجوانان این سرزمین نشان دهد. به‌طور کلی داشتن حساب دیجیتال در عصر امروز یک امر مهم به ‌نظر می‌رسد و همه‌ افراد زیر هجده سال باید از آن بهره‌مند شوند.

حساب دیجیتال کودک‌ونوجوان، بیش از هرچیز به کودکان و نوجوانان احساس استقلال مالی می‌دهد. این استقلال می‌تواند به آنها در زمینه مدیریت منابع مالی کمک کند. علاوه‌بر این موجب افزایش اعتمادبه‌نفس کودکان نیز خواهد شد. خانواده‌ها می‌توانند با کمک امکاناتی که زیپاد در اختیار آنها می‌گذارد و با استفاده از مطالب آموزشی مفید در زمینه سواد مالی که در این اپلیکیشن قرار دارد، به فرزندان خود در زمینه‌های بانکی آموزش دهند. امید است این خدمت جدید برای خانواده‌های ایرانی سودمند باشد و علاوه‌بر فرهنگ‌سازی در زمینه مسائل مالی، در آینده‌ای نزدیک تبدیل به عضو دائمی خانواده‌های ایرانی شود.


زیپاد؛ دستیار ویژه تمام پدر و مادرهای ایرانی


به خاطر داشته باشید صحبت‌های مالی هدفمند در خانواده، نقش مهمی در مدیریت خوب پول دارد. گفت‌وگوهای صادقانه با شریک زندگی می‌تواند به جلوگیری از ایجاد بدهی و قرض کمک شایانی کند. مشارکت کودکان ‌و ‌نوجوانان در برنامه‌ریزی‌های مالی و بودجه‌بندی نیز می‌تواند دستیابی به اهداف پس‌اندازی را آسان‌تر کند. بنابراین زیپاد دستیار ویژه تمام پدر و مادرهای ایرانی در این حوزه است. برای دانلود و دریافت اپلیکیشن زیپاد کافی است از طریق سایت کیدزی یا زیپاد، مایکت و بازار اقدام کنید. کارشناسان و پشتیبان‌های سایت زیپاد در طول شبانه‌روز آماده پاسخ‌گویی به تک‌تک سؤالات کاربران‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 9 دقیقه

حامیان عصر تراکنش