عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به دستگاه کارت‌خوان T3 شرکت توسعه صنایع پرداخت سبز

سبک و پرسرعت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عصر تراکنش ۶۶ / شرکت «توسعه صنایع پرداخت سبز» از سال ۱۳۹۶ با هدف ورود به صنعت پرداخت الکترونیک کشور و توزیع و پشتیبانی پایانه‌های فروشگاهی تأسیس شد و هم‌اکنون در اکثر استان‌های کشور نمایندگی، عاملیت و دفاتر عملیاتی دارد. این شرکت با تجربه پنج‌ساله در این صنعت با تکیه بر دانش فنی مهندسان خود و بررسی نیازهای کسب‌وکارهای ایرانی با هدف انتقال فناوری تولید ابزار پرداخت الکترونیک در کشور و بومی‌سازی کامل این فناوری، با شرکت «شنزن ترندیت تکنولوژی» چین قرارداد همکاری امضا کرده و تولید محصولات با برند ترندیت را آغاز کرده است.

ماحصل اولین تجربه همکاری این تیم با تیم شرکت چینی، محصول T3 بوده که به گفته مدیران شرکت توسعه صنایع پرداخت سبز، اولین دستگاه کارت‌خوان ایرانی است که طراحی و تولید آن نیز با توجه به شرایط پرداخت کشور انجام شده است.

سیستم‌عامل کارت‌خوان ترندیت T3 لینوکسی است. دستگاه لمسی، دارای وای‌فای و دوسیم‌کارته است و قابلیت استفاده هم‌زمان از هر دو سیم‌کارت 4G را دارد. دوربین‌ اسکنر دستگاه نیز جهت اسکن بارکدهای خدماتی و کالا فعال و عملیاتی است. این دستگاه وزن فوق‌العاده سبکی دارد و راهنمای صوتی فارسی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است. به کمک این قابلیت تمام مراحل ازجمله مبلغ و نتیجه تراکنش؛ اعم از موفق یا ناموفق بودن آن به‌صورت گویا اعلام می‌شود.

می‌توان گفت T3 ازجمله کارت‌خوان‌های سیاری است که قابلیت اتصال وایرلس به موبایل، تبلت و پی‌سی را دارد. همچنین دارای نسل جدید باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپری و شارژر Type-C، صفحه لمسی با قابلیت چند لمس همزمان و امضای الکترونیک است. این دستگاه دارای صفحه نمایش 2.4اینچی از نوع TFT است.

سیستم عامل T3 مشابه سایر محصولات هم‌رده لینوکس است که تأییدیه‌های امنیتی PCI6 و EMV سطح یک و دو را اخذ کرده و با پردازنده مرکزی دوهسته‌ای ARM7 و حافظه 128 مگابایتی به‌علاوه 128 مگابایت حافظه فلش، عملیات هماهنگ و پرسرعتی را به مصرف‌کننده ارائه می‌دهد. T3 دارای استانداردهای EMV هم بوده و پرداخت‌های بدون اتصال کارت مثل NFC را نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی از محاسن این دستگاه، استفاده از نسل جدید باتری لیتیوم یونی آن است که با قدرت 2600 میلی‌آمپر بدون سیم و کانکتور جهت اتصال است. این باتری توانایی انجام بیش از 400 تراکنش را در هر بار شارژ دارد و در کنار عملکرد هوشمند استندبای دستگاه، امکان تجربه کم‌ریسکی از دستگاه کارت‌خوان سیار در روزهای پرتراکنش به مصرف‌کننده می‌دهد. شارژر دستگاه نیز با پورت جدید TYPE-C امکان شارژ با همه شارژرهای اندرویدی را داراست.

به گفته مدیران این شرکت، بزرگ‌ترین وجه تمایز این دستگاه با سایر رقبا، استفاده از ماژول ارتباطی قدرتمند کویکتل است که با استفاده از دو سیم‌کارت 4G سرعت ارتباطی و کیفیت ارتباط را در نقاط با پوشش سیگنالی ضعیف نیز ضمانت می‌کند.

دستگاه T3 به وای‌فای نیز مجهز است که در کنار انجام تراکنش پرسرعت و ایمن، قابلیت‌هایی مثل اتصال بی‌سیم رایانه و تلفن همراه (PC-POS) جهت استفاده از نرم‌افزارهای مالی و فروشگاهی را داراست که با راهنمای صوتی فارسی و انگلیسی و بارکدخوان خطی و دوبعدی، هزینه‌های مالی صاحبان کسب‌وکار را به جهت خرید سخت‌افزارهای گوناگون فروشگاهی کاهش داده و مانند یک گجت کامل تمامی کارها را به‌سرعت انجام می‌دهد و نتیجه عملیات را به‌صورت صوتی و گویا اعلام می‌کند.

شرکت توسعه صنایع پرداخت سبز تا به امروز بیش از ۳۰۰ هزار پایانه فروشگاهی در شبکه پرداخت کشور توزیع کرده و بیش از ۴۵۰ هزار دستگاه را تعمیر و بازیابی کرده است. این شرکت در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار پذیرنده فعال را پشتیبانی می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

حامیان عصر تراکنش