عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

منتخبین محصولات سخت‌افزاری شرکت‌های بانکی و پرداخت کشور

جان‌سخت‌ها

زمان مطالعه: 5 دقیقه

عصر تراکنش ۶۷ / نقش سخت‌افزارهای بانکی و پرداختی را در توسعه صنایع مالی کشور نمی‌توان نادیده گرفت؛‌ چراکه نرم‌افزار فقط بخشی از کار است و در کنار سخت‌افزار معنا پیدا می‌کند. امروزه ابزارهایی همچون کارت بانکی، دستگاه خودپرداز یا حتی دستگاه کارت‌خوان به نمادهای صنایع مالی نزد مردم تبدیل شده‌اند و همین موضوع نقش پررنگ سخت‌افزارها را در این صنایع نشان می‌دهد. به همین خاطر در ماهنامه «عصر تراکنش» هر ماه، بخشی از تمرکز خود را روی معرفی محصولات سخت‌افزاری شرکت‌های مطرح این صنعت گذاشته‌ایم. امسال در شماره پایان سال عصر تراکنش در بخش منتخبین، بر آن شدیم از بین محصولات سخت‌افزاری که در یک سال گذشته معرفی کرده‌ایم، سخت‌افزارهای منتخب را از دید مخاطبان‌مان معرفی کنیم و بر همین اساس در یک نظرسنجی از مخاطبان عصر تراکنش خواستیم در انتخاب سخت‌افزارهای منتخب مشارکت داشته باشند. در این مطلب نگاهی به این نظرسنجی و محصولات سخت‌افزاری منتخب داشته‌ایم.


کارت‌خوان AMP 9200 شرکت فناپ‌تک


فناپ‌تک یکی از شرکت‌هایی است که با هدف تأمین راهکارهای خلاق در حوزه زندگی دیجیتال، در سال‌های اخیر سخت‌افزارها و راهکارهای کاربردی در حوزه‌های مختلف به بازار ارائه داده و احتمالاً همین موضوع نیز باعث شده در این نظرسنجی، دو دستگاه از این شرکت جزو صدرنشین‌های این بخش باشند. AMP 9200 پایانه پرداختی است که صدرنشین این بخش از نظرسنجی ما شده و در دو مدل رومیزی و سیار ارائه می‌شود. سیستم‌عامل AMP 9200 نیز مشابه سایر محصولات هم‌رده، لینوکس است. صفحه‌نمایش محصول رنگی در اندازه 2.4 اینچ و دارای قابلیت لمسی است که این قابلیت در کنار صفحه‌کلید، امکانات خاصی در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد تا تجربه جدیدی به مصرف‌کنندگان محصول ارائه دهند. ضمن اینکه صفحه‌نمایش قابلیت ضبط امضای مشتری را نیز دارد. بخش عمده‌ای از قطعات این کارت‌خوان نیز در کارخانه خرمشهر فناپ‌تک تولید می‌شود و امکان سفارشی‌سازی محصول بر اساس درخواست مشتری، تغییر رنگ‌بندی بدنه بر اساس برند، چاپ لوگو و از همه مهم‌تر کلیدگذاری آن وجود دارد. همین امر AMP 9200 را به یک دستگاه ویژه بدل می‌کند که علاوه بر توان برآوردن نیازهای شرکت‌های پی‌اس‌پی، به‌دلیل سرعت، توان پردازش و باتری متناسب، از سوی مصرف‌کنندگان نهایی نیز مورد استقبال قرار خواهد گرفت.


جاستون؛ میز خدمت هوشمند شرکت فناپ‌تک


دستگاه جاستون که یک میز خدمت هوشمند است، دومین صدرنشین این بخش است که متعلق به شرکت فناپ‌تک است. در دوران همه‌گیری کرونا، آنچه بیش از هر چیز دغدغه سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌محور بود، شکل ارائه سرویس و خدمت به مشتریان حضوری بوده است. اگرچه جامعه بعد از گذشت بیش از سه سال خود را با شرایط کرونایی تطبیق داده و در حال حاضر نیز با اینکه میزان ابتلا به کرونا طبق آمارها کاهش‌ یافته، اما هنوز نیاز به ارائه محصولی که بتواند در سازمان‌های خدمت‌محوری چون بانک‌ها، مشتریان را از حیث استفاده از ماسک و دیگر عوامل دخیل همچون تشخیص دمای بدن بسنجد، ضرورت دارد. با این همه، با توجه ‌به رشد محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی در چند سال اخیر، شرکت فناپ‌تک توانست به این نیاز سازمان‌ها و بانک‌ها با ساخت دستگاهی به نام جاستون – که کیوسک خدمت هوشمند است – پاسخ دهد. دستگاه جاستون با محوریت هوش مصنوعی در حال حاضر با سنجش چهره افراد، آنها را از نظر استفاده از ماسک و تشخیص دمای بدن ارزیابی می‌کند و در صورت تأیید به ارائه نوبت به مشتری می‌پردازد. جاستون با ایجاد مزیت رقابتی و افزودن دیگر گزینه‌ها، پروفایلی هوشمند و دائمی‌‎‌ از مشتری به مرکز اطلاعات‌سنجی سازمان ارائه می‌دهد و حتی می‌تواند نسبت به ویژگی‌ها و حالت چهره افراد، رفتار متفاوتی با مخاطب داشته باشد.


کارت‌خوان ME31 برند نیولند شرکت تندر نور


تندر نور که در سال ۱۳۷۳ شروع به کار کرده، یکی از مجهزترین مراکز تعمیرات تخصصی کارت‌خوان در ایران را دارد و در حوزه‌های گوناگونی مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، سیستم‌های پرداخت و سامانه‌های بانکی فعالیت می‌کند و نماینده انحصاری برند Newland است. دستگاه کارت‌خوان ME31 از برند نیولند این شرکت در این نظرسنجی از نظر مخاطبان ما، در جایگاه سوم قرار گرفته است. این دستگاه یکی از جدیدترین دستگاه‌های کارت‌خوان شرکت تندر نور است که از امضای الکترونیکی، روش‌های پرداخت Tap-to-Pay و کیف پول‌های الکترونیکی پشتیبانی می‌کند. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های دستگاه کارت‌خوان نیولند مدل ME31، پردازنده مرکزی قدرتمند و حافظه بالای آن است. این دستگاه دارای پردازنده 32-bit Cortex-A7 و حافظه 256MB RAM و 256MB Flash است که این قابلیت را به دستگاه می‌دهند تا پردازش بالا و سریعی در انجام تراکنش‌ها داشته باشد و بدون معطلی تراکنش‌ها را انجام دهد. همچنین ابعاد دستگاه کارت‌خوان نیولند مدل ME31 به‌گونه‌ای طراحی شده که هم برای محیط‌های بزرگ و صنعتی و هم برای محیط‌های کوچک‌تر مانند کسب‌و‌کارهای کوچک مناسب باشد؛ در واقع این دستگاه کاملاً سازگار با همه صنایع است.


پایانه پرداخت الکترونیک سلف‌سرویس TECHNO IM30 شرکت توسن‌تکنو


یکی از پایانه‌های پرداخت الکترونیک جدید شرکت توسن‌تکنو در سال جاری، پایانه پرداخت الکترونیک سلف‌سرویس TECHNO IM30 است که در این نظرسنجی توانست جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. این پایانه راهکاری نوین برای پردازش عملیات‌های پرداخت الکترونیکی در محیط‌های بدون نیاز به متصدی است. این کارت‌خوان برای استفاده در جایگاه‌های سوخت‌گیری، باجه‌های فروش بلیت الکترونیکی، پارکینگ‌های عمومی، ماشین‌های فروش خودکار و کیوسک‌های سلف‌سرویس بسیار مناسب است. اگر بخواهیم درباره ویژگی‌های کلیدی این دستگاه بگوییم، می‌توانیم به قابلیت جذاب اتصال به پلتفرم TECHSTORE برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای کاربردی آن اشاره کنیم. همچنین بهره‌مندی از پردازنده چهارهسته‌ای پرقدرت، مقاوم‌بودن در برابر ضربه و آب و گردوغبار، اتصال اترنت (Ethernet)، دوربین و بارکدخوان تک‌بعدی و دوبعدی، استاندارد امنیتی PCI PTS 5.x، پشتیبانی از انواع روش‌های پرداخت با کارت، قابلیت نصب نرم‌افزارهای اندرویدی، صفحه‌نمایش پنج‌اینچی رنگی لمسی و دارابودن استاندارد ATEX برای استفاده در جایگاه‌های سوخت‌گیری از ویژگی‌های کلیدی دیگر این راهکار است.


دستگاه LYNX9500 شرکت جی‌اس‌اس


چهارمین دستگاهی که در این نظرسنجی منتخب شد، LYNX9500 است. این دستگاه که توسط شرکت گرایش تازه کیش (جی‌اس‌اس) تولید و به بازار ارائه شده، با حفظ تمامی مؤلفه‌ها و قابلیت‌های یک دستگاه کش‌لس، به‌واسطه برخورداری از ارگونومی خاص، سبب تسهیل کاربری در فضاهای مختلف می‌شود. این دستگاه نسل جدیدی از ترمینال‌های ارائه خدمات مالی و پرداختی به‌صورت سلف‌سرویس و تلربیس به همراه سیستم احراز هویت هوشمند از طریق کارت هوشمند ملی است که با ارائه خدمات شتابی/شاپرک و قابلیت نصب نرم‌افزارهای پرداخت، سهم بسزایی در سرعت تراکنش‌های مالی و کنترل امنیت آنها داراست. از ویژگی‌های بارز LYNX 9500 هزینه نصب و نگهداری مقرون‌به‌صرفه آن است که آن را در میان سایر دستگاه‌ها با قابلیت‌های مشابه محبوب می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حامیان عصر تراکنش