عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

چرا رئيس‌کل نیامد؟

عدم حضور محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در افتتاحیه نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به چه معناست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بعد از سه سال وقفه، نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، یکم و دوم اسفند ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور فعالان و بازیگران این حوزه برگزار شد. استودیو راه‌کار در حاشیه این همایش به سراغ فعالان و چهره‌های حوزه فین‌تک و بانکداری دیجیتال کشور رفته تا از آنها بپرسد که به نظر آنها عدم حضور رئیس‌کل بانک مرکزی در روز افتتاحیه این همایش چه معنایی می‌تواند داشته باشد. در ادامه گمانه‌زنی‌های افراد درباره علت نیامدن او را می‌خوانید.

احمد سلمانی آرانی، مدیرعامل هلدینگ به‌پویان هوشمند امید می‌گوید: «با اینکه از شرکت‌های وابسته به بانک مرکزی در این همایش حضور داشتند، اما انتظار داشتیم خودشان حضور داشته باشند و ما را همراهی کنند.»

محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک تجارت نیز معتقد است که در جایگاهی نیست که کسی را قضاوت کند اما ممکن است برای رئیس‌کل، مشکل یا کسالتی پیش آمده باشد وگرنه او به وضعیت فین‌تک ایران بی‌توجه نیست.

میثم سیدی، مدیرعامل اپراتور آی‌تی‌ساز نیز توضیح می‌دهد که احتمالا به دلیل مشغولیت‌های کاری در این همایش حضور پیدا نکرده‌اند. او معتقد است که فرزین به حوزه فین‌تک بی‌توجهی نمی‌کند چون گذشته او نشان می‌دهد که در بانک ملی در راستای توسعه بانکداری دیجیتال این بانک فعال بوده است.

حسام مقصودلو، مشاور مدیرعامل تفتا نیز می‌گوید: «من هم اگر جای رئیس‌کل بانک مرکزی بودم، در چنین فضای عمومی حاضر نمی‌شدم چون کشور در یک مسیری قرار گرفته که نتیجه سال‌ها تحریم است و حضور او ممکن است مشکل‌آفرین باشد.» محمدمهدی متولی، مدیرعامل امیدپی نیز بر این باور است که نیامدن محمدرضا فرزین به این همایش مصلحتی داشته که مانع آمدن او شده است/

وحید صیامی، کارشناس صنعت بانکی درباره علت عدم حضور رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید: «مسئولین در گذشته شعارزده بودند و حالا جو زده‌اند و نمی‌دانند چه کاری باید کنند و سناریوی آنها مشخص نیست؛ در نتیجه محتاطانه عمل می‌کنند.»

مجتبی توانگر، رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس نیز توضیح می‌دهد که یکسری مشکلات ارزی در کشور وجود دارد و مرکز مبادلات ارز و طلا باید در اسرع وقت راه‌اندازی شود که ممکن است این موارد از جمله دلایل عدم حضور رئیس‌کل بانک مرکزی در این همایش باشد وگرنه فرزین برای پیشرفت حوزه فین‌تک در ایران تلاش می‌کند.

مازیار نوربخش، رئیس هیئت‌مدیره شرکت رمیس نیز معتقد است که فرزین درگیر وضعیت نرخ دلار در کشور است و احتمالاً در حال رسیدگی به پروژه جدیدی است که ساختمانی را نیز به آن اختصاص داده‌اند.

محمدحسین متقی‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره شرکت آی‌تی‌ساز می‌گوید: «او به این همایش نیامد چون اینجا همه چیز تخصصی، نقد و کارشناسی می‌شود و افراد حاضر ممکن است او را به چالش بکشند.»

حسام حبیب‌الله، معاون فناوری اطلاعات بانک شهر نیز معتقد است که این عدم حضور لزوماً معنای خاصی ندارد و ممکن است برای او اتفاقی پیش آمده باشد؛ وگرنه رئیس‌کل بانک مرکزی برای حوزه فین‌تک در کشور ارزش زیادی قائل است و سابقه حضور او در بانک‌های قبلی نشان از توجه و علاقه او به توسعه بانکداری دیجیتال کشور دارد. این عدم حضور ممکن است به تداخل برنامه‌های کاری او برگردد.

محمدمهدی شریعتمدار، مدیرعامل جیبیت نیز با اشاره به عجیب بودن این اتفاق توضیح می‌دهد که فرزین نقش میزبان این همایش را داشته و عدم حضورش غیرقابل پذیرش است.

احسان ترکمن، مدیرعامل سپ نیز بیان می‌کند که حضور او در پیشبرد بانکداری دیجیتال در ایران مؤثر است و می‌گوید: «من این عدم حضور را به حساب گرفتاری‌های مربوط به وضعیت کنونی اقتصاد کشور می‌گذارم.» او معتقد است که حوزه فین‌تک برای فرزین اهمیت دارد و عدم حضور او به معنای بی‌توجهی او به این حوزه نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حامیان عصر تراکنش