عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

سجاد حسن‌زاده، مدیر محصول فرهاد اکسچنج از امکان‌های نهفته در رویداد ۹ ژانویه می‌گوید

به‌دنبال تعامل بیشتر با اکوسیستم و افزایش تعداد کاربرانمان هستیم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

فرهاد اکسچنج یکی از صرافی‌های رمزارز کشور است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده و در حال حاضر امکانات گوناگونی را برای خریدوفروش انواع رمزارزها به کاربرانش ارائه می‌دهد. این صرافی یکی از حامیان سومین رویداد ۹ ژانویه شده است تا از بستر این رویداد برای معرفی خود و تعامل بیشتر با اکوسیستم بلاکچین و رمزارز کشور استفاده کند. این رویداد در ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه سال جاری در کتابخانه ملی برگزار می‌شود و پذیرای فعالان این اکوسیستم خواهد بود. در گفت‌وگو با سجاد حسن‌زاده، مدیر محصول صرافی فرهاد اکسچنج درباره علت حضورشان در این رویداد و تصمیم‌شان برای پیوستن به جمع حامیان آن پرسیده‌ایم. به گفته حسن‌زاده، این صرافی در سال‌های اخیر روی نگهداشت کاربرانی که داشت، تمرکز کرده بود و حالا به دنبال این است که با حضور در رویداد ۹ ژانویه و حامی آن شدن، این پیام را به اکوسیستم و مردم منتقل کند که به‌دنبال گسترش تعاملات و افزایش تعداد کاربرانشان هستند. در ادامه گزارشی از این گفت‌وگو را می‌خوانید.


لزوم فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی نسبت به حوزه رمزارزها


سجاد حسن‌زاده، مدیر محصول فرهاد اکسچنج توضیح می‌دهد که این صرافی با توجه به تعداد سال‌های حضورش در بازار، هم مشتاق تعامل بیشتر با همکاران اکوسیستم است و هم به واسطه تجاربی که در طی این سال ها به دست آورده، با حضور در این رویداد می‌تواند آنها را با دیگر اعضای اکوسیستم به اشتراک بگذارد و متقابلاً از تجارب دیگران نیز استفاده کند. با این وجود، او معتقد است که با افزایش تعداد رقبا در بازار به فکر افزایش سهم بازار و تعداد کاربرانشان هستند و این یکی از دلایل اصلی است که آنها را به سمت حمایت از این رویداد، به‌عنوان رویدادی که همه اعضای اکوسیستم را زیر یک سقف جمع می‌کند، سوق داده است:‌ «تعداد رقبای فعال در بازار بلاکچین و رمزارز کشور نسبت به گذشته بیش‌تر شده و شاید این مسئله کسب‌وکارهای قدیمی‌تر مثل ما را به این سمت سوق می‌دهد که به فکر حفظ و افزایش سهم خود از بازار باشند؛ ما در سال‌های اخیر روی نگهداشت کاربرانی که داریم، تمرکز کرده‌ایم و حالا به دنبال این هستیم که با شرکت در این رویداد و حامی آن شدن، این پیام را به اکوسیستم و مردم منتقل کنیم که به‌دنبال گسترش تعاملات و افزایش تعداد کاربرانمان هستیم. به نظر ما، این رویداد بستر مناسبی را برای رسیدن ما به این هدف‌ها فراهم کرده و کمک می‌کند که ما و کسب‌وکارهای مشابه با شناخت بهتری که از یکدیگر پیدا می‌کنیم، بتوانیم در آینده در راستای همکاری با یکدیگر قدم برداریم.»

به نظر حسن‌زاده، در ایران رویدادهای زیادی وجود ندارد که تمام اکوسیستم بلاکچین و رمزارز کشور را زیر یک سقف جمع کند و چنین رویدادی فرصت خوبی برای تعامل و هم‌افزایی بین اعضای اکوسیستم است. او درباره تأثیرگذاری رویداد ۹ ژانویه بر اکوسیستم بلاکچین و رمزارز کشور می‌گوید: «رویداد امسال قرار است مفصل‌تر از سال‌های قبل برگزار شود و بخش‌هایی به آن اضافه شده که بر تأثیرگذاری آن می‌افزاید. یکی از این بخش‌ها «کاریابی» است که به نظر من می‌تواند مشکل جذب و نگهداشت نیروی انسانی را تا حدی حل کند و به کسب‌وکارهای رمزارزی در تأمین نیروی انسانی متخصص یاری برساند. علاوه بر این، قرار است یک بخشی هم به بررسی «مسیرهای تنظیم‌گری و رسمیت بخشیدن به رمزارزها در ایران» اختصاص داده شود که به ما امکان گفت‌وگو درباره مسئله رگولاتوری این حوزه را می‌دهد تا با بررسی این مسئله بتوانیم راه‌حلی برای آن پیدا کنیم. هدف ما از پیوستن به جمع حامیان رویداد ۹ ژانویه این بوده که در فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی نسبت به این اکوسیستم و کارهایی که می‌کند، سهیم شویم و با شناساندن اکوسیستم به رگولاتور و مردمی که به خریدوفروش رمزارز علاقه دارند، به آنها نشان دهیم که این حوزه کاری آنقدرها هم که فکر می‌کنند، عجیب و پرریسک نیست و اگر آن را بشناسند، بسیاری از دغدغه‌ها و ترس‌هایشان برطرف می‌شود. با توجه به اینکه این رویداد از پوشش خبری خوبی هم برخوردار خواهد بود، اینطور به نظر می‌رسد که صدای ما و دغدغه‌‌هایی که از آنها در این رویداد صحبت خواهیم کرد، بیش‌تر از قبل منعکس خواهد شد.»

برخی از عملیات‌هایی که در حوزه رمزارزها انجام می‌شود، شباهت زیادی به عملیات‌های بازار سرمایه دارد و فعالان این دو حوزه بر این باورند که با به‌کارگیری برخی از قوانین بازار سرمایه در حوزه رمزارزها می‌توان به رسمی شدن آنها کمک کرد، هرچند که این دو حوزه تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند و این تفاوت‌ها باعث می‌شود که برای کارآمدشدن قوانین تعمیم داده شده، نیاز به اصلاح و تغییر آنها داشته باشیم. حسن‌زاده با اشاره به این موضوع اظهار می‌کند: «از اینکه می‌بینم کسب‌وکارهایی نظیر گروه مالی کاریزما که در واقع، ماهیت بورسی دارند هم به جمع حامیان این رویداد پیوسته‌اند، خوشحالم. قرار گرفتن کسب‌وکارهای بازار سرمایه در کنار صرافی‌های رمزارز به رگوله‌ شدن اکوسیستم بلاکچین و رمزارز کشور کمک می‌کند. علاوه بر این، این دو حوزه با همکاری و تعامل با یکدیگر می‌توانند ارزش‌افزوده بیش‌تری برای بازار خلق کنند و این هم به توسعه آنها و هم به افزایش رضایت مشتری کمک می‌کند.»

مدیر محصول فرهاد اکسچنج فرهنگ‌سازی و اهمیت آموزش، معرفی کسب‌وکارهای رمزارز به عموم افراد و تأکید بر موضوع رگولاتوری را سه موضوع مهمی می‌داند که باید در رویداد ۹ ژانویه به آنها پرداخته شود تا پویایی و استمرار کسب‌وکارها تأمین و حفظ شود و از صرافی‌های رمزارز فقط به‌عنوان یک درگاه استفاده نشود و تعداد تریدرها افزایش یابد.

حسن‌زاده در آخر به اهمیت خودتنظیم‌گری در این حوزه اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که با توجه به اینکه کسب‌وکارهای حوزه رمزارز بیش‌تر از هر نهاد یا شخصی به مختصات، مزایا و ریسک‌های این حوزه واقف هستند، ایده خودتنظیم‌گری می‌تواند کمک زیادی به رسمی‌شدن این حوزه کرده و کار رگولاتور را آسان کند.

علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد دو روزه می‌توانند از طریق صفحه رویداد در ایوند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

5 نظرات
  1. ملیکا اثنی عشری می گوید

    بسیار عالی بود.
    آقای حسن زاده به دغدغه های عمده فعالان این صنف اشارات دقیق و درستی داشتند.

  2. امیرمحمد می گوید

    خوشحالم که بالاخره بعد از این همه مدت کار با فرهاد اکسچنج می‌تونیم از نزدیک با این تیم آشنا باشیم. اینکه هدف رو روی آگاهی رسانی گذاشتید عالی هست، در 9ژانویه ببینیم چطور این موضوع بروز داده می‌شود؟

  3. حامد می گوید

    من ارز دیجیتال رو با فرهاد اکسچنج شناختم . اون موقع هیچ کدوم از سایت ها جدید نبود باهاش فعالیت خرید و فروش شروع کردم . خیلی جالب الان دیدم هنوز فعال هستند یادش بخیر. اکانت هم خیلی قدیمی بود داخلش
    چه دورانی برام یاداوری شد و زنده شد.

  4. سمانه می گوید

    من سال هاست که دارم با فرهاد اکسچنج کار می کنم و مهم ترین فاکتورها از نظر من برای یک صرافی امنیت بالا هست و پشتیبانی سریع و صحیح که هر دو در لول بالا در صرافی فرهاد اکسچنج وجود دارد. خیلی خوشحالم که در این همایش حضور دارند من حتما شرکت می کنم.

  5. الهه اقالو می گوید

    من سالهاست با این صرافی کار میکنم و تو این مدت پیشرفت های بسیار زیادی داشتند … امیدوارم که همینجوری بمونن و هرروز بهتر و بهتر شن .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 13 دقیقه

حامیان عصر تراکنش